[Prasówka #1] Google wprowadza nowe rozwiązania, a SM zaskakuje

Ostatni tydzień przyniósł wiele pozytywnych informacji na temat zmian w wyszukiwarkach i narzędziach. Jakie niespodzianki przygotował Google dla swoich użytkowników? Jakie rozszerzenia wprowadzają Social Media? To wszystko w najnowszym przeglądzie newsów.
5 października 2020

Witamy w naszej pierwszej prasówce!

Znajdziesz w niej najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w odniesieniu do popularnych wyszukiwarek, ale nie tylko. Zawarliśmy również największe wydarzenia ze świata Social Media i narzędzi wspierających procesy digital marketingu. Zobaczmy, co słychać w branży.

 

A co zatem w tej prasówce?

1. Testy Google nad funkcją szukania.
2. Google News Showcase.
3. Wpływ recenzji Google na rankingi.
4. Problemy z indeksowaniem Google.
5. Local Service Ads wchodzą do Europy.
6. Nowe zmienne w panelu z YT.
7. Google for Small Business.
8. Google rozszerza usługi zakupu mediów.
9. BING wdrożył sztuczną inteligencję do autosugestii.
10. Nowe funkcje grup na Facebooku.
11. Więcej formatów Duet na TikToku.
12. Twitter rozszerza dostęp do tweetów głosowych.
13. „Oglądaj razem” na Messengerze.
14. Nowe obostrzenia na LinkedIn.
15. Centrum kont na Facebooku.
16. Facebook usuwa swój 28-dniowy model atrybucji dla konwersji.
17. Nowe funkcje wiadomości na Instagramie.
18. Challenge w grupie na Facebooku.
19. LinkedIn wprowadza Stories oraz integrację wideo Zoom, BlueJeans i Teams.
20. Podsumowanie.

prasówka


Testy Google nad funkcją szukania


Google testuje nowe rozwiązania w wyszukiwarce. W zapytaniach do wyniku wyszukiwania, oprócz sugestii automatycznego uzupełniania treści, dostarcza również informacje na temat tego, co poszukiwali inni użytkownicy.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-tests-people-also-search-for-search-suggestions-30190.html


Google News Showcase 


Google uruchamia nowy produkt newsowy – Google News Showcase. Pozwoli użytkownikowi poznać głębszy kontekst artykułu. Wydawcy będą mieli możliwość kontroli nad pokazywaną treścią. News Showcase został uruchomiony w Niemczech i Brazylii w ramach Google News na telefonach z Androidem.

Więcej: https://searchengineland.com/google-gives-publishers-new-content-showcase-on-news-search-discover-341393


Wpływ recenzji Google na rankingi


Google dokonało zmiany dokumentu dotyczącego lokalnych czynników rankingowych, zmiana zaistniała w sekcji dotyczącej wpływu recenzji na lokalne rankingi. Wcześniejsza wersja zawierała „prawdopodobnie poprawi” na „może poprawić” lokalne rankingi.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-how-reviews-impact-local-rankings-change-30158.html


Problemy z indeksowaniem Google


 

Google informuje o problemach z indeksowaniem URL. Jeden problem dotyczy indeksowania urządzeń mobilnych. Drugi dotyczy kanonizacji, czyli sposobu wykrywania i postępowania z powielonymi treściami. W obu przypadkach strony mogą nie zostać zindeksowane.


Local Service Ads wchodzą do Europy


LSA jest to program pay-per-lead, który miał zaofertować małym firmom prosty produkt reklamowy. Każdy, kto chce zostać reklamodawcą LSA, przejść musi wstępną weryfikację oraz zakwalifikować się do Gwarancji Google. Z zapowiedzi wynika, że LSA dostępne będą na razie w Niemczech, UK, Francji, Austrii, Belgii, Irlandii, Włoszech, Niderlandach, Szwajcarii i Hiszpanii, ale warto już śledzić wprowadzenie tego typu reklam w Polsce.

Więcej: https://searchengineland.com/google-takes-local-services-ads-to-europe-341284


Nowe zmienne w panelu z YT


Pojawiły się nowe kolumny, dzięki którym można sprawdzić czy nie przesadza się z ilością wyświetleń na jednego użytkownika. Jak zapowiedziano, do nowych zmiennych dodane zostaną funkcje takie jak: rozkład częstotliwości, średnią częstotliwość tygodniową oraz średnią częstotliwość miesięczną. Zmienne pozwolą szerzej określić ile osób obejrzało daną reklamę w ramach określonej kampanii. 

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10093524


Google for Small Business


Google uruchomił usługę Google for Small Business. Wstępnie usługa ta będzie dostępna we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i UK. Opcja ta personalizuje plany, w tym wskazówki dotyczące narzędzi, które będą odpowiednie dla firmy.

