Jak powinien wyglądać dobry adres URL?

Adres internetowy skrywa w sobie wiele informacji i może mieć duży wpływ na pozycję, jaką zajmuje strona w sieci. Jaki powinien być, by spełniał wszystkie swoje funkcje?

Adres URL musi być odpowiednio skonstruowany tak, żeby dawał jasny przekaz użytkownikowi. Dobrze, żeby był:

  • Czytelny

Adres internetowy powinien być przede wszystkim czytelny, przejrzysty i treściwy. Użytkownicy otrzymają wówczas jasną informację, co zawiera dana strona internetowa i będzie ona także łatwiejsza w indeksowaniu. Po głównej części domeny, powinno znajdować się słowo lub słowa kluczowe, nawiązujące do treści naszej strony. Pamiętajmy, że adres strony, nie powinien być zbyt długi.

  • Logiczny

Powinien posiadać prostą i logiczną strukturę. Należy mieć na uwadze, że nasza strona z biegiem czasu będzie się rozwijała o kolejne podstrony, które muszą zaistnieć w naszym adresie, w taki sposób, aby stworzyć klarowną całość. Zastosujmy wówczas myślnik jako separatory, czy też ukośniki, aby przekaz był zrozumiały. Logiczność struktury adresów jest ważna, dlatego dobrze jest na samym początku dobrać odpowiedni system dodawania podstron. Wpłynie to znacząco na naszą pozycję w rankingu stron i wzbudzi zaufanie, zarówno użytkownika jak i Google.

  • Oparty na słowach, a nie liczbach

Liczby w adresie strony nic nie wnoszą, natomiast słowa nie tylko są interpretacją zawartości strony, ale również wspomagają proces jej pozycjonowania i oddziaływują lepiej na użytkowników i Google, który przychylniej patrzy na takie strony.

  • Odpowiedniej długości

Zbyt długi adres strony jest nieczytelny i często ucinany w wyszukiwarce wraz ze słowami kluczowymi. Użytkownik, nie widzi wówczas jej zawartości i tym samym nie zapozna się z jej treścią. Należy zwracać uwagę, na to w jaki sposób adres wyświetla się w wyszukiwarce.

  • Bezpieczny i posiadający certyfikat TLS (https)

Bezpieczny adres URL to ten, który posiada protokół https z certyfikatem TLS. Połączenie ze stroną internetową, która korzysta z protokołu https jest w pełni szyfrowane, co zapewnia poufność i bezpieczeństwo danych użytkownika. Strona z protokołem https wzbudza zaufanie, buduje swoją wartość, a tym samym pozycję i markę. Nie tylko jest dobrze postrzegana przez użytkownika, ale i przez Google.

jak powinien wyglądać dobry adres url?

URL to adres strony internetowej. Odpowiednio zoptymalizowany pod kątem nazwy, długości, słów kluczowych czy fraz, może pomóc wypozycjonować daną stronę i korzystnie wpłynąć na jej indeksację w wyszukiwarkach internetowych. Jego struktura powinna być jasna i jak najbardziej czytelna dla odbiorcy. Logiczny zapis adresu, jest w stanie zobrazować zawartość danej witryny i przekierować użytkownika do konkretnego źródła. Adres URL może być kluczowy w budowaniu wartości strony i zaufania do niej wśród swoich odbiorców.

Ocena artykułu:
Jak powinien wyglądać dobry adres URL?

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl