Linki zwrotne (backlinki), które umieszczone zostajÄ… w innych serwisach, majÄ… za zadanie prowadzić użytkowników do naszej strony – ich jakość i ilość ma znaczÄ…cy wpÅ‚yw na jej pozycjonowanie. Wyróżniamy linki zwrotne dofollow i nofollow, a dokÅ‚adniej sÄ… to pojÄ™cia, którymi okreÅ›la siÄ™ atrybuty linków. Dofollow to linki pochodzÄ…ce z wartoÅ›ciowych witryn, które wpÅ‚ywajÄ… korzystnie na postrzeganie strony przez wyszukiwarkÄ™. Linki nofollow nie przynoszÄ… stronie aż tak dużych korzyÅ›ci, jednak w pewnym stopniu wpÅ‚ywajÄ… na pozycjonowanie, np. na strukturÄ™ linków. Użytkownik strony nie jest w stanie zobaczyć różnicy miÄ™dzy nimi, ponieważ jest ona zauważalna dopiero w kodzie strony.
Każdemu właścicielowi strony powinno zależeć na tym, by pozyskiwać linki zwrotne dofollow. Można to robić na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest umieszczenie strony internetowej w katalogach. Możemy również stworzyć stronę zapleczową, w której będziemy umieszczać treści z linkami. Równie dobrym sposobem jest tworzenie wartościowych treści, które na tyle wzbudzą zainteresowanie czytelnika, że zdecyduje się na podlinkowanie artykułu. Treści te mogą przybierać różne formy, od wpisu blogowego po poradnik, raport do pobrania czy analizę.
Ważny jest kontakt z odbiorcami treści, czyli odpowiadanie na pytania czy reagowanie na komentarze. Użytkownicy, którzy widzą zaangażowanie, chętniej udostępniają materiały stworzone przez innych. Na stronie firmowej warto założyć bloga i w naturalny sposób linkować do innych podstron. Możemy również poszukiwać stron (np. blogów) i gościnnie pisać dla innych. Warto linkować również na forach i w komentarzach pod artykułami, oczywiście mając na uwadze, żeby miejsce te były dobrze widoczne w sieci. Jeśli firma jest wspominana w mediach społecznościowych bez odnośnika w postaci linku, to wręcz wskazane jest, by autora wpisu poprosić o podlinkowanie. Równie pomocne jest zamieszczanie na profilach social media (np. Facebook, LinkedIn) odnośników prowadzących do naszej strony.