Zwiększanie ruchu – jak działać skutecznie?

Zwiększanie ruchu w sklepie internetowym wiąże się ze sprzedażą. Stąd też warto zadbać o jego jakość, tak by można było mówić o konkretnych zachowaniach przynoszących firmie korzyści. Podpowiadamy, jak skutecznie generować ruch na stronie e-commerce.

Ruch w sklepie internetowym dzielimy ze względu na źródła. Użytkownik może dotrzeć na stronę internetową z bezpłatnych wyników wyszukiwania (Organic Search), płatnych wyników (Paid Search), poprzez wpisanie adresu lub otwarcie strony z zakładki (Direct), z linków znajdujących się na innych stronach (Referral), mediów społecznościowych, wiadomości e-mail.

Zwiększanie ruchu w sklepie online możemy uzyskać poprzez wdrożenie rozwiązań takich, jak chociażby:

  • Pozycjonowanie w wyszukiwarce – wysokie pozycje w Google generują ruch na stronie, a pierwsza pozycja otrzymuje większość kliknięć – im niższa pozycja, tym mniejszy ruch.
  • Google Ads – w zależności od rodzaju kampanii, reklama może pojawić się w wyszukiwarce, na poczcie Gmail, w serwisie YouTube, jako przekaz remarketingowy (ponowne zaprezentowanie produktu), reklama graficzna, w formie kampanii produktowych (Google Merchant Center).
  • Reklama w social media – reklama, ale i aktywna obecność na kanałach social media (np. stały kontakt z obserwatorami, publikowanie angażujących postów) przyciągają użytkowników na stronę sklepu.
  • Newsletter – wiadomości e-mail, które sklep wysyła w ramach newslettera mogą informować klientów o nowych produktach i wydarzeniach związanych z marką, oferować specjalne promocje, zachęcać do przejścia na stronę sklepu (np. personalizowanymi rabatami).
  • Zarządzanie treścią – content marketing w e-commerce należy do działań związanych z pozycjonowaniem strony (np. wpisy na blogu, opisy produktów i kategorii, grafika i elementy multimedialne).
  • Porównywarki cen (CSS) – to dodatkowy kanał sprzedaży i promocji sklepu internetowego, a transakcja może mieć miejsce na stronie porównywarki lub w witrynie sklepu.
  • Chatboty na Facebooku i stronie – stały kontakt klienta z wirtualnym asystentem dostarcza informacji niezbędnych do rozpoczęcia lub podtrzymania procesu zakupowego.
  • Powiadomienia push i web push – aplikacja lub przeglądarka wysyła powiadomienia, których główną korzyścią jest wysoki wskaźnik otwarcia.
  • Współpraca z influencerami – kampanie reklamowe z udziałem znanych osób promują produkty wśród ich fanów.

zwiększanie ruchu

Porozmawiajmy o zwiększaniu ruchu
na stronie internetowej!

Podobne wpisy

Co użytkownicy wpisują w Google?

10 lipca 2019
Każdego dnia w wyszukiwarce Google pojawiają się miliony zapytań na nurtujące użytkowników pytania. Wiedza na temat tego co wpisujemy w wyszukiwarkę jest niezwykle cenna, bo pozwala na skuteczniejsze prowadzenie działań marketingowych… ale jak ją zdobyć?

Działania wspierające sprzedaż w e-commerce

9 lipca 2019
Prezentacja została wykorzystana podczas webinaru prowadzonego przez Ideo Force w osobie Tomasza Kwiatkowskiego. Zobacz jakie działania wspierają sprzedaż na każdym etapie rozwoju sklepu internetowego.
kontakt // ideoforce.pl