Jak zintegrować Google Search Console z Google Analytics?

Chcesz wiedzieć, jakie frazy sprawiają, że w wynikach wyszukiwania pojawiają się strony z Twojej witryny? Połącz konto Search Console z Google Analytics. Przeprowadzimy Cię przez ten proces. Przygotowaliśmy instrukcję, z którą szybko zintegrujesz usługi.
7 października 2020

Google Search Console jest bezpłatną usługą dostarczającą szeregu informacji o stanie witryny w indeksie Google. Jest to podstawowe narzędzie pracy każdego specjalisty SEO, jednak często niedoceniane przez właścicieli stron. Korzystają z niego również osoby zajmujące się e-marketingiem, administratorzy witryn i programiści. Z Search Console, m.in. pozbędziesz się problemów z indeksowaniem strony, sprawdzisz, jak często Twoja strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, dowiesz się, jakie strony zawierają linki do Twojej witryny.   

Połączenie GSC z Google Analytics umożliwi Ci dokonanie analizy porównawczej z danymi zgromadzonymi w GA w jednym panelu. Więcej funkcjonalności narzędzia opisaliśmy w Do czego służy narzędzie Google Search Console?

 

Spis treści:

1. Jak połączyć konto GSC z GA?
2. Zwróć uwagę na…
3. Łączenie konta GSC z GA.
4. Do jakich raportów otrzymasz dostęp?
5. Podsumowanie.

Integracja GSC z GA

Jak połączyć konto GSC z GA?

Po pierwsze, musimy posiadać założone konto Google Analytics  i zweryfikowane konto Google Search Console – w tym przypadku Google musi mieć pewność, że strona, którą chcemy połączyć należy do nas. Jeśli masz zweryfikowane konto, nie musisz nic więcej robić. Jeśli nie, musisz  je założyć, co zrobisz na tej stronie: https://search.google.com/search-console/about. Najlepiej będzie, kiedy Twoje konta Google Analytics i Google Search Console zostaną przypisane do jednego adresu e-mail. Pozwoli to połączyć konta bez problemów. Po założeniu konta musisz jeszcze zweryfikować witrynę (potwierdzić, że należy do Ciebie), a możesz to zrobić na kilka sposobów:

Najpopularniejszych sposobem weryfikacji konta Google Search Console jest wgranie pliku HTML na serwer lub dodanie fragmentu kodu do sekcji <head> naszego serwisu. Pozostałe sposoby takie, jak rekord DNS w domenie wymaga kontaktu z zarządcą domeny, a weryfikacja poprzez Google Analytics czy Google Tag Manager jest często problematyczna w związku ze sposobem osadzania tych kodów w popularnych CMS’ach.

Zwróć uwagę na…

Na co uważać przy weryfikowaniu witryny w GSC przed połączeniem z GA? Zwróć uwagę na to, że dodając stronę do Search Console, należy dodać ją w wersji z każdym protokołem (wersją) strony, a więc będzie to na przykład:

  • http://www.twojastrona.pl/
  • http://twojastrona.pl/
  • https://www.twojastrona.pl/
  • https://twojastrona.pl/

Jeśli Twoja strona jest aktywna pod adresem https://twojastrona.pl/ a do Google Analytics podłączysz wersję http://twojastrona.pl/, to nie zobaczysz w GA żadnych danych i to mimo prawidłowego połączenia.

Kompleksowo wdrażamy i konfigurujemy narzędzia, by móc wyjąć z nich jak najwięcej danych! Tylko działania oparte o dane mogą przynieść sukces.
Skontaktuj się

Łączenie konta GSC z GA

  1. Przechodzimy do konta Google Analytics – tego, które chcemy połączyć z Google Search Console.

2. Następnie do zakładki „Administracja” w lewym dolnym rogu strony.

3. Znajdujemy kolumnę usługi à „Wszystkie usługi” – tam pojawi nam się lista usług, które możemy połączyć z danym widokiem GA.

4. Wybieramy opcję „Połącz z Search Console”.

5. Następnie musimy wygenerować połączenie między GA a GSC poprzez kliknięcie „Dodaj”.

6. Zostajemy przekierowani na stronę w GSC, gdzie możemy wybrać, jaką usługę na naszym koncie chcemy połączyć z GA. Wybieramy właściwy adres naszej strony i zapisujemy.

7. Kolejno potwierdzamy chęć powiązania zasobów.

Dodaj powiązanie

8. Po zapisaniu, zobaczymy w GA, że nasze konto jest połączone z GSC.

Search Console Ustawienia

9. Dane z GSC zaczną napływać do GA z opóźnieniem i będą dostępne w zakładce „Pozyskiwanie” à „Search Console”

Pozyskiwanie search console

Do jakich raportów otrzymasz dostęp?

Strony docelowe

Raport ten określa, jakie miejsca odwiedzają użytkownicy wchodzący na stronę, a także CTR danego wyniku w organicznych wynikach wyszukiwania, zapytania, które spowodowały wejście na dany URL czy średnią pozycję danego wyniku.

Kraje

Z tego raportu dowiesz się, w których krajach Twoje strony odnotowują największe zaangażowanie i skuteczność.

Urządzenia

W tym raporcie uzyskasz informację o kategorii urządzeń najskuteczniejszych w wyszukiwaniu fraz powiązanych z Twoją witryną.

Zapytania

Tutaj sprawdzisz, jakie zapytania w wyszukiwarce Google spowodowały wyświetlenie konkretnych adresów URL Twojej strony internetowej. Pozwoli Ci to na poznawanie korelacji między wyszukiwanymi zapytaniami, a odwiedzanymi adresami URL.

Podsumowanie

Połączenie Google Analytics z Google Search Console powinno zostać wdrożone na każdej witrynie mierzącej ruch przy wykorzystaniu rozwiązań Google. Jak widać nie jest to zadanie czasochłonne, a korzyści jakie daje pozwalają na uzyskanie szczegółowych danych dotyczących reklam i bezpłatnych wyników oraz zaangażowania użytkowników. Jeśli nie posiadasz jeszcze tego wdrożenia, postępuj krok po kroku według instrukcji – całość nie powinna zająć więcej, niż kwadrans, a pozwoli Ci rzucić nowe światło na Twoją witrynę.

Porozmawiajmy o Twoim sukcesie w sieci!

Autor

Podobne wpisy

Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?

6 października 2020
Eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowali Poradnik Performance Marketing, w którym Mateusz Bober z Ideo Force mówi, jak zwiększyć współczynnik konwersji w średnich i dużych sklepach internetowych, a użytkownika uczynić klientem.

Gadu-Gadu - polski komunikator, który podbił serca milionów internautów

6 października 2020
Wielu z nas, na pewno pamięta niegdyś bardzo popularny komunikator Gadu-Gadu. Prosty, przejrzysty i łatwy w obsłudze. Stanowił podstawowy system komunikowania się zarówno w firmach jak i na co dzień. Zjednał sobie wiele serc użytkowników.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl