Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Celem pozycjonowania strony internetowej jest zawsze umieszczenie witryny w jak najwyższych wynikach organicznych zwracanych przez wyszukiwarkę.

Wysoka pozycja strony zwiększa sprzedaż (branża e-commerce), generuje konwersję i ruch na stronie, buduje rozpoznawalność marki i wizerunek eksperta w danej dziedzinie.

Pozycjonowanie to usprawnienie wszystkich elementów, które wpływają na pozycję strony w rankingach Google. Działania w ramach pozycjonowania powinny być prowadzone przede wszystkim regularnie, jednak na efekty trzeba poczekać. Jest to proces (a nie jednorazowe działanie) podczas którego skupiamy się na długotrwałym wyniku, a dotyczy:

  • SEO, czyli optymalizowania wszystkich działań technicznych, które wpływają na kondycję witryny i dotyczą miedzy innymi jej struktury, poprawności kodu HTML, użyteczności (pod katem behawioralnych czynników rankingowych takich jak współczynnik odrzuceń czy średni czas odwiedzin), czasu ładowania się strony czy słów kluczowych umieszczonych w tekście.
  • Contentu, ponieważ Google lubi strony nasycone wartościową treścią, zarówno od strony tekstowej, jak i wizualnej. Wprowadzenie do treści jedynie fraz kluczowych nie wystarczy. Na stronie możemy prowadzić bloga, umieszczać artykuły poradnikowe, eksperckie, szczegółowe opisy oferowanych produktów i usług. Co ważne, musimy mieć na uwadze ciągłe aktualizowanie tych treści. Bywa, że ze strony trzeba wyeliminować  powtarzający się content  (duplicant content) lub ten o słabej jakości (thin content) lub skorygować te już zamieszczone.
  • Linków zewnętrznych (tzw. link building), czyli pozyskiwaniu linków prowadzących na stronę. Powinny być wartościowe pod względem jakościowym i ilościowym. Linkowanie zwiększa ruch w witrynie i rozpoznawalność marki, a co za tym idzie także widoczność w sieci.

Nie zapominajmy o współpracy właściciela strony z agencją. Klient musi być otwarty na sugestie specjalistów i gotowy na wdrażanie zmian. Pozycjonowanie poprzedza wybór fraz kluczowych (pozycjonowanie klasyczne i szerokie) oraz kierunku – możemy pozycjonować na rynek lokalny.

co to jest pozycjonowanie

Zobacz ofertę na pozycjonowanie strony internetowej.

Podobne wpisy

Content marketing szansą dla marek

30 marca 2018
Interaktywnie, Nowy Marketing, kwiecień-grudzień 2018, Autor: Magdalena Tobiasz

Daj się znaleźć, czyli pozycjonowanie aplikacji mobilnych

23 marca 2018
Liczba aplikacji dostępnych na nasze urządzenia mobilne wciąż wzrasta i wynosi obecnie ponad 2 mln. Jednym z kluczowych elementów decydujących o ich popularności jest pozycja w sklepie. Podpowiadamy, na co warto zwracać uwagę przy promocji aplikacji.
kontakt // ideoforce.pl