Pozycjonowanie czy Google Ads?

Wybór kanału dotarcia do grupy docelowej opiera się przede wszystkim o branżę firmy. Zobacz krótkie porównanie pozycjonowania i reklamy w wyszukiwarce Google i wybierz odpowiednie rozwiązanie dla Twojej marki.

Pozycjonowanie ma na celu poprawÄ™ pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Jest procesem wymagajÄ…cym ciÄ…gÅ‚ej optymalizacji. Obejmuje szereg dziaÅ‚aÅ„, takich jak SEO, linkowanie, stopieÅ„ zaufania do witryny oraz analizÄ™. Pomimo, że  jest procesem dÅ‚ugofalowym, daje trwaÅ‚e wyniki.

Google Ads, to z kolei system reklamowy umożliwiajÄ…cy prowadzenie pÅ‚atnych kampanii w wyszukiwarce i stronach internetowych należących do Google. Efekty reklamy  sÄ… natychmiastowe, jednak krótkotrwaÅ‚e – trwajÄ… tyle czasu, ile prowadzimy kampaniÄ™. W systemie tym pÅ‚acimy tylko za wyniki. ZaletÄ… kampanii jest możliwość mierzenia efektów i bieżącego monitorowania, a także elastyczny sposób prowadzenia kampanii (np. linki sponsorowane, reklama graficzna, kampanie produktowe dla e-commerce), kierowania jej do okreÅ›lonych grup odbiorców oraz ogromny zasiÄ™g – Google to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na Å›wiecie.

Chcąc zwiększyć widoczność witryny w wyszukiwarce możemy prowadzić rozmaite działania, jednak nie musimy ograniczać się do jednego. Dlatego nie ma konieczności wybierać między pozycjonowaniem a kampanią reklamową Google Ads. Co więcej, możemy łączyć płatną promocję z działaniami w ramach pozycjonowania witryny.

Jako, że pozycjonowanie wymaga czasu, reklama bÄ™dzie dobrym rozwiÄ…zaniem, jeÅ›li chcemy natychmiastowo wygenerować ruch. Warto mieć na uwadze, że część użytkowników nie ma zaufania do reklam – w wiÄ™kszym stopniu skÅ‚onni sÄ… odwiedzić stronÄ™ bÄ™dÄ…cÄ… wynikiem wyszukiwania. Co nie oznacza, że ludzie nie chcÄ… reklam – wrÄ™cz przeciwnie. To czy zdecydujemy siÄ™ łączyć oba dziaÅ‚ania, czy korzystać tylko z jednego, zawsze  zależy od celu, jaki chcemy osiÄ…gnąć.

Dobierzemy odpowiedni kanał dotarcia dla Twojej branży!

Podobne wpisy

Posty 3D - nowość na Facebooku

2 marca 2018
Któż z nas jeszcze niedawno nie zachwycał się możliwością dodawania zdjęć panoramicznych na swojej tablicy? Dziś ta możliwość wydaje się normą, a Facebook robi kolejny krok w przyszłość i wprowadza nowy rodzaj treści – posty 3D.

Przegląd najważniejszych formatów content marketingowych krok po kroku

21 lutego 2018
Magazyn Online Marketing, Luty-Marzec 2018, Autor: Magdalena Tobiasz

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz siÄ™ do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl