Marketing na Dzień Kobiet

8 marca sklepy wypełniają się czekoladkami i kwiatami, a wszystko po to, by „skusić” mężczyzn na promocje z Okazji Dnia Kobiet. W Internecie marki przygotowują kreatywne posty, aby w tym dniu wyróżnić się spośród innych i przykuć uwagę swoich fanów.
8 marca 2019

Coraz częściej możemy zobaczyć, że Międzynarodowy Dzień Kobiet to doskonała okazja do tego, aby zwrócić uwagę na inne, ważne dla społeczeństwa problemy.

Dzisiaj wybraliśmy dla Was 8 ciekawych, naszym zadaniem, akcji z okazji Dnia Kobiet, które prezentujemy poniżej, a w drugiej części tego wpisu znajdziecie garść inspiracji, jak przygotować kampanię marketingową na ten dzień.

dzień kobiet

Akcje społeczne

Avon wspiera ogólnoświatową kampanię stand4her. Globalna kampania marki ma na celu wspieranie kobiet na całym świecie przede wszystkim w wyrażaniu siebie, w rozwijaniu swoich kompetencji oraz pomaganiu im w rozwoju i spełnianiu zawodowym.

dzień kobiet
Źródło: https://lifestyle.newseria.pl/biuro-prasowe/uroda/avon-wspiera-kobiety-na,b311172622

Krakowski Alarm Smogowy przygotował kampanię, której celem jest zwiększanie  świadomości wymagań uchwały antysmogowej. Kampania wystartowała 1 marca, a jej punkt kulminacyjny jest właśnie 8 marca.

Dzień kobiet e-marketing
Źródło: https://www.facebook.com/ZielonaMalopolska

Starbucks i Power Speech na Dzień Kobiet - z okazji Dnia Kobiet, Krakowski Starbucks organizuje spotkanie dla kobiet, które ma  motywować i inspirować kobiety do tego, aby zawsze pozostawały wierne swoim wartościom, nie bały się podejmować decyzji, które mogą okazać się niepopularne.

Dzień kobiet

Fundacja Sukces Pisany Szminką i akcja #NiePrzepraszamZa została skierowana oczywiście do kobiet, a jej celem jest zmobilizowanie kobiet do tego, aby miały pewność i wiarę w siebie. W akcję włączyło się wiele znanych kobiet. Akcja ma pokazać, za co kobiety w dzisiejszym świecie nie muszą przepraszać.

E-marketing na Dzień Kobiet

Akcje rekrutacyjne

Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych przygotowały kampanię rekrutacyjną skierowaną do kobiet. „Każdy superbohater ma własną historię” – taki jest początek spotu promocyjnego realizowanej kampanii, której celem jest zachęcenie kobiet do wstąpienia w szeregi US Air Force.

Akcje rekrutacyjne
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=XA7c4FoT1SA

Pratt & Whitney Rzeszów z okazji Dnia Kobiet zorganizował Rekrutacyjny Dzień Otwarty dla Pań. Podczas tego dnia można zobaczyć jak wygląda hala produkcyjna oraz poznać pracujące już operatorki. Dodatkowo można zgłosić się na spotkanie z rekruterką, która opowie jak wygląda praca w firmie.

akcja rekrutacyjna


Kampanie sprzedażowe

Marka Yes, dla rozważnych i spontanicznych, w swoim sklepie internetowym przygotowała specjalną promocję na zakupy. Z promocji można korzystać  już 15 lutego i zrobić sobie prezent na 8 marca.

yes

Real Time Marketing

Marka McDonald’s na swoim fanpage opublikował Real Time Marketingowy post z okazji Dnia Kobiet, pokazujący że nie ma różnic między kobietami i mężczyznami.

Akcje e-marketingowe w Dniu Kobiet

Dzień kobiet to już nie tylko kojarzone z tym świętem „goździki i rajstopy”,  to kolejna okazja, którą możemy wykorzystać w naszych działaniach marketingowych.

A jak zatem przygotować skuteczną kampanię reklamową na Dzień Kobiet?

Kampanie reklamowe

Bardzo często w działaniach performance sklepy skupiają się na targetowaniu reklamy na tych, którzy poszukują prezentu, ale czy to jedyny słuszny  kierunek? Jak widać na wielu przykładach niekoniecznie. Kto przecież sprawi kobiecie lepszy prezent niż ona sama sobie?

Targetowanie, kim są nasi potencjalni klienci i dokąd zmierzają?

Planując kampanię z okazji Dnia Kobiet przygotuj dwie reklamy skierowane do dwóch grup: mężczyzn, którzy planują zakup prezentu dla kogoś i kobiet, które chcą same siebie obdarować upominkiem. Przy reklamach dla tej pierwszej z grup, pamiętaj, że budżety przeznaczone na prezenty są różne, dlatego zadbaj o zdywersyfikowaną ofertę, w której Twoi odbiorcy będą mogli wybrać zarówno z propozycji produktowych, jak i cenowych. Pamiętaj, że według badań mężczyźni bazują na twardych danych.

Kolejną reklamę targetuj na kobiety. Kobiety skupiają się na promocjach, wyprzedażach, działają bardziej emocjonalnie. Ponadto, są opiekuńcze, ale lubią być także rozpieszczane. Cenią sobie, gdy ktoś je może w niektórych obowiązkach wyręczyć. Oznacza to, że najważniejsze, abyś zadbał o taki pakiet, który będzie zawierać zarówno promocje przeznaczone tylko dla nich, ale także pakiety np. rodzinne.

