[Prasówka #3] Nowy Analytics i rozszerzona rzeczywistość w SM

Nowy Google Analytics, rozszerzenie YouTube o funkcje zakupów, a w aplikacjach Social Media zapowiedź wprowadzenia rozszerzonej rzeczywistości. To tylko niektóre z nowinek minionego tygodnia. Czym jeszcze zaskoczyły nas poprzednie dni?
19 października 2020

Miniony tydzień wniósł do świata digital marketingu nowinki, które pomogą szerzej korzystać z narzędzi. Nowy Google Analytics, zakupy na YouTube, a nawet wirtualna rzeczywistość, która wykorzystana będzie w niektórych aplikacjach. W prasówce nie zabraknie również rzetelnej dawki na temat tego, co dzieje się w Google Ads oraz jakie udoskonalenia zostały przygotowane dla użytkowników. 

Zapraszamy do cotygodniowego przeglądu!

 

Spis treści:

1. Nowy Google Analytics.
2. Zakupy na YouTube?
3. Ulepszenie atrybucji Google Ads.
4. Nowy sposób dostarczania alertów krytycznych w kontach Google.
5. Adobe Experience Cloud wprowadza integrację LinkedIn.
6. Google chwilowo zawiesza funkcje indeksowania linków.
7. Google rozpocznie indeksowanie na podstawie fragmentów tekstu.
8. Zapowiedź Google Mobile First – marzec 2021.
9. Najnowsza aktualizacja Messengera wprowadza nowe funkcje.
10. Instagram i nowe funkcje audio.
11. Snapchat wchodzi w świat AR.
12. Apple i skaner LiDAR.
13. Twitter aktualizuje ustawienia prywatności i bezpieczeństwa.
14. Nowy proces weryfikacji twórców na YouTubie.
15. Podsumowanie.

Prasówka #3


Nowy Google Analytics


Nowy Analitycs

W zeszłym tygodniu Google oficjalnie zapowiedziało wprowadzenie nowego Google Analytics. Jak gwarantuje ma być jeszcze bardziej intuicyjny i inteligentny. Cały system oparty na usłudze Aplikacje + Internet, która wprowadzana była w zeszłym roku w wersji beta. Podstawą systemu jest uczenie maszynowe, które automatycznie dostarczy najbardziej przydatnych informacji i zagwarantuje pełne zrozumienie zachowania klientów na różnych urządzeniach i platformach.

Dzięki zastosowaniu zaawansowanych modeli systemów uczenia się, Analytics może automatycznie ostrzegać o istotnych trendach w danych. System będzie mógł przewidywać, jakie działania podejmą klienci w przyszłości np. prawdopodobieństwo odejścia, dzięki czemu można efektywnie zainwestować w zatrzymanie tej grupy klientów.

Firmy biorące udział w testach wersji beta nowego Google Analytics, praktycznie od razu dostrzegły jego możliwości na początku pandemii, gdzie system zmierzył i zrozumiał reakcje klientów na nowa linię masek ochronnych.

Więcej: https://blog.google/products/marketingplatform/analytics/new_google_analytics/


Zakupy na YouTube?


Zakupy na YouTube

Bezpośrednie zakupy na YouTube to coraz bardziej realny scenariusz. W ostatnim czasie, niektórzy twórcy publikujący treści na YouTube otrzymali prośby o oznaczanie produktów, które prezentują czy testują. Docelowo produkty mają być połączone z dedykowanymi narzędziami umożliwiającymi zakup bezpośredni.

Będzie to rewolucyjna zmiana. Użytkownicy będą mogli zakupić prawie wszystkie produkty, które obejrzą na YouTube. Może to diametralnie zmienić podejście do marketingu e-commerce.

Mimo, że kilka lat temu powstał podobny pomysł, który finalnie nie został wdrożony, to tym razem rzecznik prasowy YT potwierdził, że „trwają testy pewnych funkcji handlu elektronicznego”.

Zasada działania ma być prosta, twórcy będą mieli możliwość podpięcia do swojego kanału katalogu produktów, który będzie można przeglądać na kanale. Dodatkowo prawdopodobnie uruchomiona zostanie możliwość tworzenia kolekcji produktów, tematycznie pasujących do tworzonego materiału.

Więcej: https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-10-09/google-tries-to-turn-youtube-into-a-major-shopping-destination


Ulepszenie atrybucji Google Ads


Lepsza atrybucja Google Ads

W tym tygodniu Google wprowadziło znaczącą zmianę w swoim systemie reklamowym, która dotyczy modelu atrybucji. Aby poprawić wyniki kampanii, podstawową kwestią jest analiza zachowania konsumenta na całej ścieżce zakupowej, dlatego Google ulepsza atrybucje oraz pokrycie reklam YouTube.

Udostępnione zostaną również aktualizacje rozwiązań do mierzenia wyników marki jak i przyrostowych konwersji. Na początku tego roku Google wprowadziło nowy wygląd raportów atrybucji. Jako, że coraz więcej użytkowników korzysta z platformy YouTube, została ona dodana do raportów atrybucji, dzięki temu można dowiedzieć się, jak dużą rolę w ścieżce zakupowej odgrywają filmy na YouTube.

Aktualnie reklamy YouTube w raportach atrybucji są w wersji beta. Niektórzy reklamodawcy mogą już śledzić nowe wyniki.

W najbliższym czasie, aby mieć pełny obraz ścieżki zakupowej do raportów atrybucji zostaną dodane reklamy displayowe. Dodatkową świetną wiadomością jest to, że w atrybucjach opartych na danych (DDA), które są rekomendowane i najbardziej skuteczne, zostają obniżone progi danych kwalifikujące się do możliwości uruchomienia tego modelu.

Zmiany w limitach:

  • Liczba interakcji zmiana z 15.000 do 3.000
  • Liczba konwersji zmiana z 600 do 300 w ciągu ostatnich 30 dni.

Dzięki tym wszystkim zmianom, użytkownik będzie miał możliwość jeszcze szybciej i skuteczniej prześledzić ścieżkę zakupową klienta, zweryfikować które media mają największy wpływ na wyniki, czyli gdzie inwestować swoje pieniądze.


Nowy sposób dostarczania alertów krytycznych w kontach Google


Google alert

Google poinformowało, że wkrótce wprowadzi nowy sposób wprowadzający kolejne medium (poza wiadomościami e-mail oraz SMS) do wyświetlania krytycznych alertów związanych z bezpieczeństwem. Nowy alert zostanie automatycznie wyświetlony w aplikacjach Google.

Więcej: https://www.cnet.com/news/google-accounts-get-security-boost-with-new-critical-alerts-system/


Adobe Experience Cloud wprowadza integrację z LinkedIn


Adobe i LinkedIn

Najnowsza integracja Marketo Engage (a konkretnie usługi Adobe Experience Cloud) z LinkedIn rozszerza aktualne możliwości marketingowe platformy LinkedIn. Integracja pozwoli na łatwiejsze docieranie z płatną promocją w serwisie społecznościowym do odpowiednich grup odbiorców, trafniejsze targetowanie i lepsze śledzenie wyników.

To kolejny krok Adobe w rozwoju swoich produktów marketingowych w kierunku tak zwanego marketingu opartego o konta (Account-based marketing - ABM) bazującego na segmentacji i relacjach z potencjalnym klientem rozumianym jako konkretny człowiek w organizacji.

Więcej: https://blog.adobe.com/en/2019/09/18/adobe-launches-linkedin-integrations-to-deliver-enhanced-account-based-experiences-for-b2b-marketers.html

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Google chwilowo zawiesza funkcje indeksowania linków


Zawieszenie indeksowania

Google tymczasowo zawiesza funkcje indeksowania linków przez Google Search Console, informuje jednak, że ciągle indeksuje strony za pomocą swoich standardowych metod. Działania Google ograniczają użytkownikowi ręczne dodawanie stron do wyników wyszukiwarki.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-suspends-request-indexing-30271.html


Google rozpocznie indeksowanie na podstawie fragmentów tekstu


Indeksowanie na podstawie tekstu

Nowa funkcja Google może zrozumieć, że określony fragment (prawy ekran) jest o wiele bardziej odpowiedni dla konkretnego zapytania niż szersza strona na ten temat (lewy ekran). Google informuje, że jest w stanie indeksować nie tylko strony internetowe, ale także poszczególne fragmenty tych stron. Poszukiwanie niszowych zapytań, np. „jak mogę określić, czy moje okna w domu są ze szkła UV?” dostarcza użytkownikowi wiele stron, które informują co to, jest szkło UV, ale nic z tego nie wynika. To się zmieni. Algorytm dostarczy treści, które wyczerpująco odpowiadają na zapytanie.

Od przyszłego miesiąca technologia poprawi 7% zapytań we wszystkich językach. Oznacza to zmianę rankingu w organicznych wynikach wyszukiwania.

Więcej: https://searchengineland.com/how-google-indexes-passages-of-a-page-and-what-it-means-for-seos-342215


Zapowiedź Google Mobile First – marzec 2021


Google Mobile First

John Mueller, czyli Senior Webmaster Trends Analyst w Google informuje, że marzec 2021 roku to data Google Mobile First, która wykluczy strony tylko dla komputerów stacjonarnych z indeksu oraz każdą desktopową zawartość z wyszukiwarki. Dla użytkownika oznacza to, że, poprawna wersja mobilna będzie bardzo ważna dla właściciela strony internetowej. Google informuje, że wszystkie treści, przygotowane do zaindeksowania, będą musiały znajdować się na mobilnej stronie internetowej.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-mobile-index-news-from-pubcon-virtual-2020/384111


Najnowsza aktualizacja Messengera wprowadza nowe funkcje


W ostatnich dniach Messenger wprowadził nowe logo, które jest połączeniem barw Instagrama i Messengera. Oprócz tego do aplikacji dodane zostały nowe funkcje. Mowa tu przede wszystkim o wprowadzeniu Instagram Direct, czyli połączeniu Instagrama z Messengerem.

Messenger zapowiada również nowe motywy na czacie oraz naklejki i emoji w udoskonalonej odsłonie. Dzięki nowościom, korzystanie z aplikacji będzie dla użytkowników znacznie prostsze i przyjemniejsze.

Więcej: https://techcrunch.com/2020/10/13/messengers-latest-update-brings-new-features-cross-app-communication-with-instagram/https://socialpress.pl/2020/10/messenger-z-nowymi-funkcjami-oraz-odmienionym-logo


Instagram i nowe funkcje audio


Instagram rolki

Instagram wprowadza funkcje dotyczące udoskonalenia dźwięku i łatwości jego obsługi. Nowości, które się pojawią dotyczą między innymi zapisywania dźwięków, udostępniania stron audio i wyszukiwania dźwięków. Nowe funkcjonalności przypominać mają te z TikToka.

Z zapowiedzi wynika, iż szereg funkcji umożliwi łatwiejszy przepływ treści, które są popularne. Dodatkowo dzięki Instagram Direct użytkownicy będą mogi udostępniać trendy bezpośrednio w dwóch aplikacjach.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-new-audio-features-for-reels-including-option-to-save-sound/586699/


Snapchat wchodzi w świat AR


W związku ze spadkiem ruchu na Snapchacie w ostatnim czasie, aplikacja pracuje nad wdrożeniem rozszerzonej rzeczywistości. Local Lenses, bo tak nazywa się nowa funkcja obecnie działa na Carnaby Street w Londynie.  Jest to seria filtrów, dzięki którym użytkownik może w czasie rzeczywistym przykładowo oblewać budynki farbą.

Więcej: https://syndromsztokholmski.pl/2020/10/11/snapchat-wchodzi-do-rozszerzonej-rzeczywistosci-tworcy-aplikacji-jeszcze-nie-powiedzieli-ostatniego-slowa/


Apple i skaner LiDAR


Skaner Liadar

Apple wprowadza nowe flagowce, które posiadają skaner LiDAR. Dzięki skanerowi wprowadzić można rozszerzoną rzeczywistość. Snapchat zapowiedział, że jako pierwszy podejmie się takiej funkcji w swojej aplikacji. Apple wykorzysta funkcjonalność skanera również do poprawy  fotografii przy słabym świetle nocnym.  Co więcej, twórcy aplikacji będą mogli wykorzystać LiDAR chociażby do skanowania pomieszczeń.

Więcej: https://techcrunch.com/2020/10/13/snapchat-among-first-to-leverage-iphone-12-pros-lidar-scanner-for-ar/


Twitter aktualizuje ustawienia prywatności i bezpieczeństwa


Twitter Logo

Zespół Twitter Research przeprowadził badania prywatności i na tej podstawie wprowadzono aktualizacje w obszarze prywatności oraz bezpieczeństwa. Pojawiły się między innymi nowe ikony wraz z językiem, który będzie bardziej przyjazny w zrozumieniu dla użytkowników.

Ponadto, strona pomocy Twittera udostępniła szereg filmów, które mówią o tym, w jaki sposób korzystać z nowych opcji bezpieczeństwa. Jest to duże ułatwienie dla użytkowników, które pomoże w zarządzaniu swoim kontem, jego prywatnością i udostępnianymi treściami.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-updates-privacy-and-safety-settings-to-help-users-better-understand/587057/


Nowy proces weryfikacji twórców na YouTubie


Weryfikacja YT

YouTube zapowiadał zmiany w kwestii weryfikacji już ponad rok temu. W jaki zatem sposób uzyskać nową plakietkę, która weryfikuje kanał?

Kryteria, które należy spełniać, to między innymi posiadanie co najmniej 100 000 subskrybujących kanał. Wyjątki dotyczą jedynie osób publicznych spoza YouTube. Dodatkowo uzupełnić trzeba formularz, w którym użytkownik ubiega się o plakietkę. Co ważne, jeśli użytkownik nie posiada 100 000 subskrybujących, nie będzie miał opcji wypełnienia formularza.  

W późniejszym etapie weryfikowana jest autentyczność kanału oraz uzupełnienie profilu.

Więcej:  https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-provides-insight-on-updated-verification-process-for-creators/586953/


Podsumowanie

Kolejny tydzień pokazał, że świat digital marketingu rozwija się na bardzo wysokim poziomie. Wprowadzenie zaawansowanych technologii i udoskonaleń w narzędziach jest bardzo ważne z punktu widzenia użytkowników. Warto korzystać stuprocentowo z tego, co oferują nam producenci i stale podnosić swoją wiedzę na temat funkcjonalności. 

Śledźcie, co nowego pojawi się w kolejnym tygodniu!

 

Podejmuj razem z nami
dobre decyzje biznesowe!

Autor

Podobne wpisy

Jak uruchomić pierwszy test w Google Optimize?

14 października 2020
Każda strona internetowa ma inne zadanie do spełnienia, jednak niezmienne pozostają potrzeby użytkowników. Sprostanie wymaganiom odwiedzających witrynę, jest możliwe dzięki narzędziom. Z Google Optimize poznamy problemy strony, które obniżają konwersję.

[Prasówka #2] Google zwalcza problemy z indeksowaniem i się udoskonala

12 października 2020
Udoskonalenia funkcjonalności, nowe opcje wykorzystania narzędzi oraz liczne testy nad zaskakującymi funkcjami w Social Media. Co nowego spotka użytkowników w najbliższym czasie?
kontakt // ideoforce.pl