Pozycjonowanie ma na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Jest procesem wymagającym ciągłej optymalizacji. Obejmuje szereg działań, takich jak SEO, linkowanie, stopień zaufania do witryny oraz analizę. Pomimo, że jest procesem długofalowym, daje trwałe wyniki.
Google Ads, to z kolei system reklamowy umożliwiajÄ…cy prowadzenie pÅ‚atnych kampanii w wyszukiwarce i stronach internetowych należących do Google. Efekty reklamy sÄ… natychmiastowe, jednak krótkotrwaÅ‚e – trwajÄ… tyle czasu, ile prowadzimy kampaniÄ™. W systemie tym pÅ‚acimy tylko za wyniki. ZaletÄ… kampanii jest możliwość mierzenia efektów i bieżącego monitorowania, a także elastyczny sposób prowadzenia kampanii (np. linki sponsorowane, reklama graficzna, kampanie produktowe dla e-commerce), kierowania jej do okreÅ›lonych grup odbiorców oraz ogromny zasiÄ™g – Google to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na Å›wiecie.
Chcąc zwiększyć widoczność witryny w wyszukiwarce możemy prowadzić rozmaite działania, jednak nie musimy ograniczać się do jednego. Dlatego nie ma konieczności wybierać między pozycjonowaniem a kampanią reklamową Google Ads. Co więcej, możemy łączyć płatną promocję z działaniami w ramach pozycjonowania witryny.
Jako, że pozycjonowanie wymaga czasu, reklama bÄ™dzie dobrym rozwiÄ…zaniem, jeÅ›li chcemy natychmiastowo wygenerować ruch. Warto mieć na uwadze, że część użytkowników nie ma zaufania do reklam – w wiÄ™kszym stopniu skÅ‚onni sÄ… odwiedzić stronÄ™ bÄ™dÄ…cÄ… wynikiem wyszukiwania. Co nie oznacza, że ludzie nie chcÄ… reklam – wrÄ™cz przeciwnie. To czy zdecydujemy siÄ™ łączyć oba dziaÅ‚ania, czy korzystać tylko z jednego, zawsze zależy od celu, jaki chcemy osiÄ…gnąć.