Różnice między Google AdSense a Google Ads

Google Ads i Google AdSense to platformy reklamowe należące do Google. Choć ściśle ze sobą powiązane to istnieje między nimi kilka istotnych różnic.

Podstawową różnicą pomiędzy tymi dwoma usługami to przede wszystkim to dla kogo są przeznaczone. Google Ads to usługa przeznaczona dla reklamodawców, natomiast Google AdSense to usługa skierowana dla wydawców, właścicieli witryn.

Google AdSense pozwala wydawcom zarabiać na swoich witrynach internetowych. Właściciele witryn udostępniają część swojej witryny jako powierzchnię reklamową, w której będą emitowane reklamy displayowe lub tekstowe reklamodawców korzystających z Google Ads.

Google Ads umożliwia reklamodawcom stworzenie własnej kampanii reklamowej. Między innymi kampanie w sieci reklamowej, którą w dużej mierze tworzą wydawcy udostępniający swoje powierzchnie reklamowe w Google AdSense.

Reklamodawca płaci Google za każde kliknięcie w jego reklamę. Kiedy reklamodawcy płacą za kliknięcia w ich reklamę, pewna część tej kwoty przeznaczona jest dla wydawcy, który udostępnił powierzchnie reklamową a kliknięcie w reklamę odbyło się właśnie z jego witryny. Zgodnie z powyższym druga różnica pomiędzy dwoma platformami wynika z rodzaju opłat. W Google Ads ponosimy koszty reklamowe za emisje swoich reklam. Natomiast w Google AdSense to wydawcy otrzymują środki od Google w zamian za udostępnienie powierzchni reklamowej.

Kolejną istotną różnicą jest sposób konfiguracji ww. usług. Proces tworzenia i optymalizacji kampanii Google Ads wymaga większego doświadczenia i kontroli na wielu płaszczyznach, aby kampanie przynosiły zamierzone efekty. Dlatego jeśli nie posiadamy odpowiedniego doświadczenia to warto pomyśleć o powierzeniu tego agencji marketingowej. W Google AdSense sprawa jest nieco prostsza. Wymaga od nas jedynie wgrania odpowiedniego kodu na stronę internetową. I to tak naprawdę tyle. W miejsca gdzie wkleimy kod będą automatycznie wyświetlać się reklamy reklamodawców.

adsense

Porozmawiajmy o Twojej kampanii
w Google Ads!

Podobne wpisy

Ile kosztuje reklama w Google?

1 lipca 2020
Koszt reklam w Google wynika ze złożoności prowadzonych prac. Cena będzie się różnić w zależności od działań reklamowych, ilości specjalistów zaangażowanych w projekt czy formy płatności.

Jak reklamować się na YouTube? Sprzedaż za pomocą reklamy wideo

17 czerwca 2020
YouTube to według statystyk jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie. Każdego miesiąca z serwisu korzysta nawet 2 mld użytkowników. W artykule przybliżymy, jak wykorzystać ten potencjał i wypromować swoją firmę na YouTubie.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl