Trendy w marketingu 2020

Przełom roku to czas podsumowań, wyciągania wniosków i planowania działań na kolejny rok. Wówczas klaruje się wiele spostrzeżeń dotyczących trendów, jakie obowiązywały w ubiegłym roku i refleksja nad tym, co przyniesie kolejny. Zobacz, co mówią eksperci.
2 stycznia 2020

Jak osiągnąć sukces w marketingu? Nie wystarczy jedynie prowadzenie fanpage'a na Facebooku czy regularne pisanie artykułów na bloga. Marketing jest branżą, ktora stale się zmienia i rozwija. Nieoczekiwane zmiany algorytmów, rozwój nowych technologii, a na czele wszystkiego konsumenci - coraz bardziej wymagający i świadomi. To wszystko powoduje, że sprzedażowy maraton wygrają Ci, którzy wyprzedzą o krok swoich konkurentów i odniosą się do obowiązujących trendów. 

trendy w marketingu


Jakie marketingowe trendy będą rządziły w nadchodzącym 2020 roku?

 


Łukasz Kozłowski
Chief Marketing Officer, Thulium

thulium

Komunikacją cyfrową zajmuje się od wielu lat początkowo w branży usługowej oraz w branży e-commerce. Pracował m.in przy projekcie sklepu sportowo-turystycznego PRESTO, tworzył dział Customer Success w Dreamcommerce dla platformy Shoper.pl, Zencommerce India, Zencommerce Turkey. Obecnie zajmuje się marketingiem w Thulium - platformie do obsługi klienta.

 

1. Trend roku 2019.

Pozytywnie to rynek Delivery. All kinds of delivery services. W konserwatywnej Europie mniej, choć znacząco, w wygodnych Stanach Zjednoczonych od zawsze w mainstreamie; w nowoczesnej Azji zaś - nie tyle jako dominujący trend, co (bardzo często) jedyna forma nabywania towarów, usług, jedzenia. Jestem przekonany, że przyszłość będzie bardzo mocno kształtowana przez ten trend a inwestycje w oddziały stacjonarne, utrzymywanie dobrego wizerunku "fizycznego" będą coraz trudniejsze. Tego typu zmiana pociągnie zmianę nawyków konsumenckich, a co za tym idzie - cały trend wpłynie na funkcjonowanie branży marketingowej.

Niekoniecznie pozytywnie: dziwna sytuacja w Europie jeśli chodzi o obronę prywatności, walkę z ciasteczkami i dominacją Google. Wydaje się, że regulacje i wyroki organów europejskich mają na celu odebranie przestrzeni internetu gigantom i oddanie jej użytkownikom, ale to chyba nie działa. W bardziej skomplikowanym ekosystemie europejskiego internetu świetnie radzą sobie giganci, duże korporacje. Coraz trudniej zaś jest średnim i małym przedsiębiorstwom. Wynikiem tego jest wzrost znaczenia marketplace’ów na rynku ecommerce, czy agregatorów treści na rynkach newsowych.

2. Jaka gałąź marketingu rozwinie się najprężniej w 2020?

Bardzo usystematyzowany i ułożony (póki co) jest marketing B2C - przynajmniej w digitalu to coś nowego. W branży ecommerce ścieżki sprzedażowe są bardzo mocno zdominowane przez graczy większych i średnich. Google, Amazon, Allegro, ale także Allani czy Domodi. Tutaj - tak jak w całym internecie - przechodzimy okres dominacji strategii ilościowych nad jakościowymi. Dlatego komunikacja w mainstreamowych kanałach to po prostu zasypanie użytkowników spamem reklamowym. Oczywiście zdarzają się nieco bardziej rozwinięte i zaawansowane strategie komunikacji, ale to raczej wyjątki od reguły (OLX i kampania: A co gdyby). Stąd zakładam, że zarówno w B2B jak i B2C w 2020 roku będziemy świadkami rozwoju Content Marketingu. Ale takie przewidywania mamy za sobą już od paru lat i - póki co - mamy do czynienia z zalaniem internetu przez bullshit content marketing przede wszystkim. Czy to się zmieni? Na pewno (w niektórych branżach już się zmieniło). Kiedy to się zmieni? Może w 2020 roku.

W opozycji do tego, mam nadzieję, jakościowego marketingu contentowego, równolegle będzie się rozwijać niskiej jakości, błyskawiczna komunikacja w oparciu o AI. Chatboty i Voiceboty w 2020 roku będą nam pokazywały jak prowadzić masową, prostą komunikację. Będzie to świetnie wyglądać w liczbach i zanim się zorientujemy - obniżymy oczekiwania dotyczące obsługi klienta widząc, że mamy do czynienia z botami.

3. Jakie wyzwanie czeka marketerów w 2020?

Mam nadzieję, że poprawa jakości przekazu. Czyli real content marketing. Ale to jest bardziej kwestia ogólnospołeczna, rynek daje to, na co godzą się konsumenci. Nie więcej. Prawdziwym wyzwaniem - nie tylko na 2020 ale na następnych parę lat - będzie technologiczna walka konsumenta z mechanizmami reklamowymi. Adblockery, cookie cleanery, tryby prywatne. Walka o prywatność w sieci, o nie-profilowanie - skutecznie utrudnia analizę ruchu, zachowań i budżetów. Im szybciej marketerzy zdadzą sobie z tego sprawę - tym szybciej nastąpi zmiana paradygmatu kupowania mediów. Data driven marketing już nie będzie ani driven ani data.

Innym wyzwaniem było i będzie mobile first indexing. Dla działań cyfrowych to będzie rok kolejnej zmiany w myśleniu o tym, co jest głównym kanałem komunikacji i w jakim kontekście.


Adrianna Staniszewska
E-marketing Specialist, Ideo Force

adrianna Staniszewska

Od 4 lat związana z marketingiem, z czego 2 lata z digitalem. Obecnie zajmuje się działaniami promocyjnymi agencji marketingowej Ideo Force. Organizuje cykliczne wydarzenia: Konferencje Lunch z e-commerce i LinkedIn Local Rzeszów. Prywatnie uwielbia podróże, dobrą muzykę, rower i wypady na strzelnicę.

 

1. Trend roku 2019.

Trendów, które przykuły moją uwagę, jest wiele. Niektóre stanowią kontynuację nurtów z 2018 roku. Najważniejsze z nich to moim zdaniem: ekologia, chatboty oraz wideo. Odnoszę wrażenie, że w tym roku jednak jest ich spore natężenie.

Zwłaszcza wideo, w czasach, kiedy mamy dużo mniej czasu na czytanie, jest idealnym rozwiązaniem dla marketerów, gdyż pozwala skutecznie dotrzeć do klientów z komunikatem. Nic dziwnego, że coraz więcej osób stawia na transmisje live, reklamy w postaci wideo, krótkie filmy na Stories, a także poradniki na YouTube czy IGTV. Trzeba też pamiętać, że współcześni użytkownicy szybko się nudzą. Walkę o ich uwagę wygrywają te marki, które wykorzystują wideo w sposób angażujący uczestnika, z użyciem nieszablonowych rozwiązań. Dopasowanie działań do szybkiego, intensywnego trybu życia konsumentów jest niezwykle ważne.

Na uznanie zasługuje również rozwój chatbotów i AR. Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w promocji produktu jest skutecznym sposobem na zaangażowanie użytkownika. Pisaliśmy o tym na blogu: https://www.ideoforce.pl/wiedza/rozszerzona-rzeczywistosc-w-marketingu-internetowym,319.html. Fakt, że Google rozwija funkcjonalności AR nie jest bez znaczenia… to na pewno nie koniec ery AR.

2. Jaka gałąź marketingu rozwinie się najprężniej w 2020?

Ja jestem wielką fanką AR, dlatego trzymam kciuki za jego dalsze podboje na digitalowym rynku. Myślę, że w 2020 roku będzie się działo w tej dziedzinie!

3. Jakie wyzwanie czeka marketerów w 2020?

W mojej głowie rysują się dwa wyzwania: wybicie się z unikatowym, eksperckim contentem i wykorzystanie TikToka do promocji marek. Wyróżnianie się dzięki merytorycznemu contentowi to wyzwanie z racji mnogości artykułów, które zalewają nas dziś z każdej strony. Teksty, które będą skutecznie przyciągać uwagę i sprzedawać, muszą być więc eksperckie i zgodne z wytycznymi SEO. Pamiętajmy też o tworzeniu person i pisaniu każdego artykułu właśnie do nich.

TikTok natomiast, chociaż coraz popularniejszy na rynku polskim, nadal nie jest w pełni wykorzystywany. Wydaje mi się, że to dobry czas na próbę podbicia tej platformy, nie tylko poprzez influencer marketing. Może to być trudne z racji średniej wieku użytkowników, ale wiadomo: każdamarka, każda branża ma inny kanał komunikacji i na pewno jest wiele marek, które odnajdą swoich odbiorców właśnie tutaj.


Robert Sosnowski
CVO, ReachaBlogger

robert sosnowski

CVO w platformie do influence marketingu Reach a Blogger, CVO w wyszukiwarce agencji reklamowych Ad World Masters, CVO w agencji digital Biuro Podróży Reklamy. Zdobywca nagród marketingowych, min. Epica Award, AME Award, Kreatura, Złoty Spinacz, Mixx-Award, Golden Arrow, Kampania Społeczna Roku. Wykładowca w Szkole Filmowej w Łodzi i w Collegium Civitas. Członek IAB Polska i ISOC Polska. Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Absolwent SGH w Warszawie oraz Szkoły Filmowej w Łodzi.

 

1. Trend roku 2019.

Zarówno w Polsce i na świecie widać wyraźny wzrost roli inhouse’u w marketingu. W cenie jest współpraca ze zwinnymi, elastycznymi agencjami o silnych kompetencjach digital, ale także z freelancerami. Rynek marketingowy i agencyjny jest w trakcie niejednoznacznej, wielokierunkowej transformacji.

2. Jaka gałąź marketingu rozwinie się najprężniej w 2020?

Wg mnie martech, czyli digitalizacja działań marketingowych. Na świecie jest już 7000 rozwiązań martech. Szacuje się, że na koniec 2020 roku będzie ich 2 razy więcej. Platformy, marketplaces, SaaSy będą uzupełniać kompetencje agencji lub wręcz zastępować je w niektórych obszarach, ale jednocześnie będą tworzyć nowe potrzeby marketingowe.

3. Jakie wyzwanie czeka marketerów w 2020?

Takich wyzwań będzie sporo. Powinni przyswajać nowe rozwiązania martech. Uczyć się wybierać i rekrutować nowe agencje wykorzystując nowe narzędzia takie jak www.AdWorldMasters.com czy angażować influencerów do projektów za pomocą www.ReachABlogger.pl. Wyzwaniem będzie dobra organizacja pracy przy współpracy z więcej niż jedną agencją oraz łącznie inhouse z pracami różnych agencji czy freelancerów. Przy tym wszystkim nie można stracić z oczu celów strategicznych i założeń komunikacyjnych marki i umieć kontrolować KPI vs. nakłady w tym dynamicznym ekosystemie.  


Daniel Werner
CEO Cashback services sp. z o.o.
Head of PR & Marketing SAREsystem, SAREhub

daniel werner

Obecnie pełni rolę CEO spółki Cashback services sp. z o.o., odpowiadając za rozwój technologiczny i sprzedażowy m. in. projektów zrabatowani.pl i zaangazowani.pl - serwisu cashbackowego działającego na rynku polskim oraz Head of PR & Marketing SAREsystem i SAREhub – narzędzi do Marketing Automation. Posiada 10-letnie doświadczenie w branży FMCG i zajmował różne stanowiska sprzedażowe w wielu topowych firmach w Polsce. Prywatnie fan fotografii, motocykli i książkowych kryminałów.

 

1. Trend roku 2019.

Ekologia - temat nr 1, który był w 2019 i będzie w 2020 zarówno globalnie (lasy Amazonii) jak i lokalnie (smog na południu Polski) odgrywał główną rolę w przekazie marketingowym. Szeroko pojęte dbanie o środowisko, hejt na plastik, powrót szkła, wykorzystanie słońca, wiatru i wody w tworzeniu kampanii reklamowych zajmuje w większości już pierwsze miejsce. Być eko na dzisiaj jest modne - idziesz do marketu, weź ze sobą sznurkową siateczkę na owoce, komunikujesz się z klientami - wykorzystaj omnichannel, zrezygnuj z papieru. Gazetki drukowane są już mniej potrzebne, jest masa aplikacji z produktami promocyjnymi, a do swoich subskrybentów możesz dotrzeć z indywidualnym kodem rabatowym poprzez przykładowo narzędzie e-mailingowe SAREsystem. Eko jest ważne, wokół tego można przekazać wiele górnolotnych idei oraz wskazać, że wybranie danego produktu jest wpisane w Twoje życie i te idee.

2. Jaka gałąź marketingu rozwinie się najprężniej w 2020?

Z uwagi na poszukiwanie najbardziej efektywnego marketingu, najbardziej rozwinie się googlowskie PLA. Wyniki w pierwszym rzędzie wraz z ceną umożliwiającą podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej daje nieograniczone pole promowania konkretnych produktów. Powstanie wiele naśladowców googla, którzy też będą pokazywać konspektowo dopasowane produkty wraz z ceną, a patrząc na ostatnie wydarzenia z Black Friday, również z wykresami cen w czasie, jak przykładowo zrabatowani.pl, żeby pokazać, że dana cena dzisiaj jest faktycznie niższa.

3. Jakie wyzwanie czeka marketerów w 2020?

Wykorzystanie AI w kampaniach e-mail marketingowych. E-mail marketing jest wciąż żywy, a z uwagi na możliwości jakie daje, połączony ze sztuczną inteligencją może mocno zmniejszyć koszty, zwiększyć efektywność kampanii i przynieść niespotykane do tej pory efekty. Marketer stanie więc przed wyzwaniem jak wdrożyć, jak wykorzystać, jak zaplanować w swoich kampaniach. Tutaj też pomogą firmy zajmujące się dotychczas e-mail marketingiem, które łączą już te dwa elementy ze sobą.


Paweł Koziara 

daniel werner

Dyrektor marketingu i sprzedaży magazynów „Marketer+” (marketer.pl) i „E-commerce w Praktyce” (ewp.pl).

 

 

1. Trend roku 2020.

Jednym z trendów w 2020 roku będzie większa wrażliwość marketerów w kwestiach ekologii. Nie mam tutaj na myśli drastycznych zmian, natomiast marketerzy będą starali się budować komunikację opartą na proekologicznym podejściu i będą wyraźnie uwypuklać te obszary, w których marka może pochwalić się dbałością o środowisko np. w e-commerce zamiana wypełniaczy w postaci folii bąbelkowej na rzecz wypełniaczy z kartonu, w tradycyjnych sklepach zamiana jednorazowych opakowań na wielorazowe lub całkowita rezygnacja z opakowań przy niektórych produktach.

Innym trendem, a w zasadzie kontynuacją będzie coraz powszechniejsze wykorzystanie rozwiązań sztucznej inteligencji do tworzenia jeszcze bardziej spersonlizowanych przekazów, produktów i ofert.

2. Jaka gałąź marketingu rozwinie się najprężniej w 2020?

Moim zdaniem ciężko tutaj wymienić jedną gałąź marketingu, która będzie miała zdecydowaną przewagę nad pozostałymi.

Już dziś rozwiązania offline przenikają się z online, a marketerzy muszą posiadać wiedzę z wielu dziedzin.

3. Jakie wyzwanie czeka marketerów w 2020?

Marketerzy powinni zweryfikować swoje strategie marketingowe, a Ci którzy ich jeszcze nie posiadają powinni stworzyć takie, które będą wykorzystywały możliwości jakie daje dziś choćby technologia. Łączenie wielu kompetencji z różnych obszarów marketingu, sprzedaży i biznesu będzie koniecznością, aby skutecznie działać. Do tego wszystkiego potrzebna jest wiedza, dlatego marketerzy powinni przede wszystkim
postawić na swoją edukację i uczyć się ze sprawdzonych i rzetelnych źródeł, aby "nie wypaść z obiegu".


Klaudia Żyłka
Marketing Specialist, Sotrender

klaudia żyłka

Z marketingiem związana od ponad 5 lat, z czego ponad 2 lata wyłącznie z digitalem. Zdobywała doświadczenie w różnych branżach, m.in. edukacyjnej oraz IT. Miłośniczka Instagrama. W Sotrenderze zajmuje się głównie content marketingiem oraz e-mail marketingiem.

 

1. Trend roku 2019.

W 2019 roku marki w swojej komunikacji na potęgę wykorzystywały motyw bycia eko, dbania o środowisko, ideologię zero waste i less waste. Trend przyjął się wszędzie: począwszy od światowych marek, jak np. Zalando, przez polskie marki jak Resibo, aż po influencerów i mikroinfluencerów.

Instagram, oraz inne kanały społecznościowe, zalała fala porad, wyzwań, a także nowych profili, dotyczących bycia bardziej świadomymi konsumentami. 2019 zakończy się niewątpliwie sukcesem - dla klientów coraz częściej ideologia marki jest istotnym, o ile nie kluczowym, elementem w procesie zakupowym.

2. Jaka gałąź marketingu rozwinie się najprężniej w 2020?

Mam nadzieję, że VR. Jego wykorzystanie jest coraz ciekawsze i coraz bardziej praktyczne.

W ten sposób IKEA umożliwia klientom zmianę aranżacji wnętrz i sprawdzenie, jak dany mebel będzie wyglądał w konkretnej przestrzeni. Z kolei marka okularów Oliver Peoples z LA pozwala „przymierzyć” na Instagramie, jak będziemy wyglądać w danych okularach.

3. Jakie wyzwanie czeka marketerów w 2020?

Wyzwań w 2020 roku będzie wiele. Istotna będzie przede wszystkim elastyczność i umiejętność dostosowania się do zmian. W czasach, gdy publikowanego jest mnóstwo contentu, marketerzy muszą walczyć o uwagę klienta i proponować nieszablonowe rozwiązania.

2020 to również nadchodzące zmiany w świecie social media. Jesteśmy właśnie świadkami testowania braku widoczności polubień na Instagramie. Jeśli rozwiązanie finalnie wejdzie w życie, sytuacja będzie wymagała od nas zmiany przyzwyczajeń i procesów. Choć, w mojej ocenie, nie będzie to rewolucja.

Z drugiej strony mamy stosunkowo nową platformę - TikToka, który ma zawojować świat w 2020. Jednak marketerzy wciąż nie czują się gotowi i kompetentni by wykorzystywać jego potencjał.


Michał Suski
Co-founder, SurferSEO

suski michał

Współzałożyciel Surfera - polskiego narzędzia wspierającego pracę SEOwców, Content Managerów i Copywriterów na całym świecie. Spełnia się w kreśleniu ścieżki rozwoju produktu, szkoleniach online oraz warsztatach i prelekcjach.

 

1. Trend roku 2019.

W świecie SEO na dobre zadomowiło się tworzenie wysokiej jakości treści odpowiadającej realnym potrzebom użytkowników. Trend ten przypieczętował BERT, choć jeszcze nieobecny w naszym rodzimym silniku wyszukiwania - pewne jest że Google prędzej czy później zacznie rozumieć język polski na podobnym poziomie co język angielski. 

Zwiększone zainteresowanie poprawianiem treści wynika z chłodnej kalkulacji, ponieważ pozycjonowanie takich stron staje się znacznie tańsze, a w pewnych przypadkach brak dopasowania contentu może owocować całkowitą klapą nawet najdroższej kampanii SEO. 

Google zainwestowało ogromne pieniądze w nowy, bardziej precyzyjny sposób interpretacji treści. Trend ten zdecydowanie przeciągnie się na rok 2020 i zapewne wciąż będzie na fali wznoszącej. 

2. Jaka gałąź marketingu rozwinie się najprężniej w 2020?

Outsourcing zoptymalizowanych treści, które będą w stanie przebić się w wynikach wyszukiwania to zupełnie nowa gałąź branży SEO. W ubiegłych latach teksty SEO nie miały nic wspólnego z tworzeniem artykułów opartych o dane, kojarzyły się jedynie z uporczywym wstawianiem słów kluczowych w mniej lub bardziej przemyślanych miejscach. 

Dzięki rozwojowi technologii, która stała się przystępna dla agencji contentowych będziemy mogli zaobserwować dynamiczny wzrost zamówień na teksty zbudowane w oparciu o inżynierię wsteczną i AI. Samo Google pomaga w odnalezieniu istotnych części składowych artykułów udostępniając API do NLP. 

Nie mam tu oczywiście na myśli mieszarek, bo taki content nie wytrzyma próby czasu w popularnych SERPach ;).

Chodzi o teksty, które dają się czytać i są przekonywujące. Rozwój tej gałęzi pozycjonowania wynika z coraz większego zapotrzebowania na zoptymalizowane treści. Freelancerzy zajmujący się afiliacją publikują ogromną ilość tekstów, gdyby mieli je sami zoptymalizować - kosztowałoby to bardzo dużo czasu. Usługa copywritingu, który dodatkowo zawiera w sobie optymalizację data-driven jest czymś nowym i niezwykle gorącym, szczególnie na rynku amerykańskim. 

3. Jakie wyzwanie czeka marketerów w 2020?

Wyzwanie jest zawsze takie samo - dostosowanie się do aktualnych warunków w których przyszło prowadzić biznes. Śledzenie trendów, przewidywanie zmian i bycie pierwszym podmiotem na rynku wprowadzającym nowe usługi to uniwersalny sposób na przejęcie każdej branży.


Dagmara Plata - Alf
Head of Digital Marketing Master Program at Kozminski University
Managing Director at Hotel Media Group

Kozminski

Profesjonalny doradca i trener biznesu, wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń i projektów rozwojowych dla marketing managerów, w tym osób z działów marketingów hoteli. Autorka licznych artykułów z zakresu marketingu oraz zarządzania, realizująca swoją pasję i dzieląca się wiedzą także podczas gościnnych wykładów na wielu konferencjach branżowych, m.in. I love marketing czy też Nowe trendy w turystyce.

 

1. Trend roku 2019.

Rok 2019 to rok, który w mojej ocenie należy do chatbotów. To właśnie one w minionym roku zyskały na popularności i stały się dosłownie wszechobecne w komunikacji marketingowej wielu lokalnych i zagranicznych marek. W minionym roku również Google Assistant zaczął mówić po polsku, pozwalając na głosową obsługę aplikacji i wyszukiwanie informacji na naszym rodzimym rynku. Śmiało możemy powiedzieć, że ostatni rok to w związku z powyższym szeroko pojęta automatyzacja komunikacji marketingowej z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, która stała się wszechobecna w biznesie.

2. Jaka gałąź marketingu rozwinie się najprężniej w 2020?

W moim przekonaniu bardzo intensywnie rozwijającą się dziedziną marketingu będzie oczywiście w dalszym ciągu marketing internetowy. W szczególności zwróciłabym wśród trendów na kolejny rok uwagę na wykorzystanie voice search, automatyzacji procesów w tym zakresie i sztucznej inteligencji, które staną się nam jeszcze bliższe zarówno w życiu prywatnym, jak i biznesowym.

3. Jakie wyzwanie czeka marketerów w 2020?

Rok 2020 będzie rokiem pełnym wyzwań, jak każdy rok. ;-) Możemy się spodziewać nowych rozwiązań technologicznych, nowych platform i narzędzi. Kluczowym wyzwaniem dla marketerów będzie w związku z powyższym podążanie za trendami i ciągłe dokształcanie się, aby pozostać na bieżąco.


Konrad Rojek
Menedżer ds. e-commerce, Bispol Sp. z o.o.

konrad rojek

Od zawsze związany z informatyką i handlem. Od ponad dekady z sukcesem łącze te dwa światy spełniając się w e-commerce. Pomagam kompleksowo firmą w cyfrowej transformacji od uruchomienia nowego kanału sprzedaży i przystosowania wewnętrznych procesów z tym związanych po usprawnienie i rozwój już istniejącego handlu elektronicznego.

 

1. Trend roku 2019.

Ewidentnie ekologia, klienci naprawdę doceniają, jeśli produkt jest tworzony z dbałością o środowisko. Mamy coraz częstsze przypadki doceniania nawet tego ze wypełniacze przesyłek są z tektury z recyklingu a nie np. foli bąbelkowej. Kolejny mocny trend moim zdaniem to wszystko co było związane ze zdrowym trybem życia. Czyli promowanie się z wszelaką aktywnością fizyczną zdrowym odżywianiem itp. było bardzo na topie. Jestem pewny, że te obydwa trendy również będą bardzo mocne w 2020 roku. Osobiście stawiam na umocnienie się jeszcze bardziej ekotrendu.

2. Jaka gałąź marketingu rozwinie się najprężniej w 2020?

Globalnie z pewnością rozwiną się reklamy PLA. Jest to narzędzie, które podaje „na tacy” produkt z cena z propozycją jego zakupu w zestawieniu z innymi podobnymi. Zdecydowanie skraca to ścieżkę zakupową konsumenta, a więc jest dla niego wygodne.

Kolejnym ważnym aspektem będzie komunikacja z użytkownikiem i jej odpowiednie dostosowanie/spersonalizowanie do danej branży (odbiorcy - persony). Znane obecnie narzędzia takie jak chatboty czy VR będą dalej skuteczne i rozwijane Jednak dla wielu branż strzałem w dziesiątkę może okazać się sprawniej pracująca infolinia telefoniczna lub nawet prosty chat z żywym konsultantem.

3. Jakie wyzwanie czeka marketerów w 2020?

Wyzwaniem będzie jak zawsze dostosowanie odpowiedniej strategii marketingowej skrojonej na miarę odbiorcy naszej e-commerce. Dla jednych będzie to zwiększenie działań w social media (np. większa inwestycja w TikToka) dla innych budowanie eksperckiego contentu. Spersonalizowanie naszego odbiorcy będzie kluczowe do wybrania właściwej strategii. Względem pojawiając się nagle nowych trendów wyzwaniem może się okazać konieczność zmiany wcześniej założonych strategii (np. przejście na nowe narzędzie czy platformę) więc jak zwykle wygrają Ci którzy będą dostosowywać się szybciej.

 

Podsumowanie

Jak widać, rok 2020 będzie pełen nowych trendów oraz kontynuacją trendów z poprzednich lat. Eksperci twierdzą, że wiele z nich jest długoterminowych, czyli takich, które trwają już jakiś czas i trwać będą nadal. Wśród nich jest ekologia - trend, o którym długo się mówi, ale to w 2019 roku przeżył swoje najintensywniejsze chwile w marketingu. Eksperci twierdzą, że rok 2020 będzie rokiem AI, VR, chatbotów i jeszcze większym personalizowaniem przekazów w sieci. Wyzwaniem dla marketerów będzie w głównej mierze TikTok i content marketing.

Strategia marketingowa to podstawa sukcesu w Internecie!

Autor

Podobne wpisy

Kalendarz marketingowy na 2020

20 grudnia 2019
Działania e-marketingowe, a zwłaszcza kampanie wymagają dokładnego zaplanowania. Warto już dziś wiedzieć, co wydarzy się w nadchodzącym roku. Z tej okazji, po raz kolejny przygotowaliśmy kalendarz marketingowy.

Co to jest i jak działa marketplace?

19 grudnia 2019
E-commerce jest branżą dynamiczną i rozwojową, dlatego też zrozumiała jest popularność marketplace wśród sprzedawców i konsumentów. Serwisy tego typu zaskakują skalą działalności i zysków, dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się tej kwestii bliżej.
kontakt // ideoforce.pl