Współpraca w ramach firm prowadzących działalność w tej samej branży, czyli łączenie różnych punktów widzenia, umożliwia tworzenie ciekawych projektów. Wraz z agencją Widoczni i fachowcami z innych polskich firm zajmujących się SEO stworzyliśmy „Słowniczek Pozycjonera – najważniejsze pojęcia dotyczące pozycjonowania”.
Jest to przystępna forma ujęcia wiedzy z zakresu prac pozycjonerskich. W słowniku przedstawiono 45 pojęć dotyczących pozycjonowania. Lista haseł została ułożona alfabetycznie. Słownik stanowi objaśnienie definicji, których znajomość jest niezbędna w pracy pozycjonerów, osób tworzących strategie content marketingowe czy pracujących jako link builderzy, ale nie tylko.
Słownik pojęć SEO – krótko i na temat
Słowniki tego typu stanowią zbiór informacji, które przydają się podczas pracy osobom uczestniczącym w projektach, ale nie koniecznie zajmujących się pracami od strony technicznej. Korzystają z nich również klienci agencji interaktywnych, którzy nie zawsze mają wiedzę na temat prac prowadzonych przez firmę w ramach usługi.
Bywa, że gąszczu informacji, które krążą w internecie, trudno znaleźć wiarygodne źródło wiedzy. Dlatego też pojawił się pomysł zaangażowania specjalistów, którzy na co dzień mają kontakt z pojęciami od strony praktycznej, okazał się jak najbardziej trafiony.
Słownik ten stanowi nie tylko bazę informacji, ale może być także uzupełnieniem zasobu wiedzy. Są to terminy dotyczące zarówno pojęć już powszechnie znanych, jak i tych mniej popularnych.
Nasz udział w tworzeniu słownika
Wojciech Szymański, Managing Director Ideo Force opracował zagadnienia dotyczące white hat SEO i black hat SEO, Mobile First Index i meta danych.
Pierwsze z pojęć dotyczy techniki pozycjonowania. Działania w ramach white hat SEO opisano jako zgodne z wytycznymi od wyszukiwarek, w przeciwieństwie do black hat SEO, które może spotkać się z karami od Google.
Drugim pojęciem jest Mobile First Index odnoszące się do indeksowania strony internetowej w wersji mobilnej. Indeksowanie witryn pod kątem urządzeń mobilnych oznacza, iż Google w trakcie tworzenia swoich rankingów bierze pod uwagę głównie wersję strony dostosowaną pod ten typ urządzeń. Jak wiemy, obecnie korzystanie z Internetu w dużej mierze odbywa się na sprzęcie mobilnym. Dlatego optymalizacja witryny pod mobile jest już koniecznością.
Kolejny termin, który został wyjaśniony to meta dane, czyli informacje opisujące zawartość witryny. Do meta danych zaliczamy Title, Description i słowa kluczowe. Zmiany, które się w nich wprowadza, są elementem działań związanych z optymalizacją strony, a ta z kolei jest częścią procesu SEO.
Obok wymienionych pojęć są między innymi Featured Snippets, nasycenie słowami kluczowymi, bezpłatne i płatne wyniki wyszukiwania czy indeksowanie stron.
Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu?
Pozycjonowanie stron internetowych dotyczy prowadzenia prac, których konsekwencją jest widoczność witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie jest złożonym procesem, polegającym na analizie i optymalizacji. Dlatego na efekty trzeba poczekać, przy czym wysiłek i czas włożony w pracę, jest zawsze opłacalny. Na pozycjonowanie (zawsze poprzedzone audytem SEO) składają się czynności w ramach SEO (ang. Search Engine Optimization), link building i trust rank. SEO to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki w obrębie np. treści i nagłówków, słów kluczowych, elementów nawigacji. Prowadzenie działań SEO w połączeniu z linkowaniem (wewnętrznym i zewnętrznym) oraz stopniem zaufania wyszukiwarki do strony przynosi trwałe rezultaty. Korzyści, jakie odniesiemy z umieszczenia strony w wysokich pozycjach to przede wszystkim wzrost ruchu w witrynie i zwiększenie rozpoznawalności marki.
Wszystkich, którzy chcą wiedzieć więcej na temat pozycjonowania i wspomnianych pojęć, zachęcamy do zapoznania się z całym słownikiem pojęć SEO tutaj: Słowniczek Pozycjonera - najważniejsze pojęcia dotyczące pozycjonowania.