Jak wykorzystać SurferSEO do optymalizacji strony?

SurferSEO to polski startup, który od kilku lat zyskuje popularność zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jest narzędziem służącym do wspomagania pozycjonowania stron poprzez optymalizację treści i odpowiedni dobór słów kluczowych.
2 lipca 2020

Pozycjonowanie strony internetowej to kompleksowe działania, które mają na celu zwiększenie widoczności strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Aby móc skutecznie pozycjonować witrynę warto zacząć od jej optymalizacji pod kątem SEO. Do uzyskania pełnych informacji należy skorzystać z narzędzi, które pomogą szybko i skutecznie wyeliminować pojawiające się błędy. Jednym ze skuteczniejszych rozwiązań jest SurferSEO.

surferseo

Spis treści:

  1. Czym jest SurferSEO?
  2. SurferSEO a pozycjonowanie.
  3. Optymalizacja treści - wskazówki.
  4. Dobór serwisów konkurencyjnych.
  5. Sprecyzowanie analizy.
  6. Optymalizacja treści zgodnie ze wskazówkami.
  7. Podsumowanie.

jak korzystać z surfer seo?

Czym jest SurferSEO?

SurferSEO to rozwiązanie oparte o chmurę i służące do wspomagania procesu optymalizacji stron internetowych. Jest to polskie narzędzie, które początkowo zostało opracowane na potrzeby wewnętrzne firmy (Kampanie SEO i miało nazwę KSEO). Po jakimś czasie podjęto decyzję o udostępnieniu narzędzia innym, aby pomóc udoskonalić podejście do optymalizacji stron. I tak po modernizacji, na rynku marketingowym pojawiło się nowe narzędzie do analizy stron pod kątem SEO, które udostępnia szereg funkcjonalności i pozwala na analizę własnej witryny oraz porównanie jej ze stronami znajdującymi się w rankingach SERP - SurferSEO.

Zaimplementowana przez SurferSEO metodologia nosi nazwę Correlational SEO. Polega ona na zrozumieniu:

  • jakie czynniki rankingowe mają większe znaczenie dla konkretnego słowa kluczowego,
  • jaka długość treści jest potrzebna,
  • jakie elementy treści (zdjęcia, nagłówki itp.) muszą być uwzględnione, itd.

SurferSEO dostarcza użytkownikom łatwy przepis na podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania. Dobrze przemyślany interfejs użytkownika pozwala na wykonanie zaawansowanych analiz w sposób całkowicie intuicyjny. Każdy, kto posiada podstawową wiedzę na temat SEO, może skorzystać z szerokiego wachlarza oferowanych możliwości.

Oto co na ten temat mówią twórcy SurferSEO:

„Czas dobrego SEO specjalisty jest dość drogi, dlatego zaprojektowaliśmy narzędzie SurferSEO w taki sposób, by uczynić pracę SEOwców maksymalnie efektywną. Stawiamy naszych klientów na pierwszym miejscu – wszystko, co robimy ma na celu pomóc im w osiągnięciu sukcesów w SEO. Chcemy, aby nasze wysiłki to odzwierciedlały.”

SurferSEO a pozycjonowanie

Każdy, kto ma przynajmniej podstawową wiedzę na temat pozycjonowania stron internetowych doskonale wie, że oprócz optymalizacji witryny i budowania dobrego profilu linkowego, bardzo ważnym czynnikiem rankującym jest również content. Od dłuższego czasu treści na stronie mają duży wpływ na pozycje witryny w wynikach wyszukiwania. Uważa się, że content marketing jest jednym z trzech „bohaterów” skutecznego SEO.

Jednak nie wszyscy wiedzą, że treści zamieszczane na stronie muszą być nie tylko wartościowe i unikalne, ale także optymalizowane zgodnie z zasadami SEO. I tu wchodzi w grę SurferSEO udostępniając funkcjonalności, które pomogą optymalizować treści, dobrać odpowiednie słowa kluczowe i dopasować strukturę treści.

Optymalizacja treści z SurferSEO

Jedną z niezwykle przydatnych funkcji SurferSEO jest Audyt Surfer. Pozwala na identyfikację wszystkich problemów, które stoją na drodze do udanej optymalizacji strony pod kątem SEO. Nie musimy już tworzyć dziesiątków plików w Excelu, próbując przewidzieć co zadziała tym razem – SurferSEO przy pomocy inteligentnych algorytmów zrobi to automatycznie. Po wykonaniu audytu uzyskamy informacje o:

  • długości treści,
  • gęstości słów kluczowych,
  • strukturze treści (nagłówki, obrazy, akapity) i metatagach,
  • wyrażeniach, które warto wykorzystać w treści.

