Wszystko, co powinien wiedzieć dyrektor marketingu o SEMSTORM

Dzisiaj biznes ma miejsce w sieci, a kupowanie zaczyna się od wyszukiwarki. Bez znajomości słów kluczowych, optymalizacja strony i monitorowanie efektów wdrażanych rozwiązań oraz tworzenie treści odpowiadających potrzebom klientów, będą niemożliwe.
4 maja 2021

SEMSTORM wspiera skuteczne zarządzanie marketingiem internetowym w firmie. E-commerce stale się rozwija, a więc zmiany zachodzące w branży wymagają od właścicieli sklepów internetowych ciągłego monitorowania działań i dopasowywania się tak szybko, jak to możliwe. Dyrektor marketingu powinien wiedzieć o wszystkich kluczowych zmianach w pozycjonowaniu, aby mógł skutecznie planować działania SEO w ramach całej strategii digital marketingu. Google stale pracuje nad udoskonalaniem swoich algorytmów. Regularnie twórcy wyszukiwarki aktualizują główny algorytm (Core Update), co zazwyczaj powoduje znaczne zmiany w pozycjach niektórych serwisów.

Spis treści

  1. Czym jest SEMSTORM
  2. Analiza rynku i konkurencji
  3. Słowa kluczowe
  4. Działania konkurencji
  5. Optymalizacja strony
  6. Edytor
  7. Analiza efektów
  8. Dodatkowe funkcje SEMSTORM
  9. O czym warto wiedzieć dla SEO w 2021
  10. Streszczenie
  11. Podsumowanie 

Czym jest SEMSTORM

Jest to narzędzie pozwalające przeprowadzić analizę rynku pod kątem biznesu online na podstawie solidnej porcji wiarygodnych danych. SEMSTORM ułatwia również zweryfikowanie skuteczności wdrożonych kampanii Google Ads i działań SEO. Program jest płatny, jednak można skorzystać z darmowej wersji testowej i przez 14 dni zapoznać się z jego funkcjami. Do tych należą między innymi sugestie słów kluczowych, analiza konkurencji, audyty czy monitoring pozycji, a także wiele innych, równie przydatnych funkcji.

SEMSTORM codziennie aktualizuje swoje dane, dzięki czemu jesteśmy w stanie szybko reagować na znaczne spadki pozycji i na bieżąco modyfikować strategię pozycjonowania. Solidna ilość wiarygodnych danych sprawia, że planowanie i podejmowanie działań marketingowych oraz ich analiza stają się o wiele łatwiejsze. Dodatkowo, dzięki połączeniu z Google program umożliwia  weryfikowanie skuteczności Google Ads. SEMSTORM może służyć jako solidne wsparcie kampanii marketingowych oraz działu content marketingu. Narzędzie jest licznie rekomendowane przez zarówno polskich, jak i zagranicznych specjalistów pozycjonowania. Nie znaczy to jednak, że jest bez wad, lecz te, które posiada są stosunkowo błahe i nie utrudniają korzystania z programu.

W ofercie mamy do wyboru dwa pakiety. Pakiet Premium, w którym możemy korzystać tylko z SEO, PPC i Generatora tematów, mamy dostęp do 100 zapytań dziennie, a wszystko wyłącznie w języku polskim. Drugi pakiet, Business jest nieco bardziej rozbudowany. Mamy tutaj dostęp do wszystkich 6 modułów (SEO, PPC, E-commerce, Generator tematów, Film, Aplikacje), 250 zapytań dziennie, a także do wyboru języków spośród ponad 20 możliwości.

Podsumowując, SEMSTORM jest zdecydowanie ciekawym narzędziem, oferującym wiele przydatnych funkcji, którym warto lepiej się przyjrzeć.

Analiza rynku i konkurencji

Podstawą wejścia na rynek internetowy jest szczegółowe rozeznanie. Analiza rynku online pomaga zaplanować trafne i szczegółowe działania według dokładnych danych. Ponadto, dogłębna analiza pozwala na stworzenie strategii, a w konsekwencji wskazuje kierunek w stronę sukcesu. W kwestii słów kluczowych z pomocą przychodzi Generator tematów SEMSTORM, ułatwiający tworzenie treści, np. wpisy na bloga lub opisy kategorii zgodne z SEO. Warto również regularnie sprawdzać popularne zapytania wyszukiwarki, aby wiedzieć czego szukają konsumenci.

Każdy dyrektor marketingu, który prowadzi działania SEO bądź kampanie Google Ads, powinien wiedzieć, kim są jego konkurenci. Poznanie oraz zrozumienie konkurencji pozwala przede wszystkim uniknięcie powielania jej błędów. Poza tym, wiedząc co oraz w jaki sposób oferują konkurencyjne firmy możemy znaleźć obszary, w których nasza marka będzie bardziej atrakcyjna. Odkąd konsumenci stali się bardziej nieufni, branża marketingowa musi wykazywać się coraz większą kreatywnością, a każda organizacja chce być jak najbardziej wyjątkowa. Wyróżnienie się na tle innych firm jest możliwe tylko wtedy, gdy wiemy z kim mamy do czynienia. Chodzi tutaj zarówno o konkurencję, jak i o konsumentów.

Narzędzie, jakim jest SEMSTORM umożliwia taką analizę rynku i konkurentów. Dodatkowo, pomaga w znalezieniu efektywnych rozwiązań, które wyprowadzą markę na prowadzenie. Podejmowanie działań popartych profesjonalnym programem, jakim jest SEMSTORM z całą pewnością przyniesie wiele korzyści.

Słowa kluczowe

Znajomość odpowiednich słów kluczowych ułatwia zlecenie optymalizacji technicznej oraz contentowej w ramach strony internetowej. Korzystając z narzędzia SEO, można znaleźć mnóstwo pomysłów na ulepszenie strategii działań. W prosty sposób poznamy frazy kluczowe, w tym także słowa typu long tail, których dodanie do strony poprawi skuteczność kampanii. W doborze odpowiednich słów kluczowych nieocenionym wsparciem okazuje się sekcja w SEMSTORM, SEO – Słowa kluczowe. Zarządzający marketingiem bez trudu znajdzie w niej listę słów kluczowych, na które widoczna jest jego strona, a także strony konkurencji.

Aby wiedzieć co zaoferować konsumentom oraz w jaki sposób to zrobić, trzeba wiedzieć czego szukają, a także jak i gdzie tego szukają. Warto jednak pamiętać, że przeładowanie słowami kluczowymi jest metodą przestarzałą i raczej już się jej nie stosuje. Z tego powodu lepszym rozwiązaniem będzie mniejsza ilość, ale bardziej adekwatne słowa. Istotne tutaj mogą okazać się nisze, czyli słowa kluczowe, których nasza konkurencja jeszcze nie używa, a które rzeczywiście generują ruch. Wskazanie takich słów i pozycjonowanie na nie strony, poprawi widoczność i ułatwi wyprzedzenie konkurencji. Funkcja określenia niszy i możliwość rozwoju w tym obszarze również jest udostępniona w SEMSTORM, gdzie analizy można dokonać na TOP 3, TOP 10, TOP 20, TOP 50 lub TOP 100.

Działania konkurencji

Wszystkie nasze działania optymalizacyjne mają za zadanie wpłynąć na poprawę pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Niestety pozycja uzależniona jest również od wzrostów i spadków konkurencji. To również zostało wzięte pod uwagę w SEMSTORM, który oferuje bardzo prostą funkcję prezentującą wszystkich konkurentów lub tych najbardziej podobnych profilem. Sekcja Konkurenci pomaga szybko podglądnąć wspólne słowa kluczowe konkurencji i naszego serwisu. Analiza rywali jest niezbędna do wypozycjonowania strony w wynikach organicznych. Warto jednak mieć na uwadze, że naszym konkurentem może być witryna, która z pozoru obejmuje zupełnie inną branżę, jednak posługuje się tymi samymi słowami kluczowymi.

Dzięki automatycznej analizie konkurencji naszej kampanii, jesteśmy w stanie od razu wyłapać rywali, którzy zyskują popularność, a także nowych konkurentów, którzy dopiero się pojawili. Ponadto, SEMSTORM umożliwia ręczne określanie geolokalizacji, zatem możemy sprawdzić lokalną konkurencję dla różnych miast. Kolejną przydatną funkcją, jest dodatek Google Ads - Reklamy. Dzięki tej przystawce będziemy w stanie dokona analizy produktów oraz usług reklamowanych przez konkurencyjne witryny. Takie porównanie dostarcza informacji na temat fraz generujących najwięcej wyszukiwań, które są używane przez rywali a przez nas być może jeszcze nie.

Monitorowanie działań konkurencji pozwala na doganianie, a nawet wyprzedzanie rywali. Funkcje oraz możliwości w tym zakresie, jakie oferuje SEMSTORM zdecydowanie ułatwiają kontrolę konkurencji, dzięki czemu mamy pewność, że nic nam nie umknie.

Optymalizacja strony

Chcąc osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, musimy dokładnie przeanalizować strukturę strony i dokonać niezbędnych zmian, które znacząco wpłyną na poprawę widoczności i ruch. Działania należy rozpocząć od sprawdzenia naszej widoczności na tle konkurencji, w czym pomoże wykres widoczności. Strona konkurenta może okazać się skarbnicą wartościowych informacji o strategii SEO. Dyrektor marketingu może podejrzeć nowe słowa kluczowe, a także sposoby tworzenia treści. Ich wykorzystanie prawdopodobnie szybko przyniesie rezultaty w postaci wzmożonego ruchu.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Pod optymalizacją strony kryje się szereg działań, które mają na celu ułatwienie korzystania z witryny odwiedzającym. Optymalizacja obejmuje zarówno kwestie techniczne strony, jej wygląd, ale także treści i zawartość, która się na niej znajduje. Dzięki funkcji audytu contentu, którą oferuje SEMSTORM w oparciu o algorytmy Google Lighthouse, z łatwością sprawdzimy także podstrony w naszej witrynie, otrzymując raport zawartości dotyczącej wybranego słowa kluczowego. Dzięki temu, będziemy w stanie określić jakich zmian potrzebuje nasza witryna, jak wypada na tle konkurencji, a także wyróżnimy mocne strony naszej witryny.

Edytor

Każde podejmowane kroki muszą być kontrolowane i monitorowane, w celu określenia efektów, jakie przynoszą. Dzięki bieżącej kontroli podejmowanych kroków, można od razu dokonać zmian, jeśli owe są potrzebne. Na tym etapie, do dyspozycji mamy Edytor - kolejną funkcję, którą oferuje SEMSTORM. Edytor to narzędzie do tworzenia treści oraz ich weryfikacji pod kątem optymalizacji SEO, a także odbioru przez konsumentów.

Edytor SEMSTORM składa się z kilku elementów, jakimi są: panel, sugestie, oceny, statystyki i pytania. Panel to kluczowa część edytora, w której znajduje się pole tekstowe oraz miejsce na tytuł i słowa kluczowe analizowanej treści. Sugestie służą do podpowiadania, jak często dana fraza powinna pojawiać się w tekście. Podają także proponowane słowa kluczowe oraz przeliczają ile razy konkretne słowo (wraz z wszystkimi jego odmianami) zostało użyte. Funkcja oceny sprawdza gotowy już tekst, pod kątem poprawności, czytelności oraz zgodności z SEO. Jeśli materiał wymaga poprawek, to w tym miejscu dowiemy się jakich. Sekcja statystyki zestawia ilość oraz rodzaj błędów. Dodatkowo, przekazuje nam informację na temat długości zdań, poziomu ich zrozumienia oraz interpunkcji. W końcu pytania to nic innego, jak sugestie słów popularnych w wynikach wyszukiwania. Wykorzystanie tych słów poprawia widoczność w Google.

Z całą pewnością korzystanie z edytora usprawnia i przyśpiesza proces weryfikacji treści. Ponadto, mamy pewność, że nic nie zostanie przeoczone. Zyskujemy także możliwość skutecznego monitorowania jakości materiałów przygotowanych przez copywriterów czy też agencje marketingowe. Kontrola działań staje się szybka i łatwa jak nigdy dotąd.

Analiza efektów

Podczas działań marketingowych nie możemy zapominać o analizie. Pomoże ona zwizualizować wyniki, jak i elementy wymagające modyfikacji, konieczne do poprawy efektywności kampanii Ads i działań SEO. Analiza wyników, tak samo jak planowanie oraz kontrola działań, jest niezbędna do poprawnego funkcjonowania firmy. Do tego rodzaju działań zaliczyć można między innymi monitorowanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania, a także słów kluczowych.

Jeżeli pragniemy dowiedzieć się, co tak naprawdę robią użytkownicy na naszej stronie, a dokładniej jakie artykuły cieszą się największą popularnością oraz kiedy zwykły użytkownik staje się klientem, korzystamy zazwyczaj z Google Analytics. Otrzymujemy w ten sposób mnóstwo danych, które możemy w dowolny sposób przetwarzać. Z tego względu narzędzie SEMSTORM wprowadziło integrację z Google Analytics, aby uszczegółowić otrzymywane dane względem określonej strony. Ponadto, SEMSTORM oferuje możliwość zatrzymywania, usuwania oraz ponownego aktywowania słów kluczowych, a także monitoring logów. Dzięki temu możemy z łatwością sprawdzać co, kiedy oraz przez kogo zostało zmodyfikowane w kampanii.

Wykresy widoczności zaprezentują jak ma się pozycja naszej witryny na tle konkurencji, a także zmiany w rankingu na przestrzeni miesięcy. SEMSTORM codziennie aktualizuje dane, dzięki czemu jesteśmy w stanie szybko reagować na znaczne spadki pozycji i modyfikować strategię pozycjonowania. Dodatkowo przy wykresach mamy dostęp do wszelkich zmian, jakie Google wprowadziło do algorytmu wyszukiwarki, a które wpłynęły na spadki lub wzrosty pozycji fraz w wynikach wyszukiwania. Dowiemy się również na co algorytm Google zwraca uwagę i jak zmodyfikować stronę lub jakie podjąć działania, aby piąć się w górę.

Dodatkowe funkcje SEMSTORM

Poza głównymi funkcjami, SEMSTORM oferuje także wiele mniejszych, jednak równie przydatnych opcji. Jedną z nich jest generator tematów na bloga. Wpisujemy interesującą nas frazę, a SEMSTORM przedstawia propozycje tematów oraz ich statystyki wyszukiwań. Dzięki tej funkcji możemy przewidzieć popularność danego artykułu oraz po dalszej analizie, określić optymalny czas publikacji tekstu. Takie rozwiązanie pozwoli uniknąć dodawania wpisów, które nie przyniosą ruchu ani żadnych innych korzyści. Plusem także jest fakt, że dostajemy gotowe propozycje tematów, a zatem nie musimy poświęcać czasu na przygotowywanie ich czy też zlecać komuś zrobienie tego. Zostaje nam jedynie napisanie i opublikowanie gotowego materiału.

Kolejną istotną funkcją SEMSTORM jest raport technologii. Dzięki tej opcji, jesteśmy w stanie wyszukać strony, korzystające z danej technologii, której np. sprzedażą się zajmujemy. Jest to idealne narzędzie do znalezienia nowych partnerów biznesowych oraz potencjalnych klientów.

Postaw na innowacyjne zarządzanie Twoją strategią marketingową
i wyprzedź swoją konkurencję!
Skontaktuj się

Warto także wspomnieć, że pomimo iż SEMSTORM jest narzędziem pochodzącym z polskiego rynku, operuje w 20 językach. Oznacza to, że zarówno analiza treści, podpowiedzi tematów i słów kluczowych mogą być dostarczane na przykład w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim i w wielu innych. Ponadto, istotne jest także to, że dla każdego kraju wyniki wyszukiwania oraz dane do analizy będą różne. Dla przykładu, przy wyborze języka angielskiego najpopularniejszą wyszukiwarką nie będzie już Google, a Bing.

SEMSTORM ma wiele do zaoferowania, a wykorzystanie jego potencjału w pełni wcale nie jest skomplikowane. W zasadzie po wypróbowaniu narzędzia przez darmowy okres próbny, będziemy już poruszali się w nim na tyle sprawnie, że wszelkie działania marketingowe oraz SEO będą o wiele płynniejsze i efektywniejsze.

O czym warto wiedzieć dla SEO w 2021

Google ciągle się zmienia, rozwija w kierunku lepszego rozumienia potrzeb internautów. Wyszukiwarka stawia więc odbiorców na pierwszym miejscu i dostarcza im tylko takie witryny, które ich zadowolą. Głównymi kryteriami są wartość treści, łatwość w poruszaniu się po stronie, ilość reklam itd. Ponadto, Google coraz mocniej kieruje się w stronę mobilności, zatem witryny mobile-friendly są zdecydowanie lepiej postrzegane. Nowe zmiany w Google wymagają od biznesów lepszego zrozumienia potrzeb użytkownika, znalezienia swojej niszy w wynikach wyszukiwania oraz planowania działań SEO w intencji pomocy użytkownikowi.

Ciężko przewidzieć dokładne zmiany, jakie przyniesie obecny rok w świecie e-commerce i SEO. Można jedynie polegać na tezach i przypuszczeniach osób związanych z tymi branżami. Pewne jest jednak, że Google będzie ewoluowało, a jego wymagania względem pozycjonerów będą zapewne coraz większe. Jedyne co pozostaje, to śledzić na bieżąco wszystkie, nawet najmniejsze zmiany i podejmować działanie jak najszybciej.

W wyzwaniach, jakie stawia nam wyszukiwarka mogą pomóc rzetelne dane, które możemy pozyskać na przykład przy użyciu SEMSTORM. Co więcej,  możemy je także poddać szczegółowej analizie. Takie działania pozwolą na wpasowanie się w coraz to nowe wymogi Google oraz wyniesienie swoich stron na jak najwyższe pozycje.

Streszczenie

  • SEMSTORM to narzędzie, które służy do analizy działań marketingowych oraz monitorowania konkurencji.
  • Narzędzie jest płatne, jednak można przetestować pełny zakres jego funkcji w darmowym 14-dniowym okresie próbnym.
  • Dane zawarte w SEMSTORM są aktualizowane codziennie.
  • Podstawą wejścia na rynek oraz pozostania na nim, jest jego analiza, a także analiza konkurencji.
  • Warto pamiętać o odpowiednim doborze rozsądnej ilości słów kluczowych.
  • Optymalizacja strony zarówno pod kątem technicznym, wizualnym, jak i zawartości przyczynia się do jej pozycji w rankingu wyszukiwarki.
  • Należy pamiętać o kontroli działań i podejmowaniu szybkiej reakcji w przypadku braku zamierzonych efektów.
  • Niezwykle ważna jest, obok kontroli działań, analiza wyników, którą umożliwia i ułatwia SEMSTORM.
  • SEMSTORM oferuje do wyboru 20 języków, raport technologii oraz generowanie potencjalnie popularnych tematów na bloga.

Podsumowanie

Dzięki codziennej aktualizacji danych przez SEMSTORM jesteśmy w stanie szybko reagować na wzrosty i spadki pozycji. Stała analiza wyników dostarczanych przez narzędzie ułatwi dyrektorom marketingu ocenę skuteczności podejmowanych działań i pomoże modyfikować strategie SEO i PPC. Ponadto poprzez eliminację nierentownych działań i wykorzystanie odnalezionych nisz, przyspieszy zwrot z inwestycji. Wykorzystanie tego narzędzia do planowania, zarządzania oraz obserwacji działania kampanii marketingowych ułatwia cały proces, a także pozwala na sprawne wprowadzanie poprawek, a co za tym idzie - przybliża do sukcesu. Branża e-commerce wymaga częstej i regularnej kontroli. Ze względu na tak częste zmiany w obrębie wyszukiwarki oraz jej wytycznych, efektywna strategia z dziś może okazać się zupełnie nieprzydatna jutro. Dostosowywanie się na bieżąco do zachodzących na rynku zmian może przynieść korzyści i wielu klientów. Warto także pamiętać, że konsumenci oczekują dialogu, który może wytworzyć u nich więź z naszą marką.

Używanie narzędzi takich jak SEMSTORM, z pewnością przyczynia się do sprawniejszego i efektywniejszego zarządzania kampaniami reklamowymi. Łącząc, poparte analizą i rzetelnymi danymi, działania marketingowe z rozmową z klientem jesteśmy w stanie dostarczyć konsumentom to, czego rzeczywiście potrzebują, a w zamian zyskać lojalnego klienta.

Ocena artykułu:
Wszystko, co powinien wiedzieć dyrektor marketingu o SEMSTORM
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 6 ocen

Autor

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl