[Prasówka #8] Ulepszone prognozy w Smart Bidding i reklamy audio na YT

Smart Bidding udoskonala prognozy, Googlebot zaczyna indeksowanie protokołem http/2, a w aplikacjach SM zmiany funkcjonalności. Jakie kolejne ulepszenia i wiadomości czekają na użytkowników?
23 listopada 2020

W najnowszej prasówce liczne ulepszenia funkcjonalności, zmiany w wymaganiach aplikacji Google i nowa rekomendacja Google w dopasowaniu przybliżonym. W Social Media rozszerzone warianty wyszukiwania i wprowadzanie „fleets” do Tweettera. O tym i wielu innych nowinkach przeczytasz w świeżej dawce newsów!

 

Spis treści: 

1. Nowe ulepszenia w Smart Bidding.
2. Rekomendacje w raporcie strategii ustalania stawek.
3. Google i nowe wymagania reklam aplikacji.
4. Raport analizy aukcji w edytorze raportów.
5. Dopasowanie przybliżone?  - nowa rekomendacja Google.
6. Auto Applied Recommendations Control Center – rekomendacje z automatu?
7. Google testuje subkategorie w wynikach wyszukiwarki?
8. Googlebot rozpoczyna indeksowanie przy użyciu protokołu HTTP/2.
9. Aktualizacja GTmetrix.
10. Google kończy migrację narzędzia Disavow do Search Console.
11. NOWOŚĆ – reklamy audio w YouTube.
12. Fleets na Twitterze.
13. Nowe warianty wyszukiwania na Instagramie.
14. Znikające wiadomości na Messengerze.
15. Podsumowanie.

Prasówka 8


Nowe ulepszenia w Smart Bidding


Ulepszone Smart Bidding

Dzięki wprowadzeniu przez Google dodatkowych funkcji w inteligentnym określaniu stawek, będzie można przewidywać skuteczność wprowadzonych zmian. Do tej pory symulatory opierały się na danych z ostatnich 7 dni, więc otrzymywano wyniki z przeszłości. Od teraz będzie można prognozować skuteczność wybierając zakres dat do 90 dni w przyszłość. Dodatkowo, aby prognoza była jak najbardziej zbliżona do rzeczywistości, będzie uwzględniała sezonowość.

Więcej:  https://support.google.com/google-ads/answer/10253778


Rekomendacje w raporcie strategii ustalania stawek


Strategia ustalania stawek

Google wprowadza ulepszenia w zakładce „raporty strategii ustalania stawek”. W zakładce tej dostępne są rekomendacje, które pomogą w ulepszaniu kampanii korzystających z inteligentnego określania stawek. Rekomendacje te dotyczyć będą między innymi sugestii nowych słów kluczowych lub poziomu budżetów. Google informuje, że pracuje nad rozszerzeniem rekomendacji, o czym będzie powiadamiał w kolejnych newsach.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10253778


Google i nowe wymagania reklam aplikacji


Zmiany w aplikacjach

W styczniu 2021 r. Google wprowadzi nowe wymagania dotyczące reklam aplikacji. Ogólnie reklamy tego typu będą musiały zawierać nazwę aplikacji i źródło pobierania. Reklamy będą odrzucone między innymi z powodów takich jaki: brak nazwy produktu/firmy oraz brak URL, brak informacji identyfikujących w reklamach animowanych (nazwa produktu/firma), brak źródła pobierania w reklamach aplikacji.

Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10171599


Raport analizy aukcji w edytorze raportów


Analiza w edytorze

Raport analizy aukcji ułatwia porównywanie wyników z rezultatami innych reklamodawców. Do tej pory statystyki te dostępne były tylko na poziomie konta, co utrudniało ocenę skuteczności na wielu profilach w jednym widoku.

Google rozwiązuje ten problem, dodając statystyki aukcji do edytora raportów na poziomie konta oraz konta menedżera. Dzięki tej zmianie, będzie można dokonywać analizy wyników obejmujących wiele kont.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10173728


Dopasowanie przybliżone?  - nowa rekomendacja Google


Dopasowanie przybliżone

Google powraca do rekomendacji dotyczących słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym. Według podawanych przez Google propozycji, to rozwiązanie wraz z zastosowaniem automatycznej strategii ustalania mogą zwiększyć wyniki kampanii.

Dopasowanie przybliżone i automatyczna strategia ustalania stawek ma pomóc w docieraniu do trafniejszych zapytań, spełniających cele kampanii. Dodatkowo dzięki tej zmianie, w widoku rekomendacji, Google będzie mógł sugerować użycie jeszcze większej liczby słów kluczowych, które mogły zostać pominięte.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10198221

 

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Auto Applied Recommendations Control Center – rekomendacje z automatu?


Auto Applied

W styczniu 2019 Google powiadomiło reklamodawców oraz agencje o nowym systemie do automatycznego akceptowania rekomendacji na koncie. Zmiany te nie będą widoczne w historii zmian w Google Ads.

Opcja ta wywołała spore oburzenie, jednak nikt do tej pory nie zauważył zmian na swoich kontach.  W ostatnim czasie pojawiła się jednak informacja od jednego z użytkowników o podejrzanych wynikach kampanii oraz nowych słowach kluczowych, które nigdy nie były dodawane do konta. Użytkownik nie znalazł również adnotacji w historii zmian, więc skontaktował się z supportem Google. W zwrotnej wiadomości otrzymał informację, że historię tych zmian znajdzie właśnie w opisywanym systemie dotyczącym automatycznego akceptowania rekomendacji.

Aby zapobiec podobnemu rozczarowaniu zaleca się sprawdzenie, czy konto nie trafiło do programu pilotażowego.

Więcej:https://searchengineland.com/googles-auto-applied-recommendations-catch-advertisers-agencies-off-guard-343867


Google testuje subkategorie w wynikach wyszukiwarki?


Subkategorie Google

Google testuje nowe rozwiązania w organicznych wynikach wyszukiwania. Prawdopodobnie eksperymenty z podkategoriami kart miałyby ułatwić odszukiwanie elementów między innymi takich jak ,,recenzje”. Póki co nie pojawiła się jednak żadna oficjalna informacja na ten temat.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-subcategories-search-results-30443.html


Googlebot rozpoczyna indeksowanie przy użyciu protokołu HTTP/2


Googlebot

Google zaktualizowało swoją stronę pomocy dla programistów Googlebot, aby poinformować, że od listopada 2020 mogą indeksować strony przy użyciu protokołu HTTP/2.  Wcześniej robot Google używał protokołu HTTP/1.1, jednak HTTP/2 jest obecnie najnowszym protokołem sieciowym, który pozwala na szybsze i sprawniejsze przesyłanie danych między serwerem a Googlebotem, oznacza to, że HTTP/2 pozwala zmniejszyć zużycie zasobów serwera.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/googlebot-can-crawl-with-http-2/387440/


Aktualizacja GTmetrix


GTmetrix

GTmetrix to darmowe narzędzie, które generuje raporty na temat wydajności strony internetowej. Narzędzie jest teraz obsługiwane przez Lighthouse oraz oferuje nową ocenę GTmetrix, wraz z nowymi punktami Performance i Structure. Lighthouse to narzędzie open Source od Google, które umożliwia ocenę strony internetowej na różne sposoby. W analizie znajdują się również wskaźniki Web Vitals. Dzięki GTmetrix użytkownik może zapoznać się ze stanem strony internetowej oraz uzyska informacje jak poprawić witrynę.

Więcej: https://gtmetrix.com/blog/welcome-to-the-new-gtmetrix-powered-by-lighthouse/


Google kończy migrację narzędzia Disavow do Search Console


Google ogłosiło, że narzędzie Disavow links jest migrowane do nowego interfejsu Search Console, zaktualizowali również swoją stronę pomocy o nowe wskazówki. Google zapowiadało trzy ulepszenia tego narzędzia o ulepszony interfejs, pobranie pliku jako plik tekstowy oraz raport o błędach dla przesłanych plików, który nie jest już ograniczony do 10 błędów.

Więcej: https://twitter.com/googlesearchc/status/1328696581776924674


NOWOŚĆ – reklamy audio (dżwiękowe) w YouTube


Reklamy audio na YouTube

YouTube informuje o wprowadzeniu reklam audio, dedykowanych osobom słuchającym muzyki, podcastów i innych treści audio. W ostatnim czasie oprócz słuchania muzyki, coraz większą popularność zdobywają podcasty i audiobooki. YouTube zauważył to, więc postanowił wprowadzić tego typu nowy format reklamowy.

W kreacji reklam audio, główną rolę odgrywać ma dźwiękowa forma przekazu. Możliwe jest zastosowanie komponentu animowanego lub nieruchomego obrazu. Przykłady reklam to animacja i obraz statyczny.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10227746
https://blog.google/products/ads-commerce/youtube-music-audio-ads/


Fleets na Twitterze


Fleets Twitter

Twitter oficjalnie udostępnił Fleets, czyli opcję podobną do Stories na Instagramie! Wśród opcji jakie będą oferowane pojawią się filmy, zdjęcia i tekst. Co ważne, reagować będzie można na nie poprzez specjalne ikony. Planowane jest także późniejsze wprowadzenie możliwości prowadzenia live na tweetowym stories.

Więcej:  http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-udostepnia-fleets-dla-uzytkownikow-z-calego-swiata


Nowe warianty wyszukiwania na Instagramie


Wyszukiwanie Instagram

Nowa opcja Instagrama polegać ma na wyszukiwaniu za pomocą słów kluczowych. W standardowym wyszukiwaniu, będzie to pierwsza propozycja, którą zobaczy użytkownik wchodząc w tryb szukania.

Co ważne, będzie ona dotyczyła jedynie słów, które uwzględnia algorytm, ale także według przyjętych zasad użytkowników Instagrama. Póki co nowa opcja jest dostępna jedynie za granicą, nie ma konkretnej informacji na temat wprowadzenia jej do polskiej społeczności aplikacji.

Więcej: https://socialpress.pl/2020/11/nowa-opcja-wyszukiwania-za-pomoca-slow-kluczowych-na-instagramie


Znikające wiadomości na Messengerze


Znikające wiadomości

Facebook wprowadza znikające wiadomości na Messengerze. Możliwe, że w niedługim czasie pojawią się one również na Instagramie. Funkcja znikających wiadomości polega na tym, iż wysłane wiadomości znikną zaraz po ich odczytaniu i opuszczeniu okna rozmowy. Aby włączyć tę funkcję,  należy aktywować specjalny tryb czatu, który będzie miał kolor czarny.

Więcej: https://socialpress.pl/2020/11/jak-beda-dzialaly-znikajace-wiadomosci-na-messengerze


Podsumowanie

Ostatni tydzień wniósł sporo informacji w zakresie funkcjonalności pozwalających na rozszerzone korzystanie z narzędzi. Testy, aktualizacje i rozszerzenia są coraz to bardziej skoncentrowane na użytkowników. Z niecierpliwością czekamy na kolejny tydzień!

 

Przenieś swój biznes do sieci
i pnij się w rankingu sprzedaży!
Ocena artykułu:
[Prasówka #8] Ulepszone prognozy w Smart Bidding i reklamy audio na YT

Autor

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl