[Prasówka #36] Integracja WooCommerce z Google i testy Audio na Instagramie

Google ogłasza integrację WooCommerce z Google. Pojawia się aktualizacja interfejsu Google Ads API w wersji 8.0. A Facebook zapobiega omyłkowym udostępnieniom postów. Więcej w poniższej prasówce!
11 czerwca 2021

W minionym tygodniu pojawiło się wiele zmian i zapowiedzi w digital marketingu. Facebook testuje funkcję zapobiegającą omyłkowym udostępnianiu postów. Na Instagramie trwają testy zakładki audio. Z kolei Google aktualizuje interfejs Google Ads API. Więcej o szczegółach tych i innych newsów znaleźć można w poniższym przeglądzie!

 

Spis treści: 

1. Integracja WooCommerce z Google.
2. Google Ads API w wersji 8.0.
3. Ograniczenia w indeksowaniu stron dla jednej witryny.
4. Googlebot strony ocenia tak samo jak posty.
5. Pozycjonowanie wideo.
6. WEB Stories Google.
7. Algrotym Google nowa aktualizacja dotycząca oszczerstw.
8. Aktualizacja dokumentacji Google.
9. Nowa funkcja na TikToku.
10. Facebook zapobiega omyłkowym udostępnieniom.
11. Instagram testuje zakładkę audio.
12. Podsumowanie.


Integracja WooCommerce z Google


Integracja z WooCommerce

 

Google ogłosiło, że wszyscy sprzedawcy wykorzystujący popularny moduł sprzedażowy WooCommerce, będą mogli wkrótce zintegrować swoje produkty z funkcjami zakupów Google w wyszukiwarce, zakupach, wyszukiwarce grafik i YouTube.

Opcja ta, pozwoli przesyłać swoje produkty, tworzyć raporty, kampanie reklamowe i przeglądać wskaźniki skuteczności bez opuszczania pulpitu WooCommerce.

Więcej: https://www.blog.google/products/shopping/woocommerce-merchants-can-now-list-their-products-across-google/


Google Ads API w wersji 8.0


Ads API

Google opublikował aktualizacje interfejsu Google Ads API w wersji 8.0. Dodano możliwość ustawienia strategii ustalania stawek dla wielu kont jednocześnie. Dodatkowo, CallOnlyInfo jest zastąpione przez CallAdInfo – dzięki temu, w reklamie na połączenia będzie można dołączyć tekst po adresie URL. ClickConversion obsługuje teraz również cart_data, co pozwala na uzyskanie dodatkowych informacji o sprzedawanych produktach. Dodano również opcję obsługiwania kampanii inteligentnych, co pozwoli na tworzenie.

Więcej: https://searchengineland.com/google-released-google-ads-api-version-8-0-349446


Ograniczenia w indeksowaniu stron dla jednej witryny


Ograniczenia indeksowania

John Muller odpowiadając na zadane pytanie: „Czy istnieje maksymalny limit stron indeksowania z jednej witryny?”, informuje, że nie ma takich ograniczeń względem stron statycznych oraz dynamicznych. Szczegóły przedstawiono w poniższym artykule.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-no-limit-to-page-indexing-for-one-site/409793/


Googlebot strony ocenia tak samo jak posty


Googlebot strony

Według podanych w ostatnim czasie informacji, szanse na pozycjonowanie są takie same między stroną, a postem. W czasie indeksowania i oceny contentu, robot Google nie rozróżnia postów na blogu i stron www. Dlatego wpisy na blogu mogą tak samo dobrze się pozycjonować jak strona.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-doesnt-rank-pages-different-from-posts/409746/


Pozycjonowanie wideo


Pozycjonowanie wideo

Google zaktualizowało dokumentację dotyczącą praktyk SEO względem WIDEO. Aktualizacja dotyczy optymalizacji treści w odniesieniu do SafeSearch. Do określania treści, które wymagają filtracji przez SafeSearch zawierają metadane.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-updates-video-seo-best-practices/409715/


WEB Stories Google


 

Web Stories

Web Stories, to nowa forma treści.  Została ona zaprojektowana dla osób, których interesują tylko krótkie kluczowe informacje. Google opublikowało film jak tworzyć takie treści i jak na nich zarabiać. Warto dodać, że istniej odpowiednie rozszerzenie dla Wordpress, co daje duże możliwości dla strony.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-shows-how-to-create-web-stories-in-5-steps/409979/
https://stories.google/

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Algrotym Google nowa aktualizacja dotycząca oszczerstw


Algorytm aktualizuje

New York Times opublikował raport, w którym pojawiła się informacja, że Google planuje nową aktualizację algorytmu. Wprowadzone zmiany mają skupić się na publikowanych oszczerstwach w Internecie oraz opublikowanych bez zgody nagich zdjęć. Ma być to pewien sposób ochrony.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-algorithm-change-targets-slander/410187/


Aktualizacja dokumentacji Google


 

Dokumentacja Google

Czerwiec to miesiąc wielu nowości w wyszukiwarce Google. Dokumentacja dla deweloperów zawiera kilka ciekawych nowości.

Do uporządkowanych danych produktu został dodany BackOrder Do uporządkowanych również został dodany identyfikator gtin. Z kolei w rozwiązaniach matematycznych została dodana obsługa inLanguage

Więcej: https://developers.google.com/search/updates


Nowa funkcja na TikToku


Komentarze TikTok

Najczęściej wybierana aplikacja pierwszej połowy 2021 roku wprowadza kolejne ograniczenia. Mowa o Tik Toku i nowej funkcji pozwalającej twórcom usuwać i zgłaszać wiele komentarzy jednocześnie. Działanie to ma na celu wyeliminowanie hejtu, na który narażone są osoby publikujące w serwisie. Masowo zgłaszane konta mają być blokowane.

Aby włączyć funkcje należy przytrzymać komentarze, a następnie wybrać ich maksymalnie 100, a następnie kliknąć ,,usuń”.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/05/nowe-narzedzia-do-walki-z-mobbingiem-od-tiktoka


Facebook zapobiega omyłkowym udostępnieniom


Omyłkowe udostępnienia

Facebook rozpoczął testy nad nową funkcją, której zadaniem jest zaprzestanie omyłkowego udostępniania treści przez użytkowników. Podczas próby udostępnienia linku, który nie został wcześniej otworzony, pojawi się komunikat sugerujący przeczytanie artykułu przed opublikowaniem go. Facebook chce, aby użytkownicy czytali artykuły przed udostępnieniem ich, aby zmniejszyć ryzyko publikowania clickbaitowych treści.

Więcej: https://wersm.com/facebook-would-prefer-if-you-read-an-article-before-sharing-it/


Instagram testuje zakładkę audio


Zakładka audio

Instagram idzie śladem TikToka i testuje nową zakładkę audio, która miałaby pozwolić na odsłuchiwanie dodanych utworów.  Zapisana muzyka będzie mogła być wykorzystywana w tworzonych postach. Podobnie jak na TikToku, funkcja umożliwi oglądanie klipów wykorzystujących dany dźwięk.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-audio-tab-in-explore-to-improve-music-discovery/600715/


Podsumowanie

Dzięki kolejnemu tygodniowi wiemy, jakie zmiany i udogodnienia będą udostępnione dla użytkowników w najbliższym czasie. Już w następny poniedziałek ukażą się kolejne nowości. Zachęcamy do cotygodniowego śledzenia!

Ocena artykułu:
[Prasówka #36] Integracja WooCommerce z Google i testy Audio na Instagramie
Średnia ocen użytkowników 0.0 na podstawie ocen

Autor

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl