Wysoka pozycja strony zwiększa sprzedaż (branża e-commerce), generuje konwersję i ruch na stronie, buduje rozpoznawalność marki i wizerunek eksperta w danej dziedzinie.
Pozycjonowanie to usprawnienie wszystkich elementów, które wpływają na pozycję strony w rankingach Google. Działania w ramach pozycjonowania powinny być prowadzone przede wszystkim regularnie, jednak na efekty trzeba poczekać. Jest to proces (a nie jednorazowe działanie) podczas którego skupiamy się na długotrwałym wyniku, a dotyczy:
- SEO, czyli optymalizowania wszystkich działań technicznych, które wpływają na kondycję witryny i dotyczą miedzy innymi jej struktury, poprawności kodu HTML, użyteczności (pod katem behawioralnych czynników rankingowych takich jak współczynnik odrzuceń czy średni czas odwiedzin), czasu ładowania się strony czy słów kluczowych umieszczonych w tekście.
- Contentu, ponieważ Google lubi strony nasycone wartościową treścią, zarówno od strony tekstowej, jak i wizualnej. Wprowadzenie do treści jedynie fraz kluczowych nie wystarczy. Na stronie możemy prowadzić bloga, umieszczać artykuły poradnikowe, eksperckie, szczegółowe opisy oferowanych produktów i usług. Co ważne, musimy mieć na uwadze ciągłe aktualizowanie tych treści. Bywa, że ze strony trzeba wyeliminować powtarzający się content (duplicant content) lub ten o słabej jakości (thin content) lub skorygować te już zamieszczone.
- Linków zewnętrznych (tzw. link building), czyli pozyskiwaniu linków prowadzących na stronę. Powinny być wartościowe pod względem jakościowym i ilościowym. Linkowanie zwiększa ruch w witrynie i rozpoznawalność marki, a co za tym idzie także widoczność w sieci.
Nie zapominajmy o współpracy właściciela strony z agencją. Klient musi być otwarty na sugestie specjalistów i gotowy na wdrażanie zmian. Pozycjonowanie poprzedza wybór fraz kluczowych (pozycjonowanie klasyczne i szerokie) oraz kierunku – możemy pozycjonować na rynek lokalny.