[Prasówka #2] Google zwalcza problemy z indeksowaniem i się udoskonala

Udoskonalenia funkcjonalności, nowe opcje wykorzystania narzędzi oraz liczne testy nad zaskakującymi funkcjami w Social Media. Co nowego spotka użytkowników w najbliższym czasie?
12 października 2020

Najnowsze newsy ze świata digital marketingu to przede wszystkim wdrażanie nowych, bardziej funkcjonalnych rozwiązań w narzędziach, serwisach społeczościowych, a także w Google. W dzisiejszej prasówce nie zabraknie informacji o problemach, które pojawiły się z indeksowaniem Google i ich wpływie na ruch na stronie.

Przedstawiamy najważniejsze zmiany minionego tygodnia, a także korzyści, jakie płyną z udoskonaleń dla użytkowników.

 

Spis treści: 

1. Google walczy nad problemem z indeksowaniem.
2. Uproszczone raporty lokalizacji w Google Ads.
3. Dostępność kampanii Video Action YT.
4. Nowy typ kampanii – Performance Max.
5. Nowa sekcja w Google Ads - Insights.
6. NOWOŚĆ – Digital Marketing Center.
7. Google Web Stories.
8. Narrative integruje się z Stirista.
9. HubSpot ogłasza znaczącą aktualizację swojego CRM.
10. LeanIX rozszerza swoją funkcjonalność o nowy moduł integrujący IT z celami biznesowymi firmy.
11. Historia ostatnich połączeń w Google Moja Firma.
12. SurferSEO i nowy algorytm do analizy treści.
13. Facebook – limity reklam dla strony .
14. Facebook znosi limity tekstu w reklamach – co się zmieni? 
15. Instagram aktualizuje aplikację Threads z integracją wiadomości.
16. Instagram udostępnia nowe funkcje z okazji 10. urodziny, w tym mapa historii.
17. Snapchat, a„ pierwsza komercyjna ” opcja reklamy.
18. YouTube testuje nowe ostrzeżenia dotyczące szkodliwych komentarzy.
19. YouTube Premium - nowy bonus wraz z uruchomieniem programu testowego.
20. Podsumowanie.

prasówka ideo force


Google walczy nad problemem z indeksowaniem


Indeksowanie Google

W zeszłym tygodniu Google zaczął zmagać się z problemami dotyczącymi indeksowania. Jak się okazuje, większość osób spodziewała się, że usterki związane są z testowaniem nowego algorytmu przez Google. Jak się okazało, problem związany był ściśle z awarią.

Google na chwilę obecną informuje, że problemy z kanonanizacją URL dotknęły 0.02% stron znajdujących się w indeksie, udało im się przywrócić 25% URL dotkniętych tym problemem, oraz 50% URL dotkniętych problemem indeksowania urządzeń mobilnych. Przywrócenie wszystkich URL jest oczekiwane przez webmasterów, wiele stron straciło ruch na stronie przez problemy Google.

Więcej: https://twitter.com/searchliaison/status/1313273090147672066


Uproszczone raporty lokalizacji w Google Ads


Lokalizacja Google Ads

W raportach lokalizacji Google Ads znika dokładna lokalizacja użytkownika na rzecz raportów uproszczonych.

Jak to działa obecnie?

Przykładowo, jeśli ktoś wpisze w wyszukiwarce „restauracja w Krakowie” będąc w Warszawie, to w raportach kampanii zobaczymy lokalizację Kraków. Lokalizację fizyczną użytkownika znajdziemy w momencie tworzenia własnych raportów poprzez dodanie zmiennej np. „Miasto użytkownika” w panelu, i wtedy w raporcie zobaczymy Warszawę.

Więcej: https://searchengineland.com/whats-changed-in-google-ads-locations-reporting-and-why-you-need-a-custom-report-341229


Dostępność kampanii Video Action YT


Kampanie Video Action YT będą w najbliższym czasie dostępne dla każdego.

Jak to działa?
System łączy odbiorców z list remarketingowych oraz niestandardowych odbiorców, aby zwiększyć prawdopodobieństwo konwersji. Reklamy wyświetlają się na YouTube, stronie głównej (home feed) oraz stronach partnerów Google Video. Wśród dostępnych strategii znaleźć można docelowy CPA i maksymalizację liczby konwersji.

