Marketingowe zmiany, nowości i trendy od Google

Ogłoszone przez Google nowości i zmiany, określą kierunki działań e-marketingowych na najbliższy rok. Podsumujmy te najistotniejsze, które przedstawiono podczas majowej konferencji Google Marketing Live 2019.
22 maja 2019

Nowości w Google Ads i w Google Marketing Platform. Nacisk na rozwój machine learning, skupienie na użytkownikach mobile. Poza tym wiele usprawnień w dotychczasowych funkcjonalnościach kampanii reklamowych, które mają podnieść efektywność działań. Oto  podsumowanie najważniejszych zmian, które zapowiedziała ekipa Google.

Co nowego w Google?

Google Ads – co nowego?

  • Discovery Ads

Discovery Ads to nowy typ reklam, które wyświetlane będą w trzech miejscach: w YouTube home feed, w zakładkach „Oferty” i „Społeczność” Gmaila oraz w feedzie mobilnej aplikacji Google Discover. 

Korzystając z tych formatów, będziemy prowadzić całkiem nowy rodzaj kampanii w pełni zoptymalizowanej pod urządzenia mobilne. Reklamy mają docierać do odbiorców w momencie, kiedy ci są najbardziej otwarci na nowy przekaz, poznanie nowego produktu. Co ważne, Discovery Ads mają wiele wspólnego ze znanym już formatem reklam elastycznych. Powstają w oparciu o dostarczone materiały źródłowe i machine learning.

Używanie tego rodzaju reklam będzie mocno promowane. Przyczyna tego jest dość prosta. Według danych, które przedstawiono, z Google Discover korzysta aż 800 mln użytkowników! To grupa, a zarazem kolejna platforma, której nie można pominąć. Google na pewno skwapliwie wykorzysta możliwość zmonetyzowania tego kanału. Marketerzy wkrótce będą mieli okazję sprawdzić jego potencjał (zapewne dość duży). Google zapowiedział, że format Discovery Ads dostępny będzie jeszcze w tym roku.

discovery ads

  • Gallery Ads

Gallery Ads to kolejne rozwiązanie w pełni dostosowane do mobile. Reklamy tego typu będą zlokalizowane w górnej części mobilnej wyszukiwarki. Format opiera się na znanej karuzeli – czyli puli od 4 do 8 zdjęć, które można scrollować w poziomie. Każde ze zdjęć może być opatrzone opisem – tekst w jego dolnej części o długości 70 znaków oraz maksymalnie trzy nagłówki. Nagłówki świetnie posłużą jako call to action.

Model rozliczenia przewidziany dla Gallery Ads to CPC lub za przewinięcie galerii do trzeciego obrazu. Google zapowiadając i promując ten format reklamowy, przedstawił oczywiście liczby. Wynika z nich, że Gallery Ads, w porównaniu do formatów tekstowych, mogą wygenerować aż od 25% więcej interakcji. Trzeba przyznać, że brzmi to bardzo obiecująco. Zdaje się, że w wyniku zupełnie naturalnego rozwoju tego narzędzia, wkrótce do obrazów dołączy również video.

gallery ads

Analityka i zarządzanie kampaniami

  • Smart Bidding

Smart Bidding jest kolejnym narzędziem, które będzie wykorzystywać elementy machine learnig. W ogóle, jeśli chodzi o uczenie się maszynowe i automatyzację procesów, to z całą pewnością można stwierdzić, że jest bardzo ważny kierunek rozwoju dla Google.

Automatyzacja w inteligentnym ustawianiu stawek dotyczy nowej opcji, która się pojawi. Będziemy mogli wybrać konkretny rodzaj konwersji i pod nią zoptymalizować kampanię. Zmiany pozwolą również na tworzenie zbiorów konwersji i optymalizowanie stawek dla kilku kampanii. Te usprawnienia będzie można wykorzystać dla kampanii sezonowych – poziom stawek będzie dostosowywany do „gorącego” sezonu; po tym czasie system powróci do działania w normalnym trybie.

automatyzacja marketingu

  • Optymalizacja grup odbiorców

Grupy niestandardowych odbiorcówCustom Audience to nowa funkcjonalność, która ma pozytywnie wpłynąć na zwiększanie zasięgów przy zachowaniu ich jakości. By to osiągnąć, Google połączył dwie znane do tej pory grupy odbiorców (Custom Affinity i Custom Intent) w jedną pod nazwą Custom Audience. Mówiąc prosto, nowa grupa będzie zawierać użytkowników, którzy ogólnie interesują się daną kategorią zakupową i tych, którzy już są gotowi do zakupu. Jesteśmy bardzo ciekawi efektów takiej kombinacji.

Drugie narzędzie, które ułatwi kierowanie reklam do wartościowej grupy odbiorców, to Audience Expansion Tool. Nie jednemu to narzędzie na pewno skojarzy się z dostępnym na Facebooku Lookalike Audience. I jest to słuszna myśl. Dzięki Audience Expansion Tool będziemy mogli poszerzać grupę odbiorców, która dobrze konwertuje. Narzędzie pozwoli na wyszukanie podobnych do określonej grupy, nowych użytkowników.

  • Ads Data Hub

Ads Data Hub jest dość zaawansowanym narzędziem analitycznym, które, po wprowadzeniu kilku usprawnień, pozwoli na jeszcze dokładniejsze mierzenie efektywności działań marketingowych. Nowe opcje, do których będzie dostęp, to chociażby możliwość przesłania 3rd party data czyli danych z innych źródeł (np. CRM-ów).

  • Zarządzanie kampaniami z poziomu mobile

To na pewno dobra wiadomość dla bardziej mobilnych marketerów. Google wzbogaciło funkcje zarządzania kampaniami z poziomu mobilnej aplikacji sprzężonej z kontem Google Ads.

zarządzanie kampaniami z poziomu mobile

Nowe narzędzia i usprawnienia

  • App deep linking

To rozwiązanie, według szacunków i zapowiedzi, może podnieść poziom konwersji nawet dwukrotnie. Głębokie linkowanie będzie szczególnie pomocne w e-commerce dla tych biznesów, które używają zakupowych aplikacji mobilnych. App deep linking znacznie skraca ścieżkę zakupową. Użytkownik będzie mógł się przenieść z poziomu reklamy, którą widzi, wprost do aplikacji produktowej, gdzie dokona zakupu.

  • Google Shopping

Kolejne usprawnienia zostały również przewidziane dla Google Shopping. Akurat ten format reklamowy nie cieszy dużą popularnością w Polsce. Ale być może wprowadzone zmiany przekonają nieprzekonanych. Google również tutaj skraca ścieżkę zakupową, a co więcej, przejmuje na siebie cały proces transakcyjny. Co to oznacza? Użytkownik będzie mógł dokonać zakupu z poziomu Google Shopping, bez konieczności przenoszenia się na docelową stronę sklepu. Ustandaryzowanie procesu zakupu ma iść w parze z poprawą jakości obsługi klienta.

google shopping
Źródło: https://www.doofinder.com/

  • YouTube Bumper Machine

To narzędzie, dzięki któremu można skonwertować video z YouTube w kilka 6-sekundowych reklam. To one pojawiają się później jako bumper ads. YouTube Bumper Machine bazuje na uczeniu maszynowym. Dobrze nadaje się do powiększania bazy swoich reklam lub tworzenia kampanii opartych na video sekwencji. Powstałe „filmy” będzie można poddać samodzielnej edycji, choć w ograniczonym zakresie. Zobacz nasza ofertę na reklamę na YouTube

Dla użytkowników i lokalnych biznesów

kampanie lokalne

  • Local Campaigns

Kampanie Lokalne to ukłon w stronę mniejszych i lokalnych właśnie biznesów. Do narzędzia dołączyło kilka nowych funkcji, które mają ułatwić tego typu firmom promocję swoich usług i produktów. Mniejsi przedsiębiorcy będą mogli promować się poprzez Google Maps, ułatwiając tym samym klientom dotarcie do nich. Inne, nowe opcje, które się pojawiły to: wskazówki dotyczące dojazdu na miejsce, bezpośrednia możliwość wykonania połączenia telefonicznego, informacje o ruchu na trasie przejazdu. Dodatkowo, nawigacja Google zostanie wzbogacona o Promoted places (Miejsca promowane), które również są ciekawą opcją, by dać się znaleźć swoim klientom.

  • Unifield Travel

Wszystkie szczegóły dotyczące podróży w jednym miejscu. Dzięki Inifield Travel, można zorganizować podróż uwzględniając mnóstwo detali. Wśród dostępnych opcji mamy: rezerwację hotelu, lotu, zorganizowanie wycieczki. Możemy również w łatwy sposób sprawdzić, co godnego uwagi jest w okolicy – co zobaczyć, zwiedzić, gdzie zjeść, a nawet jakiej pogody możemy się spodziewać. To świetne narzędzie dla tych, którzy lubią planować i maksymalnie wykorzystywać możliwości, które oferuje dane miejsce.

Nowości od google

Trzeba zaznaczyć, że Unifield Travel jest narzędziem deskopowym. Ale do powstałego planu podróży można mieć dostęp z poziomu każdego urządzenia poprzez Google Trips, wyniki wyszukiwania i Google Maps. 

Be there. Be useful. Be responspible

Zapowiedziane i wdrażane już zmiany Google przedstawił w szerszym kontekście: „Be there. Be useful. Be responspible”. Zgodnie z tą ideą nasze działania mają trafiać do właściwych użytkowników we właściwym momencie. Mają również odpowiadać na ich potrzeby, być przydatne. I, last but not least, prowadzone ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo danych i politykę prywatności użytkowników. 

Kompleksowo zajmiemy się Twoimi kampaniami CPC!

Autor

Podobne wpisy

ACTA 2 zabije SEO?

17 maja 2019
Ostatnimi czasy dużo można było usłyszeć o tym, że ACTA 2 zmieni cały Internet. Szczególnie głośno omawiane były kwestie, związane z tzw. „podatkiem od linków”. W Internecie można było na ten temat przeczytać wiele, ale jak to wygląda naprawdę?

Jak wyciągać dane potrzebne dla e-commerce w Google Data Studio?

14 maja 2019
Nie od dziś wiadomo, że zbudowanie dobrego raportu, przedstawiającego najważniejsze dane e-commerce, może być czasochłonne. Zaoszczędź swój czas i skorzystaj z naszego szablonu w Google Data Studio, udostępnionego bezpłatnie w tym artykule.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl