Które z działań będzie łatwiejsze dla początkującego: SEO na stronie lub SEO off page?

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z SEO mogą mieć problemy wdrażaniem zmian w tym zakresie. Dlatego warto rozróżnić poszczególne obszary dotyczące optymalizacji witryny, by mieć świadomość, które z nich wymagają więcej wprawy i umiejętności.

Działania SEO dzielimy on page SEO i off page SEO. Pierwszy termin odnosi się do czynności, które prowadzone są w witrynie. Wewnątrz strony pracuje się w obszarach, które dotyczą kodu i struktury witryny, słów kluczowych czy metatagów. Przy działaniach on page SEO znaczenie ma treść, którą umieszczamy na stronie oraz układ poszczególnych elementów. O off page SEO mówimy wówczas, gdy działamy na forach, w mediach społecznościowych bądź komentujemy wpisy na blogach. Przykładem jest umieszczanie linków na blogach – nie może być przypadkowe. Powinny być to strony zawierające np. eksperckie treści lub po prostu takie, z którymi chcemy być kojarzeni.

Wszystko co robimy poza witryną, ma na celu wspierać prace SEO prowadzone wewnątrz strony. Jako że off page odnosi się do tego, co dzieje się poza stroną, osoba początkująca może mieć z tym problem. Wynika to z tego, że nie do końca mamy wpływ na to, co dzieje się poza witryną i kontrolowanie sytuacji może być problematyczne. Z kolei na optymalizację strony w jej strukturze możemy w pełni oddziaływać. Z pewnością osobie, która dopiero zaczyna swoją przygodę z pozycjonowaniem łatwiej będzie działać w ramach on page SEO. Warto mieć na uwadze to, że najwyższą skuteczność w pozycjonowaniu strony przynosi wzajemne uzupełnianie się działań prowadzonych na stronie i poza nią.

działania offsite i onsite

Porozmawiajmy o SEO o Twojej witrynie!

Podobne wpisy

Jak poprawnie zliczać konwersje w Google Analytics?

30 listopada 2018
Jak unikać sytuacji, w której podejmujemy błędne decyzje na podstawie niemiarodajnych danych? Jakie błędy sprawiają, że statystyki nie są odzwierciedleniem faktycznego stanu rzeczy? Zapoznaj się z najczęściej popełnianymi błędami przy zliczaniu konwersji.

10 przedświątecznych porad marketingowych

21 listopada 2018
Przełom listopada i grudnia to czas, w którym klienci robią znacznie większe zakupy niż w inne powszednie dni. Aby tak jednak było, właściciele sklepów muszą wyjątkowo zadbać o atrakcyjność swojej oferty i ruszyć z kampanią reklamową. Jak tego dokonać?