Jak rejestruje się firmę w Google?

Rejestracja firmy w Google daje ogromne korzyści dla przedsiębiorstwa. Ilość użytkowników korzystająca z wyszukiwarki każdego dnia jest bardzo wysoka. Mówiąc o rejestracji firmy w Google mamy na myśli rejestrację w usłudze Google Maps.

Aby zarejestrować firmę w mapach Google należy posiadać konto Google, które założyć można całkowicie za darmo. Następnie będąc zalogowanym na swoje konto Google odwiedzić należy adres https://business.google.com/, w którym otworzy nam się kreator dodawania własnej firmy.

jak rejestruje się firmę w Google

Rejestracja firmy w mapach Google – poszczególne kroki:

  • wpisujemy nazwę firmy,
  • wybieramy kategorię działalności, która najlepiej opisuje dodawane przedsiębiorstwo (kategorię można zmienić również po założeniu profilu firmy),
  • zaznaczamy czy siedziba firmy ma adres fizyczny, a następnie podajemy go (kraj, ulica i nr domu, miejscowość, region oraz kod pocztowy),
  • umieszczamy na mapie za pomocą pinezki dokładną lokalizację firmy,
  • podajemy informacje czy obsługujemy klientów tylko w siedzibie firmy czy również poza lokalizacją (jeśli obsługujemy klientów poza siedzibą firmy to opcjonalnie podać można również obszar realizowanych usług),
  • podajemy dane kontaktowe (numer telefonu, adres url witryny),
  • ostatnim krokiem jest weryfikacja wizytówki, a dokładniej adresu siedziby.

Najczęstszą metodą weryfikacji jest metoda, w której na wpisany w formularzu Google adres przychodzi kartka pocztowa (powinna dotrzeć w ciągu 15 dni). Znajduje się na niej kod weryfikujący, który należy podać by uzyskać pełne prawa do zarządzania wizytówką.

W międzyczasie dodać możemy opis firmy (maksymalnie 750 znaków) oraz zdjęcia siedziby – im więcej tym lepiej. Zalecamy na dodanie przynajmniej logotypu, zdjęcia wewnątrz budynku, na zewnątrz oraz innych jeśli takie istnieją.

Po zrealizowaniu wszystkich z opisanych powyżej kroków pojawi nam się ekran, w którym zarządzać będziemy mogli wizytówką.

google moja firma

Porozmawiajmy o Twoim biznesie
w świecie online!

Podobne wpisy

Kariera specjalisty UX w e-marketingu

10 kwietnia 2018
Nowy Marketing, Marzec 2018, Autor: Mateusz Bober

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach głosowych

6 kwietnia 2018
Jak pokazują prognozy, do 2020 roku połowa zapytań kierowanych do Google ma mieć charakter komend werbalnych. Wyszukiwanie głosowe, bo o nim mowa, to nie ciekawostka, a dynamicznie rosnący trend, który zyskuje rzeszę fanów na całym świecie.
kontakt // ideoforce.pl