Copywriting sprzedażowy. Jak tworzyć treści na landing page?

Landing page, w przeciwieństwie do strony firmowej, realizuje jeden precyzyjnie określony cel. Copywriting sprzedażowy to projektowanie skutecznych tekstów skierowanych do konkretnej grupy docelowej. Jak pisać skuteczne teksty na landing page? Przeczytaj!
6 lutego 2022

Copywriting sprzedażowy rządzi się kilkoma specyficznymi zasadami. Stanowią one nieodłączne cechy skutecznych tekstów. 

Spis treści:

  1. Czym jest i na czym polega copywriting sprzedażowy?
  2. Dlaczego Twoja firma potrzebuje skutecznie zaprojektowanych treści na landing page?
  3. Jak powstały strony sprzedażowe i dlaczego?
  4. Jakie są rodzaje stron sprzedażowych i czym się różnią?
  5. Jakie cele realizują treści sprzedażowe?
  6. W jakiej kolejności tworzyć treści sprzedażowe na landing page?
  7. Co dają klientom dobre treści sprzedażowe?
  8. Jak pisać dobrze konwertujące treści na strony sprzedażowe i od czego zacząć?
  9. Najczęściej popełniane błędy w tworzeniu treści na strony sprzedażowe
  10. Niezbędne elementy strony sprzedażowej
  11. Streszczenie
  12. Podsumowanie

Czym jest i na czym polega copywriting sprzedażowy?

Copywriting sprzedażowy to projektowanie skutecznych tekstów skierowanych do konkretnej grupy docelowej klientów. Celem tych treści jest lead generation, czyli zdobywanie klientów, którzy mogą być zainteresowani zakupem konkretnego produktu lub usługi.

Za pomocą starannie zaprojektowanych treści możesz wywołać zainteresowanie prezentowanymi rozwiązaniami, zaciekawić odbiorcę produktem lub usługą tak, aby skutkiem była konwersja, czyli zakup produktu lub skorzystanie z usługi.

Dlaczego Twoja firma potrzebuje skutecznie zaprojektowanych treści na landing page?

1. Skup uwagę klienta w jednym miejscu bez zewnętrznych rozproszeń

Landing page pomaga bardzo skutecznie zdobyć uwagę klienta, którego pozyskujesz za pomocą wcześniej zaprojektowanej kampanii reklamowej w danym medium społecznościowym np. na Facebooku.

Najpierw więc zdobywasz jego uwagę informacjami na stronie referencyjnej, która pełni jednocześnie rolę informacyjną. To miejsce, w którym Twój klient może zapoznać się z proponowaną ofertą usług lub produktów albo wypełnić formularz i umówić się na konsultację, by dowiedzieć się więcej o proponowanych rozwiązaniach Twojej firmy. 

To doskonały sposób na pierwsze pozyskanie leadów, czyli kontaktu do klientów. Na późniejszym etapie możesz przedstawić im szerszą ofertę i przekierować ich na stronę sprzedażową (docelową). To właśnie tam Twoi klienci znajdą więcej informacji o Twojej ofercie i będą mogli coś od Ciebie kupić.

2. Zmotywuj klienta do podjęcia konkretnych działań

Za pomocą dobrych tekstów sprzedażowych możesz nakłonić klienta np. do zapisania się na firmowy newsletter na stronie referencyjnej lub “przechwycić” jego uwagę z dowolnego miejsca na stronę sprzedażową. Twój klient może trafić na stronę sprzedażową również na inne sposoby np. gdy kliknie w baner reklamowy lub np. link w artykule sponsorowanym.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

3. Zaprojektuj treści sprzedażowe i zatrudnij do tego dobrego copywritera

Landing page pomaga zatrzymać uwagę klienta na dłużej bez żadnych zewnętrznych rozproszeń, dzięki dobrze zaprojektowanym i skutecznie konwertującym treściom. Aby były skuteczne i naprawdę dobrze zaprojektowane, warto zatrudnić copywritera.

Im więcej konkretnie sprecyzowanych informacji o produkcie umieścisz na tej stronie, tym większa wartość dla klienta. Teksty sprzedażowe pomagają wzbudzać zainteresowanie klientów wartościowymi przekazami marketingowymi, które wpływają na emocje odbiorców. 

4. Zadbaj o czytelny i zrozumiały przekaz marketingowy

Dobrze zaprojektowana strona sprzedażowa zgodnie ze standardami UX i webwritingu umożliwia klientom łatwe i wygodne zapoznanie się z ofertą.

Zanim zaczniesz pisać treści na landing page, zastanów się, co jest Twojemu klientowi potrzebne i przekaż to w prostych słowach. Na podstawie informacji o korzyściach wynikających z zakupu oraz informacji o tym, co klient straci, gdy nie kupi produktu – może podjąć decyzję zakupową.

Jak powstały strony sprzedażowe i dlaczego?

Pierwsze strony sprzedażowe powstały Microsofcie pod koniec 2003 roku, aby zwiększyć zainteresowanie klientów programem biurowym Office. W dziale IT wymyślono więc, żeby stworzyć osobną stronę, która wypromuje ten produkt, a klientom dostarczy konkretnej wiedzy o produkcie. Celem było też zatrzymanie uwagi odbiorcy w jednym miejscu, bez rozpraszaczy, aby mógł skupić się na korzyściach zakupu produktu.

Warto jednak pamiętać, że landing pages to strony sprzedażowe, które są znane ze Stanów jako squeeze pages, które spełniały dokładnie te same cele.

Jak dawniej wyglądały landing page’e?

Dawniej projekty graficzne stron sprzedażowych były bardzo minimalistyczne i ubogie w treść.

Twórcy skupiali się głównie na tym, aby przekazywać informacje maksymalnie oszczędne w słowach. Nadal prostota przekazu jest ważna w treściach sprzedażowych. Jednak dawniej treści sprzedażowe nie były tak dopracowane jak obecnie. Przekaz marketingowy był również dość prosty i dawniej twórcy niektórych landing pages nie przywiązywali aż takiej uwagi jak dzisiaj.

Jakie są rodzaje stron sprzedażowych i czym się różnią?

  • Strona referencyjna (informacyjna) - to strona tzw. lead page, której celem jest pozyskanie kontaktu do potencjalnego klienta i przechwycenie ruchu z wybranego medium np. z Facebooka.
  • Strona docelowa - to strona sprzedażowa, która jak sama nazwa wskazuje służy do konkretnej i szerszej  prezentacji produktów lub usług. Tworzy się ją po to, by zachęcała klienta do skorzystania z oferty specjalnej np. w ramach aktualnej przedsprzedaży e-booka, kursu, dołączenia do płatnego wydarzenia lub szkolenia.

Strony referencyjne i sprzedażowe pomogą Ci:

  • zatrzymać uwagę odbiorcy na dłużej bez rozproszeń;
  • zainteresować klienta tym, co masz do zaproponowania;
  • ułatwią “osadzenie” e-booka (lead magnetu) lub innego wartościowego materiału, który będzie  “przynętą” dla klientów i zachęcą ich do pozostawienia danych kontaktowych;
  • skłonią klientów do dodatkowych działań np. umówienia się na konsultację telefoniczną, zapisu na szkolenie lub kontaktu z Twoją firmą.

Jakie cele realizują treści sprzedażowe?

Rolą tekstów sprzedażowych jest to, by konkretnie i precyzyjnie pomagały klientom zapoznać się z produktem lub usługą, a za pomocą wyważonej perswazji wpływały na decyzje zakupowe i zachęcały klienta nie tylko do zakupu, ale również do pozostawienia danych kontaktowych.

W jakiej kolejności tworzyć treści sprzedażowe na landing page?

Treści sprzedażowe na landing page powinny być zaprojektowane zgodnie z kolejnością lejka sprzedażowego i modelu AIDA

Najlepszym i najskuteczniejszym sposobem jest ułożenie treści sprzedażowych na landingu według popularnego lejka sprzedażowego i zgodnie z reakcjami klienta na zapoznawanie się z produktem lub usługą.

Pomoże Ci w tym model AIDA w następujący sposób:

  • A (attention) – Zwrócenie uwagi klienta np. chwytliwym nagłówkiem, który jasno wskazuje wartość / korzyść oferty.

Pierwszy etap jest bardzo istotny w tworzeniu treści sprzedażowych. Zaczyna się chwytliwym nagłówkiem, który decyduje o tym, czy klient zapozna się z ofertą.

Zdobycie uwagi klienta np. świetnym nagłówkiem może się nie udać, jeśli np. nie zakomunikujesz w odpowiedni sposób korzyści, jaka wynika z zakupu produktu.

  • I (interest) - Drugi etap lejka to zainteresowanie klienta tym, co masz do zaprezentowania.

Pomyśl o tym, w jaki sposób możesz zainteresować klienta tym, co masz do zaproponowania. Co go zainteresuje? Dobrym rozwiązaniem jest odwołanie się do potrzeb klienta za pomocą dobrze zaprojektowanych komunikatów tak, aby miał on wrażenie, że go rozumiesz i wiesz z czym się zmaga. Ukierunkowanie przekazu marketingowego na jego potrzeby.

  • D (desire) – Ten etap  służy do rozbudzenia potrzeb zakupowych

W tym celu należy stworzyć takie komunikaty, które w skuteczny sposób rozbiją obiekcje zakupowe Twojego klienta w dobry mak. Przyda się tu nie tylko wiedza o tym, jak klient kupuje lub jakie ma wątpliwości zakupowe, ale również świadomość o przyzwyczajeniach zakupowych klienta.

  • A (action) – Action to nic innego ja zachęcenie klienta do akcji

Na prawie samym końcu lejka marketingowego jest zaprojektowanie takich komunikatów, pod wpływem których Twój klient będzie skłonny do zapisania się na newsletter lub pozostawienie kontaktu do siebie. Akcja oznacza również wykonanie konkretnej czynności np. kliknięcie w przycisk CTA, by dokonać zakupu, więc nie zawsze landing page ma cel, by tylko zapoznać klienta z produktem.

Od niedawna schemat modelu AIDA jest poszerzony o dwie litery: S jak satysfakcja i L jak lojalność.

  • L (loyalty) – Lojalność to skutek pozakupowy najczęściej po tym, jak klient kupi jeden produkt i w wyniku działań marketingowych ma chęć na kolejny zakup, bo już ufa Twojej marce i wie, że oferujesz wartość.

Tak się dzieje, gdy treści sprzedażowe i jakość pierwszego produktu spełniły oczekiwania klienta i na tyle ufa Twojej marce, że jest skłonny by kupić kolejny produkt.

Jak wywołać te emocje w klientach, którzy odwiedzają Twoją stronę sprzedażową za pomocą tekstów? Bardzo prosto! Wystarczy tak zaprojektować komunikację, by np. zapewnić klienta, że jeśli produkt nie spełni jego oczekiwań, to zwrócisz mu pełną kwotę zakupu bez konieczności podawania przyczyny.

Kolejnym sposobem jest zapewnienie klienta o bardzo dobrej jakości produktu, aby jeszcze bardziej go przekonać do zakupu. Możesz to zrobić za pomocą dowodów słuszności (social proof) od swoich poprzednich klientów, którzy jednocześnie potwierdzają skuteczność Twojego produktu.

Przykład 1: jeśli jesteś autorem lub autorką e-booka, wystarczy, że pozyskasz opinie od beta-testerów, czyli osób, które przeczytały Twojego e-booka, aby umieścić je na stronie sprzedażowej, żeby zwiększyć sprzedaż.

Przykład 2: Gdy sprzedajesz instalacje fotowoltaiczne zaoferuj klientowi najpierw konsultację, aby szczegółowo poznać jego potrzeby. Wtedy łatwiej zrozumiesz jego sytuację, poznasz obiekcje zakupowe, a także moc potrzebnej instalacji fotowoltaicznej.

Co dają klientom dobre treści sprzedażowe?

  • Budują profesjonalny wizerunek Twojej firmy w sieci i sprawiają, że pod wpływem dobrze komunikowanych informacji na stronie sprzedażowej zwiększa się zaufanie klientów do Twojej marki, a tym samym szansa na konwersję (zakup produktu lub usługi). 
  • Pokazują Twoją branżową wiedzę specjalistyczną, co przekonuje klientów do tego, by Ci zaufać i nawiązać współpracę lub skorzystać z proponowanej na landingu oferty.
  • Przekazują wartościową i merytoryczną wiedzę o konkretnych rozwiązaniach dotyczących produktów lub usług, co nie tylko pozwala klientom poznać Twój produkt, ale też zaspokaja ich ciekawość.
  • Przybliżają ich do Twojego biznesu. Dzięki treściom klienci mogą się np. więcej dowiedzieć o stosowanych technologiach albo uważniej zapoznać z korzyściami Twojego produktu lub usługi, co jednocześnie sprawia, że w trakcie czytania treści na landingu zaczynają rozważać zakup.

Jak pisać dobrze konwertujące treści na strony sprzedażowe i od czego zacząć?

Jak napisać dobry tekst na landing page? Oto jest pytanie! Strona sprzedażowa (landing page) w biznesie spełnia różne cele. Głównie służy do zdobywania informacji kontaktowych i pomaga zdobywać nowych klientów.

Pomoże Ci również w skutecznym zaprezentowaniu swoich produktów, usług, rozwiązań w jednym miejscu. To bardzo skuteczne narzędzie, które pomaga zdobywać klientów i zatrzymać ich uwagę na dłużej.

Oto kilka wskazówek, o których musisz pamiętać, gdy tworzysz treści sprzedażowe na strony sprzedażowe

1. Zacznij od konkretnego i mocnego nagłówka

Bardzo często na stronach sprzedażowych są prezentowane świetne produkty, rozwiązania i usługi, ale… nagłówki mogłyby być lepsze! Co mam na myśli? To, żebyś prosto komunikował to, co chcesz przekazać i nie zapomniał o korzyściach dla Twoich klientów. Zastanów się nad tym, jaką korzyść Twoje usługi lub produkty dają innym ludziom i zakomunikuj to w nagłówku!

2. Przedstaw w pierwszym nagłówku możliwie jak najprościej co sprzedajesz.

Najlepsze strony sprzedażowe to takie, które już w pierwszych zdaniach prosto komunikują wartość produktu lub usługi. Bardzo ważne jest to, by przekaz Twojego komunikatu był na tyle prosty, by klient nie miał problemów z jego zrozumieniem.

3. Daj powód klientowi, by kupił Twój produkt

Czym Twoja oferta wyróżnia się od konkurencyjnych? Komunikuj w swoich treściach sprzedażowych USP (unikalną propozycję sprzedaży / wartości) dla klienta!

4. Bazuj tylko na prawdziwych i konkretnych informacjach.

Gdy tworzysz treści sprzedażowe – zawsze wykorzystuj prawdziwe i rzetelnie sprawdzone informacje. Jak to mówił David Ogilvy – ojciec reklamy:

“Klient nie jest idiotą. To Twoja żona”.

Zgodnie z tym projektuj takie teksty, które bazują na sprawdzonych, rzetelnych informacjach i maksymalnie komunikują USP marki od samego początku.

5. Zadbaj o zwięzłość przekazu marketingowego

Im zwięźlej komunikujesz swój przekaz, tym większa szansa, że klient w mig zrozumie o co Ci chodzi. Pamiętaj o tym, żeby Twój przekaz reklamowy był “obudowany” korzyściami dla klienta, a w treściach sprzedażowych klient od razu wiedział, co straci, gdy nie zdecyduje się na zakup.

6. Nie bądź zbyt nachalny!

Twoje treści muszą zdanie po zdaniu przekonać klienta do tego, co oferujesz, ale bez… nachalności sprzedażowej! Jak to zrobić? Najlepiej w prosty sposób, używając konkretnych i przekonujących argumentów. Pamiętaj, że niezależnie od tego jak bardzo chcesz coś sprzedać – treści perswazyjne powinny być empatyczne i wyważone w odpowiedni sposób.

7. Pokaż, jak dobre jest to, co oferujesz.

Gdy pokazujesz swój produkt – zadbaj o to, aby na stronie umieścić np. przekonujące video od klientów, którzy już z niego korzystają lub ich opinie o Twoim produkcie. Dlaczego warto? Bo to jeden z czynników, który zwiększa konwersję!

8. Dostosuj treści do projektu graficznego

Jedno ze słynnych haseł brzmi: “Copywriting dyktuje design”. Nigdy odwrotnie! Dlatego najpierw przemyśl jak ułożysz i w jaki sposób napiszesz treści sprzedażowe na landingu, a dopiero potem go zaprojektuj!

9. Zadbaj o wyraźne wezwanie do działania!

CTA, czyli call to action to wezwanie do działania, które w tekstach sprzedażowych jest jednym z czynników zwiększających konwersję. Właśnie dlatego tak wielką uwagę poświęca się na to, by komunikat CTA był dopasowany do pozostałych tekstów. Kiedyś były to proste komunikaty typu “Zadzwoń”, “Kup teraz”, “Sprawdź!”. Dziś są one dłuższe i tworzone zgodnie z przewidywanymi reakcjami klientów.

10. Pisz naturalnym językiem

Prosta komunikacja w treściach sprzedażowych i dostosowanie własnego stylu do potrzeb odbiorców to połowa sukcesu dobrego landinga. Skracaj zdania, czytaj swoje komunikaty i stale je ulepszaj, by pod wpływem Twoich słów klienci kupowali produkty lub usługi.

Zapytaj o ofertę na profesjonalne teksty dopasowane do SEO.
Zapytaj o ofertę!

Oto kilka wskazówek:

  1. Pierwszym krokiem do zaprojektowania naprawdę dobrych treści jest dokładne poznanie klienta, do którego kierujesz ofertę.
  2. Zanim zaprojektujesz treść, pomyśl najpierw o tym, jakie potrzeby i problemy ma Twój klient. Poświęć czas, by dobrze poznać grupę docelową klientów, do których kierujesz komunikację. Jacy to są klienci, w jakim wieku, jakie mają potrzeby i obiekcje zakupowe, do czego im jest potrzebne to, co oferujesz?
  3. Zadbaj o czytelny, prosty przekaz, dzięki temu zyskasz pewność, że klient w mig zrozumie o co Ci chodzi.
  4. Operuj konkretnymi i prawdziwymi informacjami.
  5. Zadbaj o chronologię poszczególnych sekcji zgodnie z kolejnością lejka sprzedażowego i modelem AIDA (przyciągnij uwagę klienta, zainteresuj go, rozbudź jego potrzeby zakupowe, zbij obiekcje i wezwij do akcji!).

To treści, które są przemyślane i stworzone w oparciu o etapy lejka sprzedażowego. Muszą być bardzo pieczołowicie zaprojektowane pod  konkretnie sprecyzowane potrzeby odbiorców.

Za pomocą takich perswazyjnych treści można realizować poszczególne etapy lejka sprzedażowego np.:

  • wzbudzać zainteresowanie produktem i zdobyć uwagę potencjalnego klienta w jednym miejscu,
  • zaciekawić go korzyściami produktu, aby pod ich wpływem wykonał konkretną akcję np. zapisał się do firmowego newslettera lub kliknął w baner przekierowujący do sklepu.

Pozostaje więc pytanie: jak pisać dobre teksty na landing page?

Najpierw musisz dokładnie poznać jego przyzwyczajenia, bolączki zakupowe, aktualne potrzeby i dowiedzieć się oraz zrozumieć po co ma kupić Twój produkt. Co on mu da i jak zmieni jego życie, gdy z niego skorzysta?

Zastanów się nad tym, czy i dlaczego klient na pewno potrzebuje Twojego produktu? W czym on mu pomoże? Jakie korzyści dzięki niemu zyska? Co może stracić, jeśli go nie kupi? O tym wszystkim musisz pamiętać, gdy tworzysz treści na strony sprzedażowe, które powinny być przemyślane również pod kątem kolejności na landingu.

Przykłady świetnie zaprojektowanych treści na strony sprzedażowe

Pora na najprzyjemniejsze, czyli przykłady świetnie zaprojektowanych stron sprzedażowych i tekstów, które zatrzymują uwagę na dłużej i zachęcają do działania!

1. Open Peeps czyli landing, który stworzyła firma specjalizująca się w sprzedaży odręcznych ilustracji.

Już po samym załadowaniu witryny mamy świetne, precyzyjne copy, które informuje klienta, co to za produkt.

Open Peeps. Biblioteka ręcznie rysowanych ilustracji.

To przykład świetnie zaprojektowanej strony sprzedażowej, która koncentruje się wokół pewnej idei. Celem strony jest zwiększenie zainteresowania ludzi ręcznie rysowanymi ilustracjami, które w bibliotece mogą pobrać za darmo do użytku własnego lub komercyjnego.

Każdy użytkownik może np. skorzystać z przygotowanych ilustracji i bardzo łatwo je dostosować, by pasowały do danego projektu. Wystarczy dowolnie zmieniać wizerunek postaci i dodać nawet... maseczkę!

Oferowanie takich ilustracji to doskonały sposób na utrzymanie uwagi odbiorcy i zachęcenie go do pobrania na dysk komputera.

Na landingu jest konkretna informacja o tym, co potencjalnemu klientowi daje ta biblioteka:

Biblioteka działa jak budowanie z klocków wektorowych ramion, nóg i emocji.

To zdanie wystarczy, by zaciekawić odbiorcę i nakłonić go, by został dłużej na stronie i sprawdził bibliotekę.

Jakich słów zachęty używają do zwiększenia uwagi klientów?

  • Połącz ubrania i fryzury, aby nadać im niepowtarzalnego charakteru.
  • Zmieniaj emocje za pomocą różnych wyrazów twarzy.
  • Ustaw pozycję za pomocą zróżnicowanych poz – stojącej lub siedzącej.

Źródło: https://www.openpeeps.com/

2. NimbleBar – strona sprzedażowo-edukacyjna kanadyjskiej szkoły barmańskiej

Nimble Bar to przykład bardzo dobrze zaprojektowanego landinga, którego celem jest zaprezentowanie oferty szkoleń barmańskich, które marka realizuje w Kanadzie. Czym ta strona przyciąga klientów? Przekaz jest bardzo prosty: Czy naprawdę chcesz by barmaństwo działało?

Nauczysz się światowej klasy technik barmańskich, sztuki niezapomnianych drinków i tego jak zrobić pokaz w swoim barze i tego jak z barmana stać się kimś niezastąpionym. USP (unikalna propozycja wartości) marki w jednym zdaniu!

Kolejny komunikat: Miejsca ograniczone. Dołącz do praktycznej szkoły barmańskiej dzisiaj. Kursy dostępne w Victoria & Vancouver.

Na stronie sprzedażowej firma jasno komunikuje dla kogo stworzyła kursy: dla tych osób, które chcą się rozwinąć, czyli dla menedżerów barów, właścicieli, barmanów i dla tych, którzy chcą dopiero rozwinąć się w tej branży.

Czego nauczy kursantów? Przede wszystkim tego, jak stworzyć dobrego drinka, jak nalewać alkohol, miksować koktajle, jak perfekcyjnie przygotować 50 najpopularniejszych koktajli.

Odwołują się również do doświadczeń klientów za pomocą wyważonej perswazji: Skuteczny program, który pomoże Ci stać się najbardziej wartościowym barmanem na sali, stworzyć światowej klasy doświadczenia dla gości, zwiększyć rentowność i zyskać przewagę nad konkurencją. Na stronie jest też informacja, że kursanci mogą nauczyć się nawet… efektownego ruchu i dostosowaniu prędkości w podawaniu drinków!

Co w tej stronie sprzedażowej jest jeszcze świetne? To przejrzystość komunikacji, zrozumiałe przekazy marketingowe i świetne nagłówki w stylu “Metodologia szkolenia, która działa!”

Źródło: https://nimblebar.co/bartending-school/

3. ZenDesk – strona promująca obsługę klienta

Zendesk to strona promująca łatwość obsługi i pewien system. Firma Intercom pomaga tysiącom firm tworzyć angażujące doświadczenia klientów. W jaki sposób? Za pomocą specjalnego systemu, który można wygodnie zautomatyzować i nie trzeba angażować dodatkowego zespołu.

Co jest świetne w tym landingu?

Bardzo dobrze komunikowane korzyści – Korzystanie z Zendesk pozwala zaoszczędzić 44 % czasu na rozwiązywaniu problemów klientów, a dzięki automatyzacji firmy mogą ulepszyć samoobsługę działów.

W jaki sposób? Zendesk automatycznie łączy klientów z członkami zespołu w firmie klienta i pozwala łatwiej zarządzać obsługą klienta dzięki niestandardowym botom.

Taka forma automatyzacji skraca czas klientów na zapytania, co w efekcie też wpływa na lepszą obsługę. To ponad 300 integracji, które pomagają firmom ulepszyć doświadczenia klientów.

Jakie są najczęściej popełniane błędy w tworzeniu treści na landing page?

1. Nie wiesz dokładnie do kogo piszesz

Jednym z najczęściej popełnianych błędów w tworzeniu treści sprzedażowych na landing page jest brak sprecyzowanej grupy docelowej klientów. Musisz wiedzieć do kogo piszesz i bardzo dokładnie sprecyzować kim są ludzie, którzy mogą potrzebować tego, co oferujesz.

2. Chcesz dotrzeć do… wszystkich, a to częsty błąd!

Gdy nie wiesz do kogo piszesz, to bardzo często jest tak, że  chcesz dotrzeć do wszystkich. To błąd! Dlaczego? Bo nie każdy będzie potrzebował Twoich produktów, usług, szkolenia, kursu, e-booka. Dlatego sprecyzowanie grupy docelowej klientów jest takie ważne!

Nie ma produktów czy usług dla wszystkich.

Zaprojektowanie naprawdę dobrych tekstów sprzedażowych wymaga znajomości nie tylko klienta, jego aktualnych potrzeb, mocnych i słabych stron, wiedzy o jego branży, ale też o przyzwyczajeniach i obiekcjach zakupowych, wątpliwościach, które go dręczą.

3. Brak USP – unikalnej propozycji sprzedaży / wartości dla klienta.

Brak USP na landingu sprawia, że Twój klient nie wie po co mu Twój produkt, a tak jest wtedy, gdy tekst sprzedażowy nie przekazuje mu USP - unikalnej propozycji wartości / sprzedaży, którą można wyrazić np. krótkim komunikatem marketingowym. Co to oznacza? Tak się dzieje, jeśli w komunikacji marki nie wyróżniasz swoich produktów lub usług od konkurencji lub nie wiesz, jak to zrobić. W tym pomoże Ci copywriter.

4. Piszesz za dużo o sobie…

Bardzo częstym błędem to zbyt długie informacje o sobie na stronach sprzedażowych, które mogą sprawić, że klient nie będzie chciał przeczytać pozostałych informacji.

Klient wchodzi na stronę, bo interesuje go to, co masz do zaproponowania, a nie chce czytać o Tobie zbyt długich elaboratów!

5. Mylisz cechy z korzyściami

Wbrew pozorom copywriting sprzedażowy wywiera ogromny wpływ na decyzję zakupową klienta, dlatego tak ważne jest to, aby przedsiębiorcy zwracali uwagę na sposób komunikowania swoich produktów i usług.

Błędem jest przedstawianie produktu w samych superlatywach i nie odwoływanie się do rzeczywistych potrzeb klientów, zachwalenie produktu bez odniesienia się do rzeczywistych korzyści (emocjonalnych, obiektywnych) i obiekcji zakupowych.

Nie skupiaj się na tym, jaki jest Twój produkt, tylko na tym, co da klientowi, gdy go kupi.

Niezbędne elementy na stronie sprzedażowej

1. Informacje o produkcie / usłudze / idei / akcji / wydarzeniu / szkoleniu lub o tym, co chcesz sprzedać lub w co zaangażować innych.

Twój przekaz marketingowy już w pierwszym zdaniu powinien informować klienta, co oferujesz i jak mu się to przyda.

2. Odwołanie się do potrzeb i problemów klienta w konkretnej branży / sytuacji.

Gdy projektujesz treści – koniecznie pomyśl o tym, jakie problemy ma Twój klient i w jaki sposób Twój produkt pomaga mu je pokonać. Odwołaj się do tych problemów w konkretnych argumentach w treściach sprzedażowych.

3. Korzyści wynikające z zakupu produktu lub usługi

Nigdy nie zapomnij o opowiedzeniu klientowi co zyska z zakupu Twojego produktu lub usługi i co może stracić, gdy się nie zdecyduje na zakup. Możesz nawet zrobić krok dalej i nie opowiadać o tym, a pokazać jakie korzyści wynikają z zakupu produktu lub skorzystania z usługi np. za pomocą video. W Twoich treściach nie powinno też brakować Informacji o tym, co klient straci, gdy nie zdecyduje się na zakup.

Tworzysz e-booka edukacyjnego dla swoich klientów i chcesz go oferować po uzyskaniu zapisu do newslettera do konkretnej listy e-mailingowej? Na Twojej stronie przechwytującej ruch nie może zabraknąć następujących informacji:

  1. Konkretnie sprecyzowanych informacji o Twoim produkcie;
  2. Dla kogo jest Twój produkt lub usługa, a dla kogo nie i dlaczego.
  3. Korzyści wynikające z zakupu Twojego produktu, usługi lub wyjaśniające dlaczego warto dołączyć np. do przedsprzedaży; wydarzenia, przyłączenia się do projektu.

Streszczenie

  • Nigdy nie pisz treści sprzedażowych, jeśli dobrze nie poznasz aktualnych potrzeb, powodów i obiekcji zakupowych klienta.
  • Zrób wszystko, by jak najlepiej poznać swoich klientów, do których kierujesz ofertę na stronie sprzedażowej.
  • Nie myl cech produktu z korzyściami! Eksponuj korzyści wynikające z zakupu produktu tak, by klient mógł łatwo je zrozumieć.
  • Sprawdzaj analitykę swoich landingów, porównuj wyniki i wyciągaj wnioski z takich analiz, by wiedzieć, co możesz ulepszyć.
  • Testuj swoje treści i nieustannie je ulepszaj, by lepiej konwertowały. Wykorzystaj do tego celu wiedzę o przyzwyczajeniach zakupowych swoich klientów.

Podsumowanie

Treści sprzedażowe muszą spełniać nie tylko Twoje cele biznesowe, ale przede wszystkim w prosty sposób komunikować wartości Twojego produktu, oferty lub wydarzenia. Projektowanie treści sprzedażowych najlepiej powierzyć profesjonalnym copywriterom.

Małgorzata Kalbarczyk-Leonczuk
AUTOR
Freelance senior copywriterka w Verbal Fairy
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 4.7 na podstawie 9 ocen

Inne wpisy