[Prasówka #4] Bing Ads wprowadza zmiany, a Twitter walczy z dezinformacją

Badania w zakresie zachowań konsumenckich, eksperymenty w sugestiach Google Maps, a także nowe możliwości na LinkedIn i w Social Media. To wszystko w naszym najnowszym cotygodniowym przeglądzie!
26 października 2020

Nowości w świecie marketingowym minionego tygodnia, to przede wszystkim udoskonalanie usług dla reklamodawców oraz użytkowników. Microsoft chce wprowadzić automatyczną strategię ustalania stawek, Google Maps testuje lokalne reklamy w sugerowanych wynikach wyszukiwarki, a Social Media walczą z dezinformacją na Twitterze. Te i wiele innych nowinek znajdziecie w poniższej prasówce!

 

Spis treści:

1. Reklamy lokalne w podpowiedziach Google Maps.
2. Zmiany w Bing Ads.
3. Google rozwiązało problem z indeksowaniem.
4. Google dementuje mity dotyczące indeksowania fragmentów.
5. Google może subskrybować powiadomienia push.
6. Systemy reklamowe przestaną korzystać z cookie's.
7. Nowe możliwości na IGTV.
8. Dezinformacja na Twitterze.
9. Ograniczenia wiekowe w postach reklamowych na Instagramie.
10. Nowe funkcje w wydarzeniach online na LinkedIn.
11. Podsumowanie.

Prasówka 3


Reklamy lokalne w podpowiedziach Google Maps


Reklamy w Google Maps

Goolge w ostatnim czasie zaczął testować reklamy lokalnych firm w sugerowanych wynikach wyszukiwarki Google Maps. Zmiany te zostały zauważone przez jednego z użytkowników. Google potwierdziło, że rozpoczęło tego typu eksperyment – „Nieustannie testujemy nowe sposoby ulepszania naszych usług dla reklamodawców i użytkowników, ale oficjalnie w tym temacie nie mamy nic do ogłoszenia” powiedział rzecznik w oświadczeniu.

Nie od dzisiaj wiadomo, że Google eksperymentuje ze sposobami dotarcia reklam do użytkowników, jednak autosugestia w wyszukiwarce jako reklama jest prawdopodobnie pierwszym tego typu eksperymentem.

Więcej: https://searchengineland.com/google-tests-local-ads-in-maps-auto-suggest-results-342233


Zmiany w Bing Ads


Smart Bidding

Platforma reklamowa Microsoftu wprowadza nową automatyczną strategie ustalania stawek – Docelowy ROAS.

Strategia ta podobnie jak w Google Ads automatycznie ustala stawki w czasie aukcji, aby pomóc uzyskać większy przychód lub wartość konwersji dla ustalonego wcześniej docelowego ROASu. Opcja ta jest już dostępna na całym świecie w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz produktowych. Microsoft zaleca zebranie przynajmniej 50 konwersji aby strategia działała skuteczniej.

Microsoft zaleca również, aby nie zmieniać stawek za słowa kluczowe w kampaniach, które korzystają z docelowego ROASu. Dzięki określonej strategii ustalania stawek system będzie mieć pełną kontrolę nad optymalizacją.


Google rozwiązało problem z indeksowaniem


Google rozwiązał problem z indeksowaniem

Google poinformowało, że rozwiązało 99% problemów z indeksowaniem. Istnieją skrajne przypadki, które zostaną naprawione na przestrzeni tygodnia. Aktualnie nie występują problemy z indeksowaniem. Oznacza to, że strona nie będzie miała problemów z pojawieniem się w organicznych wynikach wyszukiwania.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-fixed-big-indexing-issues-30295.html


Google dementuje mity dotyczące indeksowania fragmentów


Google dostarcza więcej informacji na temat indeksowania zawartości na stronie internetowej. Jak podano do wiadomości, sposób indeksowania treści nie ulegnie zmianie. Google nadal indeksuje i przetwarza informacje o całej witrynie, jednak ich fragmenty będą dodatkowym czynnikiem rankingowym. Aktualnie ta funkcjonalność nie jest udostępniona, nastąpi to w najbliższych miesiącach.

Więcej: https://twitter.com/searchliaison/status/1318609607216959490


Google może subskrybować powiadomienia push


Google Push

Nowa funkcja Chrome 86 pozwala identyfikować złośliwe powiadomienia push w celu ich zablokowania. Jednak Google oświadczyło, że nie subskrybuje wszystkich komunikatów, tylko okazjonalnie. Jeśli okaże się, że wiadomość jest niepożądana, to strona internetowa, może zostać zablokowana przez Chrome. W przypadku blokady użytkownik ma 30 dni na naprawienie problemu.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-can-subscribe-to-push-notifications/385196/


Systemy reklamowe przestaną korzystać z cookie's


Cookies

To bardzo daleko idące przewidywania, ale faktem jest, że już niedługo Chrome będzie blokować pliki cookie’s, jeśli nie mają parametrów potwierdzających bezpieczeństwo. Natomiast od 2022 r. ta najpopularniejsza przeglądarka będzie blokować śledzenie działań i ruchów użytkowników między stronami za pomocą plików cookie. Dodajmy, że mechanizm ograniczający dostęp do cookies zewnętrznym stronom (third-party cookies) działa już w Firefoxie i Safari.

Inżynierowie Google zapowiadają stworzenie, jako następstwo plików cookies, pięciu różnych interfejsów API udostępnionych dla reklamodawców.

Więcej: https://nowymarketing.pl/a/29165,google-i-apple-planuja-powazne-zmiany-czy-reklamodawcow-czeka-nowa-rzeczywistosc

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Nowe możliwości na IGTV


Instagram TV

Podczas trwania transmisji live, pokażą się odznaki - użytkownicy będą mogli wysyłać je twórcom, wpłacając wcześniej odpowiednią opłatę. Koszt odznaki to od 0,99 dolarów za jedno serce, do 4,99 dolarów za trzy serca.

Serwis postanowił również rozszerzyć wersję beta reklam na większe grono użytkowników w USA. Tego typu format sprawdził się w testach, dlatego Instagram chce stopniowo wprowadzać to rozwiązanie na coraz większe grupy odbiorców.

Wszystkie te rozwiązania mają za zadanie przyciągnąć jak największą liczbę twórców na Instagrama i IGTV.

Więcej: https://socialpress.pl/2020/10/igtv-z-nowymi-mozliwosciami-zarabiania-pieniedzy-przez-tworcow


Dezinformacja na Twitterze


Twitter support

 

Twitter dodaje nowe ostrzeżenia dla użytkowników!

Ostrzeżenie będzie pojawiało się zawsze wtedy, gdy użytkownik będzie chciał udostępnić dalej tweeta z niepotwierdzoną informacją. Wprowadzenie tego typu rozwiązania ma zapobiec rozprzestrzenianiu się fałszywych informacji o wątpliwej treści. Dzięki zastosowaniu ostrzeżenia, użytkownicy będą zmuszeni do szerszego dodawania własnej opinii oraz refleksji nad udostępnianymi tweetami.

Więcej: https://socialpress.pl/2020/10/twitter-dodaje-nowe-ostrzezenia-przed-dezinformacja


Ograniczenia wiekowe w postach reklamowych na Instagramie


Ograniczenia wiekowe

Instagram wprowadza nowe ograniczenia wiekowe do postów tworzonych przez reklamodawców! Chce on zmniejszyć ilość treści reklamowych niedostosowanych, np. do osób nieletnich.

Ograniczenie w serwisie chronić będzie zarówno najmłodszych jak i marki. Zdarzają się bowiem zarzuty, że promowane przez nich wartości narażają najmłodszych użytkowników. Od teraz każda firma będzie mogła więc ustalić minimalny wiek odbiorcy.

Więcej: https://socialpress.pl/2020/10/instagram-dodaje-ograniczenia-wiekowe-w-postach-reklamowych


Nowe funkcje w wydarzeniach online na LinkedIn


LinkedIn zmiany

Wydarzenia online na Linkedinie poszerzone o nowe funkcje!

Serwis wprowadza opcje dotyczące odkrywania eventów, promocji, gromadzenia danych o uczestnikach oraz możliwość prowadzenia wideorozmów bezpośrednio w wiadomościach prywatnych.

W zakładce Moja Sieć będą się pojawiać spersonalizowane rekomendacje wydarzeń online. Użytkownicy będą otrzymywać cotygodniowe maile od portalu społecznościowego, w których znajdą się podsumowania minionych internetowych eventów, a obserwatorzy stron firmowych będą dostawać powiadomienia za każdym razem, gdy te utworzą nowe wydarzenie.

Serwis jednak zastrzega, że alerty wysyłane będą jedynie do obserwatorów, którzy zdaniem jego zdaniem są „najbardziej skłonni do uczestnictwa w oparciu o różne kryteria, takie jak ich zainteresowania”.

Więcej:  http://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-dodaje-nowe-funkcje-do-prowadzenia-wydarzen-online


Podsumowanie

Miniony tydzień wniósł nowinki głównie w Social Media. Nowe możliwości reklamowe, a co za tym idzie możliwość zarabiania pieniędzy przez twórców, walka z dezinformacją na platformach i nowe funkcje w Chromie blokujące push. Co przyniesie kolejny tydzień?

Bądźcie na bieżąco! Nowa dawka newsów już w poniedziałek!

Stworzymy skuteczną automatyzację
dla Twojego biznesu!

Autor

Podobne wpisy

Biznes na kanwie? Czyli o Business Model Canvas w pigułce

21 października 2020
Każda firma ma model biznesowy, choć nie zawsze jest on wyartykułowany. Ustalenie wspólnej definicji innowacyjnego modelu biznesowego, zrozumiałej dla wszystkich zainteresowanych, jest tym od czego należy zacząć, punktem wyjścia do dalszej pracy.

[Prasówka #3] Nowy Analytics i rozszerzona rzeczywistość w SM

19 października 2020
Nowy Google Analytics, rozszerzenie YouTube o funkcje zakupów, a w aplikacjach Social Media zapowiedź wprowadzenia rozszerzonej rzeczywistości. To tylko niektóre z nowinek minionego tygodnia. Czym jeszcze zaskoczyły nas poprzednie dni?
kontakt // ideoforce.pl