[Prasówka #32] Aktualizacja WordPressa, a na Instagramie i Fb nowe funkcje

Aktualizacja dotycząca reklam spekulacyjnych i eksperymentalnych metod leczenia. Raporty połączeń w Google Moja Firma, a na Facebooku testy nowych powiadomień. Więcej newsów minionego tygodnia w poniższej prasówce!
17 maja 2021

Rozwiązania przedstawione przez Google odnośnie pomiaru skuteczności kampanii przy zachowaniu prywatności użytkowników, aktualizacja WordPressa oraz nowe funkcje na Instagramie i Facebooku. O tym wszystkim więcej dowiesz się z poniższego przeglądu newsów!

 

Spis treści:

1. Aktualizacja zasad reklam dotyczących spekulacyjnych i eksperymentalnych metod leczenia.
2. Wskazówki dotyczące pomiarów zachowując ochronę prywatności.
3. Nowa aktualizacja WordPressa.
4. Schema uruchamia narzędzie do walidacji.
5. Raport połączeń w Google Moja Firma.
6. Nowe powiadomienia na Fb.
7. Nowa naklejka na Instagramie.
8. Nowe funkcje na Instagramie i Fb.
9. Podsumowanie.


Aktualizacja zasad reklam dotyczących spekulacyjnych i eksperymentalnych metod leczenia


Spekulacyjne metody

Google informuje o aktualizacji zasad reklam spekulacyjnego i eksperymentalnego leczenia.

Niedozwolone jest: promowanie spekulacyjnych i/lub eksperymentalnych metod leczenia – np. biohacking, produkty inżynierii genetycznej do samodzielnego wykonania, zestawy do terapii genowej oraz promowanie terapii komórkowych lub genowych, niezależnie od statusu zatwierdzenia przez organy regulacyjne – np. terapia komórkami macierzystymi, terapia komórkowa (inne niż macierzyste), terapia genowa i podobne formy medycyny regeneracyjnej, osocze bogatopłytkowe.

Naruszenie powyższych zasad nie prowadzi do natychmiastowego zawieszenia konta bez wcześniejszego ostrzeżenia. Reklamodawca otrzyma ostrzeżenie co najmniej 7 dni przed zawieszeniem konta.

Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10612453


Wskazówki dotyczące pomiarów zachowując ochronę prywatności


Ochrona prywatności

Google przedstawił kilka rozwiązań dotyczących pomiaru skuteczności kampanii zachowując jednocześnie prywatność użytkowników.

Tryb zgody - gdy użytkownicy nie wyrażają zgody na pliki cookie, tryb zgody będzie korzystał z modelowania konwersji, aby odzyskać średnio 70% ścieżek od kliknięcia reklamy do konwersji. Aby ułatwić integracje witryn z trybem zgody, Google wkrótce włączy implementację bezpośrednio z konta menedżera tagów, gdzie będzie można modyfikować i dostosowywać zachowanie tagów w odpowiedzi na preferencje użytkowników dotyczących zgód.

Ulepszone konwersje, dzięki którym tagi mogą wykorzystywać zatwierdzone, własne dane, aby zapewnić dokładniejszy obraz konwersji.

Uczenie maszynowe –pozwoli uzyskać jeszcze więcej brakujących danych na ścieżkach konwersji zachowując prywatność.

Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/future-proof-measurement-privacy-safe-solutions/


Nowa aktualizacja WordPressa


Aktualizacja wordpress

WordPress wydał nową aktualizację, która naprawia lukę w zabezpieczeniach. Aktualizacja dotyczy wersji 5.7.2. Luka PHP Object Injection umożliwia m.in. na ataki typu Code Injection, SQL Injection.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/critical-wordpress-vulnerability/406932/#close


Schema uruchamia narzędzie do walidacji


Narzędzia walidiacji

Po informacji Google o wyłączeniu narzędzia do walidacji danych strukturalnych, Schema uruchomił własne narzędzie. Narzędzie Google pokazywało tylko strukturę jaką obsługuje Google. Narzędzie Schema ma być bardziej ogólne i ma wykraczać po za obsługiwane dane przez Google.

Więcej: https://searchengineland.com/schema-org-launches-its-schema-markup-validator-tool-348590


Raport połączeń w Google Moja Firma


Raport połączeń

W raporcie jest dostępny numer telefonu dzwoniącego, data oraz informacja czy połączenie zostało odebrane. Rejestrowane połączenia pochodzą z profilu firmy, gdzie została wykorzystana opcja „Zadzwoń”. Niestety jak na razie jest to opcja eksperymentalna i dostępna tylko w USA.

Więcej: https://searchengineland.com/google-call-history-report-begins-to-show-data-in-google-my-business-348578

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Nowe powiadomienia na Fb


Powiadomienia Fb

Facebook testuje nowe powiadomienia. Mają one zapobiegać udostępniania przez użytkowników artykułów, których tak naprawdę nie przeczytali. Chodzi o to, by polecać sprawdzone treści, a nie kierować się jedynie nagłówkami artykułów. Takie działanie ma zapobiec szerzeniu dezinformacji w serwisie.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-testuje-nowe-alerty-dla-uzytkownikow-zmniejszyc-udostepnianie-nieprzeczytanych


Nowa naklejka na Instagramie


Nowa naklejka

Instagram testuje nową naklejkę „Reshare”, która ma zniechęcić użytkowników do udostępniania w Stories postów dodanych na profilu.

Nową opcję serwis tłumaczy tym, iż użytkownicy nie lubią powielanych treści, a wiele osób, jak i marek bardzo często praktykuje właśnie takie działanie.

Naklejka ma na celu zasygnalizowanie użytkownikom, że jest to treść zamieszczona ponownie, a nie oryginalna relacja. 

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-nowa-naklejke-lepiej-wyrozniac-posty-ponownie-udostepniane-w-stories


Nowe funkcje na Instagramie i Fb


Fb Instagram

Instagram oferuje wizualne odpowiedzi, dzięki którym użytkownicy będą mogli odpowiadać na wiadomości prywatne za pomocą zdjęcia bądź filmu. Pojawi się również opcja potwierdzenia przeczytania wiadomości.

Na Facebooku usprawnione zostanie korzystanie z wiadomości audio w Messengerze. Pojawi się możliwość nagrywania poprzez krótkie dotknięcie - do tej pory podczas nagrywania należało przytrzymywać przycisk. Ma to ułatwić nagrywanie dźwięku podczas wykonywania innych czynności.

W Messengerze pojawiła się również nowa funkcja: „przesuń palcem do archiwum”. Ma ona ułatwić i przyśpieszyć zarządzanie i czyszczenie skrzynki odbiorczej.

Pozostałe opcje to nowe naklejki z okazji Miesiąca Dziedzictwa Amerykanów pochodzenia azjatyckiego i wysp Pacyfiku oraz nowe motywy o tematyce m.in. Gwiezdnych Wojen w Messengerze.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-dodaje-nowe-funkcje-przesylania-wiadomosci


Podsumowanie

Wiele zmienia się z tygodnia na tydzień w świecie digital marketingu. Ciągłe udoskonalenia narzędzi, aktualizacje i zmiany sprawiają, że użytkownik  posiada jeszcze większy zakres ich wykorzystywania w życiu codziennym oraz do pracy.  

Warto śledzić wprowadzane zmiany i w pełni korzystać z oferowanych rozwiązań. W kolejnym tygodniu wracamy z nowościami!

Ocena artykułu:
[Prasówka #32] Aktualizacja WordPressa, a na Instagramie i Fb nowe funkcje
Średnia ocen użytkowników 0.0 na podstawie ocen

Autor

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl