Na czym polega audyt SEO?

Prawidłowe pozycjonowanie strony internetowej nie może zacząć się bez przeprowadzenia audytu SEO. Audyt zawsze wchodzi w zakres usługi i nadaje jej kierunek.

Audyt SEO to badanie elementów strony pod kątem wyszukiwarki internetowej. Bez przeprowadzenia szczegółowej analizy z zakresu SEO nie możemy mówić o przygotowaniu odpowiedniej dla strony internetowej strategii.

SEO to z kolei optymalizacja witryny, która ma podnieść jej pozycję w wynikach naturalnych. Oznacza to, że pojawienie się konkretnej strony będącej odpowiedzią na frazę kluczową, nie jest przypadkiem a następstwem pozycjonowania. Audyt SEO obejmuje elementy wewnątrz witryny, tzw. on-site i czynniki związane ze stroną, ale znajdujące się poza nią, czyli off-site. Do tych pierwszych zaliczamy nawigację i strukturę witryny, czas ładowania się strony, poprawność nagłówków H1-H6, dostosowanie strony pod urządzenia mobilne czy poprawność kodu HTML. Czynniki off-site obejmują analizę konkurencyjnych serwisów i sygnałów płynących z social media oraz jakość i ilość linków kierujących na stronę, a nawet zbadanie czy strona miała już nałożone kary Google.

Audyt SEO wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy i umiejętności posługiwania się narzędziami typu SurferSEO, Xenu czy Google Search Console. Z tego też względu audyt jest przedmiotem działań agencji oferujących pozycjonowanie stron internetowych. Jednak analizy tego typu potrzebuje nie tylko tradycyjna strona internetowa, ale również sklep online. Wyniki audytu są odpowiedzią na, to dlaczego strona, która sprawia wrażenie niemającej problemów ze strukturą, słowa kluczowymi itp. nie pozycjonuje się. Agencja, której zlecimy wykonanie audytu, powinna przedstawić nam raport z zaleceniami oraz propozycje, będące odpowiedzią na wykryte nieprawidłowości.

audyt seo

Wykonamy profesjonalny audyt SEO dla Twojej witryny!

Podobne wpisy

Najpopularniejsze serwisy społecznościowe

10 sierpnia 2018
Współczesny świat żyje w social media. Tam „spotykamy” się ze znajomymi, śledzimy ciekawostki ze świata i szukamy rozrywki. A w końcu, to miejsce gdzie marki z całego świata próbują zdobyć zaufanie klientów.

Google Ads czy Facebook Ads?

7 sierpnia 2018
Kampanie reklamowe możemy prowadzić zarówno w Google, jak i na Facebooku. Jednak nie musimy ograniczać się do jednego kanału komunikacji. Warto poznać oba narzędzia, by móc je skutecznie wykorzystywać w działaniach promocyjnych.
kontakt // ideoforce.pl