Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Celem pozycjonowania strony internetowej jest zawsze umieszczenie witryny w jak najwyższych wynikach organicznych zwracanych przez wyszukiwarkę.
2 kwietnia 2018

Wysoka pozycja strony zwiększa sprzedaż (branża e-commerce), generuje konwersję i ruch na stronie, buduje rozpoznawalność marki i wizerunek eksperta w danej dziedzinie.

Pozycjonowanie to usprawnienie wszystkich elementów, które wpływają na pozycję strony w rankingach Google. Działania w ramach pozycjonowania powinny być prowadzone przede wszystkim regularnie, jednak na efekty trzeba poczekać. Jest to proces (a nie jednorazowe działanie) podczas którego skupiamy się na długotrwałym wyniku, a dotyczy:

  • SEO, czyli optymalizowania wszystkich działań technicznych, które wpływają na kondycję witryny i dotyczą miedzy innymi jej struktury, poprawności kodu HTML, użyteczności (pod katem behawioralnych czynników rankingowych takich jak współczynnik odrzuceń czy średni czas odwiedzin), czasu ładowania się strony czy słów kluczowych umieszczonych w tekście.
  • Contentu, ponieważ Google lubi strony nasycone wartościową treścią, zarówno od strony tekstowej, jak i wizualnej. Wprowadzenie do treści jedynie fraz kluczowych nie wystarczy. Na stronie możemy prowadzić bloga, umieszczać artykuły poradnikowe, eksperckie, szczegółowe opisy oferowanych produktów i usług. Co ważne, musimy mieć na uwadze ciągłe aktualizowanie tych treści. Bywa, że ze strony trzeba wyeliminować  powtarzający się content  (duplicant content) lub ten o słabej jakości (thin content) lub skorygować te już zamieszczone.
  • Linków zewnętrznych (tzw. link building), czyli pozyskiwaniu linków prowadzących na stronę. Powinny być wartościowe pod względem jakościowym i ilościowym. Linkowanie zwiększa ruch w witrynie i rozpoznawalność marki, a co za tym idzie także widoczność w sieci.

Nie zapominajmy o współpracy właściciela strony z agencją. Klient musi być otwarty na sugestie specjalistów i gotowy na wdrażanie zmian. Pozycjonowanie poprzedza wybór fraz kluczowych (pozycjonowanie klasyczne i szerokie) oraz kierunku – możemy pozycjonować na rynek lokalny.

co to jest pozycjonowanie

Zobacz ofertę na pozycjonowanie strony internetowej.

Podobne wpisy

Daj się znaleźć, czyli pozycjonowanie aplikacji mobilnych

23 marca 2018
Liczba aplikacji dostępnych na nasze urządzenia mobilne wciąż wzrasta i wynosi obecnie ponad 2 mln. Jednym z kluczowych elementów decydujących o ich popularności jest pozycja w sklepie. Podpowiadamy, na co warto zwracać uwagę przy promocji aplikacji.

Czy warto być wysoko w wynikach wyszukiwania?

20 marca 2018
Pojawienie się na samym szczycie w wynikach wyszukiwania to nie lada wyzwanie. Często wymaga skrupulatnej i długotrwałej pracy. Czy warto się na tym w ogóle skupiać?