Jakie są najlepsze strategie marketingu społecznościowego?

Media społecznościowe na dobre zagościły w przestrzeni marketingu internetowego. Są nieodłącznym elementem promocji marki w sieci, dlatego wybór skutecznej strategii pomoże osiągnąć marce zamierzone cele.

Strategia w ramach marketingu społecznościowego wymaga między innymi opracowania planu, określenia celu oraz wybrania właściwego kanału komunikacji. Bez względu na typ prowadzonej strony internetowej, dialog z klientami warto prowadzić na różnych płaszczyznach. Warto, żeby uzupełnieniem działalności w witrynie była obecność w mediach społecznościowych. Kanał komunikacji powinien odpowiadać specyfice prowadzonego przedsięwzięcia i uwzględniać potrzeby odbiorców marki (trafiać z przekazem do grupy docelowej), np. firma specjalizująca się w usługach internetowych prowadzi konto na LinkedIn, a strona e-commerce porozumiewa się  z klientami poprzez Facebooka. Prowadzenie marketingu społecznościowego jest elementem rozbudowanej strategii marketingowej firmy.

Jedną z najskuteczniejszych strategii marketingu społecznościowego jest wielokanałowa strategia komunikacji (multichannel). W założeniu tym jest istotne, aby nie skupiać się na prowadzeniu działań tylko w obrębie jednego kanału (np. Facebooka). Odbiorca marki powinien otrzymywać komunikaty na wielu płaszczyznach, a dokładnie w czasie kiedy tego potrzebuje. Obok strategii multichannel, skuteczność działań w mediach społecznościowych zapewnia:  

  • Dzielenie się wiedzą – tworzenie przekazu o wysokiej wartości merytorycznej i przydatnej podczas rozwiązywania problemów przez odbiorców.
  • Pytanie i odpowiadanie, czyli komunikacja z odbiorcami marki – angażowanie klientów w dyskusje oraz wychodzenie z inicjatywą poprzez poruszenie tematów związanych z aktualnymi wydarzeniami.
  • Content – odpowiednio przekazana i zróżnicowana treść to podstawa budowania relacji z klientami. Warto urozmaicać treść filmami i wychodzić poza kanał organizując spotkania.
  • Aktywność – marka powinna uczestniczyć w życiu odbiorców, czyli regularnie publikować treści.
  • Obserwacja – warto słuchać klientów i budować przekaz oparty na ich potrzebach. Pomocne w tym są narzędzia do analizy (np. Google Analytics) czy prowadzenie testów A/B. 

strategie marketingowe

Pomożemy Ci stworzyć idealną strategię e-marketingową!

Podobne wpisy

Czy istnieją systemy do wykrywania duplicate content?

14 marca 2019
Jakość treści publikowanych na stronach internetowych jest obecnie jedną z kluczowych kwestii, które brane są pod uwagę podczas określania rankingu w wynikach wyszukiwania Google. Jak sprawdzić, czy teksty nie powielają się na innych stronach?

Marketing na Dzień Kobiet

8 marca 2019
8 marca sklepy wypełniają się czekoladkami i kwiatami, a wszystko po to, by „skusić” mężczyzn na promocje z okazji Dnia Kobiet. W Internecie marki przygotowują kreatywne posty, aby w tym dniu wyróżnić się spośród innych i przykuć uwagę swoich fanów.
kontakt // ideoforce.pl