U podstaw skutecznego pozycjonowania stron internetowych leży odpowiednie dopasowanie słów kluczowych. Dlatego pierwszym krokiem audytu jest wybranie podstrony, która ma być optymalizowana oraz fraz kluczowych. Na początku warto skoncentrować się na stronach, które zajmują pozycje od 11 do 20. Optymalizacja podstron w tym przypadku jest najprostszym i najłatwiejszym sposobem na pozyskanie większego ruchu organicznego w krótkim czasie. Jeśli podstrona znajduje się już w TOP20 w wynikach wyszukiwania, proces pozycjonowania będzie dużo prostszy, niż w przypadku stron mieszczących się na przykład na 5 stronie wyników lub takich, których nie znajdziemy nawet w pierwszej 10.

Aby znaleźć takie podstrony można skorzystać z Google Search Console lub innych narzędzi do analizy pozycji strony w wynikach wyszukiwania, np. Senuto. Po wybraniu słowa kluczowego i podstrony nadchodzi czas na analizę. Ponieważ funkcja Surfer's Audit jest częścią SERP Analyzer, od tego właśnie zaczynamy pracę.

serp surfer seo

Pierwszym krokiem analizy jest podanie frazy kluczowej (np. pozycjonowanie stron internetowych) oraz wybór lokalizacji (Poland). Dodatkowo można określić dla jakich urządzeń chcemy uzyskać wyniki (Mobile/Desktop), czy chcemy sprawdzić jak nasza strona i strony konkurencji są renderowane w Google (Screenshots) lub wzbogacić analizę o NLP (NLP). Ta ostatnia opcja jest dostępna tylko dla wybranych lokalizacji.

wykres w surfer seo

Dobór serwisów konkurencyjnych

Następnym krokiem jest dopasowanie konkurencji. Pominięcie tego punktu jest jednym z najczęściej popełnianych błędów przez specjalistów SEO. Tak naprawdę, nie każda strona znajdująca się w TOP10 czy TOP50 jest dla nas konkurencją. Mimo tego, że pewne strony wyświetlane są na podaną frazę na wysokich pozycjach, mogą być to zupełnie różne serwisy: strony e-commerce, blogi, serwisy informacyjne, usługowe, katalogi firm czy fora. Dlatego dobór konkurencji odgrywa bardzo ważną rolę. Przykładowo, jeśli analizowana strona jest witryną typu e-commerce, należy ją porównywać tylko z innymi stronami tego typu.

Na podstawie wybranych adresów URL Surfer zasugeruje, jakie czynniki mogą mieć wpływ na zwiększenie widoczności strony. Aby dobrać odpowiednie serwisy konkurencyjne warto wykonać następujące działania:

  • zdefiniować typ zawartości witryny,
  • wykluczyć strony, które służą innym celom,
  • wykluczyć strony, które znajdują się na wysokich pozycjach ze względu na autorytet i profil linkowy (np. Amazon, eBay, Wikipedia, itp.)

Warto wykluczyć wszystkie strony, które tak naprawdę nie są serwisami konkurencyjnymi. Do tego służy specjalny przycisk „Exclude URL from chart and audit”.

wykluczenia surfer seo

Przedmiotem dalszej analizy będą te strony, które nie zostały wykluczone.

Zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych. Znamy zasady dotyczące SEO i pracujemy zgodnie z nimi. Zdobędziemy dla Ciebie wysokie pozycje w wyszukiwarce.
Skontaktuj się

Sprecyzowanie analizy

Po wyborze konkurencji nic nie stoi na przeszkodzie, by skupić się na naszej stronie. Jeśli witryna znajduje się już w pierwszej 50-tce można ją znaleźć w organicznych wynikach poniżej wykresu. Wystarczy skorzystać z opcji "Filter by URL". Jeśli jednak strony nie ma w TOP50, możesz stworzyć audyt dla podanego przez Ciebie adresu wybierając opcję „Compare your website to competitors”.

audyt surfer seo

audyt surferseo

Aby zobaczyć pełny audyt wystarczy kliknąć przycisk „Audit” znajdujący się po prawej stronie od adresu URL.

surferseo audyty

Optymalizacja treści - wskazówki

Audyt stanowi podstawę do optymalizacji treści na stronie. Zawiera zestaw pewnych elementów, które są zdefiniowane na podstawie zebranych i przeanalizowanych danych. Jest to praktyczny raport pokazujący, jakie elementy strony potrzebują korekty bądź zmiany.

Gęstość słów kluczowych (True Density)

Jest to najbardziej potężna sekcja całego audytu, która umożliwia optymalizację treści w taki sposób, aby obejmowała ona temat kompleksowo. True Density to metryka, której możesz użyć do oceny luk w treści i sprawdzić czy nie używasz określonych słów zbyt często lub za rzadko.

Na podstawie długości treści na stronie konkurenta określana jest gęstość każdego słowa i frazy. Zgodnie z otrzymanymi informacjami narzędzie wskaże, ile razy poszczególne frazy kluczowe muszą występować w tekście w odniesieniu do długości treści na Twojej stronie. Na przykład, jeśli na swojej stronie zamieściłeś tekst na 5000 słów, a Twoi konkurenci mają średnio 2500 słów, Surfer zasugeruje Ci dwukrotnie zwiększyć ilość fraz kluczowych w tekście.

gęstość słów kluczowych

Treść (Words)

Raport poświęcony jest długości treści znajdującej się na stronie ogółem. Znajdziesz tu informacje wspomagające optymalizację zawartości strony, np.:

  • najwłaściwszą długość treści,
  • optymalną długość akapitów,
  • liczbę słów pogrubionych,
  • optymalną długość nagłówków H2-H6.

Warto pamiętać o tym, że zmiana długości treści na stronie powoduje też zmiany optymalnej gęstości słów kluczowych.

surferseo

Ściśle dopasowane słowa kluczowe (Exact keywords)

Raport pokazuje optymalną gęstość frazy kluczowej podanej przez użytkownika (w naszym przypadku to „pozycjonowanie stron internetowych”). Warto upewnić się, czy fraza kluczowa została użyta w tytule, nagłówkach, a także innych elementach znajdujących się na stronie. Pamiętajmy jednak, że fraza musi być użyta w sposób naturalny, przyjazny dla użytkownika.

slowa kluczowe

Słowa częściowe (Partial Keywords)

W danej sekcji znajdują się informacje na temat optymalnej gęstości częściowych słów kluczowych (np. synonimów). Do częściowych słów kluczowych zaliczane są wszystkie słowa, które zaczynają się od pierwszych trzech liter dowolnego słowa wziętego z frazy głównej.

Przykład: fraza główna – pozycjonowanie stron internetowych. Częściowe słowa kluczowe to wszystkie słowa zaczynające się od poz*, str*, int*. Gęstość słów częściowych wyznaczana jest na podstawie analizy konkurencji.

gęstość słów kluczowych

Liczba elementów na stronie (Number of elements)

W tej sekcji znajdziemy informacje o optymalnej liczbie elementów na stronie, takich jak np. akapity, obrazki, nagłówki H1-H6.

ilość elementów surfer seo

Dodatkowo w audycie przedstawione zostaną informacje na temat backlinków i czasu odpowiedzi serwera. Raport Brakujące Backlinki (Missing Common Backlinks) pokazuje listę domen linkujących do stron konkurencji. Jest to bardzo przydatna opcja w procesie budowania profilu linkowego, który wzmocni podstronę i całą domenę. Warto postarać się, aby zdobyć linki z tych miejsc, gdyż może to przyczynić się do zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Podsumowanie

Proces pozycjonowania stron internetowych nie jest ani łatwy, ani szybki, ale musimy się z tym liczyć zaczynając pracę. Jednak korzystanie z dobrych narzędzi SEO znacząco pomaga w skutecznej optymalizacji strony. SurferSEO jest najczęściej stosowany do optymalizacji istniejących podstron. Pełna analiza zawartości strony oraz porównanie jej z konkurencją, pozwala na wytypowanie kluczowych wskazówek, których uwzględnienie zwiększy szansę podstrony na wejście do TOP10, a nawet TOP3.  SurferSEO jest narzędziem niezbędnym, dla tych którzy chcą produkować najlepsze treści, cieszące się zainteresowaniem odwiedzających stronę.

Warto pamiętać o tym, że SurferSEO jest narzędziem wspomagającym optymalizację i pomagającym wykryć błędy, ale nie zastąpi profesjonalnych wskazówek specjalisty SEO. Zachęcamy do korzystania z rozwiązania przy jednoczesnej współpracy z ekspertami, którzy będą w stanie wykorzystać pełny potencjał narzędzia.

Kompleksowo zajmiemy się SEO
dla Twojej witryny!

Podobne wpisy

Ile kosztuje reklama w Google?

1 lipca 2020
Koszt reklam w Google wynika ze złożoności prowadzonych prac. Cena będzie się różnić w zależności od działań reklamowych, ilości specjalistów zaangażowanych w projekt czy formy płatności.

Różnice między Google AdSense a Google Ads

1 lipca 2020
Google Ads i Google AdSense to platformy reklamowe należące do Google. Choć ściśle ze sobą powiązane to istnieje między nimi kilka istotnych różnic.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl