Jakie są pomocne rozszerzenia Chrome dla SEO?

Google Chrome jest obecnie absolutnie najpopularniejszą przeglądarką internetową. Programiści opracowali ogromne ilości rozszerzeń i dodatków, które wzbogacają jej funkcjonalności. Niektóre z nich wspomagają pracę pozycjonerów. Choć nie tylko ich…
10 października 2016 [aktualizacja: 20.05.2021]

Google Chrome jest obecnie i niezaprzeczalnie najpopularniejszą przeglądarką internetową. Nic dziwnego, że stworzono do niej ogromne ilości dodatków i rozszerzeń, które pomagają w codziennym użytkowaniu oraz wzbogacają jej funkcjonalności. Pośród najpopularniejszych znajdziemy wtyczki do poczty, komunikatory, translatory, czytniki treści i wiele innych. Znajdziemy pośród nich także takie narzędzia, które znacząco wspomogą pracę niemal każdego pozycjonera. Jeśli wykonujesz wszystkie swoje codzienne zadania ręcznie i nie korzystasz z automatów, poniższe rozszerzenia pomogą Ci skrócić czas pracy i usprawnić wykonywanie rutynowych czynności.

Spis treści:

  1. Tłumacz Google
  2. Lightshot (narzędzie do zrzutów ekranu)
  3. Link Redirect Trace
  4. SEO Minion
  5. Keyword Surfer
  6. SEOquake
  7. Majestic Backlink Analyzer
  8. SEO Analysis & Website Review by WooRank
  9. SEO Site Tools, Site Analysis
  10. NoFollow
  11. Wappalyzer
  12. Seerobots
  13. Web Vitals
  14. Lighthouse
  15. Web Developer
  16. Link Research SEO Toolbar
  17. Dark Mode
  18. Tag Assistant Legacy (by Google)
  19. User-Agent Switcher
  20. Check My Links
  21. Word Count
  22. Open Multiple URLs
  23. Nimbus Screenshot and Screencast
  24. Podsumowanie 

Tłumacz Google

Tłumacz Google dla Google Chrome

Rozszerzenie jakim jest Tłumacz Google z pewnością zna wielu internautów i to nie tylko tych, którzy związani są ściśle z branżą SEO. To narzędzi sprawi, że przeglądanie stron anglojęzycznych będzie o wiele prostsze. Co prawda osoby, które w stopniu komunikatywnym porozumiewają się w języku angielskim narzędzie to wykorzystywać będą w mniejszym stopniu niż osoby młodsze, których przygoda z językiem angielskim niedawno się rozpoczęła, a jego znajomość to raczej poziom podstawowy. Trzeba jednak przyznać, że narzędzie to powinien docenić również pozycjoner, który dobrze zna język angielski, gdyż przeglądanie literatury anglojęzycznej to codzienność. 

Lightshot (narzędzie do zrzutów ekranu)

Lightshot dla Google Chrome

Raportowanie prac jest szczególnie ważne w przypadku pozycjonowania, gdyż często to obszerne raporty z wykonywanych działań są przesyłane cyklicznie do klientów. Doskonale wiedzą to pozycjonerzy, ale również link builderzy, którzy to wykonują działania off-site. W przypadku tworzenia instrukcji dla programistów rozszerzenie przyśpieszające wykonywanie screenshotów również będzie bardzo pomocne. Ponadto Lightshoot jest bardzo prosty w użyciu – po jego instalacji wystarczy nacisnąć na klawiaturze przycisk „Print Screen” i zaznaczyć obszar jakiego zrzut ekranu chcemy wykonać. Dodanie tekstu, strzałki w odpowiednim kolorze, użycie znacznika nie będzie stanowiło jakiegokolwiek problemu, gdyż to narzędzie na to wszystko pozwala.

Dodatkowo mamy możliwość zapisania screenshota na dysku twardym, bądź skopiowanie go do schowka i użycia przy najbliższej okazji. Dopiero po pierwszym użyciu tego rozszerzenia zdajemy sobie sprawę ile czasu traciliśmy na obróbkę screnshotów w Paincie.

Link Redirect Trace

Link Redirect Trace dla Google Chrome

Narzędzie jakim jest Link Redirect Trace to jedno z narzędzi jakie każdy SEO-wiec musi mieć dodane do swojej przeglądarki Google Chrome. Pomaga ono w sprawdzeniu ścieżki przekierowań za pomocą jednego kliknięcia. Sam status (200, 301, itd.) nie wymaga jakiegokolwiek klikania, więc jeśli strona zwraca status prawidłowy nie musimy nic robić ani sprawdzać. Jeśli jednak zauważymy jakieś przekierowanie, dokładniej możemy sprawdzić jego ścieżkę – czy to tylko i wyłącznie jedno czy może łańcuch przekierowań. Ponadto rozszerzenie wyświetla również wszelkie informacje o samym połączeniu, tzn. adresie IP, rodzaju serwera oraz wielu innych technicznych informacji.

Bez problemu narzędzie pokaże nam link kanoniczny (o ile taki istnieje dla danej podstrony) oraz sprawdzimy czy dany adres URL jest indeksowalny w Google. Ten dodatek znacznie usprawnia codzienną pracę, gdyż pozwala wychwycić wszelkie błędy jakie pojawiają się na stronach i dodatkowe informacje o nich.

SEO Minion

SEO Minion dla Google Chrome

Case study

Budowanie widoczności w Google dla firmy zajmującej się produkcją i sprzedażą wysokiej jakości systemów i nośników reklam wizualnych.

Sprawdź! 

To rozszerzenie z pewnością docenią osoby, których przygoda z SEO dopiero się rozpoczyna. Ci bardziej doświadczeni również po dodaniu tego dodatku zostawią go u siebie na dłużej. Dodatek jakim jest SEO Minion pomaga dostrzec podstawowe elementy jakie mają wpływ na pozycjonowanie. Mowa oczywiście o znaczniku „title”, opisie „description” czy śródtytułach H1, H2, H3 i innych niższego rzędu. Za pomocą tego narzędzia sprawdzić to możemy za pomocą jednego kliknięcia. Dodatkowo rozszerzenie wyświetla również informacje o możliwości indeksowania danej podstrony, linkach kanonicznych czy tagi open graph. Wszystko to sprawdzić można również w kodzie strony, jednakże SEO Minion wyświetla to w całkiem przyjemnej wizualnie formie. Jest to o wiele prostsze niż czytanie całego kodu źródłowego, gdyż wszelkie elementy SEO w tym rozszerzeniu wyszczególnione są jeden po drugim.

Dodatek wyświetli również wszystkie linki znajdujące się na danej podstronie oraz sprawdzi witrynę pod kątek uszkodzonych odnośników. Rozszerzenie posiada również funkcję symulatora lokalizacji wyszukiwania oraz podgląd z wyników wyszukiwania Google SERP.

Keyword Surfer

Keyword Surfer dla Google Chrome

Oferowane rozszerzenie Keyword Surfer jest w pełni darmowe i jak twierdzą producenci ma tak zostać na zawsze. Umożliwia ono na wyświetlenie liczby wyszukiwań bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Pozwala to zaoszczędzić dużą ilość czasu, gdyż nawet podpowiedzi oferowane przez Google wyświetlane są z przewidywaną ilością wyszukiwań. Wykonując analizę słów kluczowych podczas szczegółowego audytu SEO, który często nie zamyka się na kilku czy kilkunastu frazach, a bardziej na tysiącach keywords’ów pomaga oszczędzić naprawdę sporo. Rozszerzenie przyda się nie tylko specjaliście SEO do analizy fraz kluczowych, ale również copywriterom, którzy piszą treści mające generować ruch. Misją wtyczki jest podnoszenie jakości sieci poprzez dostarczanie twardych danych do wielu specjalistów, którzy to właśnie są odpowiedzialni za odpowiedni i jak najbardziej dopasowany content na stronie.

Ciekawostką jest fakt iż rozszerzenie stworzone zostało przez Polaków, natomiast służy specjalistom z całego świata, a ponad 200 tysięcy pobrań właśnie to potwierdza.

SEOquake

SEOquake Google Chrome

Wtyczka jaką jest SEOquake nie bez powodu pobrała została już przez ponad 700 tysięcy użytkowników. Oferuje ona szereg funkcji, które z pewnością pomogą w codziennej pracy nie jednemu specjaliście SEO. Za jego pomocą przejrzeć można główne wskaźniki jakie mają wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Dodatkowo przeprowadzić można skrócony audyt SEO serwisu www, a niektóre wyniki analizy wyeksportować można do pliku CSV co znacznie ułatwi późniejszą analizę. Ciekawostką jest to, że wtyczka zaraz po zainstalowaniu w przeglądarce Google Chrome wyświetla na samej górze przeglądanej strony pasek narzędzi z najważniejszymi wskaźnikami – wszystko po to by bez jakiejkolwiek ingerencji użytkownika wyświetlić ważne elementy SEO, które każdemu specjaliście na pewno pomogą.

Oczywiście oprócz wyświetlania wskaźników użytkownik może również określić gęstość i trudność danego słowa kluczowego oraz uzyskać pełen raport z linków wewnętrznych oraz zewnętrznych. Rozszerzenie jest dość intuicyjne oraz na bieżąco aktualizowane, dzięki czemu najważniejsze informacje nie powinny nikomu korzystającemu z wtyczki uciec.

Majestic Backlink Analyzer

Majestic Backlink Analyzer Google Chrome

Rozszerzenie jakim jest Majestic Backlink Analyzer wielu użytkowników na pewno rozczaruje, a to wszystko z powodu, że dostęp do elementów jakie oferuje wtyczka wymaga zalogowania. Każdy specjalista działający w obszarze pozycjonowania posiada jednak aktywną subskrypcję narzędzia jakim jest Majestic, gdyż oferuje on naprawdę wiele. Każdy kto korzystał z niego chociaż raz na pewno zapamięta go na dłużej. Podstawowe parametry jakie sprawdzić możemy za pomocą samego narzędzia Majestic jest Trust Flow, który stanowi liczbę kliknięć zaufanych witryn do konkretnego adresu URL. Sprawdzimy również liczbę ocenionych linków przychodzących czyli tzw. Wskaźnik Citation Flow.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Parametry te sprawdzimy nie tylko dla konkretnego adresu URL, ale również dla subdomeny oraz domeny głównej (w zależności od tego jaki adres URL posiada nasza witryna). Na tych parametrach możliwości wtyczki się nie kończą, gdyż za pomocą jednego kliknięcia możemy sprawdzić również backlinki prowadzące do konkretnego adresu URL oraz anchor text-y pod jakie są podlinkowane. Samo narzędzie umożliwia o wiele więcej funkcji, jednakże za pomocą rozszerzenia możemy sprawdzić już naprawdę wiele.

SEO Analysis & Website Review by WooRank

SEO Analysis & Website Review by WooRank dla Google Chrome

Dość rozbudowane narzędzie, którego działanie polega na natychmiastowej analizie strony internetowej pod kątem SEO. Ponadto badana jest również użyteczność (User experience), media społecznościowe oraz dostępność pod urządzenia mobilne. Wygenerowanie przejrzystego raportu przez to rozszerzenie przestawia szereg elementów wpływających na pozycjonowanie witryny. Wyróżnić z nich można najważniejsze tagi (title, description), podgląd jak strona wygląda w wyszukiwarce, ilość nagłówków (H1, H2, H3), atrybuty alt przy zdjęciach oraz wszelkie linki jakie znajdują się na danej podstronie – od wewnętrznych po zewnętrzne odnośniki. Aspekty dotyczące indeksacji strony również się wyświetlają – od pliku robots.txt po mapę witryny (sitemap). Z funkcjonalności wtyczki wyróżnia się również dostępność pod urządzenia mobilne, która dzieli się na renderowanie treści, elementy dotykowe, wtyczki oraz czy strona posiada wersję AMP. Ogromną zaletą rozszerzenia jest także możliwość sprawdzenia danych strukturalnych – schema.org.

Wygląd strony w mediach społecznościowych jest szczególnie ważny dlatego wtyczka sprawdza również protokół Open Graph oraz mikroformaty. Z innych funkcjonalności wtyczki wyróżnić można również bezpieczeństwo, użyte technologie na stronie oraz adres IP serwera. Wtyczka sprawdza również czy witryna posiada faviconę oraz stronę 404 (nie wszystkie witryny ją posiadają, a jest to dość ważny element). W darmowej wersji jest również możliwość sprawdzenia szeregu elementów pod względem off-page. Backlinki, estymowany ruch, lokalizacja użytkowników witryny to tylko niektóre z nich. Część elementów jest możliwa do sprawdzenia dopiero po wykupieniu płatnej wersji. Bezpłatna wersja wtyczki pokazuje jednak naprawdę dużo, a to że pobrana została przez ponad 200 000 użytkowników tylko potwierdza jej popularność. 

SEO Site Tools, Site Analysis

SEO Site Tools, Site Analysis dla Google Chrome

Rozszerzenie posiada kilka opcji, jednakże większość z nich dostępna jest po przejściu na dedykowaną witrynę producenta. Bez przechodzenia na zewnętrzne witryny sprawdzić można statystyki SEO takie jak: ilość zaindeksowanych podstron w Google, Yahoo, Bingu oraz Baidu. Adres IP, kraj pochodzenia oraz ilość backlinków to kolejne ze statystyk jakie pokazuje narzędzie. Wbudowane są również inne elementy, jednakże wszystkie z nich wymagają przejścia z okienka przeglądarki do zewnętrzengo url-a. Są to funkcje takie jak: badanie i gęstość słów kluczowych, symulator SERP, analizator i generator metatagów, sprawdzanie przekierowań, wyszukiwarka IP, dekodowanie kodu HTML, licznik słów oraz wiele innych.

Postaw na pozycjonowanie w Google
i wyprzedź swoją konkurencję!
Skontaktuj się

Ostatnią z zakładek wtyczki są informacje o stronie takie jak obecność pliku robots.txt oraz sitemap.xml. Reasumując wtyczka sama w sobie nie pokazuje zbyt wiele informacji, jednakże po przejściu do zewnętrznego adresu URL wykonać możemy wiele czynności wspomagające prace SEO.

NoFollow

NoFollow dla Google Chrome

Niezwykle proste w obsłudze narzędzie wspomagające szczególnie nie tylko pozycjonerów, ale również osoby pracujące w link buildingu. Sprawdza wszystkie z linków umieszczonych w badanej witrynie i w czerwonej ramce (kolor ramki można ustawić pod własne uopodobania) oznacza wszelkie odnośniki z atrybutami: nofollow, ugc oraz sponsorowane. Każdy link builder polubi to narzędzie, gdyż bez sprawdzania źródła strony dowie się czy na danym forum, blogu czy w katalogu firm warto pozyskać link czy też nie. Dla zdefiniowanych witryn rozszerzenie można wyłączyć, dzięki czemu na stronach na, których nie mamy potrzeby sprawdzać odnośników ramka z linkami nofollow się nie pojawi – np. w mediach społecznościowych.

Wappalyzer

Wappalyzer dla Google Chrome

Pobrane przez ponad milion użytkowników narzędzie jakim jest Wappalyzer cieszy się ogromną popularnością. Wszystko dlatego, iż za jego pomocą sprawdzić można technologie użyte na badanych stronach internetowych. Wykrywa nie tylko systemy zarządzania treścią (CMS), ale również platformy e-commerce, na których zbudowane są sklepy internetowe. Ponadto bez problemu poradzi sobie również ze sprawdzeniem narzędzi analitycznych oraz menadżera tagów. Biblioteki JavaScript użyte w budowie witryny, oprogramowanie serwerowe oraz struktury internetowe nie stanowią dla tego rozszerzenia jakiegokolwiek problemu. Przydatna wtyczka szczególnie dla webdeweloperów, jednakże specjaliści SEO oraz kierownicy projektów również znajdą w nim ciekawe i przydatne funkcje.

Seerobots 

Seerobots dla Google Chrome

Jedno z prostszych o ile nie najprostsze rozszerzenie tego zestawienia. Posiada jedną funkcję, a dokładniej – sprawdzenie metatagu robots na przeglądanej stronie internetowej. Jeśli wtyczka zostanie przypięta do paska narzędzi Google Chrome pokazywać będzie następujące kolory. Zielony to informacja, że badana strona posiada atrybut „index, follow”, zaś kolor czerwony informuje o atrubucie „noindex, nofollow”. Wtyczka posiada jeszcze dwie możliwości, a dokładniej kolor zielono-czerwony (index, nofollow) oraz kolor czerwono-zielony (noindex, follow).

Web Vitals 

Web Vitals dla Google Chrome

Doskonały UX na stronie internetowej to nie lada wyzwanie i często sprawia ogromne problemy dla programistów wdrażających dane rozwiązania. Przystosowanie witryny pod Core Web Vitals i uzyskanie satysfakcjonujących wyników jest często trudne i bardzo czasochłonne do uzyskania. Rozszerzenie pomaga w szybki sposób zbadać na przeglądanej stronie elementy takie jak: ładowanie (LCP), interaktywność (FID) oraz metryki przesunięcia układu (CLS).  Samo działanie wtyczki jest proste, gdyż w podstawowej formie wyświetla w pasku narzędzi odpowiednią informację w postaci koloru.

Szary kolor to wtyczka wyłączona, zielony to parametry CWV mieszczące się w normie oraz czerwoną barwę, gdy jedna lub więcej metryk posiada wartości do poprawy. Dość ciekawym trybem jest nakładka HUB, która nakłada się na przeglądaną stronę www. Jest to szczególnie przydatne w momencie, gdy chcemy, np. zbadać wskaźniki konkurencji lub zajmujemy się ich poprawą, gdyż funkcja umożliwia trwale wyświetlanie wskaźników Core Web Vitals.

Lighthouse

Lighthouse dla Google Chrome

Kolejna wtyczka ciesząca się ogromną popularnością, gdyż pobrana została przez ponad 700 tysięcy użytkowników. Ciekawostką jest fakt iż jest ona wbudowanym narzędziem, gdyż została stworzona przez deweloperów Google. Aby ją włączyć wystarczy nacisnąć klawisz „F12” i uruchomić zakładkę „Lighthouse”. Kliknięcie „generate report” wygeneruje raport o badanej witrynie. Instalacja rozszerzenia z marketu Chrome Web Store pozwala na wygenerowanie raportu prosto z paska narzędzi, jednakże funkcjonalność działa tak samo jak ta wbudowana w przeglądarce. W samym raporcie znaleźć można pięć wykresów, a są to dokładniej: wydajność, dostępność, najlepsze praktyki, SEO oraz progresywna aplikacja internetowa.

W każdym z przeprowadzonych audytów znajdują się elementy składowe mające wpływ na wynik końcowy. Są tutaj nie tylko dane diagnostyczne, ale również możliwości jakie mogą poprawić uzyskane efekty. Szczególnie przydatna wtyczka dla deweloperów oraz osoby zajmujące się audytami stron internetowych.

Web Developer

Web Developer dla Google Chrome

Świetne narzędzie dla twórców stron internetowych. Ilość użytkowników tej wtyczki przekracza ponad milion co potwierdza jej ogromną popularność. Posiada szereg funkcjonalności, które uruchomić można w pasku narzędzi. Wyłączenie JavaScriptu, powiadomień, wtyczek, wyskakujących okien to tylko niektóre z funkcjonalności z zakładki „Disable”. W kolejnej zakładce znaleźć można wszystko związane z „ciasteczkami’. Można je wyłączyć, dodać, usunąć dla danej ścieżki, domeny oraz sesji. Wyświetlić można również wszelkie informacje o plikach cookies. Kaskadowe arkusze stylów zwane CSS to kolejna zakładka poświęcona w tym rozszerzeniu. Każdy programista szczególnie doceni tą funkcjonalność, gdyż wyłączenie wszystkich oraz poszczególnych styli, włączenie styli drukowania, edycja kodu CSS,  nie będzie stanowiła jakiegokolwiek problemu. Powinno się to przydać głównie w przypadku jakichkolwiek testów wdrożeniowych na danej witrynie.

Specjaliści SEO również znajdą w rozszerzeniu Web Developer coś dla siebie. Zakładka „Images” pozwala przykładowo na wyświetlenie wszystkich opisów alternatywnych obrazków na danej podstronie. Podobnie zakładka, która poświęcona jest zmianie rozmiaru również powinna SEO-wcom przypaść do gustu, gdyż wyświetlić można w niej responsywne układy: zarówno dla urządzeń mobilnych jak i większych tabletów. Powyżej omówione funkcjonalności to tylko część z ogromnej liczby oferowanych opcji przez wtyczkę Web Developer.

Link Research SEO Toolbar 

Link Research SEO Toolbar dla Google Chrome

Poszukiwanie miejscówek do linkowania często nie jest proste – zwłaszcza jeśli zależy nam na dobrych jakościowo źródłach linkowania. Wiedzą to nie tylko specjaliści od pozyskiwania linków jak i sami pozycjonerzy. Znalezienie dobrego forum, bądź katalogu często wymaga czasu oraz sprawdzania w zewnętrznych narzędziach parametrów danej witryny. Wtyczka Link Research SEO Toolbar pomaga w ciągu kilku sekund uzyskać moc i zaufanie do danej strony, skuteczność witryny w mediach społecznościowych oraz ilość linków zwrotnych. To wszystko pojawić się może w pasku narzędzi wyświetlanym na samej górze przeglądanej strony – oczywiście jeśli tylko zechcemy. Dodatkowo nakładka LRT SEO SERP dotyczyć może tylko Google, Bing lub samego Yandexa. Standardowo włączone jest jednak dla wszystkich wyszukiwarek.

Dark Mode

Dark Mode dla Google Chrome

Każda osoba, która przed ekranem monitora spędza codziennie przynajmniej kilka godzin doceni funkcjonalność tej wtyczki. Zasada jej działania jest banalnie prosta i działa w systemie zero – jedynkowym. Włączamy tryb ciemny lub go wyłączamy. Dla osób, które nie wiedzą czym jest tryb ciemny zachęcamy do skorzystania. Zmienia ona wygląd stron i każde jasne tło zamienia na ciemny kolor. Istnieje również tzw. biała lista, która wyklucza dodane tam strony i nie uruchamiany jest na nich tryb ciemny.

Tag Assistant Legacy (by Google)

Tag Assistant Legacy (by Google) dla Google Chrome

Częstym problemem jest implementacja dwóch kodów śledzących usługi Google Analytics. Zdarza się tak w przypadku, gdy klient zmienia agencję SEO i nie ma dostępu do obecnych statystyk GA i wdrażany jest drugi kod. Jeśli po zakończeniu współpracy z jedną firmą nie usuniemy kodu śledzącego będzie ona miała nadal dostęp do statystyk. Problemem spotykanym na witrynach internetowych jest również instalacja różnorodnych tagów Google Tag Manager oraz Google Analytics.

Za pomocą rozszerzenia Tag Assistant Legacy sprawdzić można bezproblemowo czy dana strona posiada tagi Google. Narzędzie przydaje się również do sprawdzania czy w odpowiedni sposób zaimplemetowane zostały tagi GTM. Wtyczka znajduje błędy oraz sugeruje ulepszenia, które warto wprowadzić do danej implementacji.

User-Agent Switcher 

User-Agent Switcher dla Google Chrome

Niezwykle przydatne narzędzie – nie tylko dla SEO ale także dla webdeveloperów. Pozwala sprawdzić jak wybrana strona wygląda i zachowuje się na różnego rodzaju przeglądarkach i urządzeniach. Dzięki temu można dość szybko zauważyć problemy i trudności związane z użytecznością oraz samym pozycjonowaniem. Teraz dzięki jednemu przyciskowi, możemy przełączać się pomiędzy wybranymi widokami.

Check My Links

Check My Links dla Google Chrome

Narzędzie lubiane przez pozycjonerów, webdeveloperów, a czasem nawet przez osoby odpowiedzialne za przygotowanie treści na strony internetowe. Jednym słowem przez tych, którzy na co dzień pracują z dużą ilością linków. Check My Links, pozwala w szybki sposób zweryfikować dowolną ich ilość. Rozszerzenie Chrome nie tylko liczy wszystkie odesłania na stronie, ale określa, które z nich działają prawidłowo, a które są zepsute. Dzięki temu możemy w szybki sposób naprawić pojawiające się problemy – podmienić linki, zmienić niedziałające strony źródłowe itp. To jedno z tych narzędzi, które potrafią drastycznie zwiększyć efektywność naszej pracy.

Word Count

Word Count dla Google Chrome

Proste w założeniu narzędzie, które docenią wszyscy, którzy pracują z tekstami na stronach internetowych – copywriterzy, webdeveloperzy, pozycjonerzy. Po instalacji wtyczki w Chrome, w kontekstowym menu wywoływanym prawym klawiszem myszki, pojawia się nowa funkcja – tytułowy Word Count, który pozwala szybko policzyć ilość słów na stronie lub zaznaczonym przez nas fragmencie tekstu. Dzięki niej, w ułamku sekundy będziemy mogli odpowiedzieć na podchwytliwe pytanie „ile tego tekstu potrzeba?”.

Open Multiple URLs

Open Multiple URLs

To narzędzie wymagające nieco wiedzy i umiejętności w użytkowaniu. Ale opanowanie go, rzeczywiście przyspiesza pracę. Warto więc zainteresować się nim nieco bliżej. Pozwala otworzyć jednocześnie nawet setki linków, a także wygodnie i szybko między nimi przemieszczać. Zalecamy jednak nieco ostrożności w korzystaniu z tego rozszerzenia. Warto zaznaczyć opcję „load URL only when the tab loads”. W innym przypadku część hostów może wykryć wysoką aktywność z jednego IP, zidentyfikować nas jako spamerów i przydzielić bany. Lepiej tego uniknąć, prawda? Jeśli nie macie wystarczającej wiedzy o IP, VPN czy proxy, dopytajcie znajomego specjalisty, jak sobie z tym poradzić i spokojnie unikniecie kłopotów.

Nimbus Screenshot and Screencast

Nimbus Screenshot and Screencast dla Google Chrome

Zadania za jakie odpowiada to rozszerzenie łatwo rozszyfrować po samej nazwie. Każdy kto musi przygotowywać dla klientów raporty, audyty czy jakąkolwiek inną dokumentację dotyczącą stron internetowych, doceni funkcjonalności jakie zapewnia Nimbus. Dodatek pozwala wykonywać screenshoty – to odróżnia go od innych, podobnych narzędzi, to możliwość wykonywania „zdjęć” całej strony (nie tylko jej fragmentów). Dodatkowo, każdy screen może być przez nas edytowany – możemy dodawać strzałki, wyróżnienia, markery itp. Co więcej, Nimbus pozwala także na nagrywanie video, bez konieczności posiadania kamerki internetowej lub oprogramowania do streamowania czy tworzenia webinarów.

Podsumowanie

Podane przykłady to tylko niektóre z możliwych rozwiązań. Zachęcamy do eksperymentowania i poszukiwania nowych rozwiązań, tak aby stworzyć swój własny, perfekcyjnie dopasowany warsztat pracy. Nasze sugestie potraktujcie jako swego rodzaju punkt wyjścia. A jeśli macie jakieś ciekawe narzędzia, pomagające Wam w codziennej pracy, podzielcie się nimi z nami – przetestujemy je i dodamy do obecnej listy.

Ocena artykułu:
Jakie są pomocne rozszerzenia Chrome dla SEO?
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 3 ocen

Autor

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl