Wirtualne skrzynki pocztowe są wręcz zasypywane reklamami, wydaje się więc, że e-mail marketing jest nieskuteczny. Osoba, która wyraziła chęć otrzymywania newslettera, nie wrzuci go jednak do kosza lub folderu ze spamem, jeżeli będzie zawierał wartościową treść. Wiadomości odpowiadające potrzebom i oczekiwaniom subskrybenta stanowią gwarancję sukcesu.
Aby mailing był skuteczny, należy mieć odpowiednią grupę odbiorców. Ważna jest przede wszystkim jakość tej grupy, nie tylko ilość osób do niej zapisanych. To, że będziemy mieć dużo osób w bazie, nie gwarantuje nam jeszcze sukcesu. Muszą to być osoby, które dobrowolnie zapisały się do listy i są świadome tego, co będą otrzymywać. Nieuczciwe zdobywanie adresów e-mail nie tylko nie przyniesie firmie żadnych korzyści, ale zniechęci klientów i wpłynie negatywnie na wizerunek przedsiębiorstwa.
Firma powinna być nastawiona nie tylko na to, co chce przekazać, ale przede wszystkim skupić się na potrzebach klientów. Ich opinię można poznać, przeprowadzając test A/B. Polega on na wysłaniu dwóch wersji wiadomości i wybraniu tej, która bardziej przypadła do gustu odbiorcom.