Jakie są błędne przekonania o SEO?

Na temat SEO narosło wiele przekonań, jednak wiele z nich jest błędnych. Warto poznać najczęściej wymienianie, aby zrewidować swoje poglądy i poznać przyczyny, które wpływają na takie opinie.

Bywa, że termin SEO jest błędnie rozumiany. Nie dziwi to zwłaszcza wśród osób, które na co dzień nie mają styczności z pozycjonowaniem. SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarkę wchodzi w zakres pozycjonowania. Jednak wiele osób używa tego terminu zamiennie, co nie jest właściwe. SEO dotyczy działań prowadzonych na stronie, jednak na pozycjonowanie składają się jeszcze prace wykonywane poza witryną. Są nimi link building, czyli linkowanie oraz czynności wykonywane w celu uzyskania wysokiego stopnia zaufania (tzw. czynniki trust rank) wyszukiwarki do strony.

Panuje również przekonanie, że zarówno SEO, jak i pozycjonowanie są działaniami jednorazowymi, a rezultaty prowadzonych prac pojawiają się szybko. Jeśli mówimy o efektach stabilnych, utrzymujących się przez długi czas to z pewnością osiągnięcie ich będzie wymagało czasu i pracy. Często słyszy się głosy, że SEO to nic innego jak umieszczanie w treści na stronie słów kluczowych – nic bardziej mylnego. Owszem, słowa kluczowe są częścią strategii SEO, jednak nie stanowią jedynego elementu działań w tym zakresie. Ze słowami kluczowymi wiąże się przekonanie o tym, że linki sponsorowane w ramach kampanii reklamowej Google Ads wpływają na wyniki naturalne, co może zastąpić prowadzenie prac SEO. W tym przypadku widoczność strony w pozycjach wyszukiwarki, uzależniona jest od czasu podczas którego opłacana jest reklama – nie wpływa to na stabilną sytuację witryny w wynikach organicznych.

bledne przekonania o seo

Wiemy, jakie działania są skuteczne w SEO!

Podobne wpisy

Kalendarz marketingowy na 2019

28 grudnia 2018
Nowy rok to szansa na realizacje kolejnych marketingowych kampanii. Już dzisiaj zaplanuj swoje działania, tak aby nic nie umknęło Twojej uwadze. Aby ułatwić Ci ten proces przygotowaliśmy kalendarz marketingowy.

Organizacja eventu krok po kroku

14 grudnia 2018
Organizacja imprez branżowych to świetne narzędzie do kształtowania wizerunku firmy. Dobrze zaplanowany event w niekonwencjonalny sposób prezentuje markę, a także jest okazją do integracji oraz poszerzenia więzi z otoczeniem zewnętrznym.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl