Nie dla wszystkich sklepów internetowych Allegro jest głównym kanałem sprzedaży – dla części stanowi dodatkową szansę zaprezentowania oferty szerszemu gronu potencjalnych klientów. Allegro można zintegrować z platformą e-sklepu przy pomocy feedu produktowego lub narzędzi zewnętrznych. Na Allegro, sklepy mogą reklamować produkty na każdym etapie ścieżki zakupowej, a reklamę wdrażać na trzy sposoby: za pomocą narzędzia Ads Express, panelu Allegro Ads lub w ramach Allegro Ads Partner. W Ads Express dodamy kampanię w ramach Ofert sponsorowanych. Reklamy mogą pojawić się w wynikach wyszukiwania, również w lewej kolumnie, na stronie oferty, na stronie głównej, stronie kategorii. W panelu Allegro Ads można dodać kilka kampanii, również zaawansowanych i śledzić ich skuteczność korzystając ze statystyk. Allegro Ads Partner to opcja współpracy z certyfikowaną agencją partnerską – kampanie prowadzą specjaliści. Reklama przybiera format wspomnianej Oferty sponsorowanej, graficzny lub pojawia się w sieci reklamowej, czyli serwisach zewnętrznych (Facebook i Google). Allegro oferuje również producentom i markom rozwiązanie Allegro Ads 4 Brands, a korzystającym z kategorii motoryzacja i nieruchomości – Allegro Ads Link.
Reklama na Allegro jest jak najbardziej opłacalna, przede wszystkim z uwagi na:
- zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności,
- wiele formatów i miejsc emisji reklam,
- wybór rozliczenia kampanii (budżety całkowity, dzienny, przechodni),
- powierzenie promocji specjalistom (partnerom Allegro),
- płatność jedynie za kliknięcie,
- widoczność reklamy w miejscach przebywania użytkowników z grupy docelowej,
- skuteczne wprowadzanie nowych produktów na rynek,
- monitorowanie kampanii i budowanie strategii na podstawie wyników,
- dane o konkurencji pozwalające na podjęcie działań zmniejszających jej przewagę,
- silniejsza pozycja marki na rynku.
Jedną z zalet Allegro Ads są również zawansowane statystki dotyczące kampanii, grupy reklam i ofert. Sprawdzimy wyniki kampanii pod kątem sprzedanych sztuk i CTR oraz szczegółowe dane, takie jak kliknięcia, odsłony, koszt kampanii, współczynnik zwrotu, wartość sprzedaży. Statystki da się sprawdzić za dany okres kampanii wraz z wyznaczeniem jej statusu (np. aktywna lub wstrzymana), korzystając przy tym z opcji filtrowania informacji. Statystyki są cennym źródłem pomiaru skuteczności promocji i pozwalają na bieżąco wyciągać wnioski przyczyniające się do usprawnienia działań reklamowych.