Jak mogę uzyskać większy ruch na mojej witrynie?

Ruch na stronie internetowej jest niezbędny do tego, aby mogła funkcjonować. Warto znać podstawowe techniki pozyskiwania wartościowego ruchu, by przyciągać nowych użytkowników i jeszcze skuteczniej zaznaczać obecność w sieci.

Często zdarza się, że ruch na stronie internetowej pomimo wielu starań nie ulega zwiększeniu lub wręcz przeciwnie – maleje. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele, jak chociażby zaniechanie działań w ramach SEO czy brak wartościowych treści angażujących użytkowników. Aby nie dopuścić do sytuacji, w której nasza strona będzie rzadko odwiedzana, konieczne jest wdrażanie rozwiązań systematycznie budujących ruch w witrynie.

Na częstotliwość odwiedzania witryny internetowej przez użytkowników, niewątpliwie wpływa pozycja strony w wynikach wyszukiwania. W tym przypadku koniecznością jest pozycjonowanie strony. Tutaj trzeba zwrócić uwagę na wyniki, które pojawiają się po wpisaniu frazy kluczowej. Być może modyfikacji musi ulec tytuł strony, opis i adres URL. Poniżej przykład wyniku na frazę „outreach marketing”. Jak widać Title, Description i adres strony są skonstruowane w sposób jasny, czytelny i zachęcający do kliknięcia w link.

co to jest description

Tym, co jest niezbędne do tego, by roboty Google widziały stronę, jest zindeksowanie jej. Nie tylko po stworzeniu nowej strony, ale także po dodaniu nowych treści, konieczne jest zgłoszenie do Google prośby o zaindeksowanie. Bez tego wyszukiwarka nie zauważy strony, a co za tym idzie, działania prowadzone na niej nie będą miały znaczenia – strona będzie niewidoczna.

W uzyskaniu ruchu w witrynie pomocne jest umieszczanie linków na innych stronach. Linkowanie jest jednym z aspektów pozycjonowania, dlatego komentowanie wpisów na innych stronach czy udział w dyskusjach prowadzonych na forach z pewnością zwiększy liczbę odsłon. Pozostając w wątku pozycjonowania, warto zastanowić się nad „długim ogonem”, czyli pozycjonowaniem szerokim. Pozycjonując w ten sposób, zyskuje się nie tyle większą liczbę wizyt, co bardziej wartościową. Użytkownicy szukający odpowiedzi poprzez rozubudowane wyrażenia są bardziej skłonni do zakupu, niż ci używający najpopularniejszych fraz kluczowych.

Ruch można pozyskiwać również poprzez prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads. Jednak tutaj trzeba mieć na uwadze to, że użytkownicy odwiedzają witrynę po kliknięciu w link sponsorowany, czyli jedynie w czasie trwania reklamy. Skuteczne jest również działanie w ramach wielu kanałów, takich jak mediach społecznościowe i umieszczenie w ich obrębie odnośników kierujących do strony. Jako, że treść na stronie jest czynnikiem przyciągającym użytkowników, dbałość o content to podstawa (również pod względem SEO). Treść powinna być unikalna, odpowiadać na potrzeby odbiorców i publikowana regularnie.

ruch w witrynie

Zwiększymy ruch na Twojej stronie internetowej!

Podobne wpisy

Zmiany algorytmu Google w 2018

1 lutego 2019
Google stale udoskonala oferowane możliwości. Każda zmiana ma na celu ułatwienie użytkownikom korzystanie z wyszukiwarki, a przede wszystkim dostarczania im coraz lepszych i bardziej trafnych wyników. Jakie zmiany zapewnił nam Google w 2018?

Social Media – zmiany w 2018 roku

25 stycznia 2019
Rok 2018 został zamknięty z niezłym wynikiem nowości w Social Mediach na koncie. Działo się naprawdę sporo. Nie sposób wspomnieć o wszystkich nowościach, dlatego postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu tylko te najważniejsze.
kontakt // ideoforce.pl