Kampania dla sklepu internetowego z małym budżetem

Czy prowadzenie działań marketingowych przy ograniczonym budżecie ma sens? Jak zdecydować w co zainwestować nasze środki? Jak stworzyć odpowiednią strategię? O tym przeczytasz w niniejszym artykule.
31 maja 2019

Mały budżet przeznaczony na reklamę przeważnie związany jest z małymi firmami, ale nie zawsze musi być tak. Nie wszystkie przedsiębiorstwa (niezależnie od ich rozmiaru) dostrzegają fakt, iż w promocji marki tkwi spory potencjał i to właśnie od niej może zależeć, że szybciej zdobędzie się nowych klientów, czy też uda się nawiązać kontakt z nowymi partnerami.

O czym nalezy pamiętać, by działania e-marketingowe nie poszły na marne i jak je dobrze rozplanować przy ogranicoznym budżecie? 

ecommerce

Dokonaj technicznej analizy sklepu

Niezależnie od tego, jaki posiadamy budżet na działania, warto przeznaczyć nawet jego kilkumiesięczny ekwiwalent na prace nad stroną, czyli na przeprowadzenie i wdrożenie audytu SEO oraz optymalizację pod kątem użyteczności. Nawet najlepiej prowadzone kampanie CPC prowadzone w Google Ads czy Facebook Ads nie osiągną zamierzonego efektu, jeśli landing page, do którego kierują będzie nieprzyjazny użytkownikowi. Tak samo, wszelkie działania pozycjonerskie –  zdobywanie linków czy budowanie treści w obrębie strony nie przyniosą efektu w postaci wzrostu widoczności i ruchu na stronie, jeśli ta będzie niezoptymalizowana pod kątem SEO.

Dlatego pracę zacznij od optymalizacji technicznej strony oraz wdrożenia wszystkich zaleceń, które wynikają z audytu UX i SEO. Być może wydaje Ci się, że nie są to sprawy, którymi powinieneś się zajmować na początku, jednak mają one kolosalny wpływ na widoczność strony i współczynnik konwersji.

ecommerce ux

Wybierz działania, w których jesteś w stanie wspomóc agencję

Każdy z nas ma obszar, którym interesuje się i mógłby o nim opowiadać godzinami. Zazwyczaj jest tak również w przypadku klientów, z którymi rozmawiamy. Potrafią z pasją opowiadać o swoim biznesie i produktach, jednak nie są w stanie przekuć tej pasji w ruch na stronie i zysk w portfelu. Agencje marketingowe nie zawsze specjalizują się w każdym obszarze. Dlatego istnieją takie obszary, w których klienci często wspierają naszą pracę, a są to między innymi:

  • Praca nad treścią

Jeśli Twój produkt czy świadczona usługa należą do kategorii tych, które przed napisaniem na ich temat jakiegokolwiek tekstu, wymagają wielu godzin spędzonych nad poznawaniem ich specyfikacji, dobrym rozwiązaniem będzie współpraca na linii klient -> agencja. Współpraca taka może polegać na tym, że klient będący specjalistą w danej dziedzinie przygotowuje roboczy tekst na temat swojej usługi czy produktu. Opisuje jego specyfikację oraz wartości dla klienta, które odróżniają go od konkurencji. Natomiast agencja pracuje nad tym roboczym tekstem, tak aby nadać mu wartość pod kątem, jak najlepszej widoczności strony w sieci. Szczególnie w branżach technicznych pozwala to na bardzo duże skrócenie czasu pracy nad tekstem po stronie agencji oraz pozwala na zachowanie wysokiej jakości tekstów.

content marketing

  • Wdrażanie zmian optymalizacyjnych

W wyniku audytów SEO i UX powstaje szereg zaleceń, które mają na celu zwiększenie widoczności i konwersji w sklepie. Część bardziej szczegółowych wymaga pomocy programistów. Jednak istnieje duża część takich, które mogą być wdrażane sukcesywnie przez klienta (np. zwracanie uwagi przy dodawaniu produktów do sklepu na uzupełnianie atrybutów alt zdjęć, różnicowanie opisów). Nie zajmuje to wiele czasu, a wprowadzanie takich zmian już na starcie ograniczy późniejszą pracę agencji przy poprawie tych znaczników.

audyt ux

Stawiaj na content marketing

sklep internetowyContent marketing oraz rozwój warstwy tekstowej (blog, kategorie produktowe, opisy produktów) są w stanie wielokrotnie zwiększyć widoczność strony w sieci, przynosząc jej duży i dobrze konwertujący ruch. Staraj się pisać minimum dwa nie za krótkie (min. 5 000 znaków ze spacjami) fachowe teksty miesięcznie – po roku będziesz posiadał już 24 artykuły. Użytkownicy szukają w Internecie odpowiedzi na pytania, fachowe doradztwo. Postawienie się w roli eksperta w danej dziedzinie nie tylko poprawi Twój wizerunek i przyczyni się do zapamiętania Twojego brandu, ale także pozwoli na budowanie widoczności Twojej strony na coraz to nowe frazy.

Twórz społeczność w social media

Media społecznościowe są siłą, która bezpośrednio wpływa na e-commerce, niezależnie od tego czy sprzedajesz produkty czy usługi, znajdziesz swoje grono odbiorców na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, bądź Pintereście. Aktywność w mediach społecznościowych pozwoli Ci na prezentowanie opinii zadowolonych klientów. Dodatkowo, w przypadku niektórych branż warto inwestować w prowadzenie konkursów z niewielkimi nagrodami. Są one w stanie budować duże zaangażowanie i zasięgi wokół postów. Nawet jeśli nie wygenerują sprzedaży bezpośrednio, taka osoba trafi już do Twojego lejka sprzedażowego, a Ty będziesz mógł dotrzeć do niej ponownie z remarketingiem i nową ofertą.

social media

Stosuj USP

Unique Selling Proposition w skrócie USP to innymi słowy czynnik, który wyróżnia ofertę na tle konkurencji. Dobrze dobrane USP wpływa pozytywnie na decyzje zakupowe użytkownika. Najprostsze USP w przypadku sklepów internetowych to dodanie na karcie produktowej informacji o darmowej dostawie, wydłużonym czasie zwrotu produktów czy szybkiej wysyłce. Innymi przykładami USP są między innymi dodatki i gadżety do kupionych produktów, atrakcyjne opakowanie, możliwość personalizacji produktu. Analizujmy konkurencję i sprawdźmy, w jakim obszarze jesteśmy od niej lepsi oraz jaki jest nasz wyróżnik w stosunku do niej.  

usp

Prowadź kampanie płatne

Angażowanie kampanii CPC w generowanie przychodu jest naturalnym krokiem nawet w przypadku sklepów z małym budżetem marketingowym. Starannie wyselekcjonowane do reklamy konkurencyjne produkty z dobrą marżą są w stanie zapewnić solidne ROI, przy którym zanotujesz pełen zwrot kosztów poniesionej kampanii wraz z wygenerowaniem zysku ze sprzedaży produktu.

Do prowadzenia kampanii CPC czy to w Google Ads czy na Facebooku będziesz musiał skorzystać z pomocy agencji marketingowej – doświadczony specjalista w optymalny sposób będzie wydatkował Twój budżet, dobierając odpowiednie rodzaje kampanii i typy reklam. Koszty prowadzenia tego typu kampanii nie są duże i zazwyczaj wynoszą około 8 do 10% wysokości budżetu reklamowego (przy założeniu minimalnej opłaty w przypadku bardzo małych budżetów).

Niewątpliwym plusem prowadzenia kampanii CPC jest możliwość sprawdzenia założeń np. kampanii SEO i weryfikacja zysku z widoczności na dane frazy kluczowe. Wydając kilkaset złotych na testy w obrębie kilku fraz kluczowych, możemy zweryfikować czy poświęcenie kilku miesięcy na optymalizację tych fraz pod kątem organicznej widoczności w TOP 3 wyników, będzie miało szansę się zwrócić.

Świetne wyniki przy niewielkich kosztach w przypadku sklepów internetowych notują zazwyczaj:

  • Kampanie produktowe PLA;
  • Remarketing i remarketing dynamiczny (Facebook Ads, Google Ads).

Prowadź działania SEO

seoPozycjonowanie to działanie, na które powinniśmy znaleźć środki nawet w przypadku mniejszych sklepów internetowych. Poprawnie wdrożona i prowadzona strategia optymalizacji on-site oraz działania off-site, pozwolą na sukcesywne zwiększanie widoczności sklepu na coraz to większą ilość fraz kluczowych. Czym lepsza jest widoczność organiczna, tym większa możliwość schodzenia w pewnym stopniu z wydatków na kampanie CPC. W dłuższej perspektywie czasu jest to działanie, które pozwoli Ci na zwiększanie przychodu z ruchu organicznego, który zazwyczaj jest najlepiej konwertujący.

Korzystaj z przeglądarek cenowych

Porównywarki takie jak Ceneo, Skąpiec czy Nokaut pozwalają na prezentację oferty produktowej naprawdę szerokiemu gronu klientów. Jeśli posiadasz produkt, który ma na tle konkurencji dobrą cenę z pewnością warto, żeby znalazł się w najpopularniejszych w Polsce porównywarkach. Co ciekawe blisko co 8 transakcja w sklepach internetowych jest generowana za pośrednictwem ruchu kierowanego przez porównywarki. Dzięki narzędziom analitycznym oferowanym przez niektóre platformy, takie jak Ceneo możesz badać trendy produktowe oraz porównać swoje oferty w stosunku do konkurencji (aktywne opcje reklamowe u konkurencji, pozycje w stosunku do konkurencji, cena vs cena konkurencji, analiza aukcji itp.) Przy odpowiednim doborze produktów i dbaniu o aktualność pliku produktowego, porównywarki mogą być dobrym źródłem taniego, dobrze konwertującego ruchu dla Twojego sklepu.

sklepy internetowe

Istnieje wiele możliwość prowadzenia kampanii dla sklepów, które nie dysponują dużym budżetem reklamowym. Część z wyżej wymienionych działań warto realizować samemu, a część najlepiej zlecić doświadczonej agencji marketingowej.

Przygotujemy efektywną strategię dla Twojego e-commerce!

Podobne wpisy

Legalny newsletter bez checkboxów. Jak to zrobić?

29 maja 2019
Nie tylko o atrakcyjność trzeba zadbać projektując i wdrażając newsletter. Jego formuła musi być zgodna z obowiązującym prawem. Podpowiadamy, co zrobić, żeby nie przestraszyć użytkowników zbyt dużą ilością checkboxów lub w ogóle z nich zrezygnować.

Wybór najlepszego CMS pod kątem SEO

24 maja 2019
Na rynku istnieje wiele dobrych systemów zarządzania treścią, które umożliwiają aktualizowanie i kontrolowanie treści w witrynie bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Skorzystanie z platformy CMS dla Twojej witryny to dobry pomysł, ale czy to proste?