Rozbudowany również został program Grow My Store, który pozwala lokalnym sprzedawcom zwiększyć ruch klientów, oraz poprawić ich doświadczenia związane z zakupami online. Opcja ta wspiera takie kraje jak: Niemcy, Francja, Holandia, Szwecja oraz Hiszpania.

Obie powyższe usługi, planowane są do wdrożenia w kolejnych krajach końcem tego roku.

Więcej: https://www.blog.google/around-the-globe/google-europe/powering-economic-recovery-through-retail/


Google rozszerza usługi zakupu mediów 


gmp

Google cały czas pracuje nad rozszerzaniem swoich możliwości i zasobów reklamowych. Gigant w ostatnich dniach poinformował, że poprzez swoją platformę Google Marketign Platform, a konkretnie Display & Video 360 udostępnił kilka nowych opcji związanych z reklamą w telewizji. Część funkcji jest dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych. Co ciekawe gigant nie tylko udostępnia więcej opcji reklamowych, ale także możliwości śledzenia i raportowania prowadzonych działań – mowa o wdrożeniu standardu Identifier for Advertising (IFA) opracowanego przez IAB.

Więcej: https://www.marketingdive.com/news/google-expands-media-buying-services-as-connected-tvs-importance-grows/585299/


BING wdrożył sztuczną inteligencję do autosugestii


bing - autouzupełnianie

Bing zakomunikował, że korzysta z modeli generowania języka naturalnego, aby ulepszyć funkcje autosugestii i People Also Ask. Przetwarzanie języka naturalnego (ang. natural language processing), to dziedzina nauki łącząca zagadnienia sztucznej inteligencji i językoznawstwa. Zajmuje się ona automatyzacją analizy, rozumienia, tłumaczenia i generowania języka naturalnego przez komputer. Generowanie języka naturalnego przez komputer jest niezwykle ciekawą formą komunikacji na linii komputer – człowiek, która do tej pory posiadała mnóstwo wad i barier rozwoju. Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy świadkami przełamywania tych barier.

Więcej: https://searchengineland.com/bing-applies-ai-and-natural-language-models-to-autosuggest-people-also-ask-341042


Nowe funkcje grup na Facebooku


Grupy Facebook

Ludzie szukają nowych sposobów na pozostanie w kontakcie z fizycznym dystansem z powodu COVID-19, grupy na Facebooku odnotowały znaczny wzrost wykorzystania, z których ponad 1,8 miliarda osób korzysta obecnie każdego miesiąca.

Facebook ogłosił szereg nowych funkcji dla grup i dostarczył nowych informacji na temat wykorzystania grup, zaangażowania itp. Nowe opcje dotyczyć będą w pierwszej kolejności usprawnień w zakresie narzędzi administracyjnych i wprowadzenie Admin Assist umożliwiający konfigurację postów w grupach. Pojawią się także możliwości przypinania tematów postów, które definiowane będą za pomocą hashtagów.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-announces-new-groups-features-including-automated-moderation-tool/586277/


Więcej formatów Duet na TikToku


TikTok ogłosił wprowadzenie trzech nowych opcji Duet, które zapewniają nowe układy do zastosowania w klipach Duet i dodają nowe opcje kreatywne do funkcji. Duety umożliwiają użytkownikom TikTok odpowiadanie na klipy innych użytkowników i interakcję z oryginalnym filmem, dodając nowy spin na przesłanym przez oryginalnego twórcę.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-adds-more-duet-formats-to-facilitate-new-collaboration-opportunities/586190/ 
https://socialpress.pl/2020/10/tiktok-z-nowymi-formatami-w-opcji-duet


Twitter rozszerza dostęp do tweetów głosowych


Teraz więcej osób ma dostęp do tweetów audio, a wkrótce jeszcze więcej osób będzie mogło cieszyć się doświadczeniem oglądania tego, co ludzie udostępniają za pomocą klipów dźwiękowych dołączonych do ich tweetów, poszerzając kontekst i rozumiejąc w całej aplikacji.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-expands-access-to-voice-tweets-re-affirms-plans-for-auto-captions/586182/


„Oglądaj razem” na Messengerze


Facebook niedawno ogłosił nową funkcję "Oglądaj razem" dla Messengera, która umożliwia użytkownikom Messengera organizowanie imprez z oglądaniem wideo za pośrednictwem połączeń wideo lub pokojów komunikatorów z maksymalnie 50 znajomymi na raz w aplikacji.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-announces-new-publisher-partnerships-to-bring-more-content-to-mess/586106/


Nowe obostrzenia na LinkedIn


LinkedIn dodał kilka nowych środków mających na celu lepszą ochronę użytkowników przed nieodpowiednimi komentarzami i treściami, a także zaktualizował swoje Zasady dotyczące społeczności zawodowych, aby lepiej odzwierciedlały oczekiwania członków dotyczące profesjonalizmu i szacunku w komunikacji na platformie.

Więcej: https://blog.linkedin.com/2020/september/29/strengthening-our-professional-community-policies-to-keep-members-safe


Centrum kont na Facebooku


Ponieważ wydaje się, że ma nastąpić większe przejście do handlu elektronicznego, Facebook pracuje również nad usprawnieniem procesów płatności, aby użytkownicy zarówno Facebooka, jak i Instagrama mogli jak najłatwiej dokonywać zakupów na podstawie postów i reklam w każdej aplikacji. Centrum kont będzie oferować trzy rodzaje łączenia kont:

  • udostępnianie historii i postów
  • Facebook Pay Info
  • logowanie się naróżnych kontach.

Opcja ta ma na celu pozostawanie zalogowanym i usprawnienie korzystania z aplikacji należących do Facebooka. 

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-launches-accounts-center-to-better-connect-its-cross-data-and-paym/586095/


Facebook usuwa swój 28-dniowy model atrybucji dla konwersji 


Facebook ogłosił, że usuwa opcję 28-dniowego okna atrybucji dla reklam na Facebooku, co oznacza, że ​​reklamodawcy nie będą już mogli śledzić działań bezpośrednich na podstawie swoich kampanii przez dłuższy czas.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-removing-its-28-day-attribution-model-for-conversions-from-ads/586102/


Nowe funkcje wiadomości na Instagramie


Instagram wprowadza nowe funkcje, które doskonale znamy z Messengera. Dzięki nim zyskamy dostęp do najlepszych funkcji rozmów. W komunikacji na Instagramie dodane zostaną między innymi opcje, takie jak: dopasowanie koloru, zmiana pseudonimu rozmówców, wprowadzenie nowych emoji. Dodatkowo zapowiedziano możliwość połączenia Messengera z Instagramem, dzięki czemu komunikacja dla użytkowników będzie w jeszcze większym stopniu ułatwiona.

Więcej: https://socialpress.pl/2020/09/ponad-10-nowych-funkcji-wiadomosci-na-instagramie


Challenge w grupie na Facebooku 


Facebook uruchamia nową funkcję, która umożliwia tworzenie wyzwań w grupach i nominowanie do nich pozostałych członków.

Więcej: https://socialpress.pl/2020/09/challenge-w-grupie-na-facebooku-jak-go-utworzyc


LinkedIn wprowadza Stories oraz integrację wideo Zoom, BlueJeans i Teams 


LinkedIn wprowadza kilka nowych rzeczy. Przede wszystkim, zaczynając w USA i Kanadzie, a następnie rozwijając się na całym świecie, LinkedIn wprowadza własną wersję Stories - popularne, efemeryczne narracje wideo i fotograficzne, które stały się głównym silnikiem zaangażowania na Snapchacie, Instagramie i Facebooku. Aktualizuje również swoją usługę bezpośredniego przesyłania wiadomości o kilka nowych funkcji, takich jak czat wideo. I przebudował swoją funkcję wyszukiwania, aby uzyskać dostęp do szerszego zestawu parametrów.

Więcej: https://techcrunch.com/2020/09/24/linkedin-launches-stories-plus-zoom-bluejeans-and-teams-video-integrations-as-part-of-wider-redesign/


Podsumowanie

Jak wynika z powyższego przeglądu, miniony tydzień wniósł wiele nowinek do świata wyszukiwarek, narzędzi oraz Social Mediów. Warto wykorzystać potencjał każdego narzędzia i stale monitorować bieżące zmiany oraz wdrażać nowe funkcje do codziennego użytku.

Śledźcie na bieżąco! Już za tydzień wracamy z nową dawką newsów!

 

Porozmawiajmy o wypromowaniu
Twojego biznesu!

Autor

Podobne wpisy

Ramy, które porządkują marketing czyli rzecz o framworkach

2 października 2020
Artykuł ten to 4 krótkie lekcje marketingu, każda z innymi nauczycielami - światowej sławy ekspertami w swojej dziedzinie. Warto się skupić, bo może właśnie tu znajdziesz inspirację, odkryjesz nowe możliwości dla swojej firmy.

Jak określić sytuację strony za pomocą Senuto?

1 października 2020
Określenie bieżącej sytuacji strony internetowej to złożona kwestia. Trzeba znaleźć odpowiedź na pytanie, jak moja strona pozycjonuje się w Google. Z których fraz kluczowych łapie ruch, a z których nie. Jak wypada na tle konkurentów.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl