Publikacje dla mBanku w ramach partnerstwa

Ideo Force jako jeden z partnerów Cyfrowych rewolucji mBanku aktywnie uczestniczy w akcji. Ostatnio w encyklopedii cyfryzacji na stronie kampanii społecznej pojawiły się trzy artykuły naszych specjalistów.
11 sierpnia 2020

Cyfrowe rewolucje skierowane są do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw chcących uzyskać pomoc w rozwijaniu swojej działalności oraz firm, które dopiero stoją przed wyzwaniem stawianym przez biznes w wersji digitalowej. Ideo Force zaangażowało się w akcję – jesteśmy partnerem mBanku.

Jednym z przejawów naszej aktywności jest dzielenie się wiedzą marketingową, obejmującą również e-commerce. Wojciech Szymański, Tomasz Kwiatkowski i Mateusz Bober przygotowali specjalistyczne treści dotyczące promowania sklepu internetowego, contentu i doświadczenia użytkowników.

mbank - cyfrowe rewolucje

Content marketing dla e-commerce

Content dla sklepu internetowego. Jakie treści tworzyć? – o content marketingu opowiada Wojciech Szymański, prezes Ideo Force, ekspert ds. e-marketingu, e-commerce i e-PR. Na wstępie zaznacza, że wielu sprzedających uznaje treści na stronie sklepu za zbędne, twierdząc, że liczy się na przykład cena albo jakość produktu. Nic bardziej mylnego. Odpowiednie treści wspierają pozycjonowanie sklepu, budują rozpoznawalność i wizerunek. Jednak umieszczanie treści musi opierać się na strategii i o tym właśnie jest content marketing.

Wojciech wymienia i omawia sześć najważniejszych działań dotyczących optymalizacji treści w sklepie. Wśród nich są: ograniczenie powtarzających się tekstów, publikowanie wysokiej jakości zdjęć i uczynienie contentu początkiem automatyzacji marketingu. Pierwsze dotyczą głównie opisów produktów. Nie zawsze możliwe będzie opracowanie unikalnego opisu dla każdego produktu, dlatego zalecane jest chociażby wdrożenie systemu komentarzy i pozyskiwanie opinii od klientów czy prowadzenie poradnika lub bloga. W przypadku zdjęć, a więc dobrze zaprezentowanego produktu chodzi o pomoc użytkownikowi w podjęciu decyzji o zakupie. Z kolei automatyzacja poprawia skuteczność działań marketingowych, w czym też content ma niemały udział. 

content dla e-commerce


„Content marketing – współczesny poradnik po marketingu treści”
Poznaj content marketing z szerszej perspektywy. Książkę autorstwa Wojciecha Szymańskiego można nabyć na stronie wydawnictwa Newsline.


Promocja e-commerce

Promocja sklepu internetowego. Jak dotrzeć do potencjalnych klientów? to wpis Tomasza Kwiatkowskiego, Account Managera w Ideo Force. Wykorzystanie potencjału sprzedażowego sklepu online obejmuje również działania promocyjne. Te, jak wiemy ulegają zmianie, a dotyczą zarówno klienta, jak i etapu zakupowego. Tomasz wskazuje, iż wspomniany proces można usystematyzować poprzez lejek sprzedażowy. Zwraca uwagę na to, że obecnie lejek rozbudowuje się o elementy wychodzące poza moment zakupu. Istotne w e-commerce jest koncentrowanie się na kliencie, w czym pomaga stworzenie modelu lub modeli potencjalnego klienta.

Kolejny temat, to kanały dotarcia do klientów, które będą różnić się w zależności od branży. Na przykład w sektorze motoryzacyjnym, klienci poszukują produktów w wyszukiwarce, dlatego doskonałym rozwiązaniem okazuje się narzędzie Google Ads. Kanały możemy również dopasować do lejka sprzedażowego, czego przykładem są reklamy na etapie domykania konwersji skupiające się na typowo sprzedażowym przekazie. Z artykułu dowiecie się także, dlaczego działania w poszczególnych kanałach powinny być skoordynowane.

promocja e-commerce

User experience w e-sklepie

User Experience – jak sprawić, aby klient do Ciebie wracał? Odpowiedź na to pytanie daje w swoim artykule Mateusz Bober, Account Manager i  UX/UI Designer Ideo Force. Porusza kwestie komfortu użytkowników, stworzenia przyjaznego sklepu i budowy strony internetowej. Zbyt wiele informacji kierowanych do odwiedzającego witrynę może powodować dezorientację. Użyteczność jest czynnikiem oddziałującym na doświadczenie klienta. Elementami, które należy wziąć pod uwagę, jeśli mówimy o wygodzie są m.in. intuicyjna nawigacja i zachowanie uporządkowanej struktury strony oraz przystosowanie serwisu do urządzeń mobilnych.

Mateusz mówi o słuchaniu użytkowników poprzez analizowanie ich zachowań i śledzenie opinii. Wymienia co, możemy sprawdzić dzięki analizie statystyk i jest to na przykład struktura liczby użytkowników oraz sesje z podziałem na urządzenia i najpopularniejsze podstrony. Jeśli chodzi o zachowania użytkowników to warto korzystać z narzędzia Hotjar, które pozwala nagrywać sesje na stronie, wygenerować heatmap (zobrazowane dane) czy przygotować ankietę, dzięki której poznamy klientów. W obszarze dotyczącym komunikacji z klientami dobrze jest uwzględnić czynniki wpływające na skuteczność obsługi, a więc czas odpowiedzi na wiadomości, dopasowanie kanału, informowanie klienta o procesie zakupowym.

user experience - mbank

 

Pełne artykuły znajdziesz na stronie mBanku. Zachęcamy do korzystania z zakładki „encyklopedia cyfryzacji” https://www.mbank.pl/cyfrowerewolucje/o-cyfrowych-rewolucjach/. Regularnie publikowane artykuły, webinary i raporty z pewnością przybliżą tematy związane z prowadzeniem firmy online.

Podobne wpisy

Jak wypromować e-commerce?

6 sierpnia 2020
Nasza współpraca z firmą zajmującą się rozwojem i szkoleniami zaowocowała publikacją. Na blogu questus znajdziecie artykuł, z którego dowiecie się, co wpływa na sprzedaż i jak skutecznie wypromować e-commerce korzystając z narzędzi e-marketingowych.

Jak zwiększyć konwersję poprzez optymalizację ścieżki zakupowej

5 sierpnia 2020
Pozyskanie użytkowników do strony internetowej wiąże się zawsze z koniecznością poniesienia określonych nakładów. Optymalizacja ścieżki zakupowej pozwoli zwiększyć efektywność prowadzonych prac oraz zwrot z poniesionych kosztów.
kontakt // ideoforce.pl