Główną korzyścią dla użytkowników jest zwiększenie liczby konwersji z wideo i zainspirowanie do działania w YouTube i sieci partnerów wideo Google.

Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/advertising-week-announcements/


Nowy typ kampanii – Performance Max


 

W przyszłym roku zostanie poszerzone grono reklamodawców, którzy otrzymają możliwość skorzystania z nowego typu kampanii w wersji beta. Kampanie Performance Max są jeszcze na bardzo wczesnym etapie, więc nie ma jeszcze informacji, kiedy zostaną wdrożone na wszystkich kontach Google Ads.

Google Ads oferuje obecnie w pełni zautomatyzowane kampanie dla marketerów aplikacji, sprzedawców detalicznych oraz firm z fizycznymi lokalizacjami, w celu generowania wyników na wszystkich powierzchniach Google. Kampanie Performance Max opierać się będą na doświadczeniach z tych kampanii, aby zapewnić kompleksowe rozwiązania, które będą działać dla wszystkich reklamodawców w szerszym zakresie celów marketingowych.

Zastosowanie nowego typu kampanii wiąże się z licznymi korzyściami. Poniżej przedstawiono te najważniejsze:

  • Zasięg klientów: nowe kampanie uzupełnią kampanie w sieci wyszukiwania i będą najbardziej kompletnym rozwiązaniem, które pomoże zwiększyć liczbę konwersji i przychody dzięki ujednoliceniu zasobów reklamowych Google.
  • Wydajność w realizacji celów biznesowych: z biegiem czasu będziemy mieć do wyboru wiele celów marketingowych, takich jak sprzedaż online, pozyskiwanie nowych klientów i sprzedaż offline. Uczenie maszynowe automatycznie zoptymalizuje efekty dla najcenniejszych klientów we wszystkich kanałach. Nowa konfiguracja polegająca na ustalaniu celów ułatwi pełne zdefiniowanie celów konwersji. Na przykład, jeśli celem jest generowanie potencjalnych klientów, możemy upewnić się, że jako cele rejestrowane są zarówno przesłane formularze, jak i połączenia telefoniczne.
  • Nowe raporty i statystyki: kampanie Performance Max zostaną uwzględnione w nowej sekcji Insights, aby pomóc zrozumieć, co powoduje zmiany w wynikach kampanii.
  • Nowe dane wejściowe do kampanii: przyspieszenie procesu uczenia się kampanii, poprzez określenie, którzy odbiorcy są najbardziej skłonni do konwersji. Połączenie tych danych wejściowych z regułami wartości, pomoże wskazać, które konwersje są najbardziej warte dla reklamodawcy na podstawie takich cech, jak odbiorcy, lokalizacja i urządzenie

Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/advertising-week-announcements/


Nowa sekcja w Google Ads - Insights


Leatest Trends

Nowa sekcja w wersji beta ma pojawić się w najbliższych miesiącach. Sekcja ta zawierać będzie zakładkę z aktualnymi trendami związanymi z naszymi słowami kluczowymi, ich poziomem wyszukiwania, jak również z działaniami konkurencji. Trendy te są gromadzone i anonimizowane. Nie można ich powiązać z żadnym indywidualnym użytkownikiem.

Jakie zatem korzyści czekają na użytkowników? Z pewnością najważniejszą jest zapewnienie niestandardowych statystyk odpowiadających branży reklamodawcy.

Tents last week

Trend Growth

Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/advertising-week-announcements/


NOWOŚĆ – Digital Marketing Center


Customer Action Tracking

W ostatnich kilku miesiącach Microsoft Advertising pilotowała nową platformę nazwaną Digital Marketing Center. Będzie to pomoc małym i średnim firmom w zarządzaniu marketingiem cyfrowym nie tylko w Microsoft Advertising, ale także Google Ads, Facebook Ads, Twitter i Instagram.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/october-2020/announcing-the-open-beta-for-digital-marketing-center


Google Web Stories


Google Web Stories

Google w mobilnej aplikacji dodaje nowe funkcje w module Discover, wyposaża go w mechanizm Stories. Z aplikacji mobilnej Google korzysta ponad 800 milionów urządzeń miesięcznie, nowy tryb pozwoli na dotarcie do większej ilości użytkowników. Wydawcy mają pełną kontrolę nad monetyzacją, hostowaniem oraz udostępnianiem i dodawaniem linków do swojej relacji. Google opublikowało sprawdzone metody i przykłady wykorzystania Web Stories, dodatkowo informuje o naruszeniach zasad, które stale mogą wykluczyć stronę z Stories.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-web-stories-discover/383235


Narrative integruje się z Stirista


Narrative

Firma Narrative zajmująca się strumieniowym przesyłaniem danych zintegrowała zasoby danych B2B firmy Stirista ze swoją platformą, aby pomóc firmom dotrzeć do klientów. Mówmy o bazie ponad 30 milionów opisanych person oraz 22 milionach rekordów biznesowych, w tym szczegółowych informacji o przychodach, liczbie pracowników, działach itp. To informacja zza oceanu dotycząca firm nie operujących w Europie. Dlaczego więc o tym piszemy? Aby zwrócić uwagę, że dzisiejszy marketing B2B w coraz większym stopniu opiera się na danych i polega na możliwości dotarcia do odpowiednich potencjalnych klientów z odpowiednimi informacjami w odpowiednim czasie.

Więcej: https://www.narrative.io/press/narrative-stirista-partnership


HubSpot ogłasza znaczącą aktualizację swojego CRM


HubSpot

HubSpot dodaje niestandardowe obiekty, zaawansowane raportowanie sprzedaży oraz zwiększone zaangażowanie w sprzedaż i konfigurację oferty cenowej w ramach znaczącej przebudowy swojego CRM’a. Nowe funkcjonalności dołączą do ogromnego zestawu wcześniej istniejących narzędzi w ramach Sales Hub Enterprise. Jak twierdzi firma, każda funkcja jest tworzona z myślą o łatwości użytkowania, a najwyższym priorytetem jest zapewnienie handlowcom bezproblemowej obsługi i oszczędności czasu.

Więcej:https://www.hubspot.com/company-news/hubspot-announces-upgrade-to-sales-crm-sales-hub-enterprise


LeanIX rozszerza swoją funkcjonalność o nowy moduł integrujący IT z celami biznesowymi firmy


LeanIx

LeanIX oferuje oprogramowanie w modelu SaaS do zarządzania architekturą korporacyjną, aby umożliwić organizacjom podejmowanie szybszych, opartych na danych decyzji w ich IT. Jak twierdzą managerowie firmy, LeanIX rozwiązuje częsty problem polegający na tym, że brakuje wymaganych informacji o środowisku IT, są one nieaktualne lub trudne do analizy. Przypadki użycia obejmują racjonalizację aplikacji, zarządzanie ryzykiem technologicznym i przejście od architektur monolitycznych do mikrousług.

Co więcej dane, które LeanIX pomaga wydobyć z firmowych baz pozwalają na przyspieszenie transformacji cyfrowej firm. Nowe rozszerzenie umożliwią klientom wizualizację potencjalnych przyszłych stanów w ich środowiskach IT, a to z kolei pomoże zespołom biznesowym i IT we współpracy i dostosowaniu ich inicjatyw transformacyjnych do celów biznesowych. Na temat transformacji i optymalizacji cyfrowej pisaliśmy na łamach bloga.

Więcej: https://www.leanix.net/en/company/press/leanix-releases-business-transformation-management-module


Historia ostatnich połączeń w Google Moja Firma


Historia Google

Google pracuje nad funkcją, pozwalającą zobaczyć ostatnie połączenia z klientami, zdobyte z wyników wyszukiwania. Historia połączeń pozwoli śledzić połączenia telefoniczne od klientów, odpowiadać na nieodebrane połączenia i być w ciągłym kontakcie z klientem. Nowe rozwiązanie pomoże właścicielom firm zdobywać nowych klientów, dodatkowo każde połączenie będzie rozpoczynać się krótką wiadomością, informując że pochodzi od Google.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-my-business-call-history/383250/


SurferSEO i nowy algorytm do analizy treści


Algorytm SurferSEO

SurferSEO wdrożył nowy algorytm do analizy treści. Nowa aktualizacja pomoże użytkownikowi lepiej przeanalizować tekst.  Algorytm został wyposażony w technologie, które pozwalają lepiej ocenić tekst i stronę, używając maszynowego nauczania, sztucznej inteligencji oraz przetwarzania języka naturalnego. SurferSEO pozwoli użytkownikowi lepiej dopracować tekst na stronie, dzięki czemu osiąganie wysokich pozycji w Google będzie prostsze.

Więcej: https://surferseo.com/blog/the-new-algorithm-for-content-analysis/


Facebook – limity reklam dla strony 


Limity reklam

Emisja zbyt wielu reklam w tym samym czasie może mieć negatywny wpływ na wyniki. Gdy na stronie jest wyświetlanych za dużo reklam jednocześnie, mniej reklam opuszcza fazę uczenia się, a do tego z budżetu wydawane są większe kwoty, zanim system emisji zoptymalizuje skuteczność. Więcej informacji można znaleźć w sekcji Zarządzanie liczbą reklam.

Z tego powodu wprowadzono limit liczby reklam (wyświetlanych lub weryfikowanych) na stronę. Informacje te odnoszą się do limitów reklam, które zaczną obowiązywać 16 lutego 2021 r.

Wielkość reklamowdawcy

Więcej: https://www.facebook.com/business/help/766697140509126


Facebook znosi limity tekstu w reklamach – co się zmieni? 


Facebook znosi limity

Media obiegła informacja, jakoby Facebook miał nieco poluzować ograniczenia, które uprzednio zostały wprowadzone dla reklamodawców – chodzi m.in. o limit dotyczący reklam zawierających ponad 20% tekstu w głównym obrazie.

Facebook się zmienił i restrykcje uległy złagodzeniu. Wraz ze zwiększeniem liczby dostępnych formatów reklamowych, reklamy zawierające ponad 20% tekstu mogły być wyświetlane, ale w ograniczonym zakresie. Reklamodawcom udostępniono również narzędzie  – Text Overlay Tool, które dawało informację zwrotną na temat statusu reklamy, pod względem ilości tekstu. Niestety, nawet ta weryfikacja często nie dawała gwarancji na to, czy reklama nie zostanie odrzucona lub czy nie będzie miała gorszych wyników.

Dzięki zniesieniu limitów, użytkownik ma możliwość umieszczania więcej tekstu na grafikach w reklamach.

Więcej: https://nowymarketing.pl/a/28808,facebook-znosi-limity-w-reklamach-co-sie-zmieni-opinie


Instagram aktualizuje aplikację Threads z integracją wiadomości


Instagram konfiguruje wiadomości

W zeszłym roku Instagram ogłosił, że kończy wsparcie dla swojej samodzielnej aplikacji do obsługi wiadomości mobilnych, znanej jako Direct, która umożliwiła użytkownikom szybkie tworzenie i udostępnianie wiadomości znajomym. Wkrótce potem firma uruchomiła Threads , a nowa aplikacja do obsługi wiadomości skupiona na aktualizacjach statusu i komunikacji tylko z tymi, których zidentyfikowałeś na Instagramie jako „Bliscy przyjaciele”. Teraz te dwie koncepcje przesyłania wiadomości łączą się. Po najnowszej aktualizacji wątków Instagram ponownie oferuje pełną obsługę skrzynki odbiorczej.

W najnowszej aktualizacji Wątki będą teraz prezentować skrzynkę odbiorczą z dwoma kartami: Bliscy znajomi i wszyscy inni.

 Więcej: https://techcrunch.com/2020/10/07/instagrams-threads-app-now-lets-you-message-everyone-like-its-direct-app-once-did/


Instagram udostępnia nowe funkcje z okazji 10. urodziny, w tym mapa historii


Mapa hisorii na Instagramie

Instagram obchodzi swoje dziesiąte urodziny i aby uczcić tę okazję, dodał kilka nowych, świątecznych funkcji i aktualizacji, od wizualnych po rozszerzenie narzędzi eCommerce.

Głównym elementem uroczystości jest mapa historii, która zapewnia prywatne spojrzenie na to, skąd w ciągu ostatnich trzech lat opublikowałeś historie na Instagramie (gdy używałeś naklejki lokalizacji).

Instagram dodaje również szereg zmiennych ikon do aplikacji, dostosowując się do inspirowanego iOS-14 trendem niestandardowych ekranów głównych, w którym wielu użytkowników publikowało zrzuty ekranu swoich nowych układów iPhone'a online.

Oprócz tych bardziej zabawnych, osobistych dodatków, Instagram dodał również w  tym tygodniu zakupy typu In-Stream dla IGTV , w których pojawia się nowa ikona torby na zakupy dodawana do filmów IGTV, gdy twórca stosuje tagi zakupów.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-releases-new-features-to-celebrate-its-10th-birthday-including-s/586497/


Snapchat, a „pierwsza komercyjna” opcja reklamy


Snapchat komercyjna opcja reklamy

W kwietniu Snapchat rozpoczął testowanie nowej opcji reklam o nazwie „Pierwsza  reklama”, która umożliwiłaby reklamodawcom zapewnienie, że ich reklama będzie wyświetlana jako pierwsza, gdy każdy użytkownik obejrzy dowolny z oryginalnych programów Snap w programie Discover w danym dniu.

Ta opcja ma wiele sensu - w aktualizacji wydajności z pierwszego kwartału na  początku tego roku Snap zauważył, że całkowity dzienny czas spędzany przez Snapchatera na oglądaniu treści Discover wzrósł o ponad 35% rok do roku. Ta oglądalność nadal rośnie w związku z blokadami COVID-19 na całym świecie. Niedawno Snapchat poinformował, że jego oryginalne programy dotarły do ​​ponad 75% populacji amerykańskiej generacji Z w 2020 roku. A teraz, po pozytywnych wynikach pierwszego testu, Snap udostępnia First Commercial wszystkim reklamodawcom w USA i Wielkiej Brytanii.

Dzięki zwiększeniu potencjalnej wartości First Commercial jako ukierunkowanej opcji, można dotrzeć do większej liczby konsumentów za pomocą wiadomości.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/snapchat-launches-first-commercial-high-impact-ad-option-to-all-advertise/586508/


YouTube testuje nowe ostrzeżenia dotyczące szkodliwych komentarzy


Youtube ostrzeżenia

YouTube testuje dwie nowe funkcje zaprojektowane do rozwiązywania problemów z potencjalnie szkodliwymi komentarzami, z nowymi monitami przypominającymi, gdy użytkownicy umieszczają określone terminy w swoich odpowiedziach, oraz z automatycznym usuwaniem komentarzy „Do sprawdzenia” po 60 dniach.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-tests-new-warnings-on-potentially-harmful-comments-auto-deletion-o/586625/


YouTube Premium - nowy bonus wraz z uruchomieniem programu testowego


Konto Premium Youtube

Youtube od dawna umożliwia swoim użytkownikom testowanie nowych funkcji i produktów, zanim zostaną udostępnione szerszej publiczności. Jednak po niedawnej zmianie ostatnia seria eksperymentów YouTube ogranicza się do tych, którzy subskrybują poziom Premium usługi YouTube. Obecnie płatni subskrybenci są jedynymi, którzy mogą przetestować kilka nowych funkcji produktu, w tym tę, która umożliwia użytkownikom iOS oglądanie filmów z YouTube bezpośrednio na ekranie głównym.

Nowa funkcja umożliwia użytkownikom, którzy przewijają stronę główną YouTube, oglądanie filmów z włączonym dźwiękiem podczas przewijania ich kanału.

Więcej: https://techcrunch.com/2020/10/07/youtube-premium-subscribers-get-a-new-perk-with-launch-of-testing-program/


Podsumowanie

Z powyższych nowości wynika, jak wiele udoskonalonych rozwiązań zostanie wprowadzonych dla użytkowników wyszukiwarek, narzędzi oraz Social Media. Nowości te, wiążą się przede wszystkim z mnogością korzyści, jakie wpłyną na użytkowników w najbliższym czasie. Z pewnością każdy znajdzie dla siebie skuteczne rozwiązanie.

Bądźcie na bieżąco z tym, co nowego jeszcze pojawi się w sieci!

 

Zajmiemy się Twoją kampanią
e-marketingową!

Autor

Podobne wpisy

Jak zintegrować Google Search Console z Google Analytics?

7 października 2020
Chcesz wiedzieć, jakie frazy sprawiają, że w wynikach wyszukiwania pojawiają się strony z Twojej witryny? Połącz konto Search Console z Google Analytics. Przeprowadzimy Cię przez ten proces. Przygotowaliśmy instrukcję, z którą szybko zintegrujesz usługi.

Gadu-Gadu - polski komunikator, który podbił serca milionów internautów

6 października 2020
Wielu z nas, na pewno pamięta niegdyś bardzo popularny komunikator Gadu-Gadu. Prosty, przejrzysty i łatwy w obsłudze. Stanowił podstawowy system komunikowania się zarówno w firmach jak i na co dzień. Zjednał sobie wiele serc użytkowników.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl