Audyt social media

Popularne sieci społecznościowe służą firmom do utrzymywania relacji z klientami, reklamowania się, budowania zasięgu. Jeśli chcesz robić to skutecznie, sprawdź poprzez audyt social media, czy działasz zgodnie z potrzebami grupy docelowej.

Social media to numer jeden wśród kanałów komunikacji. Oznacza to, że każdy użytkownik mediów społecznościowych może stać się Twoim klientem. Audyt social media, czyli kompleksowa analiza konta firmy w mediach społecznościowych to pierwszy krok do opracowania nowych rozwiązań komunikacyjnych, wizerunkowych i sprzedażowych.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Co to jest audyt social media?

Audyt social media to kompleksowe badanie obecności marki w mediach społecznościowych. Uwzględnia wiele aspektów wpływających na jej całościowe postrzeganie, np. aktywność obserwujących. Audyt pozwala na zebranie informacji potrzebnych do zaprojektowania działań w social media spójnych z polityką firmy.

Warto mieć na uwadze, że prowadzenie fanpage’a nie jest wrzucaniem kolejnych postów. To przede wszystkim komunikacja bazująca na treści przygotowanej z myślą o odbiorcach. Cechami angażującej treści w social media jest zgodność materiałów i wyglądu strony z narracją wizualną marki, język dostosowany do przyzwyczajeń grupy docelowej i tematyka odpowiadająca ich zainteresowaniom oraz regularne publikowanie. I właśnie takie treści przygotujesz dzięki informacjom uzyskanym w wyniku audytu social media.

Zalety audytu social media

Wystarczy, że jeden z wymienionych elementów nie będzie odpowiednio funkcjonował, a komunikacja w social media nie przyniesie spodziewanych efektów. Ryzyko w tym zakresie jest dla firmy po prostu nieopłacalne. Odzyskanie jednego rozczarowanego fana jest znacznie trudniejsze niż pozyskanie dziesięciu nowych. Dlatego w social media, w których zarówno dobra, jak i niekorzystna informacja o firmie rozprzestrzenia się bardzo szybko, nie możemy pozwolić sobie nawet na najmniejsze zaniedbania.

Być może założyłeś fanpage’a swojej marki na Facebooku, kanał na YouTube czy profil firmy na LinkedIn. Każdego dnia wrzucasz nowe posty, a jednak wciąż brakuje efektów? Nasze badanie komunikacji firmy w mediach społecznościowych pokaże Ci, które elementy Twojej strategii nie działają oraz jak w dłuższej perspektywie powinna wyglądać komunikacja marki w social media.

Pamiętaj, że to, co dziś robi furorę w sieci i buduje zasięgi, jutro może wywoływać zupełnie odmienny od oczekiwanego efekt. Konieczna jest znajomość zmieniających się trendów i idących za nimi oczekiwań internautów. Decydując się na audyt social media, otrzymasz analizę profilu pod kątem zgodności z upodobaniami użytkowników. Podpowiemy, co warto poprawić, aby w pełni zapanować nad komunikacją oraz zyskać wierną i oddaną społeczność osób zainteresowanych ofertą marki. Dzięki pracy naszych specjalistów, otrzymasz dane, które umożliwią Ci określenie grup docelowych, co z kolei pozwoli na podniesienie jakości komunikacji. Pozyskując informacje o postrzeganiu firmy przez fanów, poznasz swoją markę z ich perspektywy.

Niewątpliwie, komunikacja w social media powinna być nie tylko zgodna z charakterem marki i jej obecnością na rynku, ale również przystosowana do potrzeb obserwatorów. To oni są potencjalnymi klientami i stają się z czasem stałymi odbiorcami nie tylko treści w mediach społecznościowych, ale i oferty. Dzisiejsza rola mediów społecznościowych w biznesie jest ogromna, dlatego warto wykorzystać ich potencjał i zyskać przewagę nad konkurencją. 

Przeprowadzamy kompleksowy
audyt social media!

Jak pracujemy?

W oparciu o dane, które pozyskujemy w trakcie audytu komunikacji, analizujemy sytuację w mediach społecznościowych pod kątem wszystkich czynników. Nie ograniczamy się jedynie do suchych faktów, ale przygotowujemy konkretne rozwiązania pozwalające firmie na pełną realizację jej celów wizerunkowych i biznesowych.

Badamy profil marki w social media 

Skuteczne prowadzenie konta w social media (na przykład na stronach, takich jak: Facebook, Instagram, YouTube), musi nieść za sobą określone korzyści. To dlatego tak ważne jest przeprowadzenie dogłębnej analizy komunikacji marki, w tym treści udostępnianych na kanałach. Audyt social media obejmuje content zarówno pod kątem wizualnym, jak i merytorycznym. Audyt to również badanie komunikacji, która często nie odzwierciedla potrzeb użytkowników. Pamiętajmy, że to oni wchodzą w dialog z marką i mają w tym względzie pewne oczekiwania. Naszym zadaniem jest sprawdzenie konta pod względem ruchu użytkowników oraz ich aktywności.

Analizujemy działania konkurencji

Wiemy, że każda marka jest unikatowa i tylko odpowiednie narzędzia i środki pozwolą na realizację działań, które przyczynią się do pełnego wykorzystania jej potencjału. Pomagamy odkryć indywidualne wartości odzwierciedlające charakter danej marki, tak by nie miała sobie równych. W jaki sposób? Analizujemy posunięcia innych firm w zakresie mediów społecznościowych i podpowiadamy, jak należy się do nich ustosunkować. Nawet w niszowych branżach jesteśmy w stanie znaleźć rozwiązania, które pozwolą wyprzedzić rywali i stać się numerem jeden w social media.

Budujemy strategie komunikacji

Czy audyt social media pozwoli osiągnąć marce sukces? Odpowiedź na to pytanie jest złożona. Z pewnością audyt jest punktem wyjściowym. Jest to pierwszy krok do stworzenia planu komunikacji firmy i określania potrzeb grupy docelowej. Dlatego zajmujemy się również opracowywaniem całościowych, wielokierunkowych strategii obecności firmy w social media, dzięki którym stanie się ona widoczna w Internecie i w mediach społecznościowych. Mamy za sobą wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działań marketingowych dla największych marek oraz realizację zaawansowanych kampanii w social media. Równie skutecznie wypromowaliśmy mniejsze przedsiębiorstwa. 

Tworzymy wizerunek firmy

Kontakt z fanami marki w mediach społecznościowych stanowi jeden z elementów jej wizerunku. Tak, jak od Twoich pracowników zależy to, jak firma będzie odbierana przez klientów w bezpośrednich relacjach, tak od działań naszych specjalistów, jaki obraz zostanie wykreowany w świadomości grupy docelowej poprzez social media. Czy wybierasz postrzeganie marki, jako silnej, kojarzącej się z wysoką jakością czy tej, która w komunikacji błądzi i nie ma nic ciekawego do pokazania? Wybór jest prosty!

audyt social media

Dlaczego Ideo Force?

  • Zrealizowaliśmy ponad 1000 projektów e-marketingowych, w tym również działania, które obejmowały audyt social media.
  • W ramach usługi prowadzonej w social media, audyt który wykonujemy, umożliwia tworzenie skutecznej strategii marek w social media – prowadzone przez naszych ekspertów profile mediów społecznościowych wielokrotnie trafiały na listę najbardziej angażujących w swojej kategorii według rankingu Sotrender.
  • Prowadzimy zróżnicowaną komunikację, dlatego oferujemy zarówno audyty, jak i obsługę wielu serwisów społecznościowych
  • Mamy zaawansowaną wiedzę i doświadczenie w zakresie działań odnośnie profili w social media, a nasi pracownicy odpowiedzialni za audyt social media nie ustają w podnoszeniu swoich kompetencji.
  • Każdy nasz klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego. Kierownik odpowiada za bieżącą komunikację z klientem oraz koordynację wszystkich prac w zespole projektowym.
  • Korzystamy z narzędzi wspierających skuteczną komunikację (np. SentiOne, Sotrender), które pozwalają na wprowadzanie korzystnych zmian w dotychczasowej strategii.
  • Naszymi klientami są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku polskim i europejskim: iParts, NC Investment, Signia Hearing, Uczelnia Techniczno – Handlowa, Bratex i wiele innych. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas