Raport E-commerce 2021

Coraz częściej kupujemy przez internet. Ubiegły rok był dla e-sklepów wyjątkowo udany. Szacuje się, że wartość polskiego rynku e-commerce w 2021 roku przekroczy 100 mld zł. Jak sprzedawać w internecie? Dowiesz się tego z Raportu Ecommerce 2021.
1 lutego 2021

Raport e-commerceJak sprzedawać w internecie? To pytanie zadają sobie przede wszystkim właściciele firm wkraczających na rynek e-commerce, zwłaszcza teraz, kiedy sytuacja wręcz zmusiła do szukania nowych kanałów sprzedaży. Ale nie tylko. Sprzedawanie obejmuje też sprawne reagowanie na kryzysy i korzystanie z nadarzających się okazji.

Sklepy internetowe ciągle poszukują rozwiązań mających poprawić obsługę klienta, funkcjonalność strony czy zarządzanie procesem sprzedaży. Równie istotna jest promocja, która wiąże się z dopasowaniem odpowiednich formatów reklam i wyborem kanałów komunikacji.

Właśnie ukazał się Raport Interaktywnie.com E-commerce 2021 – Jak sprzedawać w internecie. Porady dla firm pod patronatem Go2ecommerce, Wirtualnej Polski, Onet, Business Insider Polska i GAZETA.PL. Raport zawiera między innymi:

  • przegląd danych o polskim rynku e-commerce oraz prognozy i wyzwania stojące przed branżą e-handlu,
  • sposoby na rozwijanie sklepu internetowego i zwiększanie sprzedaży,
  • informacje o kampaniach reklamowych promujących sprzedaż i rozwiązaniach technologicznych optymalizujących pracę magazynu,
  • porady dotyczące wdrożenia e-commerce, wyboru platformy (np. WooCommerce, Shoper) i funkcjonalności.

O tym wszystkim mówią przedstawiciele firm, które przyczyniły się do powstania raportu: dih.pl, e-point SA, Go2Ecommerce, NuOrder, Osom Studio, Sky-Shop.pl, TBMS, ZEN, Way2Send oraz Ideo Force.

Wojciech Szymański, Managing Director Ideo Force, w Raporcie Ecommerce 2021 podpowiada, na co zwrócić uwagę, by skutecznie sprzedawać w internecie.

Web usability i Core Web Vitals

Sklep jest miejscem, w którym klienci mogą rozejrzeć się, zobaczyć towar i zapytać o informacje potrzebne im do zakupu. W e-commerce to strona internetowa jest takim miejscem. Użytkownik nie może mieć problemów ze zlokalizowaniem produktu i wyszukaniem innych, a karta produktu powinna odpowiadać na jego pytania. Brak istotnych danych i możliwości, np. czasu dostawy i preferowanego sposobu płatności lub informacji dotyczących samego produktu – wymiaru bądź koloru, utrudnia zakupy i zniechęca. Dlatego użyteczność strony sklepu jest równie ważna, jak pełny magazyn czy dział obsługi klienta gotowy do pomocy. Tutaj warto zwrócić uwagę również na wskaźniki Core Web Vitals dotyczące ładowania strony, interaktywności i stabilności wizualnej.

Obsługa posprzedażowa

Klienci są dla sklepu ważni również wtedy, gdy nie kupują – ich lojalność nie jest dziełem przypadku. Komunikacja nie może kończyć się zaraz po tym, jak klient wybierze formę dostawy, wskaże adres i zapłaci. Sklep internetowy powinien podtrzymywać kontakt, a może to robić przez media społecznościowe, pocztę e-mail i stronę internetową. Jak? Na przykład korzystając z różnorodnych form content marketingu, oferując specjalne promocje, informując o nowościach.

Automatyzacja

Systemy marketing automation są już w e-commerce standardem, zwłaszcza w rozbudowanych sklepach. Automatyzacja przydaje się podczas przetwarzania danych i komunikacji z klientami. Dzięki niej klienci otrzymują na swoją skrzynkę e-maile transakcyjne, a podczas zakupów widzą produkty pasujące do tych znajdujących się w koszyku. 


Kompleksowo obsługujemy sklepy internetowe. Zwięszamy sprzedaż w e-commerce. 
Porozmawiajmy.


Personalizacja i segmentacja klientów

Customer journey to narzędzie, które pozwala poznać ścieżkę zakupową użytkownika i jego doświadczenie. Zrozumienie zachowań klientów z grupy docelowej pozwala opracować właściwy model komunikacji i skupić działania tam, gdzie potencjał sprzedażowy jest największy. Do tego niezbędna jest również wiedza o touchpointach, czyli miejscach, w których dochodzi do kontaktu ze sklepem, np. post sponsorowany na Facebooku, porównywarka cen.

Inbound marketing i pozacenowe czynniki sprzedaży

Różnica w komunikacji wynika z poziomu zaangażowania. Innej formy oczekują stali klienci, a jeszcze innej użytkownicy rozważający zakup, ale nie mający do tej pory styczności ze sklepem. Komunikować się z klientami można na wiele sposób – za pomocą reklamy czy newslettera. Na przykład, użytkownikowi, który zwleka z zakupem i w tym czasie przegląda inne strony, warto pokazać reklamę z produktami, które oglądał. Na decyzję o zakupie wpływa również cena, jednak jej wysokość nie jest głównym czynnikiem motywującym do nabycia produktów i usług. Po więcej informacji odsyłamy do Raportu.

Wiesz, że w 2020 r. ponad 70% internautów przynamniej raz zdecydowało się na zakupy w sieci? Gwałtowne przyspieszenie rozwoju handlu elektronicznego jest wyzwaniem zarówno dla sklepów, które już od dawna sprzedają, jak i tych wchodzących do e-commerce. Jedne i drugie muszą mierzyć się z konkurencją i wymaganiami klientów. Bez odpowiedniej promocji trudno mówić o zadowalającym poziomie sprzedaży i pozycji na rynku.

 

Jeśli chcesz wiedzieć, jak skutecznie zarządzać sklepem i z jakich narzędzi promocji korzystać, zachęcamy do pobrania e-booka:  Raport Ecommerce 2021 – Jak sprzedawać w internecie. Porady dla firm.

Ocena artykułu:
Raport E-commerce 2021

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl