[Prasówka #6] Reklama rozszerzona w Microsoft Ads i ocena komentarzy na Fb

Google testuje krótkie filmy, jako wyniki wyszukiwania, zmienia się strategia maksymalizacji liczby kliknięć. Z kolei Microsoft wprowadza rozszerzenia reklam, a Social Media bardziej przyjazne dla użytkowników. Więcej dowiesz się z najnowszej prasówki!
9 listopada 2020

Początek listopada, to zapowiedzi zmian w szczególności w Microsofcie, a zwłaszcza w rozszerzeniu promocji w reklamach tekstowych oraz wprowadzenie uwierzytelnienia wieloskładnikowego. W świecie social media działania wspierające przydatność treści w postaci ocen komentarzy na Facebooku. Co jeszcze ogłoszone zostało dla użytkowników?

Odpowiedź znajdziecie w naszej najnowszej prasówce!

 

Spis treści:

1. Ułatwiony eksport danych z Google Ads.
2. Zmiana w programie weryfikacji informacji biznesowych.
3. Zmiana w strategii maksymalizacji liczby kliknięć.
4. Rozszerzenie uwierzytelnienia.
5. Rozszerzenia w reklamach tekstowych.
6. Google Short Video Carousel.
7. Google informuje o kanonizacji i duplikacji stron.
8. Google rekomenduje stałe adresy URL dla Black Friday.
9. Google przestanie wspierać data-vocabulary.
10. Instagram i nowe reakcje na Stories.
11. Ocena komentarzy na Facebooku.
12. Podsumowanie.

Prasówka 6


Ułatwiony eksport danych z Google Ads


Eksport Google Ads

Raport Google Ads

Goolge otrzymując wiele sugestii od użytkowników związanych z czasochłonnym importowaniem danych Google Ads do arkuszy Google, wprowadza dodatek do Arkuszy Google, którey usprawnia proces tworzenia niestandardowych raportów.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10205181


Zmiana w programie weryfikacji informacji biznesowych


Zmiana w weryfikacji

Google informuje, że w grudniu 2020 będą aktualizowane wymagania programu weryfikacji operacji biznesowych.

Jeżeli według Google model biznesowy jest niejasny, a reklamy lub praktyki biznesowe mogą spowodować szkody fizyczne lub finansowe użytkownikowi, tego typu konta mogą zostać wstrzymane. Dodatkowo może zostać zażądane od firmy przeprowadzenie weryfikacji operacji biznesowych.

Konta tego typu będą wstrzymane do czasu wypełnienia formularza weryfikacyjnego, sprawdzenia go przez Google i uznania czy spełnia wymagania programu weryfikacji. Jeżeli wszystkie kryteria są spełnione, reklamy zgodne z zasadami będą mogły się wyświetlać.

Aktualizacja ta na ten moment dotyczyć będzie tylko reklamodawców z Australii, Kanady, Indii, Irlandii, Pakistanu, RPA, Wielkiej Brytanii i USA. Planując rozszerzenie powyższych zmian na inne kraje, wszyscy reklamodawcy zostaną o tym poinformowani w osobnym wpisie.

Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10181646


Zmiana w strategii maksymalizacji liczby kliknięć


Maksymalizacja

Google ogłosił, że od stycznia 2021 r. wszystkie kampanie korzystające z ustalonych docelowych wydatków ze strategią ustalania stawek „Maksymalizuj liczbę kliknięć” będą wykorzystywać średnie budżety dzienne.

Wszystkie aktualne kampanie korzystające z opcji docelowych wydatków w strategii „Maksymalizuj liczbę kliknięć” zostaną automatycznie zaktualizowane do powyższej opcji.

Google poleca, aby już teraz zacząć aktualizować kampanie. 

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10192240


Rozszerzenie uwierzytelnienia


Blog Advertising

Microsoft wdraża uwierzytelnienie wieloskładnikowe na wszystkich użytkowników, którzy logują się za pomocą aplikacji innych firm, korzystających z interfejsu API.

Uwierzytelnienie wieloskładnikowe to proces bezpieczeństwa, który wymaga weryfikacji tożsamości na dwa różne sposoby. Wkrótce, użytkownicy korzystający z aplikacji innych firm, zostaną poproszeni o podanie drugiej formy weryfikacji zgodnej z informacjami kontaktowymi podanymi w profilu konta Microsoft.

Warto już teraz zadbać, aby informacje w profilu konta były aktualne. Dzięki temu wdrożenie uwierzytelnienia na koncie przebiegnie sprawnie i szybko.

Więcej:https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/october-2020/enhanced-account-protection-for-third-party-applications-and-api-users


Rozszerzenia w reklamach tekstowych


Reklamy zmiany

Microsoft wprowadza rozszerzenia promocji w reklamach tekstowych. Rozszerzenie to aktualnie będzie dostępne tylko dla reklamodawców w USA. Planowane jest wdrożenie tej opcji w innych krajach.

Rozszerzenia promocji można w dużym stopniu dostosowywać, oto możliwe opcje.

Okazja, czyli powiązanie promocji ze świętem lub specjalną okazją np. Czarny piątek, powrót do szkoły, Nowy Rok, Święta Bożego Narodzenia itp.

Typ promocji to możliwość wyboru typu oferty lub rabatu, i określenie, które przedmioty są objęte promocją np. „20% na wybrane produkty”, 20 zł zniżki na wybrane usługi”. Szczegóły promocji dotyczą sprecyzowania wymagań oferty np. kod promocyjny, „przy zamówieniu powyżej 500 zł …”

Data rozpoczęcia/zakończenia to z kolei sprecyzowanie terminów promocji.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/november-2020/highlight-deals-for-holidays-and-other-special-offers-with-promotion-extensions

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Google Short Video Carousel


Google Short Video

Google testuję funkcje karuzeli w wynikach wyszukiwania, nowa funkcjonalnośd nazywa się „krótkie filmy”. Dla użytkowników posiadające kanały na YouTube będzie to duży plus ze względu na większy ruch przychodzący z organicznych wyników wyszukiwania Google.

 Więcej: https://www.seroundtable.com/google-short-videos-search-carousel-30370.html  


Google informuje o kanonizacji i duplikacji stron


Google Logo

Podczas podcastu pracownicy Google ( John Mueller, Martin Splitt, Garry Illyes i Lizzi Harvey) szczegółowo opowiedzieli o tym, jak wyszukiwarka radzi sobie z wykrywaniem zduplikowanych treści, a następnie kanonizacją. Google tworzy sumę kontrolną dla każdej strony, czyli niewielką ilośd danych cyfrowych w celu wykrycia błędów, które mogły zostad wygenerowane podczas przesyłania lub przechowania.   Zadbanie o brak duplikatów na stronie jest bardzo ważne, aby osiągad wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

Wiecej: http://search-off-the-record.googledevelopers.libsynpro.com/how-technical-search-content-is-written-and-published-at-google-and-more


Google rekomenduje stałe adresy URL dla Black Friday


Black Friday

Google zaleca używanie stałych adresów URL z okazji Black Friday, firma udostępniła porady w zestawie sprawdzonych metod dotyczących stron na Black Friday, Cybermonday oraz pięd dodatkowych zaleceo takie jak: utworzenie strony na długo przed sprzedażą, aby Googlebot miał czas na zaindeksowanie, przestrzeganie standardowych praktyk SEO, budowa linków wewnętrznych, dołączenie odpowiedniego obrazu do podstrony, ponowna indeksacja strony docelowej.

Więcej: https://webmasters.googleblog.com/2020/10/best-practices-for-black-friday-and.html


Google przestanie wspierać data-vocabulary


Google 2

Google informuje, że w od 31 stycznia 2021 roku znaczniki http://data.vocabulary.org przestaną być dostępne dla funkcji i ulepszeń wyników wyszukiwania Google. Oznacza to, że znaczniki przestaną kwalifikować się do funkcji wyników wyszukiwania w Google i należy zaktualizować znaczniki zgodnie z instrukcjami od Google.

Więcej: https://webmasters.googleblog.com/2020/01/data-vocabulary.html


Instagram i nowe reakcje na Stories


Instagram reakcje

Reakcje na Instagram

Według informacji podanych przez socialmediatoday.com, Instagram rozpoczął pracę nad testami reakcji na Stories. Nowe założenia dotyczące zmian wprowadzają sposób odzewu na zdjęcie nie w wiadomości jak miało to miejsce dotychczas, a bezpośrednio w Stories.

Nie ma jeszcze informacji jak dokładnie wyglądać będą reakcje oraz kiedy się ukażą. Według doniesień, Instagram może również udostępnić nowe emotki dotyczące reagowania na Stories.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-nowy-sposob-reagowania-na-stories-bez-wysylania-prywatnej-wiadomosci


Ocena komentarzy na Facebooku


Facebook pracuje nad testami przydatności komentarzy. U niektórych użytkowników pojawiły się przy wypowiedziach do postów strzałki w górę i w dół. Dzięki funkcji, będzie możliwe szersze ocenienie tego, czy komentarz jest przydatny bądź wartościowy dla innych. Rozwiązanie testowano już wcześniej, jednak nie przyniosło ono żadnych rezultatów.

Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-test-ocena-komentarzy


Podsumowanie

Miniony tydzień wniósł w szczególności dbałość o bezpieczeństwo użytkowników w korzystaniu z narzędzi poprzez dodatkowe weryfikacje, czy rozszerzenia uwierzytelnienia. Najnowsze funkcje wprowadzane w wynikach wyszukiwania Google, dążą do zwiększenia organicznych wyników wyszukiwania a także zwiększenia komfortu użytkowania. Z tygodnia na tydzień świat digital marketingu udoskonala swoje narzędzia. A co w kolejnym tygodniu?

Zapraszamy do śledzenia naszej prasówki!

 

Stworzymy angażujące treści
w Twoich social mediach!

Autor

Podobne wpisy

Jak zoptymalizować Wordpressa pod pozycjonowanie (SEO)

5 listopada 2020
Planujesz zwiększyć ruch na stronie? Optymalizacja Cię nie ominie! Tworzenie strony internetowej opartej o Wordpress jest ściśle powiązane z SEO. Poprawnie wdrożone zmiany w witrynie zwiększają widoczność w wyszukiwarkach.

[Prasówka #5] Nowe opcje w Google Ads, a na WhatsApp funkcje biznesowe

2 listopada 2020
Bardziej atrakcyjne kreacje w reklamach displayowych, efektywniejsze planowanie budżetu z planerem skuteczności kampanii, a na Facebooku darmowe gry w chumrze. O tym, co jeszcze się zmienia przeczytasz w najnowszej prasówce!
kontakt // ideoforce.pl