[Prasówka #12] Edytor Google Ads w wersji 1.5, a na FB nowe narzędzie

Google udostępnia edytor w wersji 1.5, ulepszone zostają także rekomendacje, w Google Maps nowe ikony, a na Facebooku wprowadzone zostaje nowe narzędzie. Czym jeszcze zaskoczył nas miniony tydzień? Odpowiedź znajdziesz w najnowszej prasówce!
21 grudnia 2020

Miniony tydzień to kolejna dawka rozszerzeń w narzędziach. Między innymi w kampaniach z  docelowym CPA zostają dodane opcje wyjaśnień. W rekomendacjach usługodawcy wprowadzają podglądy kampanii w zakładce. Ponadto w Google Maps pojawić się mają ikony punktów orientacyjnych. W Social Media na Facebooku zostaje wprowadzone nowe narzędzie ze wsparciem finansowym dla celebrytów i twórców. Więcej informacji w poniższym, cotygodniowym przeglądzie newsów!

 

Spis treści:

1. Kampanie z docelowym CPA rozszerzone o wyjaśnienia.
2. Dostosowanie zasad w kontekście treści erotycznych.
3. Ulepszenia w rekomendacjach.
4. Edytor Google w wersji 1.5.
5. Bing testuje wypukły wygląd fragmentu wyniku wyszukiwania.
6. Google testuje wyświetlanie obrazów w fragmentach po najechaniu myszą.
7. Google wyłącza sprawdzanie poprawności problemów w Search Console.
8. Nowe ikony w Google Maps.
9. Awaria Google 14 grudnia 2020.
10. Google przenosi  narzędzie do testowania danych strukturalnych na schema.org.
11. Koniec eksperymentu Twittera.
12. Nowe narzędzie na Facebooku.
13. Tik Tok zwalcza nieprawdziwe informacje.
14. Nowa karta dla firm na LinkedIn.
15. Podsumowanie.

Prasówka nr 12


Kampanie z docelowym CPA rozszerzone o wyjaśnienia


Docelowe CPA

Google rozszerza opcje wyjaśnień o kampanie z docelowym CPA. Dzięki dodatkowym wyjaśnieniom można szybko wyświetlić przyczyny zmiany skuteczności kampanii i szybko reagować działaniami optymalizacyjnymi. Dodatkowe wyjaśnienia w kampaniach CPA pozwalają szybko określić jak zmiany docelowego CPA, stawek czy budżetów wpłynęły na skuteczność. 

Korzystając z wyjaśnień trzeba pamiętać o ważnych kwestiach: można porównywać tylko dwa takie same okresy z ostatnich 90 dni oraz wyjaśnienia nie pojawiają się w każdych kampaniach, tylko w tych gdzie występują istotne zmiany skuteczności.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10307994


Dostosowanie zasad w kontekście treści erotycznych


Ostrzeżenie

Google zapowiada, że od lutego 2021 roku, zostają zaktualizowane zasady związane z treściami erotycznymi. Zmiany dotyczyć będą ograniczeń związanych z płatnymi randkami lub spotkań o charakterze seksualnym, w których jeden z uczestników zapewniał będzie różne formy korzyści takie jak: pieniądze, prezenty, wsparcie finansowe, opiekę lub inne cenne dla drugiego uczestnika korzyści.

W związku ze zmianą, część kategorii zostanie przeniesiona z zasad dotyczących treści dla dorosłych do zasad dotyczących nieodpowiednich treści.

Lista przeniesionych kategorii: materiały wizualne związane z wykorzystywaniem seksualny dzieci (Child sexual abuse imagery), treści o charakterze jednoznacznie seksualnym (Sexual explicit content), tematyka dla dorosłych w treściach dla rodziny (Adult themes in family content). W przypadku naruszeń nowych zasad, konto nie zostanie natychmiastowo zawieszone. Reklamodawca zostanie poinformowany minimum 7 dni przed blokadą konta.

Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10212441


Ulepszenia w rekomendacjach


Ulepszone rekomendacje

Google wprowadza podgląd celu kampanii w zakładce rekomendacje. Cele kampanii określane są przez wybór strategii określania stawek. Mogą koncentrować się na konwersjach, wartości konwersji, kliknięciach lub udziale w wyświetleniach. 

Dla przykładu przy ustalonej wcześniej strategii na „Maksymalizacje liczby konwersji”, wynik rekomendacji pomoże zoptymalizować kampanię pod kątem konwersji. Finalnie rekomendacje będą dostosowywać się do wcześniej ustalonego celu.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10301538


Edytor Google w wersji 1.5


Google Ads Editor

Google udostępnia Edytor Google w wersji 1.5. Aktualizacja ta ulepsza system w nowe narzędzia dotyczące rekomendacji i rozszerzeń graficznych.

Wersja 1.5 obejmuje nowości związane przykładowo z: filtrowaniem według konta, grup reklam, lub elementów z taka samą etykietą, rozszerzeniami graficznymi, ulepszonymi komunikatami o błędach, dodaniem kolumn statystyk i wiele innych, które znaleźć można pod adresem: https://support.google.com/google-ads/editor/answer/9981449.

Więcej: https://searchengineland.com/google-releases-google-ads-editor-v1-5-344874


Bing testuje wypukły wygląd fragmentu wyniku wyszukiwania


Bing testuje

Bing testuje wypukły wygląd fragmentu wyniku wyszukiwania najechanego kursorem myszy. Takie rozwiązanie odznacza wynik wyszukiwania, dzięki czemu użytkownik wie którą stronę odwiedzi.

Więcej: https://www.seroundtable.com/bing-testing-embossed-snippets-on-overlay-30595.html


Google testuje wyświetlanie obrazów w fragmentach po najechaniu myszą


Google testuje

Google testuje nowe rozwiązania w organicznych wynikach wyszukiwania. Najechanie na wynik, dynamicznie ładuje obrazy znajdujące się na stronie internetowej pod wynikiem wyszukiwania. Taka funkcjonalność dostarczy więcej informacji użytkownikowi na temat zawartości strony.

Więcej: https://twitter.com/vladrpt/status/1337303230275940359

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Google wyłącza sprawdzanie poprawności problemów w Search Console


Google wyłącza

Google tymczasowo wyłączyło funkcje sprawdzania poprawności problemu w Google Search Console tłumacząc się zmianami nadchodzącymi w raporcie. Funkcja poinformowała Google o rozwiązaniu problemu na stronie.

Więcej: https://searchengineland.com/google-temporarily-disables-issue-validation-in-search-console-344854


Nowe ikony w Google Maps


Nowe ikony Google Maps

Google dodało w Google Maps ikony punktów orientacyjnych, mapy zawierają ikony z najważniejszymi miejscami, obecnie ta funkcjonalność obejmuje jedynie największe miasta.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-maps-landmark-icons-30580.html


Awaria Google 14 grudnia 2020


Awaria Google

14 Grudnia 2020 roku doszło do dużej awarii platform Googla. Nastąpiły problemy z dostępnością usług YouTube, Gmail, Dysk Google i Mapy Google. Użytkownicy nie mogli skorzystać z tych serwisów na przeglądarkowej i mobilnej wersji. Problemy trwały około godziny. Rzecznik Google informuje, że problem spowodował wewnętrzny mechanizm przydzielania zasobów serwera.

Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-youtube-gmail-awaria-przyczyny


Google przenosi  narzędzie do testowania danych strukturalnych na schema.org


Google przynosi

W lipcu Google ogłosiło, że wycofuje narzędzie do testowania uporządkowanych danych strukturalnych, społeczność SEO nie była z tego zadowolona. Google usłyszało opinię społeczności i postanowiło przenieść narzędzie na nową domenę do kwietnia 2021 roku.

Więcej: https://searchengineland.com/google-to-move-the-structured-data-testing-tool-to-schema-org-344815


Koniec eksperymentu Twittera


Twitter kończy eksperymenty

Jakiś czas temu Twitter mocno zachęcał użytkowników do komentowania udostępnionych tweetów, zamiast retweetowania. Eksperyment miał zmobilizować użytkowników do większego zastanowienia się nad treściami, które udostępniają. Pomysł nie odniósł sukcesu, więc serwis z niego rezygnuje. Mimo to, Twitter będzie dalej zachęcał do bardziej przemyślanych treści m.in. poprzez funkcję, która ma przypominać o przeczytaniu wpisu przed jego udostępnieniem.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-odwoluje-probe-zachecania-uzytkownikow-do-udostepniania-tweetow-z-cytatem


Nowe narzędzie na Facebooku


Nowe narzędzie na Facebooku

,,Super" to nowe narzędzie, które tworzy Facebook. Umożliwi ono wsparcie finansowe przez użytkowników dla celebrytów oraz twórców. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Aplikacja umożliwi organizowanie wydarzeń na żywo, podczas których będzie można sprzedawać produkty. Podczas ich trwania widz może m.in. dokonać zakupu lub zapłacić za pojawienie się obok twórcy aby zadać mu pytanie lub zrobić sobie z nim zdjęcie.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-umozliwi-wplacanie-pieniedzy-dla-tworcow-i-celebrytow-prowadzacych-livey


Tik Tok zwalcza nieprawdziwe informacje


TikTok fake news

Tik Tok walczy z dezinformacją na temat szczepionek przeciwko Covid-19. Serwis podjął działania, które mają na celu zatrzymanie rozprzestrzeniania się błędnych informacji. Firma m.in. aktualizuje treści w Centrum Informacji, w ten sposób aby osoby szukające informacji o szczepionce były kierowane do zaufanych i wiarygodnych źródeł. Serwis planuje również stworzyć specjalny tag związany ze szczepionką, który ma umożliwić wykrycie i oznaczenie wszystkich udostępnionych filmów na ten temat. Następnie, dołączy on do nich informację: Dowiedz się więcej o szczepionkach przeciw COVID-19.

Więcej: https://socialpress.pl/2020/12/tiktok-walczy-z-rozprzestrzenianiem-blednych-informacji-na-temat-szczepionki-przeciw-covid-19


Nowa karta dla firm na LinkedIn


Nowa karta LinkedIn

LinkedIn tworzy nową kartę dla firm – Product Pages. Ma ona na celu pomoc firmom w budowaniu społeczności i prowadzeniu rozmów o oferowanych produktach. Nowa karta pozwoli również na wyrażanie opinii użytkowników, zbieranie ocen i recenzji czy kontakt klientów z firmą.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-tworzy-nowa-karte-dla-firm


Podsumowanie

Jak wynika z podanych w połowie grudnia zapowiedzi, na użytkowników czekają liczne rozszerzenia narzędzi. Pojawiają się również testy funkcjonalności nowych opcji jakie Google chce wprowadzić w przeglądarce. Social Media również robi wszystko, by być przyjaznym miejscem dla użytkowników, bez nienawiści i nieprawdziwych informacji. Patrząc na rozwój w świecie digital marketingu, z niecierpliwością oczekujemy newsów z przyszłego tygodnia! 

Założymy sklep na miarę Twoich oczekiwań!
Ocena artykułu:
[Prasówka #12] Edytor Google Ads w wersji 1.5, a na FB nowe narzędzie

Autor

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl