Jak mogę zoptymalizować SEO witryny?

Witryna internetowa powinna być przede wszystkim widoczna przez użytkowników, co ma miejsce dzięki prowadzeniu konkretnych działań optymalizacyjnych. Wdrożenie z pozoru mało znaczących zmian jest w stanie przynieść konkretne korzyści.

Witryna internetowa powinna być przede wszystkim widoczna przez użytkowników, co miejsce dzięki prowadzeniu konkretnych działań optymalizacyjnych. Wdrożenie z pozoru mało znaczących zmian jest w stanie przynieść konkretne korzyści.

Optymalizacja strony internetowej ma na celu zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że witryna będzie pojawiała się na wysokich pozycjach, jako odpowiedź na zapytanie umieszczone w pasku wyszukiwarki. Optymalizacja witryny pod kątem SEO polega na ulepszeniu poszczególnych elementów strony takich jak kod, treść czy grafika oraz wyeliminowaniu błędów. Prawidłowość w tym zakresie znacząco wpływa na postrzeganie witryny przez algorytmy wyszukiwarki. Google szybciej znajduje stronę podczas generowania wyników, ale również użytkownicy zyskują większą wygodę podczas przeglądania strony.

Elementy, które należy zmodyfikować podczas optymalizacji to między innymi:

  • Treść – powinny znaleźć się w niej słowa kluczowe. Jednak należy pamiętać, aby nie przesadzić z umieszczeniem ich w zbyt dużym natężeniu. Optymalizacja treści dotyczy również jej ilości (np. na stronie oferującej produkty, muszą znaleźć się obszerne opisy) oraz jakości – musi być oryginalna i wartościowa, czyli użyteczna dla odbiorcy. Tekst nie mogą być za krótkie. Dłuższe treści powinny zostać podzielone, dlatego konieczne jest stosowanie nagłówków.
  • Tagi Title i meta Description – są to znaczniki HTML opisujące robotom wyszukiwarki zawartość strony. Opis, czyli Description nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie, jednak zachęca użytkownika do przejścia na stronę. Title jest tytułem strony wyświetlanym w wynikach wyszukiwania. Powinien zawierać słowo kluczowe, które umieszczamy również w treści.
  • Grafika – wymaga optymalizacji pod katem poprawności opisów oraz ciężaru, który nie powinien sprawiać problemów z prędkością strony.
  • Adres URL – ma opisywać zawartość strony i nie może być zbyt rozbudowany. Roboty wyszukiwarki mają problem ze zbyt długim adresem. Maksymalna ilość znaków nie powinna przekraczać 100 i zawierać znaków specjalnych.
  • Mobile – przystosowanie strony pod urządzenia mobilne jest obecnie nie tylko opcją, ale koniecznością. Konieczne jest wdrożenie Mobile-First Index, dzięki któremu Google podczas indeksowania treści i tworzenia algorytmów, będzie korzystać głównie z wersji mobilnej strony. Witryna nieprzyjazna urządzeniom mobilnym może być przyczyną obniżenia rankingu tworzonego przez wyszukiwarkę.

optymalizacja seo

Porozmawiajmy o SEO dla Twojej witryny!

Podobne wpisy

Jak zwiększać sprzedaż w e-commerce za pomocą chatbotów?

22 marca 2019
Chatboty to jeden z najgorętszych tematów ostatnich dwóch lat. Dyskutują o nich programiści, lingwiści, a także marketerzy, którzy widzą w nich szansę na usprawnienie komunikacji marek z ich klientami. Czy jednak boty są rozwiązaniem dla każdego?

Jakie są najlepsze narzędzia do tworzenia treści zoptymalizowanej pod kątem SEO?

20 marca 2019
Treść stanowiąca zawartość strony internetowej musi spełniać pewne warunki – optymalizacja pod SEO jest już koniecznością. Dlatego w celu tworzenia jej i ulepszania warto korzystać z narzędzi wspomagających.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl