Jaka jest najskuteczniejsza forma reklamy internetowej?

Obecnie w znaczącym stopniu reklamowanie produktów przeniosło się do internetu. Powszechność i dostępność kanałów komunikacji, poprzez które można prowadzić działania promocyjne, pozwala na tworzenie reklamy internetowej w rozmaitych formach.

Prowadzenie działań reklamowych w sieci zawsze koncentruje się wyniku, bez względu na to, jaki jest cel reklamy (np. sprzedaż, pozyskanie leadów). Wypromowanie nowej linii produktowej czy wizerunku firmy poprzez reklamę musi być przede wszystkim efektywne. Dlatego przed przystąpieniem do opracowania strategii, warto zastanowić się nad najlepszą formą reklamy internetowej dla firmy, której działalność chcemy promować oraz wybrać cel kampanii. Przede wszystkim warto wziąć pod uwagę specyfikę branży, w której firma funkcjonuje, tak by dopasować do niej odpowiedni kanał komunikacji. Warto mieć na uwadze również  to, że nie musimy ograniczać się jedną formą reklamy, a łączyć ze sobą poszczególne działania.

Do najczęściej wymienianych i co za tym idzie najskuteczniejszych form reklamy zalicza się:

  • Kampanie reklamowe Google Ads: linki sponsorowane i banery – pierwsza forma reklamy dotyczy płatnych linków (rozliczanych w modelu PPC, CPM lub CPA), które użytkownik widzi wraz z wynikami wyszukiwania. Reklama graficzna (banerowa) w Google Ads to z kolei szerokie możliwości kreowania obrazu w wielu rozmiarach na dowolny typ urządzenia. W sieci Google można tworzyć również reklamy video (na YouTube) oraz kampanie produktowe dedykowane środowisku e-commerce.
  • Reklamy w social media – obecność marki w mediach społecznościowych to konieczność. Oczywiście nie mówmy tutaj o prowadzeniu kont na każdym możliwym kanale. Social media służą wspieraniu działań prowadzonych na stronie internetowej. Najbardziej znanym medium społecznościowym jest Facebook, którego system reklamowy (Facebook Ads) umożliwia tworzenie kampanii reklamowych na podstawie wybranego celu.
  • Google Moja Firma – stworzenie profilu firmy w Google ułatwia znalezienie jej pośród innych. Jest swego rodzaju wizytówką marki w wyszukiwarce. Google umożliwia udostępnianie przydanych z punktu widzenia użytkownika informacji, takich jak lokalizacja, opinie czy zdjęcia.
  • E-mail marketing – wysyłanie e-maili jest dobrym sposobem na szybką i mierzalną reklamę. Może przybierać formę spersonalizowanego newslettera, komunikatu informacyjnego bądź wysyłki katalogu sprzedażowego.
  • Artykuły sponsorowane – publikacja treści sponsorowanych w formie reklamy może dotyczyć promowania produktów lub mieć charakter ekspercki. Jest to sposób, który umożliwia prezentację wartościowych treści w miejscach chętnie odwiedzanych przez użytkowników ze wskazaniem firmy, która jest ich autorem.
Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:

Inne wpisy