łowcy promocji

Przekaz reklamowy, czyli mów do mnie tak, że będę chciał(a) Cię słuchać

Odpowiednio sformułowany komunikat to połowa sukcesu. Treść musi być dopasowana do grupy docelowej – język, styl, forma. Jeśli naszą grupą docelową są kobiety młodsze, w wieku do 25 lat – zadbaj o kolorową grafikę, wyraźne napisy, tekst z emotikonkami. Kobiety powyżej 25 roku życia niekoniecznie są zwolenniczkami jaskrawych, krzykliwych komunikatów – pomyśl nad estetyczną, oryginalną grafiką i tekstem, który przemówi językiem korzyści.

Kobiety w dniu ich święta szukają czegoś wyjątkowego, czegoś, co wybije się spośród pozostałych propozycji. Zatem wczuj się w rolę kobiety i zastanów się, co być chciał usłyszeć.

Wybierz produkty do promocji

Niekoniecznie musisz w ramach promocji przecenić wszystkie swoje produkty w sklepie, aby wzbudziła ona zainteresowanie użytkowników. Zastanów się, jakie produkty mogą być najbardziej interesujące dla kobiet i jednocześnie, na które możesz udzielić najwyższych zniżek – na ich promocji się skup, np.  bestsellerowa gąbeczka soniczna, która zapewni Twojej skórze nieskazitelny blask, tylko dzisiaj z kodem dzienkobiet 20% taniej!

W przypadku przekazu skierowanego do mężczyzn pamiętaj, ze tu pomocne będą twarde dane – 90% naszych konsumentek jest zadowolona z zakupu – sprawdź opnie innych użytkowników i zainspiruj się.

promocje dla kobiet

Czy tylko rabaty i promocje? 

Oprócz typowych promocji i rabatów warto też wykorzystać każde święto do budowania pozytywnego wizerunku marki. Jak? Czasem wystarczą życzenia, docenienie, pokazanie innych wartości. Przemyśl, jak możesz wykorzystać swój produkt do tego i jak włączyć się w ważne akcje społeczne.

Płatne kampanie reklamowe i remarketingowe

Jeśli chcesz zwiększyć konwersję, niezbędna będzie inwestycja. Zaplanuj w swoim budżecie dodatkowe środki na reklamę z okazji Dzień Kobiet. Czyli nie tylko przygotowanie ładnej kreacji graficznej otulonej w dobrze skonstruowany komunikat, ale zadbanie o budżet reklamowy sprawi, że będziesz widoczny.

Wykorzystaj zbudowane wcześniej grupy remarketingowe, do których możesz wracać z przekazem za pomocą remarketingu. Dzięki niemu będziesz widoczny dla osób, które kiedyś przeglądały Twoją ofertę. Użytkownicy, którzy poszukują podobnych produktów czy usług, łatwiej dotrą do Twojego komunikatu.

Czas kampanii

Czas to kolejny kluczowy element każdej kampanii reklamowej. Nie zostawiaj promocji na ostatni dzień, na ostatnią chwilę. Przemyśl znacznie wcześniej jej strukturę, określ grupę i cel, jaki chcesz osiągnąć. Następnie daj użytkownikom możliwość odnalezienia Twojej oferty. W Dniu Kobiet może być za późno, by się wybić. Dotrzyj więc do nich przed falą informacji, daj się zapamiętać. Może tydzień kobiet? Na taki krok zdecydowała się niegdyś Galeria Marek.

Galeria Marek marketing
Źródło: https://freshmail.pl/blog/inspirujace-kampanie-na-dzien-kobiet/


Podsumowanie

Dzień Kobiet to niewątpliwie święto, w które warto zaangażować się prowadząc e-commerce ale także jest to świetna okazja, aby dołożyć cegiełkę w procesie brandingu.

Pierwszym, najważniejszym aspektem do rozważenia jest cel, jaki chcemy osiągnąć naszymi działaniami – promocja marki, większa sprzedaż. Konwersja oczywiście nie dyskredytuje nas z działań brandingowych, jednak w tym wypadku oprócz interesującego przekazu musimy zastanowić się nad korzyściami, jakie możemy zaproponować, aby wybić się spośród pozostałych ofert konkurencji.

Gdy ustalimy swój cel, musimy określić grupę docelową, do której chcemy trafić z przekazem. Następnie sformułować komunikat i rozpocząć promocję.

Brzmi prosto? Czy tak rzeczywiście jest? Clou tkwi w tym, jak bardzo wczujecie się w potrzeby swoich odbiorców. I ostatnie – czas. Dajcie użytkownikom możliwość odnalezienia Waszej oferty, przejrzenia jej i skorzystania. Dzień Kobiet to rzeczywiście tylko 1 doba, ale przygotowanie należy zacząć znacznie wcześniej.

Pomożemy Ci stworzyć idealną strategię e-marketingową.

Podobne wpisy

Parametry URL na Facebook'u. Jak je stosować?

22 lutego 2019
Zbieranie wartościowych danych to absolutna podstawa w optymalizacji działań e-marketingowych. W przypadku reklam na Facebook'u ułatwiają to parametry URL. Jak je stosować, by przynosiły zamierzony efekt?

Chiński fenomen – TikTok

15 lutego 2019
Jak w kilka miesięcy sprawić, aby aplikacja mobilna znalazła się w czołówce najczęściej pobieranych i angażowała młodzież do tworzenia contentu w jej obrębie? Zobaczcie jak chiński start-up zdołał to osiągnąć. Poznajcie TikTok.