Jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google?

W obecnych czasach widoczność strony w wynikach wyszukiwania jest niemal czynnikiem decydującym w przypadku pozyskania klientów, szczególnie dla branż związanych z działalnością w Internecie. Zobacz, jak sprawdzić postępy pozycjonowania strony w Google.

Jeżeli wyszukiwarka internetowa jest miejscem, w którym pozyskujesz klientów należy monitorować, jak Twoja strona wypada na tle serwisów konkurencyjnych.

Sprawdzenie widoczności należy zacząć od wpisania site:twojadomena.pl. Wynikiem użycia tego operatora będzie lista podstron, które znajdują się w indeksie Google. Należy uważnie przejrzeć się tym adresom i sprawdzić, czy wszystkie ważne podstrony zostały zaindeksowane.

Sprawdzić pozycje strony na określone frazy można na kilka sposobów. Jedną z najbardziej popularnych metod jest ręczne sprawdzenie. Dana metoda jednak jest zbyt czasochłonna, a otrzymane wyniki mogą rozbiegać się z rzeczywistością, gdyż Google stara się dopasowywać strony w rankingu indywidualnych preferencji każdego użytkownika. Jeżeli chcemy otrzymać dokładne dane warto skorzystać z narzędzi umożliwiających analizę widoczności strony.

Aby otrzymać ogrom informacji na temat stanu witryny i jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania warto użyć Google Search Console. GSC jest darmowym narzędziem dla webmasterów, administratorów i właścicieli stron pozwalającym na monitorowanie wielu czynników zebranych w jednym miejscu. Dzięki GSC dowiesz się na jakie frazy kluczowe jest widoczna twoja domena, jakie podstrony generują największy ruch, jakie zapytania wpisują użytkownicy trafiające na daną witrynę oraz jeszcze szereg informacji nt. danych strukturalnych, szybkości ładowania strony, dostosowania do urządzeń mobilnych.

pozycjonowanie

Ocena artykułu:
Jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google?

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl