Najlepsze narzędzia, które pozwalają skutecznie prowadzić social media

Poznaj najlepsze narzędzia, dzięki którym prowadzenie social media stanie się nie tylko prostsze i przyjemniejsze, ale i znacznie skuteczniejsze. Sprawdź naszą listę i rozwijaj swoje profile społecznościowe bardziej efektywnie.
25 lipca 2023

Prowadzenie mediów społecznościowych, mimo różnych opinii, stanowi wyzwanie, które wymaga profesjonalnego podejścia. Szczególnie istotne jest, aby nasze działania rzeczywiście przyniosły marce konkretną i realną wartość. Obecność w social media wiąże się z koniecznością opracowania kreatywnej strategii, skrupulatnego planowania czy stałej analizy działań. Na szczęście w dzisiejszym świecie mediów społecznościowych istnieje wiele narzędzi, które mogą znacząco ułatwić proces tworzenia i sprawić, że praca stanie się bardziej satysfakcjonująca. Sprawdźmy więc, z jakich narzędzi szczególnie warto skorzystać.

Spis treści:

Narzędzia do prowadzenia i obsługi social media

Bieżące moderowanie, publikacja treści, stała komunikacja z odbiorcami stanowią  istotne wyzwania dla dzisiejszych firm. Obsługa social media, zwłaszcza na kilku platformach, z dużą liczbą publikacji i konkretnymi celami do osiągnięcia, może być przytłaczająca i wywołać dezorientację. Istnieją jednak narzędzia, które pozwalają zarządzać wszystkimi kanałami w jednym miejscu, skutecznie usprawniając pracę i oszczędzając cenny czas.

NapoleonCat

NapoleonCat to kompleksowe narzędzie, które pozwala w przejrzysty sposób planować i publikować treści na wielu kanałach społecznościowych jednocześnie.

Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Messenger, TikTok i Profil Firmy w Google – to wszystkie platformy, z którymi zintegrowany jest NapoleonCat.

Co można zyskać, korzystając z NapoleonCat?

W jednym miejscu można śledzić wszystkie wiadomości i komentarze użytkowników, dzięki czemu skraca się czas oczekiwania na odpowiedź i skuteczniej buduje się relacje z odbiorcami. Co więcej – można wyfiltrować najczęściej pojawiające się wiadomości czy komentarze i odpowiadać na nie automatycznie. Automoderacja działa zarówno w przypadku postów organicznych, jak i reklamowych.

Źródło: Youtube – NapoleonCat.com.

NapoleonCat pozwala śledzić inne profile społecznościowe, monitorować branżowe trendy, porównywać wyniki w czasie rzeczywistym, śledzić konkretne wskaźniki w kluczowych kanałach i automatycznie generować szczegółowe raporty ze statystykami social media.

Hootsuite

Drugim popularnym narzędziem do zarządzania treściami w social mediach jest Hootsuite. Ta rozbudowana platforma pozwala zarządzać i śledzić wszystkie aktywności w mediach społecznościowych z jednego, przejrzystego panelu.

Oprócz standardowych funkcji, takich jak planowanie, publikowanie postów, monitorowanie, bieżące reagowanie na aktywność odbiorców oraz dostęp do szczegółowych statystyk, Hootsuite oferuje również unikalne funkcje, których nie znajdzie się na innych platformach.

Hootsuite daje nam możliwość zbiorczego dodawania wpisów za pośrednictwem plików CSV. Na bieżąco tworzy również bazę danych, wszystkich opublikowanych wcześniej postów, dzięki czemu możemy skorzystać z wbudowanej wyszukiwarki treści i ponownie opublikować dany wpis.

Platformy, jakie obsługuje Hootsuite to Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok, YouTube oraz Pinterest.

Źródło: hootsuite.com.

Hootsuite to złożona platforma, którą zdecydowanie warto choćby przetestować. Na początek można skorzystać z 30-dniowego, darmowego okresu próbnego. Należy tylko wybrać 1 z 2. dostępnych planów.

Monitorowanie social media

Warto wiedzieć, co o danej marce mówią klienci oraz w jaki sposób działają najwięksi konkurenci. Dlatego konieczne jest posiadanie odpowiedniej wiedzy w zakresie zarządzania mediami społecznościowymi i koncentrowanie się na efektywnym monitorowaniu tych platform.

Dedykowane narzędzia mogą dać szansę na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, poprzez możliwość poznania potrzeb i oczekiwań klientów, natychmiastowe reagowanie na sytuacje kryzysowe czy prowadzenie proaktywnej komunikacji z odbiorcami.

Brand24

Brand24 to jedno z najpopularniejszych i najczęściej wykorzystywanych narzędzi do monitorowania social media. Umożliwia śledzenie nie tylko mediów społecznościowych, ale i całego Internetu pod kątem określonych słów kluczowych.

Dzięki niemu można zyskać pełną kontrolę nad opiniami na temat marki, produktów i usług oraz śledzić działania konkurencji w social mediach, na blogach, forach dyskusyjnych czy innych miejscach w Internecie. Dostęp do tych informacji umożliwia szybką reakcję, co jest szczególnie istotne w sytuacjach kryzysowych.

Źródło: brand24.pl.

Można ustawić narzędzie tak, by monitorowało określone frazy lub interesujące terminy związane z daną branżą czy dowolnymi tematami, które są istotne dla firmy. Dzięki temu jest się na bieżąco z najnowszymi treściami i trendami w sieci.

BuzzSumo

Alternatywą dla Brand24 jest narzędzie BuzzSumo. Platforma pozwala monitorować i analizować społeczność, aby lepiej zrozumieć, jakie treści są popularne, kto je udostępnia i jakie trendy są popularne obecne w danym obszarze.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

BuzzSumo umożliwia także analizowanie konkretnych tematów lub słów kluczowych, aby dowiedzieć się, jakie materiały zdobywają największą uwagę i które z nich są najczęściej udostępniane w sieci. Tak, jak w przypadku Brand24, można śledzić i analizować działania konkurencji, co pozwala jeszcze efektywniej planować strategię marketingową i skuteczniej przyciągać uwagę odbiorców.

Aplikacje pomocne w tworzeniu stories

Wdrożenie dedykowanych aplikacji do tworzenia relacji przynosi liczne korzyści. Dzięki ich wszechstronnym funkcjom i możliwościom, jesteśmy w stanie tworzyć kreatywne i wysokiej jakości materiały, które wyróżniają się spośród publikacji innych marek. Te profesjonalne narzędzia efektywnie przyciągają uwagę i angażują zarówno obecnych odbiorców, jak i potencjalnych klientów.

Które aplikacje warto przetestować?

Unfold

Unfold to jedna z najbardziej znanych aplikacji. To prosty edytor zdjęć, w którym znajdziemy ok. 400 gotowych szablonów do tworzenia relacji. Pozwala na personalizację stories za pomocą efektownych filtrów czy stylowych fontów. Aplikacja umożliwia na dodawanie nie tylko zdjęć, ale i filmów.

Źródło: App Store.

Dużym jej plusem jest intuicyjność i prostota obsługi. To idealne narzędzie dla początkujących twórców, którym zależy przede wszystkim na estetycznych materiałach i czasie.

Adobe Photoshop Lightroom

Adobe Photoshop Lightroom to zaawansowany edytor zdjęć, w którym nie znajdziemy gotowych szablonów do relacji. To doskonałe narzędzie dla tych, którym zależy na dopracowanych materiałach o wysokiej jakości.

Źródło: www.adobe.com/pl.

Program pozwala na obróbkę zarówno zdjęć, jak i filmów video, oferując wręcz nieograniczone możliwości edycji, w tym: precyzyjne ulepszanie zdjęć jednym kliknięciem, czy ręczną obróbkę poprzez wprowadzanie szeregu modyfikacji, np. dopasowanie ostrości, oświetlenia, zmianę kolorów, tekstury, retuszowanie lub zmianę kompozycji.

Adobe Photoshop Lightroom daje możliwość tworzenia i dodawania własnych presetów, które następnie można nałożyć na zdjęcia lub skorzystać z dostępnych filtrów gotowych do użycia. Jest to szczególnie przydatna opcja, jeśli dąży się do ujednolicenia zdjęć i osiągnięcia jednolitego stylu we wszystkich publikacjach.

Źródło: www.adobe.com/pl.

Z narzędzia możemy skorzystać zarówno w aplikacji mobilnej, jak i wersji desktopowej.

Tworzenie materiałów wideo

Nie ulega wątpliwości, że w ostatnim czasie format wideo stanowi dominującą formę treści w mediach społecznościowych. Reelsy, TikToki oraz animacje zdobywają coraz większą popularność, a ilość dostępnych narzędzi wspierających twórców stale rośnie. Jakie aplikacje warto wykorzystać, aby nie tylko ułatwić sobie pracę, ale przede wszystkim tworzyć kreatywne i angażujące materiały wideo dla naszych odbiorców?

Poniżej kolejne przykłady aplikacji, z którymi warto się zapoznać. 

CapCut

CapCut to bezpłatna, intuicyjna aplikacja do edycji wideo, oferująca szereg rozbudowanych funkcji. Daje możliwość przycinania materiału, dodawania napisów, gotowych filtrów czy efektów. Umożliwia załadowanie zaimportowanej ścieżki dźwiękowej z telefonu lub z dostępnej i całkiem sporej bazy w aplikacji. Poprawia jakość i barwę obrazu, a nawet wyretuszuje twarz. Aplikacja CapCut stanowi idealne narzędzie dla twórców, którzy planują stworzenie atrakcyjnych Instagram Reels, TikToków czy filmów Shorst na platformie YouTube. Dzięki temu narzędziu użytkownicy mają możliwość tworzenia kreatywnych filmów wideo.

Źródło: Instagram – CapCut.

InShot

Aplikacja Inshot to edytor wideo i zdjęć na telefon, dostępny zarówno na platformę iOS, jak i Android. Jej dużym plusem jest przejrzysty i prosty interfejs, dzięki czemu staje się łatwa w obsłudze, nawet dla tych twórców, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z tworzeniem filmów wideo.

Źródło: App Store.

Jeśli materiały mają wyróżniać się profesjonalizmem i kreatywnością, to InShot zdecydowanie w tym pomoże. W aplikacji można dodać muzykę, kreatywne przejścia, nałożyć kolorowe filtry, napisy czy naklejki.

Skracanie linków

Rozbudowane linki często zajmują kilka linijek tekstu, co wpływa negatywnie na czytelność i estetykę całej publikacji, oraz niepotrzebnie zajmują cenne miejsce, co ma szczególne znaczenie w przypadku niektórych platform o ograniczonej liczbie znaków. Skrócenie linku czyni go nie tylko krótszym, ale również bardziej przejrzystym i przyjaznym dla oka odbiorcy. Taki link jest łatwy do odczytania i tym samym – zapamiętania, co ma niemałe znaczenie w budowaniu rozpoznawalności marki.

Wykorzystaj social media do maksymalizacji zysków Twojego e-commerce.
Zapytaj o ofertę

 

Bitly.com

Nie ulega wątpliwości, że Bitly.com jest najbardziej popularnym narzędziem online do automatycznego skracania linków. Oprócz możliwości skrócenia długich adresów URL, oferuje on wiele innych funkcji, nawet dla użytkowników korzystających z darmowego pakietu. Bitly.com umożliwia personalizację linków poprzez nadanie im własnej nazwy.

Źródło: bitly.com.

Narzędzie zapewnia opcję tworzenia tzw. linków w BIO, które pozwalają na umieszczenie wielu istotnych hiperłączy w jednym miejscu za pomocą specjalnych mikrostron. Dodatkowo Bitly.com generuje spersonalizowane kody QR. Dostępne są 4 pakiety, spośród których można wybrać odpowiedni dla swoich potrzeb.

Cutt.ly

Istnieje również znana i zaawansowana platforma o nazwie Cuttly, która, podobnie jak Bitly, oferuje profesjonalne usługi skracania linków, analizy danych, generowania kodów QR, tworzenia "Link in Bio" oraz dodawania tagów UTM.

Tworzenie infografik

Infografiki stanowią jedną z najpopularniejszych form grafiki, nieodzowną w świecie mediów społecznościowych. Są niezwykle skutecznym narzędziem do wizualnego prezentowania danych i statystyk związanych z działalnością marki. Aby jednak przyciągały uwagę i generowały zaangażowanie odbiorców, powinny charakteryzować się zarówno kreatywnością, jak i przejrzystością oraz czytelnością.  Niestety, tworzenie rozbudowanych infografik jest czasochłonne. Na szczęście istnieją dedykowane aplikacje, które usprawniają ten proces.

Piktochart

Piktochart jest profesjonalnym i intuicyjnym narzędziem, które umożliwia szybkie i efektywne tworzenie różnorodnych elementów graficznych, w tym infografik na platformy social media. Serwis oferuje szeroki wybór gotowych szablonów, wykresów oraz innych graficznych komponentów, ułatwiających proces tworzenia.

Źródło: piktochart.com.

Dodatkowo istnieje możliwość importowania wcześniej stworzonych wykresów z programu Excel, co znacząco zwiększa funkcjonalność narzędzia. Dzięki dostępności tematycznych szablonów użytkownik może natychmiast rozpocząć pracę, wybierając odpowiednią opcję i rozpoczynając tworzenie profesjonalnych materiałów.

Canva

Canva to jedno z najbardziej popularnych narzędzi online do projektowania graficznego, jednak ze względu na naprawdę wiele możliwości związanych z tworzeniem infografik, warto wspomnieć o niej właśnie w tym kontekście.

Program dostarcza obszerną bazę gotowych szablonów infografik, które stanowią doskonałą podstawę do tworzenia spersonalizowanych grafik.

Źródło: www.canva.com.

Szablony można dostosowywać do indywidualnych potrzeb – zaczynając od edycji treści, poprzez modyfikacje układu, zmianę kolorów, kończąc na dodawaniu dodatkowych elementów, które są dostępne w bibliotece Canvy.

Dla początkujących twórców to znacznie wygodniejsze, prostsze i szybsze rozwiązanie niż tworzenie grafiki od podstaw. Jest to szczególnie istotne, gdy dąży się nie tylko do jasnego przekazu, ale także do osiągnięcia estetycznej wartości projektu.

Streszczenie 

  • Aby zapewnić efektywne prowadzenie mediów społecznościowych i osiągnięcie konkretnych korzyści dla marki, zaleca się skorzystanie z różnorodnych narzędzi dostępnych na rynku. Wykorzystanie tych narzędzi umożliwi usprawnienie i ułatwienie procesów związanych z tworzeniem, planowaniem treści, tworzeniem grafik oraz analizowaniem naszych działań w Internecie.
  • Skuteczne działania w social media opierają się między innymi na przemyślanym planowaniu publikacji na wszystkich platformach społecznościowych. Pomogą w tym np. Napoleoncat oraz Hootsuite.
  • Narzędzia takie jak Brand24 czy BuzSumo pozwolą m.in. na bieżąco monitorować wszystkie wzmianki w mediach społecznościowych oraz całym Internecie, związane z daną marką lub potencjalną konkurencją.
  • Unfold i Adobe Photoshop Lightroom to aplikacje, które ułatwiają tworzenie kreatywnych InstaStories i obróbkę zdjęć.
  • Popularność video marketingu w mediach społecznościowych nie słabnie, wręcz przeciwnie. W kreatywnym tworzeniu materiałów filmowych mogą pomóc takie aplikacje jak CapCut czy InShot.
  • Bitly i Cutly to jedne z najpopularniejszych narzędzi dedykowanych skracaniu oraz analizie linków i nie tylko.
  • Przygotowywanie infografik nierzadko bywa żmudne, kłopotliwe i czasochłonne. W sieci można znaleźć narzędzia, które pomogą usprawnić cały proces tworzenia tego rodzaju grafik. To m.in. Canva czy Piktochart.

Podsumowanie

Nie da się ukryć, że skuteczne zarządzanie profilem w mediach społecznościowych, niezależnie od platformy, bywa niełatwym zadaniem i może generować pewne trudności. To proces, który wymaga przede wszystkim stałej uwagi, dużego zaangażowania i czasu. Niewątpliwie jednak regularne tworzenie, udostępnianie wartościowych i kreatywnych treści, stała oraz przemyślana interakcja z obserwatorami, czy bieżący monitoring działań konkurencji, przynosi oczekiwane rezultaty i korzyści.

Na szczęście, wiele dostępnych platform czy aplikacji marketingowych może znacznie ułatwić prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Tym bardziej że ich różnorodne funkcje i możliwości są coraz to bardziej dopasowane do potrzeb i oczekiwań twórców. Zanim więc podejmie się konkretne działania w social media, warto zrobić research i sprawdzić, czy jest takie narzędzie, które oferuje to, na czym dokładnie nam zależy. Istotne jest nie tylko znalezienie platformy, która ułatwi i usprawni pracę, ale przede wszystkim pozwoli osiągnąć zamierzone efekty i przynieść korzyści marce.

Sylwia Potępa
AUTOR
Senior Social Media Specialist
tel.17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 3 ocen

Inne wpisy