Jak wypromować e-commerce?

Nasza współpraca z firmą zajmującą się rozwojem i szkoleniami zaowocowała publikacją. Na blogu questus znajdziecie artykuł, z którego dowiecie się, co wpływa na sprzedaż i jak skutecznie wypromować e-commerce korzystając z narzędzi e-marketingowych.
6 sierpnia 2020

questus blogW Ideo Force zajmujemy się zwiększaniem sprzedaży i promocją sklepów internetowych, dlatego znamy temat dogłębnie, ale i chętnie dzielimy się spostrzeżeniami. Tym razem na blogu questus.pl czytelnicy znajdą sposoby na promowanie w branży sprzedaży internetowej. E-marketing daje szerokie pole do działania w perspektywie długoterminowej, jak i realizuje cele sprzedażowe szybciej, np. dzięki Google Ads. Dostarcza również narzędzia pozwalające mierzyć, monitorować i analizować kluczowe dla promocji wskaźniki.

Jak wypromować e-commerce?

Doświadczenia na ścieżce zakupowej

Na początku poznacie znaczenie customer journey, czyli wszystkich odczuć klienta i potencjalnego nabywcy na ścieżce zakupowej. Jest to narzędzie, dzięki któremu sklep zapoznaje się z doświadczeniami konsumenta i towarzyszącym im emocjom. Z customer journey idzie w parze inne narzędzie – persona, czyli modelowy klient z segmentu grupy docelowej.

Kanały komunikacji z klientem

Sklep może, a nawet powinien badać ścieżki, jakimi klient podąża. Służy do tego customer journey map, które nie tylko wskaże miejsca (kanały), ale dostarczy informacji o reakcjach klienta. Zaznaczamy, że warto skupić na całym lejku sprzedażowym, a nie jedynie pierwszym i ostatnim etapie – czyli świadomości konsumenta i lojalności.

Optymalizacja kanałów komunikacji

Optymalizacja kanałów na ma celu zwiększenie ich efektywności. Artykuł wyjaśnia czym są vanity metrics (wskaźniki próżności) i dlaczego sprzedawcy nie mogą dać się im zwieść. A zaliczamy do nich między innymi wyświetlenia strony (np. bloga) i liczbę obserwatorów profili w social media. I tak, zamiast liczenia fanów na Facebooku, skuteczniejsze będzie mierzenie stopnia ich zaangażowania.

Zwrot z inwestycji

W tej części omówiono kwestię ROI (Return On Investment) i ROAS (Return On Ad Spend), czyli współczynników dzięki którym określimy zwrot z inwestycji i zwrot wydatków poniesionych na reklamę. Wyjaśniamy dlaczego w e-commerce warto skoncentrować się przede wszystkim na ROI oraz wymieniamy płatne kanały (w tym kanał social media) o najwyższym zwrocie z zainwestowanych środków.

Sposoby na promocję w e-commerce

questusPodczas promowania korzystniej skupić się na wizerunku czy sprzedaży? A może jedno i drugie ma znaczenie i nie warto ograniczać starań w obu płaszczyznach, na rzecz jednej z nich?  Na te pytania otrzymacie odpowiedź. Poznacie również najskuteczniejsze sposoby na promowanie firmy w e-commerce. Wśród nich są reklamy i kampanie produktowe Google, pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach, obsługa klientów sprzedażowa i posprzedażowa, zarządzanie treścią, chatboty na stronie sklepu i profilu marki na Facebooku, remarketing standardowy i dynamiczny. W wyborze trafnych rozwiązań istotna będzie zależność między grupami docelowymi, rynkiem, trendami i customer journey.

Szybkie wejście w e-commerce

Jak wiemy, promocja to nie tylko reklama i towarzyszące jej działania (np. prowadzenia bloga firmowego). Ważna kwestią jest samo wejście na rynek. Sklepy, które stoją przed wyzwaniem, jakim jest wkroczenie w branżę e-commerce, powinny pomyśleć nad szybkim uruchamianiem sprzedaży. Warto skorzystać z możliwości jakie daje marketplace (np. Allegro) i porównywarki produktów (najpopularniejsza w Polsce – Ceneo). Zwłaszcza pomyślmy o tym, jeśli sklep dopiero zaczyna i nie ma bazy klientów, a więc jego rozpoznawalność jest znikoma. Dla firm mających ugruntowaną pozycję na rynku, tego typu platformy mogą być dodatkowymi kanałami sprzedaży. 

Zwiększamy sprzedaż, rozwijamy i zakładamy sklepy

W zakresie e-commerce skupiamy się na podnoszeniu sprzedaży u naszych klientów, rozwoju i wdrażaniu sklepów internetowych oraz rozwiązań uzupełniających, takich jak platformy sprzedażowe.  Z doświadczenia wiemy, że nie ma jednego, skutecznego sposobu dla wszystkich sklepów internetowych. Wybór sposobu promocji powinien wynikać z analizy celów i poziomu sprzedaży w takim samym stopniu, jak ocena rynku (w tym konkurencji). Promowanie może wówczas przybrać formę typowej reklamy, długofalowych działań (np. pozycjonowanie, e-mail marketing), rozwiązań wspomagających komunikację z klientami (m.in. powiadomienia PUSH).

 

Zachęcamy do zapoznania się z całym artykułem na temat tego, jak wypromować e-commerce.

 

Podobne wpisy

Jak zwiększyć konwersję poprzez optymalizację ścieżki zakupowej

5 sierpnia 2020
Pozyskanie użytkowników do strony internetowej wiąże się zawsze z koniecznością poniesienia określonych nakładów. Optymalizacja ścieżki zakupowej pozwoli zwiększyć efektywność prowadzonych prac oraz zwrot z poniesionych kosztów.

Digital Optimisation. Kompendium wiedzy.

30 lipca 2020
Digital Optimisation to mechanizm ulepszania istniejących procesów operacyjnych i modeli biznesowych, opierający się na technologiach cyfrowych. E-book przygotowany przez ekspertów prezentuje metodykę 12 kroków, które przyniosą Ci sukces w internecie.
kontakt // ideoforce.pl