[Prasówka #9] Nowy raport w Search Console i więcej reklam na YT

Google Ads dodaje nową zakładkę, Screaming Frog udostępnia aktualizację, a YouTube daje większe zasięgi reklamodawcom. To wszystko i wiele więcej znajdziesz w naszej najnowszej prasówce!
30 listopada 2020

W tym tygodniu zapowiedziano między innymi dodanie nowego raportu w Google Search Console. Ponadto w Google Ads pojawi się nowa zakładka o nazwie ,,Insights”. W świecie social media, Twitter walczy z fake newsami, a na YouTube reklamodawcy będą mogli cieszyć się większymi zasięgami. Sprawdźmy zatem co jeszcze ciekawego wydarzyło się w tym tygodniu!

 

Spis treści: 

1. Nowa zakładka „Insights” w Google Ads.
2. Zasady dotyczące nieprawdziwych informacji w Google.
3. Aktualizacja Screaming Frog do wersji 14.0.
4. Microsoft Bing oznacza bezpieczne wyniki w wyszukiwarce.
5. Google wie, kiedy zmienisz serwer.
6. Błąd związany z ręcznymi działaniami został rozwiązany.
7. Nowy raport statystyk indeksowania od Google.
8. Prywatne WHOIS nie wpływa na rankingi.
9. Nowe narzędzie na Facebooku.
10. ,,Często zadawane pytania” na Instagramie.
11. Świąteczny przewodnik dla małych firm.
12. Zmiana w polityce Youtuba.
13. Twitter zwalcza fake newsy.
14. Podsumowanie.

Prasówka 9


Nowa zakładka „Insights” w Google Ads


Insights zakładki

Google wprowadza nową zakładkę w systemie reklamowym Google Ads dotyczącą analizy trendów. W ciągu najbliższych tygodni zostanie udostępniona zakładka „Insights” w wersji beta.

Dzięki nowej opcji, będzie można odkrywać wskazówki i trendy w oparciu o branże reklamodawcy. Zakładka „Insights” dostarczy informacji o rosnącym zapotrzebowaniu na poszczególne kategorie produktów, dzięki czemu już na początku trendu można będzie przygotować odpowiednią kampanią reklamową.

Będzie możliwe również szczegółowe przyjrzenie się każdemu trendowi, znalezienie informacji o rosnącej liczbie wyszukiwań poszczególnych słów kluczowych i ich lokalizacjach, w których popyt rośnie najszybciej.

Kolejną zaletą nowej opcji jest podgląd na trendy kategorii pokrewnych w branży reklamodawcy. Jest to świetne źródło inspiracji do poszerzenia oferty sprzedażowej.

Więcej:  https://support.google.com/google-ads/answer/10262382


Zasady dotyczące nieprawdziwych informacji w Google


Polityka Google

Zasady dotyczące nieprawdziwych informacji zostaną zaktualizowane w celu ograniczenia pojawiających się roszczeń związanych z produktami finansowymi lub programami dotyczącymi zarabiania pieniędzy. Google zapowiada egzekwowanie zasad od 28 grudnia 2020 r.

Zaktualizowane zasady zabraniać będą składania nierealistycznych obietnic dużego zwrotu finansowego przy znikomym wysiłku, ryzyku czy inwestycji np.: gwarancja zwrotu finansowego, który jest nierealistyczny lub mocno przesadzony w przypadku reklamowanego produktu inwestycyjnego, przedstawianie produktów inwestycyjnych jako pozbawionych ryzyka lub bagatelizowanie ryzyka związanego z reklamowaną inwestycją.

Naruszenie zasad nie będzie doprowadzało do natychmiastowego zawieszenia konta. Reklamodawca otrzyma minimum 7 dni wcześniej ostrzeżenie.

Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10267487


Aktualizacja Screaming Frog do wersji 14.0


Aktualizacja Screaming Frog

Pojawiła się nowa aktualizacja Screaming Frog do wersji 14.0, która oferuje użytkownikowi takie funkcjonalności jak: tryb ciemny, eksport do arkusza Google, nową opcję konfiguracji, zarządzanie nagłówkami HTTP oraz plikami cookies.

Więcej:  https://twitter.com/screamingfrog/status/1330806741005701120
https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider-14/


Microsoft Bing oznacza bezpieczne wyniki w wyszukiwarce


Bezpieczne wyniki wyszukiwania

Microsoft Bing testuje nowe rozwiązania w wyszukiwarce dla wyników korzystających z protokołu HTTPS, oznaczając je zieloną etykietą. Według wiadomości, jakie pojawiły się na Tweetterze, jedni użytkownicy widzą ją w kolorze szarym lub zielonym, a innym nie wyświetla się ona wcale. 

Więcej: https://www.seroundtable.com/microsoft-bing-adds-secure-label-to-search-results-30473.html


Google wie, kiedy zmienisz serwer


Zmiana serwera w Google

Gary Illyes z Google poinformował, że podczas przenoszenia witryny internetowej z jednego na drugi serwer, Google o tym wie. Gdy Google wykryje zmianę, spróbuję na nowo nauczyć się jak często indeksować stronę internetową  i robić to w sposób szybki. Nie powinno to jednak wpłynąć na rankingi, chyba że zaistnieją problemy z samym serwerem.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-server-crawl-fast-frequent-30480.html

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Błąd związany z ręcznymi działaniami został rozwiązany


Błąd w Google

Firma Google potwierdza informacje, że naprawiła błąd związany z ręcznymi działaniami w Google Search Console. Błąd polegał na tym, że witryny, wobec których zastosowano takie działania, nie otrzymywały powiadomienia. Daniel Waisberg z Google informuje, że problem został rozwiązany i dotyczył małej ilości witryn. Dla użytkownika oznacza to, że zostanie poinformowany w sytuacji ręcznych działań na witrynie internetowej.

Więcej: https://searchengineland.com/google-manual-actions-bug-is-now-resolved-344052


Nowy raport statystyk indeksowania od Google


Indeksowanie

Indeksowanie 2

Google ogłosił nowy raport statystyk indeksowania w Search Console. Nowy raport zawiera takie funkcjonalności jak: łączna liczba żądań pogrupowanych według kodu odpowiedzi, zaindeksowanego pliku, celu indeksowania i typu Google bota, szczegółowej informacji o statusie hosta, przykładowy URL gdzie w witrynie wystąpiły żądania, kompleksowe podsumowanie usług z wieloma hostami i obsługą domen. Dla użytkownika oznacza to więcej informacji o stronie internetowej, którą się zajmuje.

Więcej: https://developers.google.com/search/blog/2020/11/search-console-crawl-stats-report


Prywatne WHOIS nie wpływa na rankingi


Whois a rankingi

John Mueller z Google poinformował, że posiadanie prywatnego statusu rejestracji domeny nie wpływa na ranking w Google.  Nie ma znaczenia, czy użytkownik w nazwie domeny posiada prywatne czy publiczne dane whois.  

Więcej:  https://www.seroundtable.com/google-search-private-whois-domain-name-30495.html


Nowe narzędzie na Facebooku


Nowe narzędzie na FB

Drive FB

Z okazji Giving Tuesday Facebook wprowadził nowe narzędzie do zbierania funduszy dla potrzebujących – będzie ono dostępne również na Instagramie. Do wybranych organizacji ma trafiać pełna zabrana kwota. Wpłaty będą przetwarzane w bezpieczny sposób przez Facebook Pay.

W serwisie pojawi się również takie narzędzie jak Drives, które ma na celu pomoc w przygotowaniu zbiórek żywności, ubrań czy artykułów pierwszej pomocy.

Więcej:  https://socialpress.pl/2020/11/na-facebooku-pojawia-sie-nowe-narzedzia-umozliwiajace-wsparcie-finansowe-i-spolecznosciowe


,, Często zadawane pytania” na Instagramie


Instagram nowa funkcja

„Często zadawane pytania” to nowa opcja testowana przez Instagram. Ma ona umożliwić markom szybki dostęp do narzędzi „Q&A” (podobną opcję znajdziemy na Messengerze).

Na początek firmy będą mogły wybrać 4 typowe, najczęściej zadawane pytania, które pojawią się w oknie wiadomości. Po kliknięciu w wybrane pytanie, użytkownik uzyska szybką, automatyczną odpowiedź.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-opcje-czesto-zadawanych-pytan-dla-kont-firmowych


Świąteczny przewodnik dla małych firm


TikTok przewodnik

Zdaniem  Tik Toka, okres świąteczny to dobry czas na ożywienie firmy i zwiększenie jej przychodów, dlatego właśnie serwis opublikował świąteczny, marketingowy poradnik (The Holiday Playbook For Small Businesses) dla małych firm.  Ma on im pomóc m.in. w kontaktach z klientami, zwiększeniu sprzedaży, określeniu celów firmy czy udoskonaleniu strony internetowej.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/tiktok-publikuje-swiateczny-przewodnik-dla-malych-firm


Zmiana w polityce Youtuba


Polityka YouTuba

Youtube zmienia warunki współpracy. Od teraz reklamodawcy będą mogli cieszyć się większym zasięgiem. Youtube pozwoli na wyświetlanie reklam u twórców, którzy do tej pory nie uczestniczyli w programie partnerskim.

Z dostępnych informacji wynika, że twórcy nie otrzymają informacji jakie reklamy i kiedy będą wyświetlane na ich kanale.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/youtube-is-showing-ads-on-non-monetized-channels/388674/


Twitter zwalcza fake newsy


Serwis chce wprowadzić nową funkcję, która będzie ostrzegać użytkowników przed polubieniem wpisów, oznaczonych przez Twittera jako fake news!

Funkcja już w najbliższych dniach dostępna będzie na całym świecie – wersji desktopowej i w aplikacji w systemie iOS, dopiero później zostanie rozszerzona na Android.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-planuje-wprowadzenie-alertow-przy-polubieniu-potencjalnych-fake-newsow


Podsumowanie

Zakończony tydzień daje użytkownikom zapowiedzi owocujące rozszerzonymi możliwościami raportów, informacji o swojej stronie internetowej oraz licznymi aktualizacjami opcji w narzędziach. Świat Social Mediów również stale dopasowuje się do swoich użytkowników, by jak najlepiej móc promować firmy i zwalczać fałszywe informacje w serwisach.

Wyczekujemy kolejnych newsów! Bądźcie na bieżąco!

Zbudujemy zaangażowaną społeczność
w Twoich social mediach!

Autor

Podobne wpisy

Jak przygotować e-commerce na świąteczne szaleństwo w nowej normalności?

27 listopada 2020
Sprzedaż internetowa i branża e-commerce od lat się rozwijają - każdego roku pokonywane są kolejne granice i padają rekordy. W skali światowej w 2019 roku kupujący wydali w internecie łącznie ponad 1 bilion dolarów, czyli o 3,7% więcej niż w 2018 roku.

Sitemap dla dużej strony internetowej – jak poprawnie stworzyć?

25 listopada 2020
Czy Twoja strona ma sitemap? A może wcale nie musi mieć? Nie we wszystkich serwisach jest to konieczne. Jednak są takie, które powinny posiadać mapę. Pokazujemy, jak stworzyć i przesłać sitemap, by umożliwić odnalezienie jej przez roboty Google.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl