Jak założyć konto firmowe na Facebooku – krok po kroku

Dlaczego jest Ci potrzebne konto firmowe na Facebooku? Jak je założyć i zarządzać stroną, by przyciągać klientów? Odpowiemy na te pytania i przeprowadzimy Cię przez proces zakładania profilu firmowego w najpopularniejszym serwisie społecznościowym.
12 sierpnia 2020

Wyraźne rozgraniczenie profilu indywidualnego (prywatnego) od działań biznesowych przynosi same korzyści, ale i jest podstawowym warunkiem wygodnego i bezproblemowego zarządzania firmą na Facebooku. Na pytanie, czy warto zakładać profil firmowy na Facebooku w przypadku prowadzenia własnego biznesu odpowiadamy – TAK!

W dalszej części dowiesz się, co wziąć pod uwagę weryfikując pomysł założenia profilu dla firmy, jak utworzyć konto firmowe i uzupełnić informacje niezbędne do skutecznego zarządzania profilem. To nie wszystko, poznasz zalety prowadzenia konta firmowego i sposoby na generowanie leadów.

Reakcje na Facebooku

Spis treści:

1. Tworzenie konta firmowego.
2. Uzupełnianie danych na koncie.
3. Zalety strony firmowej na Facebooku.
4. Pozyskiwanie nowych klientów.
5. Podsumowanie.

Tworzenie konta firmowego

Do utworzenia strony firmowej na Facebooku (fanpage’a) potrzebny jest profil prywatny. Facebook w tym przypadku dba mocno o weryfikację tożsamości, a tym samym zapewnienie użytkownikom portalu gwarancji autentyczności wszystkich fanpage’y.

Jeśli nie posiadasz jeszcze konta prywatnego, wejdź na stronę: https://pl-pl.facebook.com/ i dokonaj rejestracji –  to bardzo proste.

Nigdy nie zakładajmy „fikcyjnego” konta prywatnego, np. na e-maila firmowego, ponieważ takie konta są najczęściej banowane przez support Facebooka. Takim sposobem łatwo możemy wywołać lawinę niepotrzebnych problemów związanych z przekazywaniem własności utworzonego fanpage’a. Bez obaw, Twoje konto prywatne nie będzie widoczne dla użytkowników.

Masz już swoje konto indywidualne? Przechodzimy zatem do następnego kroku: https://www.facebook.com/pages/create/?ref_type=pages_you_admin

Zakładanie konta na fb

W zależności od tego, czy chcemy utworzyć stronę Firmy lub marki, czy Społeczności lub osoby publicznej wpisujemy nazwę naszej nowej strony oraz wybieramy kategorię, która najlepiej pasuje do charakteru naszego biznesu.

Firma czy marka

W przypadku nazwy strony, zastanówmy się przed jej wyborem. Facebook co prawda udostępnia możliwość zmiany nazwy, natomiast czasami zdarza się, że proces ten trwa długo, a w niektórych sytuacjach spotkać się można z decyzją odmowną.

Wiele osób nie wie, jaką Kategorię strony wybrać. Dobra wiadomość jest taka, że zawsze swobodnie możemy ją zmienić i ewentualnie wpisać dodatkowe opcje w Ustawieniach strony.

W dalszej kolejności uzupełniamy dane adresowe. Jeśli nie chcemy, aby dokładny adres firmy był udostępniony, możemy skorzystać z opcji: nie wyświetlaj mojego adresu. Pokaż tylko, że ta firma znajduje się w tej miejscowości lub województwie.

Na tym etapie możemy zapoznać się również z regulaminem Zasad dotyczących stron, grup i wydarzeń: https://www.facebook.com/policies/pages_groups_events/. Wszyscy twórcy i administratorzy stron, grup i wydarzeń na Facebooku podlegają zasadom ujętym w regulaminie.

W kolejnym kroku warto dodać Zdjęcie profilowe oraz zdjęcie tła na naszej stronie. Jeśli nie przygotowaliśmy wcześniej odpowiednich grafik, korzystamy z opcji Pomiń i uzupełniamy brakujące materiały w późniejszym czasie.

Dodaj zdjęcie profilowe

Facebook rekomenduje zdjęcie profilowe (Avatar) w postaci grafiki kwadratowej o wymiarze 170 x 170 pikseli – w takim wymiarze wyświetli się na komputerach, a najlepiej żeby było to 1200 x 1200. Przy czym pamiętajmy, że w smartfonach będzie to obraz o wymiarach 128 x 128 pikseli, a w większości wielofunkcyjnych urządzeń – zdjęcie o wymiarach 36 x 36 pikseli. Miejmy na uwadze, że grafika zostanie przycięta w kształt koła.

Zdjęcie w tle na Facebooku

Zaleca się, aby zdjęcie w tle (Cover photo) miało co najmniej 400 x 150 pikseli. Na desktopie wyświetli się, jako obraz o wymiarach 820 x 312 pikseli, a w smartfonach – 640 x 360 pikseli. Zdjęcie w tle może mieć postać prostokątnej grafiki, zdjęcia 360 stopni, filmu lub pokazu slajdów.

To tyle, jeśli chodzi o samo założenie konta firmowego, ale na tym nie koniec działań. Przed nami uzupełnianie danych o firmie.

Uzupełnianie danych na koncie

Aby nasz fanpage był wiarygodny, nie tylko w oczach Facebooka, ale również jego użytkowników, musimy wprowadzić dodatkowe informacje opisujące naszą firmę.

Po wejściu w utworzoną Stronę, w górnym pasku nawigacyjnym szukamy karty Ustawienia.

Informacje o stronie

Następnie z lewej strony wybieramy opcję Informacje o stronie i uzupełniamy brakujące pola (m.in. Docelowy adres URL, Opis stanowiący krótkie podsumowanie naszej strony, witrynę internetową). Im więcej uzupełnionych pól będzie posiadał nasz fanpage, tym lepiej.

Ustawienia wiadomości na FB

Kwestią, o którą warto zadbać już na samym początku są wiadomości. W ramach trzech sekcji – Ustawienia ogólne, Rozpoczynanie konwersacji w Messengerze i Podczas konwersacji w Messengerze – możemy zarządzać ustawieniami wiadomości w profilu. Opcją wartą ustawienia jest Automatyczne rozpoczynanie konwersacji w Messengerze (Ustawienia à Wiadomości à Rozpoczynanie konwersacji w Messengerze). Zapewnia ona automatyczne otwieranie okna czatu, aby zachęcić klientów do kontaktu z firmą. Pamiętajmy, że aby w pełni wykorzystać możliwości tego rozwiązania, należy zadbać o uzyskanie odznaki  „Bardzo sprawnie odpowiada na wiadomości”.

Kolejną rzeczą, jaką możemy zrobić jest wybór odpowiedniego szablonu i pasujących do naszego biznesu kart. Opcje odpowiadające za ustawienia znajdziemy w zakładce Szablony i karty.

Szablony i karty na FB

Aktualnie mamy do wyboru 9 wersji szablonów, które możemy dopasować pod konkretne kategorie biznesowe (np. szablon Zakupy nadaje się świetnie do sklepów internetowych). Karty natomiast służą do przedstawiania produktów, usług i innych elementów związanych z naszą ofertą. Skorzystać możemy z takich kart, jak np. Usługi, Recenzje, Sklep, Oferty, Grupy czy Oferty pracy. W ten oto sposób użytkownicy otrzymują wgląd z zakres oferty. Karty można zamieniać – dodawać lub usuwać.

Szablony

W sekcji ustawień ogólnych dysponujemy szeregiem mechanizmów dotyczących między innymi widoczności strony, ograniczeń związanych z osobami, które mogą publikować posty na stronie, zawężeniem potencjalnej grupy odbiorców aktualności, widoczności strony dla danego kraju czy opcji dodawania znaczników ułatwiających zarządzanie stroną.

Ogólne na fb

Jedną z możliwości jest Moderacja strony, dzięki której automatycznie zablokujemy posty i komentarze zawierające konkretne słowa lub frazy (np. wulgaryzmy) – to my decydujemy, co użytkownicy mogą pisać na naszym fanpage. Facebook daje nad tym pełną kontrolę. Wystarczy wpisać wybrane słowa lub dodać plik .CSV z wyrażeniami, jakich nie chcemy na stronie.

Moderacja strony

Zostając jeszcze w temacie moderowania, dobrze jest nadzorować treści z pomocą opcji Posty gości. I tutaj mamy do wyboru zezwolenie na publikowanie postów na stronie z opcją wcześniejszego zatwierdzania przed publikacją lub blokowanie postów dodawanych przez użytkowników.

Posty gości

Moderowanie postów i komentarzy, czy to blokowanie, usuwanie, ukrywanie bądź wyłączenie opinii powinno zachodzić przy uwzględnieniu norm komunikacji biznesowej w marketingu.

Niezwykle pomocne w śledzeniu rozwoju profilu są statystyki Facebooka, które dostarczają chociażby informacji o postach z największym zasięgiem. Stronę na Facebooku możemy synchronizować z WhatsApp Business i  połączyć z kontem na Instagramie. W zarządzaniu profilem firmowym może brać udział 6 osób: administrator, redaktor, moderator, reklamodawca, analityk i menedżer ofert pracy – każda z nich posiada nieco inne uprawnienia nadawane przez administratora.

Opracujemy dla Ciebie skuteczną kampanię w Social Media!
Razem zbudujemy Twoją silną pozycję w Internecie!
Skontaktuj się

Zalety strony firmowej na Facebooku

Być może zastanawiasz się, czy opłaca się zakładać konto firmowe na Facebooku. I słusznie, bo nie dla wszystkich firm będzie to opłacalne. Kluczowe jest dopasowanie kanału komunikacji do klientów i potencjalnych konsumentów. Być może Twoja marka lepiej odnajdzie się na innej platformie społecznościowej, np. na Instagramie? Jeśli już przeanalizujesz swoją grupę docelową, jej poszczególne segment i persony oraz strategię marketingową firmy i uznasz, że Facebook jest idealnym miejscem do realizowania celów, nie wahaj się ani chwili – załóż konto!

Nie bez powodu firmy decydują się na prowadzenie strony promującej markę. Facebook jest serwisem o największej aktywności użytkowników. Każdego dnia korzysta z niego 1,66 mld osób, a w skali miesiąca jest to około 2,5 mld użytkowników. Co więcej, aż 2/3 ankietowanych deklaruje, że co najmniej raz w tygodniu odwiedza stronę lokalnej firmy.

Facebook Social Media
źródło: https://www.statista.com/

A  to korzyści z założenia i prowadzenia strony firmowej na Facebooku:

  • Oddzielenie aktywności prywatnej od firmowej – prowadząc profil firmy lub sklepu możesz rozdzielić te dwie sfery, a dzięki Menedżerowi firmy aktywność na każdym z profili jest od siebie w pełni niezależna.
  • Pozyskiwanie nowych klientów – dzięki reklamie dotrzesz do osób, które marki nie znają, ale wykazują spore prawdopodobieństwo zainteresowania ofertą – reklamę dopasujesz do spersonalizowanej grupy odbiorców.
  • Utrzymywanie relacji ze stałymi klientami – prowadzenie fanpage umożliwia stały i szybki kontakt z klientami, którzy szybko otrzymują odpowiedzi na pytania, np. przez chatbota lub odpowiadanie na komentarze i wiadomości.
  • Dostęp do panelu reklamowego Facebook Ads (Business Managera) – narzędzie zapewnia emitowanie i monitorowanie reklam, a także zarządzanie stronami, kontami reklamowymi i aplikacjami.
  • Możliwość korzystania z wielu formatów reklam i promowania postów – firma otrzymuje opcje tworzenia reklam angażujących różne grupy użytkowników lub reklamowania się przy pomocy istniejącego posta.

Konfiguracja reklamy

  • Segmentowanie odbiorców – marka może tworzyć bazę aktywnych fanów, osób które weszły w interakcje ze stroną lub odwiedziły sklep.
  • Wdrożenie narzędzia analitycznego (piksela Facebooka) – piksel pozwala na emitowanie reklamy odpowiedniej grupie odbiorców, automatyczne składanie ofert i mierzenie skuteczności reklam.
  • Zwiększenie sprzedaży – korzystanie z opcji reklamowych, remarketingu i monitorowania zachowań klientów (poprzez piksel Facebooka), kieruje przekaz wprost do klientów o największym potencjalne zakupowym.
  • Budowanie wizerunku i rozpoznawalności – aktywne, systematyczne i długofalowe działania, ale również dopasowane do grupy odbiorców, wzmacniają pozycję marki na rynku.

Pozyskiwanie nowych klientów

Generowanie leadów to nieodłączna część procesu firmy, której nadrzędem celem jest sprzedaż produktów i usług. Strona firmowa na Facebooku jest doskonałym narzędziem do zbierania leadów. Przypomnijmy, lead to osoba potencjalnie zainteresowania produktem, a więc taka, która zostawiła swoje dane lub skontaktowała się z firmą w inny sposób. Innymi słowy, to osoba lub firma, która może zostać klientem.

Konto firmowe na Facebooku daje wiele sposobów na generowanie leadów. Możesz w poście zamieścić link odsyłający do strony, na której znajduje się CTA lub skierować na stronę umożlwiającą pobranie e-booka (użytkownik będzie musiał zostawić swoje dane). Nie zapomnij o przyciskach na stronie, dzięki którym w każdej chwili można się skontaktować z firmą.

Cta Facebook

Pierwszym krokiem do zostawienia danych kontaktowych jest zainteresowanie odbiorców, a następnie ich zaangażowanie, pokazanie im, że opłaci się wejść na inny poziom „relacji”. Dobrą metodą na zainteresowanie użytkowników Facebooka są różnorodne posty – dużą popularnością i zasięgiem cieszą się filmy. Warto również korzystać z Facebook Live, czyli transmisji na żywo z poziomu strony, grupy lub profilu. W czasie emisji firma może wchodzić w interakcję z użytkownikami, np. reagować  na komentarze, prezentować pytania i komentarze odbiorców, przypinać najlepsze komentarze u góry. Facebook traktuje priorytetowo filmy trwające dłużej, niż trzy minuty – dłuższe transmisje oznaczają większy zasięg. Dzięki narzędziu API Live Video jesteś w stanie prowadzić transmisję aż 8 godzin. Transmisję dobrze jest zaplanować i można to zrobić, czego efektem są dwa automatyczne posty: publikowany od razu po zaplanowaniu transmisji i zawierający transmisję na żywo, a opublikowany w zaplanowanym czasie.

Metod na angażowanie poprzez firmowe konto na Facebooku jest więcej, a zaliczyć do nich możemy:

  • wydarzenia na Facebooku,
  • konkursy mające bezpośredni związek z ofertą,
  • zamknięte grupy na Facebooku (np. dla klientów),
  • posty – przemyślane i zgodne grupą docelową,
  • kampanie reklamowe Facebook Ads,
  • kontakt z fanami w komentarzach, Messengerze i poprzez chatbota.

Kolejna kwestią są opinie – zachęcaj zadowolonych klientów do podzielenia się swoimi wrażeniami o firmie. Dla osób, które rozważają skorzystanie z usługi lub zakup produktu jest to dość istotna wskazówka. Pewnie się zastanawiasz, co w przypadku kiedy ktoś zostawi niepochlebną opinię? Przede wszystkim zareaguj, co dotyczy również nieprzychylnych komentarzy. Użytkownicy cenią to, że firma widzi niezadowolenie i nie unika podjęcia trudnego tematu. Wbrew temu co się powszechnie sądzi, rozmowa z takim niezadowolonym klientem może być źródłem cennych informacji o naszej firmie, poziomie usługi itp. i tym samym sposobem na „naprawę” zarówno relacji z tym klientem, jak i wizerunku zakłóconego opinią.

Podsumowanie

Podczas zakładania konta firmowego na Facebooku weźmy pod uwagę cele, jakie chcemy zrealizować poprzez stronę marki w tym serwisie społecznościowym. To zadecyduje o kształcie profilu – w tym kart w lewym panelu. Przykładem mogą być wydarzenia. Jeśli Twoja firma jest organizatorem regularnych spotkań to karta Wydarzenia może okazać się niezbędna do ich promowania. Bardzo ważne jest bieżące śledzenie zmian na Facebooku, jak chociażby tych dotyczących nowych funkcji. Znów posłużę się przykładem – nowe funkcje na Facebooku związane z cyfrowymi kartami podarunkowymi lub opcjami zamawiania jedzenia poprzez, które firma może dodać przycisk do strony, udostępnić post o swojej ofercie lub relację.

Podsumowując, założenie konta dla firmy jest początkiem wyzwania, jakie stoi przed marką, ale niezwykle istotnym. To właśnie na początku tworzymy koncepcję, badamy rynek, segmentujemy konsumentów, określamy cele (również reklamowe), oceniamy potencjał firmy i nadajemy kierunek działalności w social media.

People on facebook

 

Wspólnie zbudujmy silną pozycję
w Social Media!

Podobne wpisy

Publikacje dla mBanku w ramach partnerstwa

11 sierpnia 2020
Ideo Force jako jeden z partnerów Cyfrowych rewolucji mBanku aktywnie uczestniczy w akcji. Ostatnio w encyklopedii cyfryzacji na stronie kampanii społecznej pojawiły się trzy artykuły naszych specjalistów.

Jak wypromować e-commerce?

6 sierpnia 2020
Nasza współpraca z firmą zajmującą się rozwojem i szkoleniami zaowocowała publikacją. Na blogu questus znajdziecie artykuł, z którego dowiecie się, co wpływa na sprzedaż i jak skutecznie wypromować e-commerce korzystając z narzędzi e-marketingowych.
kontakt // ideoforce.pl