Jak przyspieszyć indeksowanie strony w Google?

Aby strona internetowa była widoczna w Google i pozycjonowana musi zostać najpierw zaindeksowana. Jak to uczynić?

Istnieje kilka sposobów, które pozwalają właścicielom serwisów internetowych przyśpieszyć indeksację strony w Google. Najpopularniejsze, a zarazem najskuteczniejsze z nich to:

  • Dodanie serwisu do Google Search Console – całkowicie darmowa, a zarazem bezsprzecznie najlepsza metoda indeksacji. Narzędzie Google Search Console pochodzi wprost od Google. Umożliwia ono dodanie swojej witryny, przez co właściciel strony ma możliwość monitorowania błędów czy sprawdzania statystyk indeksacji serwisu.
  • Dodanie mocnych linków do naszego serwisu na innych stronach – roboty Google podążają za linkami. Jeśli więc, chcemy by znalazł i zaindeksował nasz serwis warto postarać się o mocne linki do naszego serwisu. Przez mocne, w tym wypadku należy rozumieć takie, które będą umieszczane w serwisach, które robot skanuje bardzo często. W przypadku dodania linku na stronie rzadko odwiedzanej przez robota Google, możemy czekać nawet wiele tygodni zanim znajdzie nasz link i podąży za nim.
  • Odpowiednie linkowanie wewnętrzne – linkowanie wewnętrzne przyczynia się do lepszych efektów pozycjonowania oraz pomaga w lepszej indeksacji. Warto więc linkować między sobą podstrony. Przykładowo można to robić linkując z bloga sklepu internetowego do konkretnych produktów.

Wskazówka: jeśli nasza podstrona nie chce się indeksować należy sprawdzić czy przypadkiem nie jest w żaden sposób blokowana przed robotami Google. Blokady takie znaleźć można najczęściej w metatagach lub pliku .htaccess.

indeksowanie strony w google

Porozmawiajmy o pozycjonowaniu Twojej strony internetowej!

Podobne wpisy

Jak stworzyć raport dotyczący SEO w Google Data Studio?

6 lipca 2018
Google Data Studio to narzędzie, które pomaga stworzyć przejrzyste, intuicyjne, a przede wszystkim interaktywne raporty dostępne dla każdego. Prezentując dane przy pomocy tego narzędzia możemy być pewni, że są one aktualne i prawidłowe.

Czy pozycjonowanie ma sens?

3 lipca 2018
Zwykło się mawiać się, jeśli nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz. Jest w tym sporo racji, zwłaszcza w przypadku firm. Obecność w sieci to dziś podstawa prowadzenia biznesu. Jednak powinna być to obecność, którą łatwo dostrzec.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl