[Prasówka #39] Zmiany w Merchant Center i testy Facebooka nad nową platformą

Zmiany zasad w Google Merchant Center, blokowanie third-party cookies przeniesione na 2023 rok. Testy Facebooka nad platformą dla pisarzy i podcasterów. Zarówno te, jak i wiele więcej tematów znajdziecie w poniższej prasówce!
5 lipca 2021

Przełom czerwca i lipca, to kolejne nowości ukazujące się w świecie marketingu cyfrowego. Zapowiedziane zmiany obejmą przede wszystkim zasady form płatności w Google Merchant Center. Z kolei w social media zapowiedzi nowej platformy dla pisarzy i podcasterów od Facebooka, a TikTok wydłuża czas nagrywania filmów. Szczegóły w poniższym przeglądzie newsów!

 

Spis treści: 

1. Zmiany zasad Google Merchant Center.
2. Przypomnienie o zakończeniu obsługiwania nowych słów kluczowych z modyfikatorem dopasowania przybliżonego.
3. Przesunięcie planu zablokowania third-party cookies na rok 2023.
4. Niemożliwe do pominięcia reklamy In-Stream w bloku reklamowym.
5. Porady ekspertów dotyczące poprawy wydajności względem Google Core Web Vitals.
6. Druga część aktualizacji algorytmu spamu w Google.
7. Google użył MUM w wynikach wyszukiwania.
8. Indeksowanie treści.
9. Aktualizacja algorytmu Google lipiec 2021.
10. TikTok wprowadza nagrywanie dłuższych filmów.
11. Facebook testuje nową platformę.
12. TikTok bada wyniki reklamowe marek.
13. Twitter testuje Super Follows i Ticketed Spaces.
14. YouTube wprowadza pakiet 4K Plus dla fanów sportu.
15. Podsumowanie.


Zmiany zasad Google Merchant Center


Merchant zmiany

Od 28.06.2021 akceptowane formy płatności nie muszą pojawiać się na stronie internetowej przed rozpoczęciem procesu realizacji transakcji. Wciąż jednak sprzedawcy mają obowiązek zapewnić klientom możliwość dokonania zakupu przy użyciu co najmniej jednej konwencjonalnej metody płatności.

Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/10773821


Przypomnienie o zakończeniu obsługiwania nowych słów kluczowych z modyfikatorem dopasowania przybliżonego


Nowe kluczowe

W lutym Google powiadomiło o uproszczeniu typów dopasowania, łącząc dopasowanie do wyrażenia z modyfikatorem dopasowania przybliżonego (BMM). Słowa kluczowe: +słowo +kluczowe oraz „słowo kluczowe” mają teraz identyczne dopasowanie.

Końcem lipca tworzenie nowych słów kluczowych z modyfikatorem dopasowania przybliżonego będzie niemożliwe. Powstałe wcześniej słowa z BMM wciąż będą funkcjonować przy użyciu zaktualizowanego zachowania, jednak przy okazji edycji tekstu słowa kluczowego Google poprosi o zamianę go na dopasowanie do wyrażenia.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10877504?dark=0


Przesunięcie planu zablokowania third-party cookies na rok 2023


Cookies termin

Google odkłada plan blokowania third-party cookies w przeglądarce Chrome do 2023 roku. Przesunięcie terminu ma na celu umożliwienie społeczności internetowej, organom regulacyjnym i reklamodawcom pełne zrozumienie i dostosowanie działań. Dla marketerów będzie to oznaczać więcej czasu na opracowanie strategii i znalezienie rozwiązań technologicznych w świecie bez plików cookies.

Więcej: https://searchengineland.com/google-pushes-back-plan-to-block-third-party-cookies-until-2023-349877


Niemożliwe do pominięcia reklamy In-Stream w bloku reklamowym


In-stream

Już niedługo dwie, niemożliwe do pominięcia reklamy In-Stream będą mogły wyświetlać się jedna po drugiej. Obecnie w bloku reklamowym uwzględniane są możliwe do pominięcia reklamy In-Stream oraz reklamy w przerywniku. Stosowanie takiego rozwiązania ma na celu minimalizacje przerw w oglądaniu, przy zachowaniu takiej samej ilości wyświetlanych reklam.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10879439?hl=pl


Porady ekspertów dotyczące poprawy wydajności względem Google Core Web Vitals


Rady ekspertów

Głównym problemem nowoczesnych witryn są multimedia, które wykorzystują duże zasoby sieciowe. To może powodować powolne ładowanie strony w zależności od wykorzystywanej sieci. Dlatego tak ważna jest optymalizacja mediów znajdujących się na stronie. Dodatkowo w artykule można znaleźć wiele innych ciekawych porad.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/expert-web-performance-tips/411126/

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Druga część aktualizacji algorytmu spamu w Google


Algorytm aktualizacja

Google potwierdziło druga część aktualizacji algorytmu wyszukiwania, który dotyczy spamu. Została ona wprowadzona jednego dnia i miała globalny wpływ na wyniki wyszukiwania. Zaskakujące są wypowiedzi społeczności SEO, gdzie zmiany są niezauważalne, a śledzone strony spamu w dalszym ciągu utrzymują swoje pozycje.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-spam-update-part-two-31674.html


Google użył MUM w wynikach wyszukiwania


MUM

Google ogłosiło jeden z pierwszych przypadków wykorzystania MUM (Multitask Unified Model). Został on wykorzystany do identyfikacji ponad 800 odmian nazw szczepionek. Warto zaznaczyć, że identyfikacja odbyła się w ponad 50 językach. Wykorzystanie MUM umożliwiło szybko dostarczyć użytkownikom informacji.

Więcej: https://blog.google/products/search/how-mum-improved-google-searches-vaccine-information/


Indeksowanie treści


Indeksowanie treści

Głównym aspektem indeksowania treści jest jakość. Jak informuje Google, zmuszenie do indeksowania czegoś nie oznacza, że strona będzie widoczna. Indeksowanie treści może zająć od kilku godzin do nawet kilku tygodni. W artykule zostało podane kilka metod na przyspieszenie indeksowania treści.

Więcej: https://searchengineland.com/google-on-how-long-it-takes-for-seos-to-be-indexed-and-ranked-349998


Aktualizacja algorytmu Google lipiec 2021


Algorytm lipiec 2021

Google kontynuuje zapowiadaną lipcową aktualizację algorytmu. Ostatnia aktualizacja zajęła 10 dni. Dlatego najbliższy okres może nieść zmiany w rankingu wyszukiwania. Co może oznaczać spadki lub wzrosty pozycji.

Więcej: https://searchengineland.com/google-july-2021-core-update-rolling-out-now-350176


TikTok wprowadza nagrywanie dłuższych filmów


Dłuższe nagrywanie

Jak podaje proto.pl TikTok wprowadza możliwość nagrywania dłuższych filmów. Od teraz treści w serwisie będą mogły trwać nawet 3 minuty! To duża zmiana- dotąd twórcy mogli nagrywać swoje filmiki tylko do 60 sekund. Wydłużenie czasu ma pozwolić na budowanie bardziej kreatywnych treści bez potrzeby dzielenia ich na części.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/tiktok-umozliwia-nagrywanie-dluzszych-wideo


Facebook testuje nową platformę


Platforma fb

Facebook rozpoczął testy nad nową platformą dla pisarzy i podcasterów. Mowa o Bulletin - miejscu, które ma zrzeszać te dwie grupy twórców i dawać możliwość tworzenia treści. Wszyscy twórcy będą mogli tworzyć swoje indywidualne strony od podstaw. Dochód uzyskany z płatnych treści ma w całości trafiać do twórców.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/07/bulletin-nowa-platforma-dla-pisarzy-i-podcasterow-od-facebooka


TikTok bada wyniki reklamowe marek


Wyniki reklamowe

TikTok postanowił skupić się na badaniu i analizowaniu wyników marki, aby firmy zyskały możliwość bardziej przejrzystego wglądu do danych i możliwości ich optymalizacji. Całość działań dotyczy ankietowania użytkowników aplikacji na temat promowanych kampanii. W tym celu użytkownicy aplikacji będą mieli za zadanie odpowiedzieć na jedno z czterech pytań wyświetlających się w zakładce „Dla Ciebie”.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-adds-brand-lift-study-option-to-help-advertisers-glean-more-insight/602242/


Twitter testuje Super Follows i Ticketed Spaces


Twitter testy

Twitter rozpoczął testy nad nowymi opcjami aplikacji. Narzędzia mają pomóc w zarabianiu na publikowanych treściach w serwisie. Już niedługo użytkownicy będą mogli dokonywać opłat za treści audio (dzięki narzędziu Ticketed Spaces). Natomiast Super Follows będzie się opierał na możliwości płatnej subskrypcji, za którą użytkownicy otrzymają dostęp do dodatkowych treści ulubionych twórców.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/06/twitter-testuje-ticketed-spaces-i-super-follows


YouTube wprowadza pakiet 4K Plus dla fanów sportu


4K Plus

Serwis YouTube postanowił skupić się na kibicach sportowych i wprowadził nową jakość 4K Plus. Poprawie uległ też dźwięk. Działanie ma na celu poprawę wrażeń i podniesienie komfortu odbioru. Dodatkowo stworzono pakiet, który pozwala wyszukiwać ulubione rozgrywki i nagrywać je bez limitu. Jego cena to około 80 złotych.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/06/youtube-stworzyl-nowy-pakiet-4-k-plus-dla-fanow-sportu


Podsumowanie

Kolejny owocny tydzień z aktualizacjami i zmianami w marketingu cyfrowym. Z niecierpliwością wyczekujemy dawki newsów, które ukażą się już w następny poniedziałek. Zachęcamy do śledzenia!

 

Ocena artykułu:
[Prasówka #39] Zmiany w Merchant Center i testy Facebooka nad nową platformą
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 2 ocen

Autor

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl