SEO podsumowanie roku 2017

SEO stale ulega zmianom i aktualizacjom. W miarę dokonywania przez Google coraz to nowych aktualizacji algorytmów, aby nadążyć za zrachowaniami użytkowników, można będzie zauważyć znaczące zmiany w sposobie pozycjonowania.
4 stycznia 2018

SEO stale ulega zmianom i aktualizacjom. To, co obecnie jest normą i przynosi efekty, może przestać mieć jakiekolwiek znaczenie w pozycjonowaniu, czy wręcz nawet zaszkodzić. Każdego roku Google dokonuje co najmniej 500 aktualizacji algorytmów. Często jednak trudno jest określić, które aktualizacje faktycznie mają wpływ na działania z zakresu SEO oraz na rankingi. Rok 2017 był bardzo obfity w aktualizacje algorytmu Google, z czego kilka z nich było naprawdę poważnymi aktualizacjami, mającymi duży wpływ na witryny. Niektóre odnotowały ogromne spadki ruchu oraz w rankingach. Dlatego też poniżej przyjrzymy się tym zmianom, które rzeczywiście były istotne w 2017 roku, i które mogą nas przygotować na trendy, które pojawią się w następnych latach.

Spis treści:

  1. Intrusive Interstitial Penalty - 10 stycznia
  2. Aktualizacja bez nazwy - 7 lutego
  3. Fred - 8 marca
  4. Połowa pierwszej strony w https - 16 kwietnia
  5. Google Jobs - 20 czerwca
  6. Ostrzeżenia o zabezpieczeniach Chrome - 17 października
  7. Snippet Length Increase - 30 listopada
  8. Aktualizacja "Machabeuszy" - 14 grudnia
  9. Streszczenie
  10. Podsumowanie 

Intrusive Interstitial Penalty - 10 stycznia

Google zapowiada, że zajmie się natrętnymi reklamami utrudniającymi korzystanie ze stron na urządzeniach mobilnych. Typy reklam, których obecność na stronie zostanie ukarana spadkami w widoczności, to reklamy pełnoekranowe, zasłaniające tekst główny, reklamy w formie pop-up, czyli okienka wyskakującego na treści strony oraz reklamy, które za bardzo zlewają się z układem strony.

Aktualizacja bez nazwy - 7 lutego

Bez nazwy, ponieważ Google nigdy oficjalnie nie potwierdziło ani nawet nie skomentowało wprowadzenia żadnej aktualizacji w tym dniu. To jednak nie powstrzymało branży SEO i webmasterów, którzy bez trudu odkryła zmiany w algorytmie. Ta aktualizacja objęła działaniem głównie jakość wyświetlanych adresów, stąd też wiele wiele stron zaobserwowało spadek ruchu i/lub widoczności.

Fred - 8 marca

Oficjalnie, Google nie potwierdziło tej aktualizacji, jednak webmasterom nie umknęły zmiany, jakie się pojawiły. Branża SEO zaobserwowała aktualizację rankingu Google, która, jak sugerują, jest ukierunkowana na więcej czynników jakości linków w algorytmie. Najprawdopodobniej ta aktualizacja była skierowana przede wszystkim do witryn o niskiej jakości, które są bardziej zainteresowane przychodem, niż użytkownikiem samym w sobie.

Zajmiemy się pozycjonowaniem Twojej strony internetowej. Mamy wieloletnie doświadczenie potwierdzone licznymi case study.
Skontaktuj się

Połowa pierwszej strony w https - 16 kwietnia

Skok z 30% do 50% bezpiecznych linków wyświetlanych na pierwszej stronie wyników Google. Przed końcem roku ten wynik znów podskoczył, tym razem do 75% wyników. Wynika to z zaadaptowania protokołu https, a także z faktu, że połowa z dwudziestu do tej pory najczęściej wyświetlających się stron, po pierwszej zmianie (do 50%), nie przekonwertowała swojego protokołu na bezpieczny https.

Google Jobs - 20 czerwca

Google uruchamia możliwość wyszukiwania ofert pracy bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania. Oferty wyświetlane są w oparciu o dane z portali z ogłoszeniami o pracę, takich jak LinkedIn, CareerBuilder czy nawet Facebook. Dodatkowo Google wyszukuje i zamieszcza również oferty pracy bezpośrednio ze strony pracodawcy.

Ostrzeżenia o zabezpieczeniach Chrome - 17 października

Google wysyła do webmasterów ostrzeżenia, że Chrome będzie uznawać strony z protokołem http używające formularzy, jako ,,niezabezpieczone”. Taki komunikat od Chrome ma się pojawiać w dwóch przypadkach: kiedy użytkownik będzie musiał podać jakiekolwiek dane na stronie http oraz przy odwiedzaniu stron http w trybie incognito.

Snippet Length Increase - 30 listopada

Google postanowiło zwiększyć długość fragmentów wyświetlanych pod adresem URL strony. Długość fragmentów wzrosła średnio ze 160 do 230 znaków. Swoją decyzję Google uzasadniało chęcią przedstawienia bardziej opisowych i treściowych fragmentów, aby użytkownicy bardziej dostrzegali powiązanie wyświetlanych stron z ich wyszukiwaniami.

Aktualizacja „ Machabeuszy” - 14 grudnia

Zazwyczaj w okolicy świąt, wahania rankingów w SERPach są nieznaczne, jednak połowa grudnia w tym roku przyniosła bardzo niestabilny ranking, głównie na urządzeniach mobilnych. Rzecznik Google odniósł się do tych wahań, jakoby Google przeprowadziło szereg drobnych zmian mających na celu poprawę trafności. Barry Schwartz nazwał te poprawki aktualizacją Machabeuszy (z ang. Maccabees).

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Streszczenie

  • Kara za nadmierne wyświetlanie na stronach reklam zasłaniających tekst główny.
  • Utworzenie sekcji Google Jobs, pokazującej listę ofert pracy nie tylko ze stron z ogłoszeniami, ale również bezpośrednio od pracodawcy.
  • Chrome zaczyna traktować witryny z protokołem http jako niebezpieczne.
  • Wydłużenie fragmentów wyświetlanych pod adresem URL witryny ze 160 do 230 znaków.
  • Aktualizacja Machabeuszy obejmująca głównie poprawę trafności wyników na urządzeniach mobilnych.

Podsumowanie

Google w ostatnich latach przykłada dużą wagę do mobilności zarówno swojej wyszukiwarki, jak i wyników wyszukiwania. Widać trend, w którym witryny mobile friendly coraz bardziej zyskują, czy to pod względem ruchu czy miejsca w rankingu. Można posunąć się na tej podstawie do stwierdzenia, że mobilność na stałe wpisze się w sygnały rankingowe i przynajmniej przez najbliższe lata dopasowanie się do urządzeń mobilnych będzie przynosiło efekty. Poza mobilnością, można zauważyć, że Google niezmiennie od wielu lat walczy ze spamem i niską jakością, a więc te czynniki rankingowe także pozostają istotne przy działaniach SEO. Warto zatem starać się unikać spamu, przekazywać jak najlepsze wartości w treści swojej strony i, przede wszystkim, robić to w sposób, który będzie łatwy do opanowania na urządzeniach mobilnych.

Ocena artykułu:
SEO podsumowanie roku 2017
Średnia ocen użytkowników 0.0 na podstawie ocen

Autor

Inne wpisy

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.