Reklama na Allegro – czy warto?

Allegro to najpopularniejszy marketplace w Polsce, dobrze znany przez użytkowników i właścicieli sklepów. Reklama jest jednym ze sposobów na zyskanie przewagi konkurencyjnej, dlatego podpowiadamy, czy warto inwestować w płatną promocję na Allegro.

Nie dla wszystkich sklepów internetowych Allegro jest głównym kanałem sprzedaży – dla części stanowi dodatkową szansę zaprezentowania oferty szerszemu gronu potencjalnych klientów. Allegro można zintegrować z platformą e-sklepu przy pomocy feedu produktowego lub narzędzi zewnętrznych. Na Allegro, sklepy mogą reklamować produkty na każdym etapie ścieżki zakupowej, a reklamę wdrażać na trzy sposoby: za pomocą narzędzia Ads Express, panelu Allegro Ads lub w ramach Allegro Ads Partner. W Ads Express dodamy kampanię w ramach Ofert sponsorowanych. Reklamy mogą pojawić się w wynikach wyszukiwania, również w lewej kolumnie, na stronie oferty, na stronie głównej, stronie kategorii. W panelu Allegro Ads można dodać kilka kampanii, również zaawansowanych i śledzić ich skuteczność korzystając ze statystyk.  Allegro Ads Partner to opcja współpracy z certyfikowaną agencją partnerską – kampanie prowadzą specjaliści. Reklama przybiera format wspomnianej Oferty sponsorowanej, graficzny lub pojawia się w sieci reklamowej, czyli serwisach zewnętrznych (Facebook i Google). Allegro oferuje również producentom i markom rozwiązanie Allegro Ads 4 Brands, a korzystającym z kategorii motoryzacja i nieruchomości – Allegro Ads Link.

Reklama na Allegro jest jak najbardziej opłacalna, przede wszystkim z uwagi na:

  • zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności,
  • wiele formatów i miejsc emisji reklam,
  • wybór rozliczenia kampanii (budżety całkowity, dzienny, przechodni),
  • powierzenie promocji specjalistom (partnerom Allegro),
  • płatność jedynie za kliknięcie,
  • widoczność reklamy w miejscach przebywania użytkowników z grupy docelowej,
  • skuteczne wprowadzanie nowych produktów na rynek,
  • monitorowanie kampanii i budowanie strategii na podstawie wyników,
  • dane o konkurencji pozwalające na podjęcie działań zmniejszających jej przewagę,
  • silniejsza pozycja marki na rynku.

Jedną z zalet Allegro Ads są również zawansowane statystki dotyczące kampanii, grupy reklam i ofert.  Sprawdzimy wyniki kampanii pod kątem sprzedanych sztuk i CTR oraz szczegółowe dane, takie jak kliknięcia, odsłony, koszt kampanii, współczynnik zwrotu, wartość sprzedaży. Statystki da się sprawdzić za dany okres kampanii wraz z wyznaczeniem jej statusu (np. aktywna lub wstrzymana), korzystając przy tym z opcji filtrowania informacji. Statystyki są cennym źródłem pomiaru skuteczności promocji i pozwalają na bieżąco wyciągać wnioski przyczyniające się do usprawnienia działań reklamowych.

reklama na Allegro

Podobne wpisy

E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka

15 maja 2018
W kwietniu 2018 r. w sprzedaży pojawił się zaawansowany podręcznik biznesowo-akademicki „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” pod redakcją profesora Grzegorza Mazurka z Akademii Leona Koźmińskiego.

Czym jest responsive web design?

9 maja 2018
RWD - Responsive Web Design. Jest to podejście do tworzenia witryn internetowych w taki sposób, aby wszystkie elementy strony dostosowywały się do różnych rozmiarów ekranów i urządzeń mobilnych automatycznie.
kontakt // ideoforce.pl