Zarządzanie stroną na Facebooku – jak robić to dobrze?

Marki na Facebooku mają szczególne znaczenie – są blisko swoich klientów, angażują, inspirują. Serwis dostarcza firmom narzędzi do zarządzania stroną, czyniąc tym samym wdrażanie strategii marketingowej zadaniem znacznie efektywniejszym.
7 lutego 2018

Obecność firmy na Facebooku wiąże się z podejmowaniem działań wpływających na widoczność strony i budowanie zaangażowanej społeczności. Strona na Facebooku jest wizytówką firmy. Według danych Facebooka, 6 na 10 badanych firm lokalnych uważa, że obecność w tym serwisie pomaga w tworzeniu marki i nawiązywaniu kontaktów. Stronę na Facebooku możemy stworzyć od podstaw lub przekształcić w nią profil.

Jeśli mamy już stronę, istotne w powodzeniu przedsięwzięcia będzie zarządzanie profilem. Jeśli chcemy skutecznie prowadzić stronę, weźmy pod uwagę kilka kwestii:

  • Publikowanie – jest ściśle związane ze strategią obecności marki w social media, natomiast  aktywność powinna być regularna i uwzględniać potrzeby grupy docelowej.
  • Kontakt z fanami – odpowiadanie na komentarze i reagowanie świadczy o zaangażowaniu firmy; może mieć miejsce przy wykorzystaniu chatbota, warto również zintegrować stronę z Messengerem Facebooka.
  • Kampanie reklamowe – narzędzie Facebook Ads pomaga budować rozpoznawalność marki i zwiększać zasięg; pozwala na wybór celu, jaki firma chce dzięki reklamie zrealizować, np. konwersja, sprzedaż z katalogu, wizyta w siedzibie stacjonarnej.
  • Statystyki Facebooka – dzięki statystykom dowiemy się, które z postów cieszą się największą aktywnością, do ilu osób post dotarł, poznamy liczbę wyświetleń filmu wraz z informacjami o reakcjach użytkowników związanych z obejrzeniem. 
  • Moderowanie postów i komentarzy – na stronie możemy blokować wulgaryzmy i wybrane słowa, kontrolować publikowanie postów przez użytkowników, usuwać lub ukrywać komentarze, wyłączyć opinie – jednak wszystko to powinno być prowadzone z uwzględnieniem norm komunikacji marketingowej.
  • Połączenie strony z innymi – stronę na Facebooku warto synchronizować z WhatsApp Business i  połączyć z kontem na Instagramie.
  • Usługi na stronie – firmy mogą dodać do strony kartę Usługi, dzięki której użytkownicy dostają wgląd w zakres oferty. Inne karty można dostosować do potrzeb lub usunąć – przypadku drugiej opcji są to Wydarzenia, Grupy, Notatki, Sklep, Praca, Oferty i Opinie.
  • Widoczność strony – firma na Facebooku dostaje możliwość edytowania ustawień prywatności, a więc decydowania kto zobaczy stronę, a mowa tutaj o kraju i wieku użytkowników.
  • Przyciski CTA – Facebook pozwala firmom na zamieszczenie przycisku wezwania do działania w zakresie kontaktu, rezerwowania usług, składania zamówień (na posiłki) i zakupów.
  • Role na stronie – jest ich 6, a każda z nich ma inne uprawnienia: administrator, redaktor, moderator, reklamodawca, analityk i menedżer ofert pracy. Jedynie administrator przydziela role na stronie i zmienia je.

zarządzanie stroną na fb

Podobne wpisy

Co to jest SEM?

2 lutego 2018
SEM (Search Engine Marketing) to marketing prowadzony w wyszukiwarce, a dokładnie w wynikach wyszukiwania. Jest połączeniem SEO (pozycjonowanie i optymalizacja) i PPC (płatność w kampanii Google Ads).

Kalendarz marketingowy 2018

29 stycznia 2018
Przygotowaliśmy dla Was „ściągę” w formie infografiki o czym warto pamiętać w bieżącym roku podczas planowania kampanii marketingowych.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl