Pozycjonowanie czy Google Ads?

Wybór kanału dotarcia do grupy docelowej opiera się przede wszystkim o branżę firmy. Zobacz krótkie porównanie pozycjonowania i reklamy w wyszukiwarce Google i wybierz odpowiednie rozwiązanie dla Twojej marki.

Pozycjonowanie ma na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Jest procesem wymagającym ciągłej optymalizacji. Obejmuje szereg działań, takich jak SEO, linkowanie, stopień zaufania do witryny oraz analizę. Pomimo, że  jest procesem długofalowym, daje trwałe wyniki.

Google Ads, to z kolei system reklamowy umożliwiający prowadzenie płatnych kampanii w wyszukiwarce i stronach internetowych należących do Google. Efekty reklamy  są natychmiastowe, jednak krótkotrwałe – trwają tyle czasu, ile prowadzimy kampanię. W systemie tym płacimy tylko za wyniki. Zaletą kampanii jest możliwość mierzenia efektów i bieżącego monitorowania, a także elastyczny sposób prowadzenia kampanii (np. linki sponsorowane, reklama graficzna, kampanie produktowe dla e-commerce), kierowania jej do określonych grup odbiorców oraz ogromny zasięg – Google to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie.

Chcąc zwiększyć widoczność witryny w wyszukiwarce możemy prowadzić rozmaite działania, jednak nie musimy ograniczać się do jednego. Dlatego nie ma konieczności wybierać między pozycjonowaniem a kampanią reklamową Google Ads. Co więcej, możemy łączyć płatną promocję z działaniami w ramach pozycjonowania witryny.

Jako, że pozycjonowanie wymaga czasu, reklama będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy natychmiastowo wygenerować ruch. Warto mieć na uwadze, że część użytkowników nie ma zaufania do reklam – w większym stopniu skłonni są odwiedzić stronę będącą wynikiem wyszukiwania. Co nie oznacza, że ludzie nie chcą reklam – wręcz przeciwnie. To czy zdecydujemy się łączyć oba działania, czy korzystać tylko z jednego, zawsze  zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć.

Dobierzemy odpowiedni kanał dotarcia dla Twojej branży!

Podobne wpisy

Posty 3D - nowość na Facebooku

2 marca 2018
Któż z nas jeszcze niedawno nie zachwycał się możliwością dodawania zdjęć panoramicznych na swojej tablicy? Dziś ta możliwość wydaje się normą, a Facebook robi kolejny krok w przyszłość i wprowadza nowy rodzaj treści – posty 3D.

Przegląd najważniejszych formatów content marketingowych krok po kroku

21 lutego 2018
Magazyn Online Marketing, Luty-Marzec 2018, Autor: Magdalena Tobiasz
kontakt // ideoforce.pl