Reklama na YouTube

YouTube to najpopularniejeszy serwis wideo na świecie. Pozwala osiągać globalne zasięgi reklamy. Wykorzystaj potencjał YouTube do promocji i budowania wizerunku.

YouTube jest najpopularniejszą na świecie platformą do zamieszczania filmów, oglądania ich, komentowania i oceniania. Nie służy tylko rozrywce, ale również realizowaniu celów biznesowych zarówno przez firmy, jak i influencerów. Marki wykorzystują YouTube do promocji, komunikacji i budowania wizerunku.

Katarzyna Augustyn-Szurek
Katarzyna Augustyn-Szurek
Account Manager
  • tel. 512 170 206
Napisz do mnie

Reklama na YouTube

Reklama na YouTube pozwala docierać do milionów użytkowników na świecie. Pokazanie wizerunku marki czy zaprezentowanie oferty obok filmów cieszących się popularnością, jest realną szansą dotarcia do potencjalnych klientów oraz sprzyja budowaniu świadomości wśród odbiorów. Ze względu na ogromny zasięg serwisu należącego do rodziny Google, uzyskane korzyści znacznie przewyższają zainwestowane w reklamę środki. Kampania promocyjna umożliwia skierowanie reklamy do dokładnie określonej grupy użytkowników, mierzenie skuteczności oraz zaprezentowanie oferty w oparciu o dostępne na YouTube formaty reklam. Stworzenie reklamy, która przyciągnie uwagę, skłoni odbiorcę do reakcji oraz pojawi się we właściwym dla niego miejscu i czasie jest kluczem do osiągania celów kampanii reklamowej.

Rodzaje reklam na YouTube

Reklama wideo może przybierać różne formy i długości, w zależności od potrzeb reklamodawców, którzy mają możliwość wyboru najkorzystniejszej opcji. Poniższe formaty reklamowe sprawdzą się idealnie w przypadku kampanii nastawionych na budowanie wizerunku nowej marki czy popularyzację działalności firmy. Ze względu na kanał wyświetlania gwarantują szeroki zasięg przy niskim koszcie. Formatami reklamy na YouTube są:

  • Reklamy displayowe – wyświetlane są obok filmu (po prawej stronie) i nad listą proponowanych filmów.
  • Nakładki reklamowe – widoczne są w dolnej części okna filmu w formie częściowo przezroczystej.
  • Reklamy wideo możliwe do pominięcia – pojawiają się przed filmem, w trakcie i po jego zakończeniu, a  użytkownik może je pominąć po 5 sekundach.
  • Reklamy wideo niemożliwe do pominięcia – wyświetlają się podobnie jak reklamy, które można pominąć, jednak muszą zostać wyświetlone w całości.
  • Reklamy w przerywnikach – wyświetlane są przed filmem, trwają 6 sekund i nie można ich pominąć.
  • Karty sponsorowane – zawierają informacje związane z filmem, widoczne są przez klika sekund.

reklama na youtube

Kampanie wideo prowadzone w ramach Google Ads umożliwiają wyświetlanie reklam na YouTube i w sieci reklamowej Google oraz niezależnie. Formatami, które możemy zastosować są:

  • TrueView In-Stream możliwe do pominięcia – reklamy wyświetlane w YouTube lub sieci reklamowej. Widz może pominąć reklamę, która wyświetla się  przed filmem, w tracie lub po jego zakończeniu po 5 sekundach. Koszt naliczany jest po obejrzeniu przez użytkownika 30 sekund filmu (bądź po obejrzeniu całego filmu, jeśli ma mniej niż 30 sekund) lub gdy użytkownik wykona działanie powiązane z reklamą. Format ten sprawdzi się podczas budowania ruchu w witrynie, zwiększania zasięgu marki czy docierania do potencjalnych klientów.
  • TrueView In-Stream  niemożliwe do pominięcia – reklamy prezentowane w YouTube oraz w witrynach partnerów wideo i aplikacjach należących do sieci reklamowej Google. Widz nie może pominąć tego typu reklamy. Podobnie jak format możliwy do pomięcia, wyświetla się przed filmem, w trakcie lub po jego zakończeniu. Opłata naliczana jest w modelu CPM, czyli płacimy za każde 1000 wyświetleń. Celem reklamy w tym formacie jest głównie budowanie zasięgu i świadomości marki.
  • TrueView Discovery – reklamy wyświetlane w YouTube (w wynikach wyszukiwania i obok powiązanych filmów) oraz aplikacji na komórki na stronie głównej.  Reklama tego typu przybiera formę tekstu i miniatury wygenerowanej na podstawie zawartości promowanego filmu. Wyświetla się wówczas, gdy użytkownicy oglądają inne filmy, obok pozostałych podpowiedzi lub na stronie głównej YouTube. Reklama skłania do kliknięcia, po którym następuje przekierowanie na stronę odtwarzania. Opłata pobierana jest wówczas, gdy użytkownik kliknie w miniaturę. Format sprawdzi się na przykład podczas docierania do użytkownika, który rozważa skorzystanie z oferty marki.
  • Out-Stream – reklama odtwarzana w witrynach partnerów i aplikacjach, przeznaczona na urządzenia mobilne. Dźwięk reklamy odtwarza się bez ingerencji użytkownika, dopiero kliknięcie reklamy umożliwia jego wyciszenie. Opłata za reklamę ma miejsce wówczas, gdy zostanie naliczone tysiąc widocznych wyświetleń przy obejrzeniu jej przez 2 sekundy. Stosowanie tego formatu buduje rozpoznawalność marki.
  • Bumpery reklamowe – reklama może wyświetlać się na YouTube oraz w witrynach partnerów wideo i aplikacjach należących do sieci reklamowej Google. Trwają maksymalnie sześć sekund i wyświetlają się przed filmem, w trakcie lub po jego zakończeniu. Użytkownik nie możliwości pominięcia tego typu reklamy. Ten format reklamowy rozliczany jest w modelu CPM (opłata naliczana za każde 1000 wyświetleń). 
     
Wiemy, jak tworzyć skuteczne
kampanie reklamowe!

Zalety reklamy wideo

Ze względu na tempo życia, użytkownicy mają coraz mniej wolnego czasu i oczekują szybkiej komunikacji. Coraz trudniej jest ich czymś zainteresować. Niewątpliwie, materiały w postaci filmów przyciągają uwagę. Ich twórcy robią wszystko, by stworzyć przekaz atrakcyjny i łatwy w odbiorze – taki, który wzbudzi zainteresowanie. Reklama w kampaniach wideo to coś więcej niż atrakcyjna forma w wielu formatach do wyboru. Dzięki szerokim możliwościom kierowania jesteśmy w stanie dotrzeć od użytkowników we właściwym czasie i miejscu, wyodrębnić grupy demograficzne odbiorców przekazu i dotrzeć do nich na podstawie danych demograficznych, zainteresowań, słów kluczowych, tematów i urządzeń. Miejscami docelowymi, do których można kierować reklamę są kanały i filmy w YouTube, witryny oraz aplikacje w sieci reklamowej Google.

Targetowanie obejmuje również remarketing wideo, czyli dotarcie do internautów, którzy mieli kontakt z reklamą lub kanałem na YouTube. Tym, co wyróżnia kampanię w ramach Google Ads jest mierzalność działań promocyjnych. Dzięki raportom, na każdym etapie kampanii widać działania służące promocji oraz te, które wymagają udoskonalenia. YouTube jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, ale i wyszukiwarką. Stworzenie reklamy zajmującej i angażującej przy właściwym kierowaniu powoduje udostępnianie jej przez użytkowników np. na kanałach social media. 

Jak pracujemy?

Kompleksowo realizujemy kampanie reklamowe na YouTube. System Google Ads (dawniej Google AdWords) jest przez naszych specjalistów narzędziem, którego możliwości zostają wykorzystane maksymalnie.

Klienci, którzy powierzą nam tworzenie reklamy na YouTube mogą liczyć na wsparcie bez względu na dotychczas prowadzone działania – zakładamy konto firmowe, opracowujemy plan działania i produkujemy treści, które sprzedają. Wideo jest jedną z formą content marketingu, którego celem jest dystrybucja atrakcyjnej i angażującej treści.

Klienci, którzy zdecydują się na współpracę, nie muszą mieć swojego materiału wideo, ponieważ pomagamy również w przygotowaniu filmów reklamowych. Więcej informacji znajdziesz tutaj: Video marketing.

Status Google Partner PREMIER

Ideo Force od wielu lat posiada status Google Partner PREMIER. Status ten jest potwierdzeniem naszej wiedzy i umiejętności w zakresie Google Ads i tego, że grono naszych klientów stale się powiększa. Wzrost dotyczy również zysków, które mają odzwierciedlenie w korzyściach dla obu stron – klientów i naszej. Status Google Partner PREMIER to prestiżowy certyfikat, którym mogą poszczycić się tylko najlepsze firmy w branży.

Współpraca z nami oznacza pewność, że usługa prowadzona jest na najwyższym poziomie, a konsekwencją podejmowanych działań jest maksymalna efektywność kampanii. Powierzaj swoje interesy, tym którzy widza jak o nie zadbać. Google to potwierdza!

Efekty naszych prac

Efektami pracy powinny być w pełni zrealizowane założenia kampanii. Tak tez dzieje się w Ideo Force. Reklama ma budować świadomość marki wśród użytkowników, zwiększać ich zaangażowanie, sprzedawać. Przykładem kampanii zwiększającej sprzedaż jest współpraca ze sklepem internetowym oferującym sprzedaż detaliczną i hurtową różnego gatunku kaw. Przygotowana przez naszych specjalistów reklama Google Ads dla Sklepkawa.pl miała na celu poprawnie konwersji i wzrost sprzedaży. Jako że asortyment marki jest szeroki konieczne było sprecyzowanie komunikatu marketingowego, tak by dotrzeć do potencjalnych klientów. Efektem podjętych działań był wzrost liczby transakcji kliknięć oraz zmniejszenie współczynnika odrzuceń wraz poprawą współczynnika CTR.

Zapytaj o ofertę
 

 

Dlaczego Ideo Force?

  • Jesteśmy firmą, która kreuje wizerunek marek w wirtualnej przestrzeni. Efektem naszych wysiłków są setki zrealizowanych projektów e-marketingowych, które obejmują m.in.: pozycjonowanie w wyszukiwarkach, kampanie sprzedażowe w Google, reklamy w social media.
  • Korzystamy ze wszystkich rozwiązań Google Ads umożliwiających reklamowanie na YouTube. Podczas ustalania strategii i metod realizujących założenia, konsultujemy się z Klientem, biorąc pod uwagę jego sugestie – to nasi Klienci nadają kierunek współpracy.
  • Posiadamy certyfikaty Google Ads. Ich przyznanie świadczy o wysokich kwalifikacjach specjalistów Ideo Force. Dzięki temu projektujemy i prowadzimy działania reklamowe, które zawsze kończą się zrealizowanymi założeniami.
  • Jesteśmy agencją ze statusem Google Premium Partner, co daje nam nieograniczony dostęp do unikalnych metod i najnowszych narzędzi. 
  • Nieustanne poszerzanie kompetencji  i dzielenie się wiedzą jest nieodłączną częścią naszej działalności. Czynny udział w grupie IAB Polska, prowadzenie zajęć na Akademii im. Leona Koźmińskiego, członkostwo w Izbie Gospodarki Elektronicznej to tylko przykłady inicjatyw, w które angażujemy się od lat.
  • Na bieżąco informujemy naszych Klientów o postępach i efektach prowadzonego projektu. Każdemu dedykujemy indywidualnego opiekuna, który jest w pełni odpowiedzialny za koordynację działań w ramach projektu.
  • Każdy specjalista biorący udział w projekcie posiada rozległe doświadczenie z zarządzaniu kampaniami Google Ads. Wiemy, jak prowadzić skuteczną promocję marki na YouTube, czyli taką która zrealizuje cele Klienta. Opieramy działania na kompetencjach, edukacji i wieloletniej praktyce.
  • Realizujemy projekty dla najlepszych w swoich branżach, ośród nich są marki takie, jak Jansen Display (Kampania sprzedażowa), Melvit (Kampania Ads), Senso-Rex LTD(Kampania sprzedażowa), NC Investment (Kampania e-marketing), Wolters Kluwer (Konsulting i promocja). Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.