[Prasówka #14] Google aktualizuje zasady, FB zmienia polubienie strony

Google aktualizuje kwestie prawne reklam audiowizualnych, uaktualnione zostają zasady produktów i usług finansowych. Bing Webmaster Tools dodaje nowe wskaźniki do raportu, na FB znika przycisk ,,lubię to” przy stronie. Więcej newsów w najnowszej prasówce!
11 stycznia 2021

Początek roku, to liczne aktualizacje zasad i kwestii prawnych związanych z reklamami w Google, ale także unowocześnienia produktów i usług finansowych. Nowe narzędzie w postaci wizualizatora danych od firmy Optmyzr, a w Bing Webmaster Tools dodane nowe wskaźniki do raportu. W Social Media na Facebooku przycisk ,,lubię to” przy stronie, zostaje zamieniony na ,,obserwuj”. Co jeszcze wydarzyło się na początku stycznia? Zachęcamy do sięgnięcia po cotygodniową prasówkę!

 

Spis treści:

1. Aktualizacja wymagań prawnych – reklamy audiowizualne.
2. Aktualizacja zasad – produkty i usługi finansowe.
3. Wizualizator danych od Optmyzr.
4. Segmenty odbiorców - aktualizacja.
5. Import z Google Ads.
6. Aktualizacja Bing Webmaster Tools.
7. Google testuje wyświetlanie usług w wynikach lokalnych.
8. Ponad 80 tysięcy domen .eu zawieszonych z powodu Brexit.
9. Ruch z wyszukiwarki Google do pirackich witryn spada po aktualizacji algorytmu.
10. Facebook – obserwacja zamiast polubienia.
11. Nowy wygląd Stories na Instagramie dla wersji deskopowej.
12. TikTok usuwa hashtagi dotyczące zamieszek w USA.
13. Podsumowanie.

Prasówka 14


Aktualizacja wymagań prawnych – reklamy audiowizualne


Zmiana zasad prawnych

Firma Google dnia 28 lutego 2021 r. planuje zaktualizować zasady dotyczące wymagań prawnych odnoszących się do dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych („dyrektywa AVMSD”). Nowe zasady obowiązywać będą w Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii.

Reklamodawcy mają obowiązek zapoznania się z przepisami prawa obowiązującymi w kraju prowadzenia działalności.

Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10305961


Aktualizacja zasad – produkty i usługi finansowe


Aktualizacja zasad

Google zaktualizowało zasady dotyczące produktów i usług finansowych. Powodem zmiany zasad jest dostosowanie do zapisów umowy między krajami Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Wielką Brytanią. Od 1 stycznia 2021 r. reklamodawcy posiadający certyfikat pozwalający na reklamowanie złożonych produktów finansowych w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego, nie będą mogli reklamować się w Wielkiej Brytanii.

Aby przywrócić możliwość reklamowania tego typu produktów w tym kraju, reklamodawcy zobowiązani są złożyć wniosek o nowy certyfikat. Warunkiem też jest upoważnienie nadane przez brytyjski urząd Financial Conduct Authority (FCA).

W odwrotnej sytuacji są reklamodawcy z Wielkiej Brytanii. Jeżeli będą chcieli kontynuować reklamowanie się w Europejskim Obszarze Gospodarczym, muszą ponownie złożyć wniosek o certyfikat który to umożliwi.

Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10289136
https://support.google.com/adspolicy/answer/10289136


Wizualizator danych od Optmyzr


Wizualizator danych

Firma Optmyzr stworzyła narzędzie umożliwiające przekształcanie danych w przydatne wykresy.

Zapotrzebowanie na tego typu narzędzie wynikło od klientów, którzy potrzebowali narzędzia do pracy z analizami aukcji, a dane te nie są obecnie dostępne za pośrednictwem API. Ulepszenie tego typu, może w znacznym stopniu pomóc specjalistom PPC w szybkiej wizualizacji danych analizy aukcji.

Więcej: https://searchengineland.com/the-auction-insights-visualizer-can-turn-your-data-tables-into-useful-charts-345158
https://www.youtube.com/watch?v=SgycHrR5diU&feature=emb_title


Segmenty odbiorców - aktualizacja


Segmenty odbiorców

Microsoft Ads (Bing Ads) informuje o rozszerzeniu na rynek Europejski (na razie w wersji beta) segmentu odbiorców, o którym informował w listopadzie 2020 (https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/november-2020/mixed-campaigns-keyword-planner-key-product-updates-for-november)

Segment dotyczy osób gotowych do zakupu  „sezonowi odbiorcy na rynku”.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/january-2021/jumpstarting-your-january-with-key-product-updates


Import z Google Ads


Import Google

Microsoft Ads (Bing Ads) informuje o ulepszeniu importowania z Google Ads. Od teraz będzie można importować listy „Odbiorców na rynku”, listy remarketingowe oraz listy niestandardowe.

W ramach tego ulepszenia Microsoft Ads będzie aktualizował automatycznie wszystkie zaplanowane importy z Google Ads, aby szybko uzupełnić listy odbiorców o nowe dane.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/january-2021/jumpstarting-your-january-with-key-product-updates

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Aktualizacja Bing Webmaster Tools


Aktualizacja Bing

Microsoft Bing dodał nowe wskaźniki do raportu wydajności wyszukiwania w narzędziach dla webmasterów Bing. Nowe wskaźniki obejmują żądania indeksowania, błędy indeksowania oraz zaindeksowane strony. Nowa funkcjonalność pozwala użytkownikowi otrzymać więcej informacji na temat strony w wyszukiwarce Microsoft Bing.

Więcej: https://searchengineland.com/bing-webmaster-tools-adds-crawl-requests-crawl-errors-indexed-pages-to-performance-report-345112


Google testuje wyświetlanie usług w wynikach lokalnych


Google usługi lokalne

Google testuje nowe etykiety w lokalnych wynikach Google, pokazując jakie usługi świadczy przedsiębiorstwo. Funkcjonalność pozwoli użytkownikowi zdobyć informacje dotyczące świadczących usług.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-service-listings-justifications-in-local-pack-30684.html


Ponad 80 tysięcy domen .eu zawieszonych z powodu Brexit


Zawieszone domeny

Wszystkie domeny .eu należące do użytkowników z Wielkiej Brytanii są zawieszone w wyniku nowych przepisów wprowadzonych przez Brexit. Zgodnie z przepisami, właścicielami domeny .eu mogą być osoby, które są obywatelami, organizacją lub przedsiębiorstwem Unii niezależnie od kraju. Aby użytkownik mógł odzyskać swoją domenę, musi zaktualizować informacje kontaktowe i zadeklarować obywatelstwo w kraju Unii.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/over-80k-eu-domains-suspended-due-to-brexit-regulations/391792/#close


Ruch z wyszukiwarki Google do pirackich witryn spada po aktualizacji algorytmu


Ruch z wyszukiwarki

Aktualizacje algorytmów Google zmniejszają ruch na pirackich stronach z roku na rok. Od grudnia 2019 do listopada 2020 strony straciły prawie jedną trzecią ruchu z organicznych wyników wyszukiwań.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-search-traffic-to-pirate-sites-down-after-algorithm-updates/391594/


Facebook – obserwacja zamiast polubienia


Obserwacja FB

Facebook wdraża rozwiązanie, które było testowane już w lipcu ubiegłego roku. Od teraz, zniknie możliwość polubienia strony i przycisk “Lubię to”W zamian za to, pojawi się przycisk służący do obserwacji strony.

Ponadto, serwis wprowadził nowy układ stron kont – zmianie ulegnie m.in. położenie zdjęcia profilowego.

Pojawi się również pewna zmiana dla twórców, która ma pomóc w przełączaniu się między kontem osobistym, a firmowym. Jak również zakładka ,,Aktualności dla twórców’’.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/01/facebook-dazy-do-zlikwidowania-liczby-polubien-na-stronach-profesjonalnych


Nowy wygląd Stories na Instagramie dla wersji deskopowej


Stories Deskop

Instagram testuje nowy wygląd Stories w wersji desktopowej! Relacje będą pojawiały się zbiorczo - „w karuzeli” a nie jak do tej pory – pojedynczo. Zmiany wynikają z ogromnej popularności Stories i mają ułatwić przeglądanie relacji na komputerach.

Zmiany te mają być również sposobem na zwiększenie dostępności Instagrama w różnych regionach – np. w Indiach, gdzie serwis stara się zwiększyć swoją obecność.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-nowy-wyglad-stories-w-wersji-desktopowej


TikTok usuwa hashtagi dotyczące zamieszek w USA


TikTok usuwa hasztagi
https://techcrunch.com/2021/01/07/tiktok-bans-videos-of-trump-inciting-mob-blocks-stormthecapital-and-other-hashtags/

TikTok walczy z szerzeniem dezinformacji i nawoływaniem do nienawiści i reaguje na ostatnie wydarzenia w USA związane z wyborami oraz zamieszkami w siedzibie Kapitolu. Aplikacja nie tylko będzie usuwała filmy ze słynnym już przemówieniem Donalda Trumpa, ale również będzie ograniczać hashtagi używane przez uczestników zamieszek (#stormthecapitol czy #patriotparty).

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/tiktok-rowniez-ogranicza-wideo-trumpa-w-zwiazku-z-zamieszkami-i-ogranicza-hashtagi


Podsumowanie

Jak wynika z przeglądu newsów, rok 2021 rozpoczął się szeregiem aktualizacji zasad dostosowanych do obowiązujących przepisów prawa. Narzędzia zostają udoskonalone również pod kątem użytkowania, łatwości generowania raportów i importowania danych. W Social Media funkcje zostają dostosowane tak, by ułatwić użytkownikom przeglądanie kanałów.

Co przyniosą kolejne tygodnie? Zachęcamy do śledzenia prasówki!

 

Stworzymy od podstaw skuteczny
plan marketingowy Twojej firmy!
Ocena artykułu:
[Prasówka #14] Google aktualizuje zasady, FB zmienia polubienie strony

Autor

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl