Jak powinien wyglądać dobry adres URL?

Adres internetowy skrywa w sobie wiele informacji i może mieć duży wpływ na pozycję, jaką zajmuje strona w sieci. Jaki powinien być, by spełniał wszystkie swoje funkcje?

Adres URL musi być odpowiednio skonstruowany tak, żeby dawał jasny przekaz użytkownikowi. Dobrze, żeby był:

  • Czytelny

Adres internetowy powinien być przede wszystkim czytelny, przejrzysty i treściwy. Użytkownicy otrzymają wówczas jasną informację, co zawiera dana strona internetowa i będzie ona także łatwiejsza w indeksowaniu. Po głównej części domeny, powinno znajdować się słowo lub słowa kluczowe, nawiązujące do treści naszej strony. Pamiętajmy, że adres strony, nie powinien być zbyt długi.

  • Logiczny

Powinien posiadać prostą i logiczną strukturę. Należy mieć na uwadze, że nasza strona z biegiem czasu będzie się rozwijała o kolejne podstrony, które muszą zaistnieć w naszym adresie, w taki sposób, aby stworzyć klarowną całość. Zastosujmy wówczas myślnik jako separatory, czy też ukośniki, aby przekaz był zrozumiały. Logiczność struktury adresów jest ważna, dlatego dobrze jest na samym początku dobrać odpowiedni system dodawania podstron. Wpłynie to znacząco na naszą pozycję w rankingu stron i wzbudzi zaufanie, zarówno użytkownika jak i Google.

  • Oparty na słowach, a nie liczbach

Liczby w adresie strony nic nie wnoszą, natomiast słowa nie tylko są interpretacją zawartości strony, ale również wspomagają proces jej pozycjonowania i oddziaływują lepiej na użytkowników i Google, który przychylniej patrzy na takie strony.

  • Odpowiedniej długości

Zbyt długi adres strony jest nieczytelny i często ucinany w wyszukiwarce wraz ze słowami kluczowymi. Użytkownik, nie widzi wówczas jej zawartości i tym samym nie zapozna się z jej treścią. Należy zwracać uwagę, na to w jaki sposób adres wyświetla się w wyszukiwarce.

  • Bezpieczny i posiadający certyfikat TLS (https)

Bezpieczny adres URL to ten, który posiada protokół https z certyfikatem TLS. Połączenie ze stroną internetową, która korzysta z protokołu https jest w pełni szyfrowane, co zapewnia poufność i bezpieczeństwo danych użytkownika. Strona z protokołem https wzbudza zaufanie, buduje swoją wartość, a tym samym pozycję i markę. Nie tylko jest dobrze postrzegana przez użytkownika, ale i przez Google.

jak powinien wyglądać dobry adres url?

URL to adres strony internetowej. Odpowiednio zoptymalizowany pod kątem nazwy, długości, słów kluczowych czy fraz, może pomóc wypozycjonować daną stronę i korzystnie wpłynąć na jej indeksację w wyszukiwarkach internetowych. Jego struktura powinna być jasna i jak najbardziej czytelna dla odbiorcy. Logiczny zapis adresu, jest w stanie zobrazować zawartość danej witryny i przekierować użytkownika do konkretnego źródła. Adres URL może być kluczowy w budowaniu wartości strony i zaufania do niej wśród swoich odbiorców.

Podobne wpisy

Allegro czy własny sklep?

26 września 2019
Zwiększanie sprzedaży w e-commerce od dawna jest tematem numer jeden wśród sprzedawców. Postanowiliśmy przyjrzeć się dokładnie narosłym przez lata mitom i zweryfikować je z naszą wiedzą i doświadczeniem.

Jak stworzyć idealny brief dla agencji interaktywnej – i czy w ogóle warto?

18 września 2019
Czy przygotowanie briefu – dokumentu opisującego markę, produkt, założenia planowanego projektu ma w ogóle sens? Czy to strata czasu? Można udzielić odpowiedzi od razu, ale postaram się, poprowadzić Cię do niej, żebyś samodzielnie to ocenił.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl