Jakie są błędne przekonania o SEO?

Na temat SEO narosło wiele przekonań, jednak wiele z nich jest błędnych. Warto poznać najczęściej wymienianie, aby zrewidować swoje poglądy i poznać przyczyny, które wpływają na takie opinie.

Bywa, że termin SEO jest błędnie rozumiany. Nie dziwi to zwłaszcza wśród osób, które na co dzień nie mają styczności z pozycjonowaniem. SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarkę wchodzi w zakres pozycjonowania. Jednak wiele osób używa tego terminu zamiennie, co nie jest właściwe. SEO dotyczy działań prowadzonych na stronie, jednak na pozycjonowanie składają się jeszcze prace wykonywane poza witryną. Są nimi link building, czyli linkowanie oraz czynności wykonywane w celu uzyskania wysokiego stopnia zaufania (tzw. czynniki trust rank) wyszukiwarki do strony.

Panuje również przekonanie, że zarówno SEO, jak i pozycjonowanie są działaniami jednorazowymi, a rezultaty prowadzonych prac pojawiają się szybko. Jeśli mówimy o efektach stabilnych, utrzymujących się przez długi czas to z pewnością osiągnięcie ich będzie wymagało czasu i pracy. Często słyszy się głosy, że SEO to nic innego jak umieszczanie w treści na stronie słów kluczowych – nic bardziej mylnego. Owszem, słowa kluczowe są częścią strategii SEO, jednak nie stanowią jedynego elementu działań w tym zakresie. Ze słowami kluczowymi wiąże się przekonanie o tym, że linki sponsorowane w ramach kampanii reklamowej Google Ads wpływają na wyniki naturalne, co może zastąpić prowadzenie prac SEO. W tym przypadku widoczność strony w pozycjach wyszukiwarki, uzależniona jest od czasu podczas którego opłacana jest reklama – nie wpływa to na stabilną sytuację witryny w wynikach organicznych.

bledne przekonania o seo

Ocena artykułu:
Jakie są błędne przekonania o SEO?

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl