Polacy kochają e-commerce?

Gazeta Finansowa to tygodnik, który dostarcza wiedzy na tematy ekonomiczne. Z udziałem ekspertów interpretuje aktualne wydarzenia i prognozuje przyszłe. Podzieliśmy się z czytelnikami wiedzą o e-commerce i zachowaniach konsumentów w Polsce.
26 marca 2020

„Polacy pokochali zakupy online” to temat artykułu, który ukazał się w Gazecie Finansowej w części Biznes Raport (wydanie z 20 marca – 2 kwietnia).  Gazeta jest wydawnictwem o specjalności ekonomicznej, w którym poruszane są tematy gospodarcze, uwzględniające płaszczyznę społeczną, kulturową, polityczną i etyczną. Nie brakuje w niej widomości z branży bankowej, giełdy, prawa, mediów i marketingu czy finansów oraz wypowiedzi autorytetów.

Autorem publikacji jest Tomasz Kwiatkowski, kierownik projektów w Ideo Force, specjalizujący się w działaniach digitalowych dla e-commerce, wykładowca akademicki, ekspert ds. marketingu. Z treści artykułu dowiemy się, kto kupuje przez Internet i jakie zalety upatruje w tym sposobie nabywania produktów. Polacy doceniają zakupy online przede wszystkim ze względu na możliwość wyboru, konkurencyjne ceny i brak ograniczeń czasowych. Poniżej zarys tematów, które znajdziecie w publikacji.

gazeta finansowa

Klientocentryzm w e-commerce

Wyraźnie widoczny w sprzedaży internetowej trend pozwala stwierdzić, że właściciele sklepów doskonale zdają sobie sprawę z konieczności zaspokojenia potrzeb klientów. Stawiają go w centrum wydarzeń sprzedażowych, wiedząc, że to właśnie on jest siłą napędową ich działalności.

Obserwujemy wzrost znaczenia analityki internetowej oraz analizy zachowań konsumentów na wszystkich etapach ścieżki zakupowej. Kluczem do opracowania strategii marketingowej jest dokładne poznanie klientów, ich potrzeb i problemów.

Wymagania konsumenta

Account manager Ideo Force zaznacza, że klienci są coraz bardziej świadomi. Dotyczy to cen, zarówno produktów (lub usług), jak i kosztów dostawy, a także wiedzy o reklamacji i zwrotach. Konsumenci dużą wagę przywiązują do bezpieczeństwa zakupów online.

Powszechność internetowych rozwiązań technologicznych (np. porównywarek cenowych, stron z rabatami) i możliwości weryfikacji użyteczności produktu sprawiły, że podejmowaniu decyzji towarzyszą konkretne poszukiwania. Ich celem jest nie tylko pomoc w jej podjęciu, ale utwierdzenie konsumenta w słuszności dokonanego wyboru.

Obawy i wątpliwości

Autor wskazuje sześć głównych problemów ograniczających rozwój e-handlu i dzieli je na dwie grupy. W pierwszej znajdziemy chęć obejrzenia produktu przed zakupieniem i przyzwyczajenie do tradycyjnej formy kupowania. Polscy konsumenci znacznie częściej, niż mieszkańcy krajów Europy Zachodniej, wybierają ten model zakupów. Wynika to przede wszystkim z uwarunkowań społecznych.

W drugiej grupie barier nasz specjalista umieścił i opisał niepokoje związane z gwarancją i bezpieczeństwem płatności, zbyt wysokie koszty płatności i długie oczekiwanie na dostawę. Czynniki te skłaniają firmy do wypracowania przewagi konkurencyjnej uwzględniającej np. darmowe zwroty. To, co zniechęca do zakupów, jest najczęściej związane z brakiem wiedzy o regulacjach prawnych i niedociągnięciami w komunikacji z klientem.

Od użytkownika do ambasadora

Obecnie segmentacja konsumentów z uwagi na stopień zmian w e-commerce, jest jeszcze bardziej dynamiczna. Zanim użytkownik stanie się klientem wiernym marce, przechodzi przez kilka etapów. Ambasador marki jest jej w pewnym sensie wizytówką. Ma szansę przekonać do zakupów osoby, które do tej pory nie miały kontaktu z firmą.

Z klasyfikacją kupującego jest ściśle związana komunikacja, a dokładnie jej forma, którą powinien cechować indywidualizm.

Czy Polacy kochają e-commerce?

Z artykułu dowiecie się, czego w kupowaniu online oczekują konsumenci. Poznawanie klientów może okazać się najlepszą inwestycją. Skończyły się czasy, w których to cena jest głównym czynnikiem oddziałującym na decyzję zakupową. Treść ma formę raportu, który zawiera przegląd trendów i wnioski rzucające światło na obecną sytuację w e-handlu.

E-commerce jest przestrzenią, która wymaga ciągłej obecności, interpretacji zjawisk i poszukiwania coraz lepszych rozwiązań.


Regularnie publikujemy tematyczne artykuły i prowadzimy wykłady otwarte, dzieląc się wiedzą zdobywaną przez lata. Specjalizujemy się w e-commerce. Wykorzystujemy w działaniach na rzecz marek wiedzę z zakresu e-marketingu i e-PR. Prowadzimy kampanie sprzedażowe, konwertujemy ruch na klientów, badamy użyteczność serwisów, organizujemy wydarzenia branżowe, takie jak Konferencja Lunch z e-commerce.


Cieszymy się, że w osobie naszego eksperta, czytelnicy Gazety Finansowej mają okazję poznać sytuację rynkową, w której centrum znajduje się konsument.

 

Podobne wpisy

Jak wyszukać słowa kluczowe w Senuto?

26 marca 2020
W poniższym artykule dowiesz się, jak wyszukać słowa kluczowe dla strony, korzystając z Senuto. Frazy te przydadzą Ci się zarówno na etapie budowania strategii SEO, pojedynczej kampanii, jak i optymalizacji treści w serwisie.

Jak szybko przenieść sprzedaż do Internetu?

24 marca 2020
Nie wiesz od czego zacząć stworzenie sklepu internetowego i przeniesienie sprzedaży do Internetu? Niniejszy artykuł ma na celu wskazanie Ci odpowiedniej ścieżki i zaprowadzenie Twojego biznesu do sukcesu. Podpowiadamy, jak zrobić to szybko i skutecznie.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl