[Prasówka #14] Google aktualizuje zasady, FB zmienia polubienie strony

Google aktualizuje kwestie prawne reklam audiowizualnych, uaktualnione zostają zasady produktów i usług finansowych. Bing Webmaster Tools dodaje nowe wskaźniki do raportu, na FB znika przycisk ,,lubię to” przy stronie. Więcej newsów w najnowszej prasówce!
11 stycznia 2021

Początek roku, to liczne aktualizacje zasad i kwestii prawnych związanych z reklamami w Google, ale także unowocześnienia produktów i usług finansowych. Nowe narzędzie w postaci wizualizatora danych od firmy Optmyzr, a w Bing Webmaster Tools dodane nowe wskaźniki do raportu. W Social Media na Facebooku przycisk ,,lubię to” przy stronie, zostaje zamieniony na ,,obserwuj”. Co jeszcze wydarzyło się na początku stycznia? Zachęcamy do sięgnięcia po cotygodniową prasówkę!

 

Spis treści:

1. Aktualizacja wymagań prawnych – reklamy audiowizualne.
2. Aktualizacja zasad – produkty i usługi finansowe.
3. Wizualizator danych od Optmyzr.
4. Segmenty odbiorców - aktualizacja.
5. Import z Google Ads.
6. Aktualizacja Bing Webmaster Tools.
7. Google testuje wyświetlanie usług w wynikach lokalnych.
8. Ponad 80 tysięcy domen .eu zawieszonych z powodu Brexit.
9. Ruch z wyszukiwarki Google do pirackich witryn spada po aktualizacji algorytmu.
10. Facebook – obserwacja zamiast polubienia.
11. Nowy wygląd Stories na Instagramie dla wersji deskopowej.
12. TikTok usuwa hashtagi dotyczące zamieszek w USA.
13. Podsumowanie.

Prasówka 14


Aktualizacja wymagań prawnych – reklamy audiowizualne


Zmiana zasad prawnych

Firma Google dnia 28 lutego 2021 r. planuje zaktualizować zasady dotyczące wymagań prawnych odnoszących się do dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych („dyrektywa AVMSD”). Nowe zasady obowiązywać będą w Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii.

Reklamodawcy mają obowiązek zapoznania się z przepisami prawa obowiązującymi w kraju prowadzenia działalności.

Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10305961


Aktualizacja zasad – produkty i usługi finansowe


Aktualizacja zasad

Google zaktualizowało zasady dotyczące produktów i usług finansowych. Powodem zmiany zasad jest dostosowanie do zapisów umowy między krajami Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Wielką Brytanią. Od 1 stycznia 2021 r. reklamodawcy posiadający certyfikat pozwalający na reklamowanie złożonych produktów finansowych w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego, nie będą mogli reklamować się w Wielkiej Brytanii.

Aby przywrócić możliwość reklamowania tego typu produktów w tym kraju, reklamodawcy zobowiązani są złożyć wniosek o nowy certyfikat. Warunkiem też jest upoważnienie nadane przez brytyjski urząd Financial Conduct Authority (FCA).

W odwrotnej sytuacji są reklamodawcy z Wielkiej Brytanii. Jeżeli będą chcieli kontynuować reklamowanie się w Europejskim Obszarze Gospodarczym, muszą ponownie złożyć wniosek o certyfikat który to umożliwi.

Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10289136
https://support.google.com/adspolicy/answer/10289136


Wizualizator danych od Optmyzr


Wizualizator danych

Firma Optmyzr stworzyła narzędzie umożliwiające przekształcanie danych w przydatne wykresy.

Zapotrzebowanie na tego typu narzędzie wynikło od klientów, którzy potrzebowali narzędzia do pracy z analizami aukcji, a dane te nie są obecnie dostępne za pośrednictwem API. Ulepszenie tego typu, może w znacznym stopniu pomóc specjalistom PPC w szybkiej wizualizacji danych analizy aukcji.

Więcej: https://searchengineland.com/the-auction-insights-visualizer-can-turn-your-data-tables-into-useful-charts-345158
https://www.youtube.com/watch?v=SgycHrR5diU&feature=emb_title


Segmenty odbiorców - aktualizacja


Segmenty odbiorców

Microsoft Ads (Bing Ads) informuje o rozszerzeniu na rynek Europejski (na razie w wersji beta) segmentu odbiorców, o którym informował w listopadzie 2020 (https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/november-2020/mixed-campaigns-keyword-planner-key-product-updates-for-november)

Segment dotyczy osób gotowych do zakupu  „sezonowi odbiorcy na rynku”.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/january-2021/jumpstarting-your-january-with-key-product-updates


Import z Google Ads


Import Google

Microsoft Ads (Bing Ads) informuje o ulepszeniu importowania z Google Ads. Od teraz będzie można importować listy „Odbiorców na rynku”, listy remarketingowe oraz listy niestandardowe.

W ramach tego ulepszenia Microsoft Ads będzie aktualizował automatycznie wszystkie zaplanowane importy z Google Ads, aby szybko uzupełnić listy odbiorców o nowe dane.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/january-2021/jumpstarting-your-january-with-key-product-updates

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Aktualizacja Bing Webmaster Tools


Aktualizacja Bing

Microsoft Bing dodał nowe wskaźniki do raportu wydajności wyszukiwania w narzędziach dla webmasterów Bing. Nowe wskaźniki obejmują żądania indeksowania, błędy indeksowania oraz zaindeksowane strony. Nowa funkcjonalność pozwala użytkownikowi otrzymać więcej informacji na temat strony w wyszukiwarce Microsoft Bing.

Więcej: https://searchengineland.com/bing-webmaster-tools-adds-crawl-requests-crawl-errors-indexed-pages-to-performance-report-345112


Google testuje wyświetlanie usług w wynikach lokalnych


Google usługi lokalne

Google testuje nowe etykiety w lokalnych wynikach Google, pokazując jakie usługi świadczy przedsiębiorstwo. Funkcjonalność pozwoli użytkownikowi zdobyć informacje dotyczące świadczących usług.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-service-listings-justifications-in-local-pack-30684.html


Ponad 80 tysięcy domen .eu zawieszonych z powodu Brexit


Zawieszone domeny

Wszystkie domeny .eu należące do użytkowników z Wielkiej Brytanii są zawieszone w wyniku nowych przepisów wprowadzonych przez Brexit. Zgodnie z przepisami, właścicielami domeny .eu mogą być osoby, które są obywatelami, organizacją lub przedsiębiorstwem Unii niezależnie od kraju. Aby użytkownik mógł odzyskać swoją domenę, musi zaktualizować informacje kontaktowe i zadeklarować obywatelstwo w kraju Unii.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/over-80k-eu-domains-suspended-due-to-brexit-regulations/391792/#close


Ruch z wyszukiwarki Google do pirackich witryn spada po aktualizacji algorytmu


Ruch z wyszukiwarki

Aktualizacje algorytmów Google zmniejszają ruch na pirackich stronach z roku na rok. Od grudnia 2019 do listopada 2020 strony straciły prawie jedną trzecią ruchu z organicznych wyników wyszukiwań.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-search-traffic-to-pirate-sites-down-after-algorithm-updates/391594/


Facebook – obserwacja zamiast polubienia


Obserwacja FB

Facebook wdraża rozwiązanie, które było testowane już w lipcu ubiegłego roku. Od teraz, zniknie możliwość polubienia strony i przycisk “Lubię to”W zamian za to, pojawi się przycisk służący do obserwacji strony.

Ponadto, serwis wprowadził nowy układ stron kont – zmianie ulegnie m.in. położenie zdjęcia profilowego.

Pojawi się również pewna zmiana dla twórców, która ma pomóc w przełączaniu się między kontem osobistym, a firmowym. Jak również zakładka ,,Aktualności dla twórców’’.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/01/facebook-dazy-do-zlikwidowania-liczby-polubien-na-stronach-profesjonalnych


Nowy wygląd Stories na Instagramie dla wersji deskopowej


Stories Deskop

Instagram testuje nowy wygląd Stories w wersji desktopowej! Relacje będą pojawiały się zbiorczo - „w karuzeli” a nie jak do tej pory – pojedynczo. Zmiany wynikają z ogromnej popularności Stories i mają ułatwić przeglądanie relacji na komputerach.

Zmiany te mają być również sposobem na zwiększenie dostępności Instagrama w różnych regionach – np. w Indiach, gdzie serwis stara się zwiększyć swoją obecność.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-nowy-wyglad-stories-w-wersji-desktopowej


TikTok usuwa hashtagi dotyczące zamieszek w USA


TikTok usuwa hasztagi
https://techcrunch.com/2021/01/07/tiktok-bans-videos-of-trump-inciting-mob-blocks-stormthecapital-and-other-hashtags/

TikTok walczy z szerzeniem dezinformacji i nawoływaniem do nienawiści i reaguje na ostatnie wydarzenia w USA związane z wyborami oraz zamieszkami w siedzibie Kapitolu. Aplikacja nie tylko będzie usuwała filmy ze słynnym już przemówieniem Donalda Trumpa, ale również będzie ograniczać hashtagi używane przez uczestników zamieszek (#stormthecapitol czy #patriotparty).

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/tiktok-rowniez-ogranicza-wideo-trumpa-w-zwiazku-z-zamieszkami-i-ogranicza-hashtagi


Podsumowanie

Jak wynika z przeglądu newsów, rok 2021 rozpoczął się szeregiem aktualizacji zasad dostosowanych do obowiązujących przepisów prawa. Narzędzia zostają udoskonalone również pod kątem użytkowania, łatwości generowania raportów i importowania danych. W Social Media funkcje zostają dostosowane tak, by ułatwić użytkownikom przeglądanie kanałów.

Co przyniosą kolejne tygodnie? Zachęcamy do śledzenia prasówki!

 

Stworzymy od podstaw skuteczny
plan marketingowy Twojej firmy!

Autor

Podobne wpisy

Kalendarz marketingowy na 2021

7 stycznia 2021
Real Time Marketing, czyli w wielkim skrócie obserwuj, działaj, angażuj! Nie wszystko zaplanujemy, ale odpowiednio przygotowani mamy wpływ na wiele. Z tą też myślą przygotowaliśmy kalendarz marketingowy na 2021 rok. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę.

Trendy w Social Media 2021

5 stycznia 2021
Niesłabnąca popularność Pinterest, rosnące znaczenie TikToka, transmisje online, komunikacja w dobie pandemii, obsługa klienta w social media – 2020 to rok, w którym wiele wydarzyło się, również w świecie mediów społecznościowych, o czym mówią eksperci.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl